MUNARISTEILY 2oo5

Edellinen
Siellä näytti olevan nyt mahdollisuus kertoa, kenet haluaa nähdä esiintyjien joukossa. Vaikuttakaa hyvät ihmiset! Jälkeenpäin ei kannata varmaan suuremmin purnata, että olipa huono ohjelmatarjonta, jos ei ole edes toivomustaan (realistista sellaista!) esittänyt.

Ja hienoa, että nimi pysyy samana! Jos ei voi astua laivalle pelkän risteilyn nimen takia, niin silloin kyllä saakin jäädä rannalle tiukka pipo päätä kiristäen.
  • 4 / 131
  • liian nuori?
  • 31.8.2004 21:46
Tiedättekö onko risteilylle jotain ikärajoja?

kertokaa myös kokemuksia tämän vuoden risteilystä!
Yay. Jäi kyl tältä vuodelta väliin, lähinnä ajoituksen takia, mutta mä voisin kyllä harkita tällä kertaa lähtemistä, kun nyt ennakkovaroitustakin on annettu reilusti.
Onpa hyvä tietää jo tässä vaiheessa, ettei kannata kyseiselle risteilylle lähteä, kun kerran nimikin on jälleen tuo sama vanha miehen sukupuolielimiin ja niiden perässäjuoksemiseen viittaava "Kulli-/Kyrpä-/Molo-/Jorma-/Munaristeily". Eikä edelleenkään tarvitse ihmetellä, miksi homot eivät saa adoptio-oikeutta, eikä sitä miksi homoihin ei suhtauduta kuin tasapainoisiin, vastuuntuntoisiin ja normaaleihin ihmisiin (en muuten ainakaan toistaiseksi ole kuullut heteromiehille suunnatuista "Pillu- tai Tussuristeilyistä".).

Pitäkää pervolippu korkealla, let your freak flag fly!
Minustakaan munaristeily ei ole paras mahdollinen nimi homojen risteilylle, vaikkakin se järjestetään pääsiäisenä, munien luvattuna juhlapyhänä.

Toisaalta, tulihan laiva täyteen viime kerrallakin, joten bisness-mielessä nimeä on turha vaihtaakaan.

Irstas nimi karsii hyssykkäisimmät homot pois, joten bailumeno voi olla parempi.
Vaikka miedät erottaa valtaväestöstä tämä sukupuolinen suuntautumis seikka niin olen Freak Flag:in kanssa samaa mieltä.
EI kaikki ajatus päässä liiku navan ala puolella.....minulle arki on muutakin kun se yksi asia loputtomiin.
Seuraavaks varmaan keksitään menopaluu-"Munajuna" köröttämään vaikka Hesan ja Rovaniemen väliä. Osallistujia poimittaisiin aina väliasemilta.

Ei vakavissaan tehty ehdotus, mutta en ihmettele, vaikka toteutuisi!
Samaa mieltä siinä edelleen, että munaristeily on nimenä mauton. Toki siinä voi nähdä heh-heh huumoriakin, mutta aika lailla alta lipan mennään. Erottumista ja itselleen nauramista olisi voinut toteuttaa muillakin nimillä, sitä kai tälläkin on haettu...
Olen Freak-flagin kanssa samaa mieltä.
"Tussu-risteilyjä" on varmasti tarjolla joillekin heteromiehille, mutta on ikävää kun homojen näkyvin ja äänekkäin osa leimaantuu mulkkua jatkuvasti lupsuttavaksi ja seksiä ajattelevaksi pervojengiksi jonka risteilykin täytyy nimetä navanalus-touhujen mukaan.
Sit vielä yhdet jaksaa yrittää että "me homot ollaan ihan tavallisia ihmisiä". Hyi saatana.
"Ei pervo ole se joka on sanonut likaisia vaan se joka sen ymmärsi likaisesti" Ku ekaa kertaa kuulun munaristeilystä, mieleen ei edes tullut mikään "hinttilaiva" vaan juuri pääseäiseen risteily. Ja ihan osuva nimi ;) Huumoria pojat!
Olkaas kuule homoot tyytyväisiä! Naisille ei juuri koskaan järjestetä mitään yhtä kivaa. Munasta tuli kyllä minullekin mieleen pääsiäinen.
Kuka sanoi, että Munaristeily on vain homomiehille? Ettet vain tullut (väärään) johtopäätökseen risteilyn nimen takia? Eli jälleen lisää hyviä syitä vaihtaa risteilyn nimi, nyt voisi todellakin huomioida myös naiset.

