Presidentinvaaleista keskustelua bussipysäkillä...

  • 1 / 2
  • HarmonyS
  • 24.1.2012 20:39
Odottelin bussia tänään illansuussa ja viereeni tulla puhisi vanhempi nainen, jo selvässä mummoiässä. Hän kysyi ensin, että menikö hänen bussinsa juuri ja sitten keskusteltiin säästä. Vaikutti heti alkuun ihmiseltä, joka juttelee varmasti jokaisen kanssa, jos vain tilaisuus tarjoutuu. Hän puhui varsin kovaäänisesti. No näiden säiden ja muiden arkipäiväisyyksien jälkeen mummo katsoi minuun merkitsevästi ja kysyi: "mitäs ajattelet presindentinvaaleistä?" Minä sanoin siihen, kantaa ottamatta suuntaan tai toiseen ehdokkaaseen, että "onhan meillä molemmat ehdokkaat ihan pätevät". Mummo suorastaan tulistui tästä ja sanoi: "no ajattele nyt, se Haavisto on homo. Sellainen mies.". Minä sanoin, että kyllähän Haavistolla on kokemusta ulkomaanpolitiikasta ja rauhanturvatyöstä jne jne. Hän ohitti tämän kaiken olkia kohauttamalla ja sanoi, että mitä tuollainen mies tietää, kun ei ole armeijaa käynyt. Minä vastasin, että on hän jonkun ansiomitalin saanut. Taas hän palasi asian ytimeen (hänen melestään) eli homouteen. "Ajattele nyt, miten Suomi saa tuomion ylleen, jos tuollainen homo tulee presidentiksi! Ajattele nyt, se on synti ja sairaus. Mitä nyt sitten tehdään, kun ei tule kenestäkään maan äitiä, on vaan kaksi miestä. Voi kauheaa....!" Minä yritin varsin asiallisesti väliin kommentoida, mutta mummo katsoi minua suorastaan närkästyneen näköisenä, että:" sinä siis hyväksyt tuollaisen?". Sitten tuli kaikki perinteiset Mooseksen kirjat ja Sodomat ja Gomorrat ja tuomiot moneen kertaan. Minä sanoin, että onhan Haavisto hyvä diplomatiassa ja tähän hän vastasi: "niin, niin moni kakku päältä kaunis, mutta akanoita sisältä!!"

Lopulta kysyin, että sattuisiko hän tuntemaan ketään homoseksuaalia? Hän vastasi, että tuntee. Jatkoin kysymällä, että millaisia ihmisiä he sitten ovat. Tähän hän vastasi:"no ne ovatkin tavallista fiksumpia ja siinäpä se juuri onkin." Hän tarkoitti käsittääkseni, että homot ovat älykkäitä soluttaujia, jotka sitten tuhoavat yhteiskunnan sisältäpäin ja vetävät tänne Kotosuomeenkin Jumalan tuomiot kaikissa muodoissaan. Luojan kiitos, minun bussini tuli ja pääsin pois pälkähästä. Sanoin vain mennessäni, että "pitää mennä, ettei bussi jätä" ja mummo naurahti tähän ja taputti minua olalle. Minua teki mieleni sanoa, että etpä tiennyt, että taputit lesboa :D

Harmony Sister
  • 2 / 2
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 24.1.2012 21:20
Mainio tarina sinulta. Minun "sadistinen" luonteeni jatkoi heti ajatusta niin, että olisin antanut bussini mennä ja hersytellyt hänen kaikki vihonviimeisimmätkin ennakkoluulonsa julki. Sen jälkeen olisin kertonut olevani homo ja katsonut nautiskellen kuinka hän räpiköisi tilanteesta ulos. Toki tuollaisesta käytöksestäni ei olisi kenellekään oikeastaan mitään hyötyä, paitsi kiusa se on homofobinkin kiusoittelu.

Tällaisen vastaavan tapauksenhan olen kertonut entisestä työelämästäni, jossa vieressäni istuva talon apulaisjohtaja loihe lausumaan, ettei voisi ikinä istua homon vieressä, kun "sillä on paskaa käsissä ja kynsien alla". Tönäisin häntä olkapäähän kädelläni ja tokaisin, että minä olen muuten homo. Poistuin tilanteesta kahvin juotuani. Hän jäi selittelemään muulle porukalle. Muut saivat hyvät naurut (sisäänpäin) hänen typeryydestään.