Oliko uskis oikeassa?

  • 1 / 26
  • kiinnostunut
  • 29.9.2005 14:36
Kun se minulle eräässä keskustelussa antoi ymmärtää, että homot eivät ole mikään oma "rotunsa", vaan suurin he ovat mieleltään järkkyneitä heteroita, minkä osoittaa se että homotkin kuulemma fantasioivat ns. heteroseksuaalisista kohtaamisista.

Voisitteko mahdollisiin tutkimuksiin ja omassa tuttavapiirissä käymiennen keskustelujen pohjalta jakaa prosentit seuraavien kantojen kesken niinkuin arvelette niiden jakautuvan itsensä homoksi luokittelevien parissa.

a)
Ajattelen/harjoitan usein seksiä naisenkin kanssa. Käytännössä olenkin biseksuaali.

b)
Harvemmin ajattelenharjoitan seksiä naisen kanssa, mutta toisinaan ajatuskin kiihottaa minua.

c)
En ajattele seksiä naisten kanssa enkä ole sitä koskaan kokeillut tai ainakin kokeilu on jäänyt pariin kertaan.

d)
Ajatuskin seksistä naisen kanssa kuvottaa minua.
  • 2 / 26
  • Esperanza
  • 29.9.2005 14:43
No niin, miksi edes kirjoitan tähän...

Homot oma rotunsa? juu ei ihan samaa ihmisrotua lienemme - mikä tässä on nyt vaikeaa käsittää?

"Voisitteko mahdollisiin tutkimuksiin ja omassa tuttavapiirissä käymiennen keskustelujen pohjalta jakaa prosentit seuraavien kantojen kesken niinkuin arvelette niiden jakautuvan itsensä homoksi luokittelevien parissa"

Eikös näitä tutkimuksia ja arvioita ole siitä, miten paljon maailmassa on bi-seksuaaleja, heteroita ja homoja.

Minusta tosin on kiinnostavaa, että onko tämä todella sama ihminen, joka aina keksii vääntää tätä samaa ikään kuin uudesta näkökulmasta?

Miksi olet niiin kiinnostunut?

En minäkään kysele heteroilta saatikka "uskiksilta" miten he ovat ajatelleet seksitä homojen kanssa?

Täytyy olla kova ahdistus, kun pitää vääntää samaa asiaa edestakaisin.

Ai niin ne prosentit... odottelen hengitystä pidättellen - tosin kannattaa lopettaa silloin kun muutut siniseksi...
Tämän voisi kyllä minusta siirtää kaatopaikalle, jos jotakuta nyt ylipäätään huvittaa tähän vastata.
  • 5 / 26
  • kiinnostunut
  • 29.9.2005 14:51
Sanomattakin kai lienee selvää, että minä olen tuon uskiksen näkemyksiä vastaan, mutta siltikö tämä on asia jota minä en saisi kysyä vaikka olisin utelias tietämään, että mitä "keskivertohomo" ajattelee seksistä naisen kanssa.
  • 6 / 26
  • kiinnostunut
  • 29.9.2005 14:55
Erehdyt pahasti.

Olen kirjoittanut tänne aiemmin vain yhden avauksen, ja silloinkin samalla nimimerkillä.
  • 7 / 26
  • Esperanza
  • 29.9.2005 14:58
Olen ennenkin ollut väärässä. Mutta toisaalta kun otsikkosi on Oliko uskis oikeassa ja viestissä sanot hänen väittäneen, että homot ovat mieleltään järkkyneitä heteroita niin silloin kysymys on minusta muusta kuin siitä, että haluat yksinkertaisesti tietää prosenttiosuuksia homojen heteroseksifantasioista.

Voi olla, että en vaan osa lukea, ainakin huomaan, että teen kirjoitusvirheitä.

Kirjoitin että "odottelen hengitystä pidätellen"...tarkoitus oli että odottele...
  • 9 / 26
  • Rokkihomo
  • 29.9.2005 15:58
Eipä tainnut olla, ei.

"olisin utelias tietämään, että mitä "keskivertohomo" ajattelee seksistä naisen kanssa"

Keskivertohomoista en välttämättä paljoa tiedä, mutta itse muistan
monta hyvää hetkeä seksistä naisten kanssa.
Tosin en pysty muistamaan intohimoa, vaikka sellaista kai oli.

Sitten johdot päässä ja siellä täällä antoivat itselleen luvan asentua uudelleen ja toisin.
Nyttemmin ajatus seksistä naisen kanssa tuntuu vähän kuin peruspullan syomiseltä.
On se perusjuttu siinä, muttei kuorrutteita, hilloja eikä ylimääräisiä mausteita.