Eikö siellä laivalla ollut joku kilpailu seuraavan risteilyn nimestä?
onko sillä nyt mitää väliä minkä niminen se risteily on?
Jos siitä on kiinnostunut, niin sivuilta kyllä saa tietoa, että se ei ole men only.
Sitä paitsi on paljon hauskempaa sanoa että menen munaristeilylle, kuin 20h ryyppyristeilylle.
Itse en päässyt edelliselle ja tuskin menen seuraavalle. Jotakin ao risteilyn puolesta haluan kuitenkin kertoa.

Hyvä ystäväni kehui miten helppo tuolla risteilyllä oli tutustua uusiin ihmisiin ja joka puolelta löytyi mukavaa keskusteluseuraa. Siis sellaisia kasvoja, joita ei tuolla baarielämässä tapaa.
Niistä tutuista naamoistakin kuulemma pääsi nopeasti eroon, kun laivalla oli niin paljon paikkoja ja vaihtoehtoja löytää muuta seuraa.

Varmasti sieltä seksiseuraakin halutessaan löytää, mutta se ei kuulostanut useimmilla olevan risteilyn päätarkoitus.
Ei se pupuristeily kyllä sen parempi taida olla. Kaikkihan me tiedämme, mitä pupuilu tarkoittaa. Puput ovat melkein kuin kaneja - ja niin... kanit nyt ovat millaisia ovat.
Minulla on niin kirkkaat siniset silmät (noin kuvaannollisesti) ja vahingoittumaton lapsen mieli, että kuullessani ensimmäisiä kertoja Munaristeilyn mainoksia radiosta jokin itsesuojelumekanismi muutti sen joka kerta Mona risteilyksi. =)

Mutta ihan vakavissaan. Olen kuullut siitä täsmälleen kahta 1) Siellä oli hirveästi limaisia hinttejä, jotka lähmivät kaiken aikaa ja 2) siellä oli tosi hienoa bilettää, kun kaikki osasivat käyttäytyä fiksusti. Miten on? Kannattaako harkita osallistumista, jos sellaista taas tulisi ja sopisi aikatauluu ja jos nimenomaan haluaisi bilettää samanhenkisessä seurassa? Millaista oli viime kerralla?
Onks siel laivas mitään turvatarkastuksia? Meinaan, en viitsis riskeerata kaiken näiden mainontalööppien jälkeen.
En mä oikein usko, että monikaan esim. tähän tosta nimestä kirjoittaneista onkaan sitä mieltä, että siellä laivalla vaan nussitaan.

Kyse lienee lähinnä siitä, että huvittaako lähteä moisen nimen omaavaan tapahtumaan mukaan tai kertoa siellä olleensa. Nimi tuo tiettyä imagoa, joka houkuttaa toisia, toisia taas ei.

Mun mielestä on tässä markkinatutkimusten ja segmenttien yms. täyttämässä maailman ajassa todella kusetusta/tyhmää väittää, että risteilyn nimeä ei olisi valittu tietoisesti nimen kaksimielisen merkityksen tähden. Nimen valinta ei ole ollut mikään pääsiäishurmosta, vaan markkinatietoinen ratkaisu. Siksi siitä voi joko pitää tai ei, ja siten lähteä tai ei.

En mä menisi mihinkään dtm:n munamarkkinoillekaan, jos sellaset järjestettäisiin.

Kyse ei siis ole niinkää ahtaasta suhtautumisesta mihinkään, kuin siitä, että katsoo ko. ohjelman olevan suunnattu muille.

Vai..?
Risteily vetää puoleensa tiettyä osaa homokatraasta, muut (toisinajattelijat)osaavat pitää hauskaa ilman tämmottii massahakuisia tapahtumia.
Nykymeininki on järjestää kaikenmaailman hulabaloota eri kohderyhmille läpi yön
.
Rauhoittuminen ja lepääminen on poissa muodista!
Risteilyn nimestä voi olla montaa mieltä, mutta niinhän se on monessa muussakin tapauksessa. Kaikki eivät vain voi pitää kaikesta.

