Kaikkien aikojen kesähitit

Moni kesä muistetaan kesähitistään. Usein jo huhti-toukokuussa kokee ahaa-elämyksen tyyliin "tässä on tämän kesän hitti"? Ja yllättäen se kappale valloittaa miltei kaikkien radiokanavien voimasoittolistat. Ja baareissa sitä kuulee jatkuvasti.

Kesä 1989 oli Lambada-kesä, 1996 oli Coco Jamboo -kesä, kesä 1997 Bailando-kesä, kesä 2004 Dragostea din tei -kesä ja niin edelleen. Melkein joka kesälle on jokin, ja joillakin useitakin. Unohtaa ei voi mm. kappaleita Equador, Summer Is Crazy, Pitkä kuuma kesä, Summer of 69, Summernight City...

Mitkä hitit ja vuodet itse yhdistät?
Mitkä ovat omia suosikkejasi?
Mikä on tämän kesän kesähitti?
  • 2 / 29
  • marianna
  • 21.6.2005 19:16
En tiedä, onko tämä mikään varsinainen kesähitti, mutta pidän paljon Maija Vilkkumaan Kesä-biisistä.

O-Zonen Dragostea din tei on IHANA! Sen lisäksi että pidän itse biisistä, minulla assosioituu siihen niin paljon hyviä muistoja, että tulen edelleen tosi hyvälle tuulelle, kun kuulen sen. Ja romania kuulostaa niin kauniilta :).
  • 3 / 29
  • Heavymies
  • 21.6.2005 21:51
True Faith-Mikä tahansa kesä
Angel of Death-Mikä tahansa kesä
Love to Hate you-Mikä tahansa kesä
Barbie Girl-Mikä Tahansa kesä
Fear of the Dark-Mikä tahansa kesä
Paranoid-Mikä tahansa kesä
Depeche mode sinkkuboxit 4-6-Mikä tahansa kesä
Dimmu Borgir-Mikä tahansa kesä
Rammstein-Mikä tahansa kesä

Koko suomirokki kokoelma-Mikä tahansa kesä

Nine inch nails-Tämä kesä
Within Temptation-Tämä kesä
Paradise lost-Tämä kesä
Nightwish:Once-Tämä kesä

Jos Merja Tapolan ja Teuvo Lomanin löytävät itsensä duetoimasta samassa studiossa, niin sinä on kesäinhokki biisi number one...alittaa varmasti viime kesän Pizza Enriquen säkenöivän kesäkammotuksen
Kesäkuun alussa ehdoton kesähitti on POPEDAN : PITKÄ KUUMA KESÄ . ( sitähän kaikki aina toivoo . )

Heinä - elokuun vaihteessa taas paras kesähitti on MAMBAN : VIELÄ ON KESÄÄ JÄLJELLÄ .
( kaikkihan toivoo kuitenkin , että kesä jatkuis vielä ainakin Elokuun . )

Elokuun pimeän lämpöiset loppukesän illat , mikä sen upeampaa aikaa mennyttä kesää muistella .
En nyt muista tarkkaan mikä vuosi, mutta Sash!:n It's My Life -levy soi kovasti.
Sommartiden on Gyllete tiderin. Siinahan laulaa Per ...Gasle tai Gesle. Vai onko?

Missa se Vaino on oli 90-luvun loppupuolta ja ehdoton "kesahitti" - myos rockfestareilla jostain kumman syysta.

Ja entas Sleepy Sleepersien Kesamopo? Eh-heh.
Näitäkin on kuultu yli kyllästymispisteen:

'76 - Viva America/Banzaii Feat. Les Glodettes (suom. Kesän Lapsi/Katri H, Tapani K.)
'78 - Cuba/ Gibson Brothers
'80 - Bahamamama/Boney M
'85 - Life Is Life/Opus
'87 - Boys/Sabrina, Jo Le Taxi/Vanessa Paradis
'92 - Miesstrippaaja/Frederik
Kappale: Sommartider
Esittäjä: Gyllene Tider
Laulaja: Per Gessle
Heavymies, hyssss. :)

Josta tulikin mieleeni se vastaava renkutus, tiputanssi 1980 tai jotain. Alkup. nimeä en muista enkä halua tarkistaa.

Näitä on oikeasti todella runsaasti! Mutta kyllä kesän korvilla julkaistaan ja kesän aikana muodostuu ihan laadukkaitakin hittejä, ei pelkästään kepeitä hyväntuulen vonkauksia.
Macareenasta ja Tiputanssista tuli mieleen , 90 - luku ja Lambada .

Siinnä vasta järkyttävä tanssi .