Makuasia, siis.
No kun näitä threadeja on alkanut tulla tuskallisen tiheään. Eli siis avataan jollain mielipuolisella väitteellä "homot ovat mieleltään järkkyneitä heteroita" ja sitten odotetaan vielä järkevää keskustelua.

Oma vastaukseni: Minulla oli lukioaikana pari tyttöystävää. Ensimmäisen kanssa oli pientä säätöä makuukammarin puolella, mutta meikäläisellä ei kerta kaikkiaan ottanut eteen. Ensimmäisen poikaystävän kanssa tällaisia ongelmia ei ilmennyt. Eli kun se ei toimi, niin se ei toimi. Enkä fantasioi naisista.
En oo koskaan harrastanu seksiä naisen kanssa. Tilaisuuksia olis kyllä ollu - vähän turhanki paljon. Ei yksinkertaisesti houkuta lainkaan, edes ajatuksen tasolla. Ku nainen on lähennelly niin oon kokenu oloni tukalaks ja ahdistuneeks. Naisen halaamisessa tai koskettamisessa ei oo mitään pahaa paitsi jos tiedän hänen koskettavan mua seksuaalisessa mielessä. Silloin nousee kyllä niskakarvat pystyyn ja saan kylmiä väreitä. Siis siinä huonossa mielessä. Nainen ei vaan kertakaikkiaan kiinnosta seksuaalisessa mielessä, en muista että koskaan olis kiinnostanu. Mikään naisessa ei sytytä, viisari ei värähdä eikä mehut ala virrata.

Miehet sen sijaan on täys vastakohta kaikelle edellämainitulle: miehen karheus ja maskuliinisuus saa hormonit hyrräämään ja koneen käymään. Miehen katse, tuoksu ja kosketus on jotain aivan mielettömän kutkuttavaa. Voimakas ja jäntevä miehinen vartalo, komeat miehekkäät kasvonpiirteet, matala seksikäs ääni ja miehisyyttä ilmentävä käytös pistää pään tehokkaasti pyörälle. Niin kauan ku jotain seksuaalista ylipäänsä oon kokenu niin se on aina suuntautunu miehiin. Jos on olemassa sellanen ku 100%:nen homo niin oon varmaan just se.

Semmonen "homo" joka kokee naisetki seksuaalisesti haluttaviks ei oo mikään homo vaan bisse. Homot tykkää vain toisista miehistä, bisset sekä naisista että miehistä. Veikkaan et hyvin suuri osa itseään heteroks tai homoks tituleeraavista onkin itseasiassa bissejä. Täysverisiä heteroita ja homoja on varmaan vähemmän.
Olen naisiin rakastuva nainen ja haluan elää naisen kanssa. Voin fantasiatasolla ajatella miestä seksuaalisesti ja joskus nähdä uniakin aktista miehen kanssa, mutta minulla ei ole mitään tarvetta "toteuttaa ajatuksiani". Se ei tunnu luontevalta. En tiedä olisinko sitten jollain mentaalisella tasolla biseksuaalinen, ehkä vähän. Toteutan itseäni intiimillä tavalla vain naisten kanssa. Pari kertaa on tullut nuorempana kokeiltua seksiä miehen kanssa - kummatkin kumppanit homoja, hyviä ystäviä. Oli jotenkin helppo vapautua tilanteessa, jossa kummatkin kaverit tiesivät omasta suuntautumisestani. Vähän niin kuin sisko-ja-sen veli-puuhastelua. Aktia kumminkin....
Seksuaalienergia on osa vitaaliteettia, sen voi suunnata niin monella tavalla tilanteen ja mahdollisuuksien mukaan. Ensi sijassa koen omaavani elämänvoimaa, käytän sitä sitten miten kulloinkin haluan :)
  • 13 / 26
  • opisk.poju78
  • 29.9.2005 16:32
Löytyykö nimmarin "kiinnostunut" takaa koti-uskonto-isänmää-perhe-mies-vaimo-lapsi/lapset-heteroseksuaalinen mies vai ahdistunut kaappiinsa panssaroitunut homo, joka yrittää noilla galluppikyselyillä saada meistä tietoja ?
Kyllä varmasti homot haaveilevat jossain vaiheessa heteroseksuaalisesta kohtaamisesta. Sillon jos ei hyväksy itseään täysin.
Yleensä kai sitten jos se haave toeutuu, niin tajuaa, ettei sitä toivonutkaan kuin pintapuolisesti. Itse olen seksiä naisen kanssa harrastanut, ei noussut niskakarvat pystyyn, mutta onhan se vähän väkinnäistä.
Kyllä kai identiteetiltään homo voi joskus kokea ajatuksen heteroseksistä kiihottavana - aivan kuten hetero ajatuksen homoseksistä. Eri asia, myöntääkö moisen itselleen. Etenkin heteroiden kohdalla kynnys myöntämiselle taitaa olla jokseenkin korkea, saati että siitä kerrottaisiin jollekin vieraalle... Eihän se suuntautuminen ole tyyliin "jos sama sukupuoli kiinnostaa, niin toinen ei voi kiinnostaa". On minullakin nuoruusiän "hairahdus" naisen kanssa, mutta ei ainakaan vielä yksikään nainen ole kyennyt minua sekaisin saamaan.