Kaupallisen alan opettajana, ymmärrän idean nimen takana ja ainakin uskon että että tapahtuman markkinointi onnistuu nimen ansiosta/siitä huolimatta, niinkuin viime vuonnakin.

Itse olin mukana viime vuonna Munaristeilyllä ja itselläni ainakin oli todella onnistunut reissu. Nimestä huolimatta en ainakaan itse huomannut mitään maailmanlopun "pupumeininkiä" vaikkakin jotkut sellaiseen ovatkin viitanneet.

Eihän tälläisen tapahtuman olekaan tarkoitus miellyttää kaikkia. Laivalle kuitenkin mahtuu vain rajattu määrä ihmisiä, niin jo senkin takia ei tapahtuman ole tarkoituskaan kiinnostaa kaikkia.

Maailmalla ja ihan täällä kotomaassakin löytyy tapahtumia ja järjestäjiä laidasta laitaan, joten eiköhän kaikille löydy jotakin itseään kiinnostavaa.

En tiedä saiko viestistä mitään irti - anyway nautitaan kaikki elämästä omalla tavallamme.
Seksuaalivähemmistöjen Itämerenristeily. Ai kun olis houkutteleva nimi...
Markkinoinnillisesti nimi on erittäin onnistunut. Puhetta riittää, ja kukin voi tulkita sen munan aivan niin kuin itselle sopii.

Ja ne, joita nimi ei miellytä, eivät todennäköisesti olisi menossa risteilylle, oli sen nimi mikä tahansa. Minua esimerkiksi ei saisi vapaaehtoisesti telkiytymään lähes vuorokaudeksi hotelliin, josta ei pääse pois ja jossa ei voi tehdä mitään muuta kuin syödä, juoda ja bailata taukoamatta (ehkä vähän torkahtaa siinä välillä). Tietysti voisi yrittää nukkua hytissään, mutta sitä varten koti on paljon rauhallisempi.

Jos haluan bailata, lähden ulos kaupungille. Tiedän ainakin, etten ole paikassa vankina vaan pääsen pois heti kun haluan.
Yhdyn edelliseen puhujaan....öööhhm tuota noin siis Public eye :in mielipiteeseen.
Työni takia joudun välillä osallistumaan tuollaisille risteilyille.

Mitä teen.

Käyn tarpeettomasti parturissa hemmottelemassa itseäni ja sulkeudun hyttiini =)
voi kauhea että voi olla huumorintajuton ihminen! Ole sinä vain siellä omissa oloissasi kun et voi suvaita ihmisiä jotka haluavat pitää hauskaa! Elä elämää äläkä analysoi jokaista ja kaikkea!!
Ihme kiista risteilyn nimestä. Oiskohan sen nimi edes Munaristeily jos sitä ei olisi järjestetty pääsiäisen aikaan?

Kyllähän se tiedetään että kyseinen risteily herättää yllättävän voimakkaitakin mielipiteitä. Kysehän on kuitenkin risteilystä, joka kohdeyleisöstään huolimatta on vain yksi ohjelmalla lastattu risteily muiden joukossa. Ei se mikään panofestivaali ole. Jos panemista tapahtuu, niin kaipa sitä enimmäkseen hyteissä (toivottavasti) tapahtuu.

Sitä paitsi keskiverto ruotsinristeilylläkin kyllä iskemismeininki ja panomeininki heteroiden kohdalla on varmaan melko samaa luokkaa. Tietenkin homot nyt puree tässäkin lähinnä omiaan, mutta ihmiset nyt on semmosia....

Ois kyllä kiva jos ens vuonna voisi kuitenkin välttyä siltä loputtoman typerälta kinaamiselta. Alku ei kuitenkaan lupaa hyvää.
Jo siitä lähtien kun Baltia vapautui on ihmetelty risteilyjen merkeissä Tallinnan sataman valoja, illalla maihin pääsemättä. Ja aamulla kauhea krapula ja huono olo.
Drinkit eivät noilla risteilylaivoilla ole mitään aletavaraa eikä esityksetkään maissa nähtyjä kummempia.
Miksi ihmeessä mennä suljettuun paattiin ja vielä maksaa siitä kaiken kaikkiaan (juomat, syömiset, risteilyhinnnat ym) summa jolla pääsisi viikonlopuksi vaikka Barcelonaan, Lontooseen, Amsterdamiin, Berliiniin..tai melkein jopa viikoksi Kanarialle. En siis harrasta mitään ryhmähyttejä.