Ricky Martinin koko tuotanto , on ihanan rentoo ja samettisen pehmeetä kesämusaa .
J:n Väinö oli kesällä 95, (Stastistille tieoksi) kuin myös Ace of Basen Beautiful Life... taisi olla tosi kova juttu tuona samana kesänä myös Sashin Equador..

JOoOoOO.. Kun ei ole mitään ihmeempää tekemistä... Ja näitä tulikin sitten soitettua ihan kympillä...

1981: Rainbow: I surrender
1982: Rainbow: Death alley driver/Stone cold
1983: Ozzy Osbourne: Bark at the moon
1984: Rainbow: Can't let you go
1985: A-ha: Hunting high and low/Sun always shine on T.V.
1986: Iron Maiden: Alexander The Great
1987: Tony MacAlpine: Key to the city
1988: Vinnie Moore: Race with destiny
1989: Chris Rea: Road to hell
1990: Megateth: Hangar 18
1991: Kingdom Come: Hands of time - Tyketto: Forever Young
1992: Dream Theater: Pull me under
1993: Army of Lovers: La Plage de Saint Tropez
1994: Megadeth: A tout le monde
1995: Faith no more: Evidence
1996: No Doubt: Don't speak (syys-talvi-kesähitti 1995-96)
1997: Rhapsody: Land of immortals
1998: Manic Street Preachers: The everlasting (syyshitti)
1999: Luca Turilli: Kings of the nordis twilight
2000: Sonata Arctica: Kingdom for a heart
2001: Sonata Arctica: Weballergy
2002: Time Requiem: The aphorism
2003: Masterplan: Spirit never dies
2004: Nightwish: Wish I had an angel
2005: Dream Theater: Octavarium - ainakin tällä hetkellä... :o ja Apulannan uusin on tosi hyvä!
Maroon 5 : "this love" kesä 2004... Nostalgiaa, nostalgiaa ;)
Assosioin tuohon biisiin niin paljon haikeutta ja surua ja vastaamatonta kaipuuta... Nyttemmin saan siitä vain ihanan tunteen, kuin olisin kasvanut... Outoa miten paljon voi tapahtua 1 vuodessa...
Mä tykkään tästä: Bananarama ´Cruel Summer´. Ruotsalaisyhtye Ace of base teki saman kipaleen -90 luvulla uudestaan henkiin. Mut nimenomaan Bananaraman esittämänä se on parempi. Mun mielestä. Onkohan toi kappale levytetty -80 luvulla.
Bananaraman Cruel Summer on alunperin julkaistu 1983, London levymerkillä.
Taisinpas sitten keksiä, mikä on tämän kesän 2005 kesähitti. Vähän myöhässä mennään, mutta toivotaan, että saadaan intiaanikesä...
Kelly Osbourne "One Word", ja siitä etenkin Chris Coxin remix.
Toi Olavi Uusivirran ääni biisissä "Tuu mun vaimokseni" soi korvassa niin ** kuuloisesti että sanoista viis
No kesällä 2003 ainakin toi PMMP:n rusketusraidat. 1993 oli 2unlimitedin No Limit. Hmm...onkos tänä kesänä ollu oikein semmosta kunnon mega-kesä-hittiä? Tuntuu välillä, että ne on tän kesän uudestaan renkuttanu sitä O-Zonea....?
Joka kesäisenä hittinä kuuntelen merenaaltojen ääniä, tuulen tuiverrusta, mustarastaan sulokasta laulua, lokkien kirkaisuja, heinän kahinaa. Kauniita ääniä löytyy luonnosta, useimmat ovat kaikenlisäksi kestohittejä joita vaan jaksaa vuodesta toiseen kuunnella.
Tämän kesän hitti ainakin minulle oli Maija Vilkkumaan "Kesä". Muille vuosille niitä on niin paljon, että parempi kun en edes yritä listata.
Mulla myös kulminoituu tämä kesä Maija Vilkkumaan "Kesä" biisiin. Olen luukuttanut sitä kotona, autossa, mp3-soittimessa ja radiostakin sen kuullut varmaan satoja kertoja. Livenäkin Maija tuli nähtyä pari kertaa tänä kesänä.

Koko Maijan uus levyhän on ihan loistava. Loppukesän ja syksyn hittibiisiksi levyltä vois hyvinki muodostua kaihoisa mutta menevä "Liian kauan" biisi:

"Mut sitten saapui se surkea syys
sen väsynyt arkinen mitättömyys
hän oli niin kaunis sinä iltana kun
mä sanoin: rakas mä en voi olla sun"
Olen minäkin addiktoitunut siihen uuteen levyyn, mutta syys"hitiksi" Liian kauan on kyllä turhan masentava.