Itse en muista ikinä varsinaisesti fantasioineeni seksistä naisen kanssa. Muistan jopa melko hiljakkoin nähneeni unta seksistä naisen kanssa, mutta siihen ei liittynyt mitään kiihottumista. En herättyäni muistanut, miksi jouduin unessa moiseen tilanteeseen. Ajattelin lähinnä, että jopas oli uni. Sen sijaan seksistä toisen miehen kanssa... hmm... enpä kerrokaan ;)

Prosenttilukuja (tosin aika mutuja) omista tuttavapiireistä
a) 10 %
b) 10 %
c) 35 %
d) 45 %
Miks heteroseksistä haaveilevaa "homoa" virheellisesti pitäis nimittää homoks, tai homoseksistä haaveilevaa "heteroa" heteroks? Miks ei voi tunnustaa sitä faktaa et suurin osa ihmisistä on bissejä? Olipa sitte kiinnostunu voittopuolisesti kummasta sukupuolesta tahansa niin jos on kiinnostunu edes jossain määrin KUMMASTAKIN sukupuolesta niin eikös silloin just ole bisse? Miks pitää väkisin yrittää sekottaa pakkaa selittämällä että "oon homo joo mut tykkään naida muijia" tai "oon hetero joo mut tykkään naida miehiä"? Tiedän omasta tuttavapiiristäni ainaki kaks tai kolme miestä, jotka väittää olevansa homoja mut oikeasti ovat bissejä, koska pitävät myös joitakin naisia seksikkäinä ja haluttavina. Miks pitää esittää jotain mitä ei ole? Miks ihmeessä joillekin on niin perhanan vaikeeta tunnustaa olevansa bisse?? Ei ymmärrä.
Ei ymmärrä?
No siksi koska maailma halutaan nähdä Yksinkertaisena Joko-Tai Mustavalkoisena Paikkana.
Sellaisen jäsentäminen, lokeroiminen ja luokitteleminen kun olisi helpompaa kuin
Värikkään ja Monipuolisen Maailman.
Joo myönnän että en oikein ymmärrä miten homoks itseään kutsuva bisse tekee tästä maailmasta värikkäämmän ja monipuolisemman.
Kyllä minäkin saatan joskus fantasioida miehistä (huomattavasti enemmän kyllä naisista). Silti koen olevani lesbo enkä bi, koska oikeassa elämässä haluan seksiä vain naisen kanssa. Miehenkin kanssa olen siis kokeillut, olenhan seurustellutkin miehen kanssa, mutta se ei ollut minun juttuni. Fantasiat on fantasioita eikä niillä aina ole mitään tekemistä tosielämän kanssa, ja ihmisillä voi ihan hyvin olla sellaisia fantasioita, joita he eivät halua kokea oikeasti. Esim. monilla naisilla saattaa olla raiskausfantasioita, mutta enpä usko, että kukaan haluaa oikeasti tulla raiskatuksi.

Yleensäkin ärsyttää se, että ihmiset yrittävät ulkoapäin luokitella toisen seksuaalisen identiteetin, tyyliin et sä voi olla homo, jos teet niin ja näin. Kyllä se vaan on sillä tavalla, että oma seksuaali-identiteetti lähtee ihmisen sisältä, ihminen on se mikä kokee olevansa, ei sitä voi tulla kukaan toinen ulkoapäin julistamaan.
"All men are homosexual, some turn straight. It must be very odd to be a straight man because your sexuality is hopelessly defensive. It's like an ideal of racial purity. "
Saint Derek Jarman

Tai mites se menikään "Normaalit terveät heteromiehet EIVÄT ajattele toisia miehiä ja saippuoita suihkussa..."
Iki ihanan Cristina Riccin roolihahmon lausahdus (elokuvassa jonka suomenkielistä nimeänyt en jaksa muistaa.."The Opposite of Sex")
marianna kirjoitti: "Yleensäkin ärsyttää se, että ihmiset yrittävät ulkoapäin luokitella toisen seksuaalisen identiteetin, tyyliin et sä voi olla homo, jos teet niin ja näin. Kyllä se vaan on sillä tavalla, että oma seksuaali-identiteetti lähtee ihmisen sisältä, ihminen on se mikä kokee olevansa, ei sitä voi tulla kukaan toinen ulkoapäin julistamaan."