Onhan homoissa se kategoria joka pitää risteilemisestä, vaikka laiva ei ole merellä kuin reilut 3 tuntia yhteen suuntaan.
Itse pidän parempana saada mennä ja tulla oman mieleni mukaan, maissa voi matkalla käydä useissa paikoissa ja palata hotellliin kun haluaa. Tai jospa vain jää Helsinkiin, onhan siellä mahdollisuuksia enemmän kuin suljetussa laivassa. Hotellikin tulee halvemmaksi.

Kukin taaplaa tyylillään.
Hei haloo!!! Ei sinne ole pakko mennä, jos retki ei ole hintansa arvoinen, voi mennä vaikka Roomaan, Turkuun, Tampereelle tai vaikka Osloon.

Olin viimex mukana ja meen taatusti keväällä taas jos henkipihisee ja duunit antaa myöden.
Tässä oli minun mielestä +:at ja -:set viime retkestä.
+Paras laiva mitä täältä löytyy tuon kokoiselle sakille (1100hlöä)
+Mukavasti uusia kasvoja
+Edustettuina kaikki ikäluokat
+Oli kiva nähdä ihmisiä muutenkin kuin pimeässä ravintolassa
+Aamun poolparty oli nice=)=)
+Ohjelmamäärä oli riittävä

- Pääesiintyjä "Peniston" vai mikälie
-Joku Saimi juonsi niin että korvat meinas haljeta
-Eräs "ravintolapäälikkö" huusi kuin hyeena laivasta tullessa terminaalin pihalla ja saada ihmisiä jonnekin jatkoille.....


Mutta hauskaa oli!

Eipä nää risteilyt oo ainoita lomailuretkiä mullakaan, tänä vuonna 6 maata..
"-Eräs "ravintolapäälikkö" huusi kuin hyeena laivasta tullessa terminaalin pihalla ja saada ihmisiä jonnekin jatkoille....."

Mun mielestä aamun aurinkokannen Pool Partyjen jälkeen ehdoton kohokohta oli juuri noi jatkot Dtm:ssä. Oli siistii mennä sinne kahden aikoihin päivällä sopivassa nousuhumalassa ja talo oli täynnä iloista risteilyporukkaa.
Niin.......onhan tällainen yksityisenä järjestetty risteily äärimmäisen kannattavaa puuhaa..etenkin kun mainoksissa lukee: "Yhteistoiminnassa Setan kanssa".
Setassa saa jakaa mainoksia?
Korjatkaa jos olen väärässä..
Kertokaapa tuosta viime Munaristeilyn "pool partystä".

Oliko meno niin villiä ja kiihkeää mitä kuvista voi päätellä?
Niin, en suinkaan tarkoita että jatkot olis ollut huono idea ja varmasti muutenkin ihan ok juttu.
Mutta millä tavalla ihmisiä sinne kalasteltiin, hän huusi kun hyeena " nyt ryyppäämään ja jatkoille... etc.". Ääni oli tummahko viskibasso.

Suunnattomasti vitutti moinen toiminta , varsinkin kun vieressä oli seuraavia matkustajia odottelemassa laivaan pääsyä.(lapsiperheitä, etc.)
Ton tiedotttamisen olis voinut hoitaa paremminkin ja ihan vaan tosta johtuen ei meidänkään porukka 7hlö:ä viitsinyt lähteä vaikka puhetta oli ollut.
Monen mielestä risteilyn parasta antia oli dtm:n pool ja speedopartyt. Tuoltahttp://www.munaristely.fi osoitteesta ei selviä onko "mama" tänävuonna mukana? Tai ylipäätänsä mitä muuta ohjelmaa risteilyllä on luvassa? Sen sijaan se selvisi, että hinnat olivat nouseet pilviin.

Tämä homma haisee ja pahasti.
Hmm.. outoa.

