häiritsee just se

  • 1 / 6
  • reissulikka
  • 1.4.2005 1:11
Mä oon huomannut,ettei mun oo kovin helppoa tutustua lepakkonaisiin baarissa.mietin,miksi ihmeessä.mä tajusin vihdoinkin,et he eivät uskalla lähestyä mua,koska mä näytän ihan hetskulta,vaikka oon lepakko.kyl haluaisin kovasti tutustua lepakkonaisiin.ihan kaverina.musta on vaan kiva tutustua uusiin ihmisiin.onko kenellekään samanlaisia kokemuksia?itse käyn yleensä esim.dtm:ssä.
  • 2 / 6
  • Starling
  • 1.4.2005 12:14
Olenkos minä nyt ainoa jota alkaa jo kyllästyttää tää "näytän niin heterolta eikä kukaan tykkää/usko/kiinnostu" jaaritus. Miksi täytyy aina "päteä" sillä, että näyttää heterolta? Itsekin olen siihen täällä kait aikaisemmin syyllistynyt, nyt jo hävettää.

Minä näytän itseltäni. Minä olen lesbo. Eli näytän silloin lesbolta. Helppo yhtälö.

Mitä tulee siihen, ettei kukaan "uskalla" lähestyä baarissa. Jos "rekka"lesbo istuu yksin pöydässä, eikä osoita kiinnostusta ympäristöönsä, niin kuinka moni lähestyisi, vaikka lesboksi häntä luulisi? Jos ei flirtti (hei siellä, näytät tosi hyvältä, jutellaanko, vinkvink hymy silmänisku hymy) tehoa/luonnistu, niin sitten täytyy vaan rohkeasti mennä itse jutulle, näytti miltä tahansa. Näin on. Ja hyväksyttävä jos kohde ei jostain syystä halua jutustella mukavia, ja siirryttävä eteenpäin. Justiinsa näin.

Ja tämä paatos ei ollut mitenkään henkilökohtaista "reissulikalle", vaan yleisesti meille kaikille mirjoille.
  • 3 / 6
  • lEsbo
  • 1.4.2005 15:02
"Mä olen lesbo. Eli näytän silloin lesbolta." Ja konkreettisesti tuo olisi...? En ole vielä nähyt ketään jolla lukee lebe tatuoituna otsassa... Elämää kyllä "tutkattomana" suoraan sanottuna helpottaisi moinen, joskus tuntuu siltä. Toisaalta ajan myötä aistit kuulemma kehittyvät... Starling hienoa, jos olet päässyt yli hetero vs. lesbo -look dilemmasta, olisikohan kokemuksen tuomalla varmuudella? Kyseenalaistan kyllä tiedostetun pätemis-funktion, varsinkin jos ko. ulkonäkövalinta aiheuttaa parinlöytymisongelmia.:) Itse voin hyvin kuvitella - ja kärsin siis itsekin reissulikan ongelmasta, ja käyn myös dtm:ssä - että pelko mahd epämukaviin sekaannustilanteisiin joutumisesta saattaa hillitä aktiivisuutta. Dtm:ssä kun tosiaan heteronaisiakin riittää. Mutta kuten Starling sanoit, kerran se kirpaisee ja yrittänyttä ei laiteta. Kai tässä on vaan kyse taas peppunsa linjalle asettamisesta...
Onnea kamujen ja namujen metsästykseen, reissulikka.;)
  • 5 / 6
  • Starling
  • 1.4.2005 15:43
lEsbo kirjoitti: ""Mä olen lesbo. Eli näytän silloin lesbolta." Ja konkreettisesti tuo olisi...? "

Niin. En halua ajatella, että näyttäisin heterolta. Vaan itseltäni elikäs tässä tapauksessa lesbolta. Se miten muut minut näkevät on heidän silmissään ja sillähän sitä heteronnäköistä tarkoitetaan. Siis mitä muut ajattelevat ja luulevat.

Korvien välissä tämä kaikki siis toimii. En suostu pitämään itseäni heteron näköisenä kun en sitä ole. Se on siis mahdotonta. Miten muut asian näkevät.. No, jos joku ei sitä heti huomaan, niin ehkä silmäni, käytökseni ja muu sen sellainen kertovat. Olen siis oma itseni. Heh, hyvä esimerkki tuli mieleen: äitini pitää minua varmasti lesbon näköisenä, kun minut kerran sellaisena tuntee :)
  • 6 / 6
  • lEsbo
  • 1.4.2005 19:58
Juu, nyt selveni hieman ja onhan se noinkin, ja uskon että hetero-oletusarvo tuppaa tussuttamaan nopsaan.:)
Mä olisin kyl valmis luopumaan tästä pienestä ulkonäkösyrjinnästä - varsinkin kun lesbon näköisiä on kai yhtä monta kuin lesbojakin. Olettaen että "näköisyys" on sisäsyntyistä, missä Starling oikeassa olit... Elikäs ehkä täs vaan pitäis kiinnittää huomiota siihen käytökseen ja _hmm_;) silmiin.

Jee, illan jatkoja kaikille, meitykkä lähteepi baanalle :-)