Millaisesta musiikista pidätte?

  • 1 / 8
  • Pohdiskelija
  • 25.9.2005 11:33
Kiinnostaa tietää, millaista musiikkia kuuntelette. Itse olen aina pitänyt diskomusiikista ja tanssimisesta. ABBA, BeeGees, Donna Summer, Village People, Boney M, Gloria Gaynor ja muut 70-luvun diskobändit ovat edelleen suosikkejani. Siinä mielessä sovin hyvin siihen stereotypiaan, joka homoista useilla ihmisillä käsittääkseni on.

Suurin suosikkini on ABBA, ja yhtyeen kotisivuilla vierailee ahkerasti homoja. Pidättekö muutkin kyseisestä yhtyeestä? Käsittääkseni ABBA homojen suuri suosikki ja se, että yhtyeen kotisivuilla vierailee usein homoja, tukee tätä käsitystä. Tietääkseni ABBAn musiikkia soitettiin homodiskoissa 1980-luvun jälkipuoliskosta 1990-luvun alkuun ennen yhtyeen musiikin comebackia. Tuolloin yhtye oli tilapäisesti unholassa suurelta yleisöltä.

Toinen kysymys koskee tanssimista. Pidättekö tanssimisesta? Itse pidän kovasti diskoilusta, vaikka ikää on kohta 40 vuotta. Entäpä te muut? Miten on? Kai armoton diskoilukin on osa niitä piirteitä, joka homoihin yhdistetään.

Ja viimeinen kysymys: käyttekö kuntosalilla ja huolehditteko kropastanne. Itse käyn salilla, ja näinkin sovin siihen perushomon kuvaan, joka ihmisillä homoista mielestäni on. Pitäisikö huolestua?
  • 2 / 8
  • SaSoMo
  • 25.9.2005 14:06
Tjaa, harrastan klassista musiikkia, en tanssi diskossa, ravintolassa tai rantalavalla mutta katson balettia, en käy kuntosalilla sillä kroppani kunnosta huolehdin yleensä liikkumalla ulkoilmassa. Liian tyypillistäkö - pitäisikö huolestua?
  • 3 / 8
  • uneksija
  • 25.9.2005 14:53
Pidän Abbasta ja discosta, käyn kuntosallilla ja tanssinkin silloin tällöin. Mutta ei tämä tee minusta homokliseetä. Aika monta miljoonaa heteroa pitää myös samoista asioista.

Tämän keskustelun lähtökohta on aika asetelmallinen ja se hakee helppoja yleistyksiä eli muutamalla keskeisellä ominaisuudella luodaan streotypia homosta.

Pidän myös mm. barokkimusiikista, bulgarialaisesta kurkkulaulusta ja Kate Bushista. Käyn myös talviuimassa, elokuva-arkistossa ja osaan pilkkoa puita. Lisäksi kannan silloin tällöin koko maailman tuskaa harteillani enkä ainoastaan heilu upeannäköisenä homodiscon parketeilla:-D Tulikohan pointtini selväksi...?
Tämä homo ainakin tykkää Abbasta ja muista tanssirenkutuksista. Tykkää se kyllä muustakin musasta, mutta diskojytä on suosikkia. Jostainhan niiden stereotypioidenkin on tultava.
  • 6 / 8
  • Schlager
  • 25.9.2005 16:16
Mun mielestä diskojytä on vain takamuksenheilutusta - mitä silläkin saa loppujen lopuksi?
  • 7 / 8
  • genesis
  • 25.9.2005 18:37
Vaihtelee mielialan mukaan. välillä soi kajarit täysillä Turkkilaista musaa, välillä discoa-jutskaa, välillä Vivaldia, välillä
Jee-Jee Jeesus musaa. melkein kaikki menee muttei mikää rautalanka-kattila-räminä.
  • 8 / 8
  • Sailortje
  • 27.9.2005 17:23
Kuuntelen melkein musiikkia kuin musiikkia, mutta missaan nimessa en osta Eminem’in enka Jamaican reggae-anti-homo-rastafarien musaa.

EMINEM PROMOTES PREJUDICE
“His homophobic jibes help make bigotry cool and acceptable”
By OutRage! News Service
“Eminem’s lyrics send out mixed messages, some positive but most negative. Whatever his intention, he reinforces prejudice, instead of undermining it”,
said Peter Tatchell of the gay rights group, OutRage!.

Almost every track on Eminem’s album, Marshall Mathers, contains violent threats to beat, burn and kill “faggots”.

His rap Kill You warns:
“You faggots keep eggin me on
til I have you at knifepoint, then you beg me to stop?”

On the track Remember Me? Eminem sings menacingly:
“FUCK THAT!…you faggots can vanish to volcanic ash
And re-appear in hell with a can of gas, AND a match”

And his song Marshall Mathers boasts:
“I'll knock you fuckin faggots the fuck out”