Queer As Folk

  • 1 / 13
  • Marcus76
  • 21.2.2005 23:08
Tulipa katsottua pitkästä aikaa nauhalta em. sarjan enkkuversio ja tuli mieleen tuttujen kommentit siitä että jenkkiversio olis parempi. Oonko mä tosiaan vähemmistössä, jonka mielestä ne on niin erilaisia ( alkua lukuunottamatta) että ei niitä oikeestaan voi verrata toisiinsa. Molemmat on tietysti ihan ok, mutta alkuperäinen on mun mielestä uskottavampi, kun taas amerikkalaisten versio on ehkä enemmän viihteellinen..
Tästäkin aiheesta on varmaan kirjoiteltu jossain vaiheessa, mutta kysynpä kuitenkin mielipiteitä..
Mä näin ekan jakson siis pilotin Lontoossa siis ihan ensilähetyksenä Channel Fourilta Philbeach Hotellissa (suosittelen kaikille) ja kyllä sai repeillä niin et ei tuntunut jenkkiversio miltään sen jälkeen.
Oli englantilainen alkuperäinen niin paljon parempi kuin kanadalainen! Englantilainen oli yksinkertaisesti terävämpi pistoissaan.
Mielestäni taas jenkkiversio oli paljon parempi. Roolihahmot olivat dynaamisia ja aidompia. Lisäksi esim. Brian oli paljon inhimillisempi, eikä pelkkä tunteeton kusiipää kuin brittiversiossa. (Ja paljon komeampi!)

Brittisarjoissa ylipäätään korostuu omituinen negatiivisuus ja ahdistuneisuus - happaman naaman näyttäminen on sääntö ja iloisuus tuntematon käsite - dialogien väittelyosuuksissa huudetaan perseestä saakka - jopa epärealistista.

Ehkäpä monet suomalaiset pitävät brittisarjoista ja brittityylistä / vihaavat amerikkalaista iloisuutta, kuin itse ovat niin helvetin happamia ja negatiivisia.
  • 5 / 13
  • Marcus76
  • 22.2.2005 12:40
Heh, myönnän että pidän monista brittisarjoista, ja esim. Pokka Pitää on yksi parhaista.. en kuitenkaan tunne olevani negatiivinen hapannaama.. :)
Enkkuversiossa mielestäni henkilöt tulivat läheisemmiksi kuin amerikkalaisten ( vai kanadalaisten?) tekemässä. Ja se on tosiasia että niitä tunteettomia kusipäitä löytyy joka puolelta. Sen myönnän että jenkkiversiossa oli paremman näköiset miehet. Tosin Vince oli aika söpö..
Minä pidin enemmän brittiversiosta. En tiedä mistä se johtuu mutta pidän aina eurooppalaisia sarjoja uskottavampina kuin amerikkalaisia. Tämä päti myös QaF:iin.
Itse pidän amerikkalaisesta enemmän...
Nelonen näytti sarjasta vain 2.tuotantokautta ja niitä on tehty yhteensä 5.,viimeiset jaksot tulevat jenkeissä ensi kuussa.
Olisi ehdottomasti näytettävä 3,4 ja 5 tuotantokausi myös Suomessa eli Neloselle palautetta asiasta!

http://www.nelonen.fi/palaute/palaute.asp
Jenkeissä alkoi juuri 5. ja viimeinen tuotantokausi.Kyllä nuo pitäsi Suomessakin näyttää!
  • 9 / 13
  • Lillukka
  • 26.5.2005 16:47
Ei oo mitään apua tainnut ollla, vaikka pikkutytöt on keränneet kai sata adressia tuon sarjan jatkon puolesta Neloselle. Nelosen keskustelualueella jyllää nimittäin himofanien lauma, joka koostuu lähinnä teini-ikäisistä tytöistä.

Minäkin kaipaan kyllä sarjalle jatkoa. Se jäi kerrassaan kiusallisen vaiheeseen kakkoskauden lopussa.

Ja ehdottomasti englantilaisten versio on PAREMPI ja LAADUKKAAMPI, mutta "jenkkiversioon" jäin koukkuun sen vaihtelevien juonikuvioiden, mutta myös siirappisuuden ja naiiviuden vuoksi... ja komean Brianin. :)
Lillukan samaa mieltä, paitsi että brittiversion pääosahemmo oli niin ärsyttävä, että hahmosta tuli kiehtova. Amerikan mantereen Brian taas on ihan kiiltokuva.. mut mieluusti katselisin jatko-osat minäkin.
Valtameren takana osataan tehdä poliittisesti korrektit "kansanversiot" melkein joka ohjelmasta. Toteutuiko se Jenkkilän AbFab?
Jenkkilän AbFab ei toteutunut, syytä en tiedä

Mutta Cybil(kuka muistaa?) liippasi aika läheltä.
Roseanne Barrin piti jokunen vuosi sitten tehdä amerikkalainen versio AbFabista, mutta ilmeisesti rahoittajien rohkeus petti.

Kuka tietää, syynä saattoivat olla pelottavat kokemukset kesympää formaattia samasta aiheesta edustavasta Cybilistä: amerikkalainen mainostaja ei hevin uskaltaudu esittelemään tuotteitaan sellaisen ohjelman ohessa, jonka päähenkilöt ovat jatkuvasti promilleissa tai pilvessä.