Pääsääntöisesti kaikki edellisellä risteilyllä olleet kaverini ovat kehuneet juurikin sitä, kuinka paljon ja erilaisia ihmisiä siellä oli verrattuna tavalliseen baari-iltaan Helsingissä.
Ja sitten kun täällä lukee ihmisten juttuja, niin se risteily suurimpien osien kirjoittajista puolesta haukutaan maanrakoon.

Itse pidän nimestä "munaristeily", vaikkakin ensin ajattelin, että onpas taas nimi keksitty ja olin aivan varma, että se on keksitty vain sitä varten, ettei "Porauslauttaristeily" olisi yhtä vetävä. Mutta nyttemmin olen kyllä tullut siihen tulokseen, että Munaristeily osoittaa keksijöiltään hieman uskallusta ja pilkettä silmäkulmassa.

--Druusi
Ette voi olla tosissanne, että loukkaannutte tuosta nimestä. Kertokaa nyt sitten edes jotain vaihtoehtoja sille nimelle. Pupuristeily... Joku perhe sitten varaa tenaviensa kanssa tähän liput ja esiintyjänä onkin pääsiäispupun sijaan Jorma Uotila...

Homoristeilystäkin varmasti joku loukkaantuisi sillä eihän siihen nyt mitenkään voi laskea lesboja mukaan.. ihan eri sanakin vielä.. Ehkä joku "homolesbobitransmikälie-risteily"? Kaupaksi menis varmaan yhtä hyvin, ku aikoinaan tää "vihreä makkara"-mainoksen tuote :P

Itse kyllä näin naisiakin siellä laivalla, ehkä ne eivät vain sitten olleet ennakkoluuloisia. Varsin miesvoittoistahan tuo matkustajaporukka oli..
Ei, ei se ole pelkkä se nimi, joka ko. tapahtumaa pahentaa. Se vain ei muutenkaan kiinnosta, kuten eivät risteilyt muutenkaan ja vielä vähemmän ko. konseptilla... mutta eihän sen pidä muiden riemua häiritä...
Paljon melua tyhjästä. Heterojen parissa Itämeren 24 tai 20 tunnin risteilyjä on jo pitkään kutsuttu porauslautoiksi - ihan syystä. Myönnettäköön, että tämä ilmaus ei ole virallisesti esillä risteilyjä markkinoitaessa. Yhtäkaikki Munaristeily on vain kaksimielinen ilmaus. Kysehän on oikeasti "pääsiäisristeilystä". Mielestäni tähänkin asiaan voi suhtautua huumorilla eikä niin tiukkapipoisesti. Ainakaan tuntemani heterot eivät ole nimeä paheksuneet, päin vastoin. Miksi tästä siis pitää nostaa omien keskuudessa vainoharhainen haloo?
e-vils....let it go, man.
Ymmärrän hyvin mitä ajat takaa, mutta meikäläisissä on niin moneen junaan (niin kuin on heteroissakin) ja ne jotka tuosta jutusta innostuvat ei muuta kuin menoksi.
Itseäni harmittaa välillä se yksipuolinen julkuisuus kuva mikä meistä pienempänä vähemmistönä välittyy. Vaikkakin meidät erotta valtaväestöstä juuri tuo Seksi harrastamis tapa, en aina toivoisi sen olevan juuri se mikä meitä aina edustaa yleisemmin.

ps Taidanpa taas sohaista ampiaispesää tällä komentillani...whatta heck.
DKNY on kyllä oikeassa, mutta luulen että homot on nykyään vähän turhankin itsekriittisiä tuon imagon suhteen. Mun tuttavaheterot jotka munaristeilystä kuulivat suhtautuivat siihen lähinnä "hällä väliä" tai "no sepäs mielenkiintoista" tyyliin, sekä osa oli ihan aidosti innoissaan lähdössä mukaan (jopa miespuolisia heteroita, mikä kieltämättä ihmetytti hiukan), joten en sitten tiedä. Tosin mun ystäväpiirini heterot nyt ei ihan jostain keskivertoheteroista käy, että siitä nyt ei voi yleisellä tasolla varmaan päätellä paljoakaan asioita.