Joo oon samaa miältä. Mä en ainakaa oo mikää. Mä en oo mies enkä nainen, en homo enkä hetero, enkä todellakaa mikää bi. Mä vaan oon. Mä en kuulu eläin enkä kasvi kuntaa. Oon miettiny, et jos mä oonki sieni itiö, mut se olis kyl ihan liian rajoittavaa sijottaa itteensä tollasiin ahtaisii karsinoihi, niin mä olen päättäny, et joskus mä oon mursu, joskus taas neilikka, ja toisinaa must tuntuu et mä olen pikku hiekan jyvänen. Mul on oikeus määritellä itse ittseni. Puhkeen kauniiseen kukkaan omas erityisyydessäni eikä mua sido todellisuuden kahleet vaan käytän itse itsellisii määritelmii niinku parhaaks katson. Sit on niinki et elämän aikaa voi mieli piteet ja halut vaiks muuttuu, et kyl mäkin voin ehkä joskus pitää omenoist, käyttää tukisukkia, tai sitte ihan vaan istuu emali vadissa. Mut luokitteluist en perusta! Ne on niin ahdistavii, enkä mä muutenkaan osais määritellä et mikä mä oikeen oon. Mä vaan oon ja viis muista ja mistää luokitteluist. Mä määrittelen ite mitä mä oon, eikä kukaa voi tulla mul sanoo et mitä mä oikeen oon. Tänään must vaan sattuu tuntuun et oon villa myssy, eikä siinä mitää, me vaan kaikki ollaa.
:D Hyvää ironiaa...

Ei kukaan itse "määrittele" yhtään mitään. Sitä on homo tai hetero tai bi. Jotkut ovat tanssukupuolisia. Ei siinä ole kyse määritelmistä.
Seksuaalisuus muodostuu varhaisessa iässä tai sikiövaiheessa (tätä ei varmaksi tiedetä). Sen tiedostaminen voi kestää koska ympäristö ohjailee meitä vahvasti heteroseksuaalisuuteen, mutta ei se seksuaalisuus muutu, ihminen kantaa sitä iänkaiken, vaikka määrittelisi kuinka.

Marianna, ota huomioon, että tuollainen asenne "ihminen määrittelee itsensä" on homofobiaa. Se kun on helppo kääntää tukemaan käsitystä, että homo voi muuttua heteroksi.
Tai ei se ole homofobiaa, mutta on hyvin helppo kääntää homofobiseksi argumentiksi.
Mihinkäs se threadin aloittanut katosi? Varmasti parin päivän päästä taas uusi samanlainen oottamassa ...
"kiinnostunut
29.09.2005, 14:36 Kun se minulle eräässä keskustelussa antoi ymmärtää, että homot eivät ole mikään oma "rotunsa", vaan suurin he ovat mieleltään järkkyneitä heteroita, minkä osoittaa se että homotkin kuulemma fantasioivat ns. heteroseksuaalisista kohtaamisista."

Se miten asia todellisuudessa on, on yksi lysti, mutta sen tiedän, että on tyhmää ruveta ihmisiä väkisin käännyttämään pois seksuaalisesta suuntautumisesta joka on heille itselleen miellyttävä ja tuo parisuhdeonnea.

"Epäaitokin" homoseksuaalisuus tällöin toimii.

Lesbojen keskuudessa on joskus joku ihme paranoia siitä että joku on vain jokin muoti -tai nettilesbo. Jos minä vaikka nykyisen suhteeni päätyttyäni ilmoittaisin olleeni sellainen, ei se muuttaisi miksikään sitä että minulla oli kaksi parisuhdetta naisen kanssa jossa me molemmat olimme onnellisia.
Eiköhän aika monenkin lauseen saa kuulostamaan homofoobiselta, jos oikein tarkoituksella yrittää, vaikka alkuperäinen puhuja/kirjoittaja olisikin lausunut sen ihan neutraalissa/positiivisessa mielessä.

Edellinen kirjoitukseni oli lähinnä kritiikkiä niitä kommentteja kohtaan, joissa homous kyseenalaistettiin, jos sattuu joskus fantasioimaan naisistakin. Ja yleensäkin ärtymykseni kuvaamista sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka aina itse luulevat tietävänsä paremmin, mikä toinen on ja mikä hänelle on parasta. Olen minäkin joskus saanut kuulla sellaisia kommentteja, että et kai sä voi oikea lesbo olla, kun olet joskus miehenkin kanssa seurustellut.