Munaristeily vähän tökkäs muakin aluksi kun kuulin ja varmaan ensireaktio oli tyyliin, "no oliks ihan pakko", koska heti pelkäs mitä nyt kaikki heterotkin ajattelee. No ajatelkoot mitä hittoa haluavat. Homoillehan se risteily on suunnattu. Tarviiko sitä nyt itkeä, että heteroiden maailma järkkyy noin 5 sekunnin ajan, jonkun risteilyn nimestä? Ehkä ihmisillä on suurempiakin murheita.

Kävin kattomas Munaristeilyn sivustoja ja havaitsin, että taitaa olla kalliimpi kuin viimeks ja hinnat vielä nousee. Mulla kyllä olis varaa siihen, mutt en kyllä haluais tuhlata ihan jotain €100 siihen, että pääsen laivalla 1,000 homon kanssa. Voisin yhtä hyvin viettää pari päivää DTM:ssä putkeen, se riittäis. Ehkä vois käydä Hercussa siinä välissä, sekä Alkossa, "tax-free", you know.

Taitaa jäädä risteily väliin, mutta hintapolitiikan, ei nimen takia.
Minut saisi Risteilylle kunhan siellä ei esiinny mikään Les Femmes, Paula Koivunniemi, Krisse Salminen, Antti Tuisku
eikä mitään Has Been Artisteja etc

Vaan jotain uutta ja räväyttävää
Sami Club varmasti on sitten laittanut palautetta munaristeilyn sivujen kautta sinne, mitä haluaisi laivalle näkymään.. ;)

No joo, kuten jo aiemminkin sanoin, minusta risteilyn nimi on ihan viihdyttävä ja kukin saa sen katsoa omasta näkövinkkelistään, miten haluaa.
Jos haluaa nähdä sen (ja ajatella!), että kyseessä on porauslauttameininki, niin ajatelkoot. Kaikki eivät varmasti ajattele niin, saatika käyttäydy laivalla sillä tavalla. Tai sitten olen aivan liian sinisilmäinen ja pyörryn, jos ensi vuonna sinne menen. :D

--Druusi
On laitettu palautetta....toivoin Motörheadia, Turbonegroa,
Sisters of mercyä, Depeche Modea...
Taitaa jäädä risteily väliin, ei jaksa kiinnostaa homot paattiin pakattuna.
Risteilyt yleensäkin ovat vastenmielisiä. Laivasta ei pääse minnekään ja hintapolitiikka tuntuu olevan "homoilta rahat pois".
Ainahan voi lähteä seikkailemaan tuhansien homojen bileisiin vaikkapa Berliiniin samalla summalla.
Sitäpaitsi..1000 homoa, sehän on vähemmän kuin bailuissa Hgissä Herkussa ja Dtm:ssä lauantaina. Ei muuta kuin kiertämään pari paikkaa ja summaksi tulee helpostii 1500 homoa...ja pääsee poiskin.
tossa ylhäällä kommentoitiinkin jo sitä, että risteilyn ennakkovaraussivuilla (www.munaristeily.fi) ei ole mitään mainintaan ohjelmasta eikä yhteistyökumppaneista? Onko siis esim. seta tai dtm mukana tänävuonna?
olin risteilyllä viime vuonna ja sain monelta herkullista ja isoa munaa
Vuoden 2005 risteilyn ohjelmasta sekä esiintyjistä on tullut suuri määrä kyselyitä ja vaikkakin tapahtuman ympärillä pyörii kova huhumylly, emme voi julkistaa risteilyn esiintyjäkaartia ennen kuin vuodenvaihteessa. Sen voimme kuitenkin luvata, että ohjelmasta tulee erittäin mielenkiintoinen.

Tällä hetkellä risteilyn kapasiteetista on myyty neljännes ja lippupakettien hinnat nousevat hieman joulukuun alussa.

Risteilyn ikäraja on tänä vuonna 18 vuotta ja laivan lähtöaika on pääsiäistorstaina 24.3.05 kello 18.30 ja paluu seuraavana päivänä Olympiaterminaaliin kello 15.30

Tapahtuman kotisivuiltahttp://www.munaristeily.fi löydät lisää tietoa risteilystä.
Risteilyllä oli tänä vuonna kaikkea muuta kuin "porauslautta"meininki,ainakin omasta mielestäni.Ihmiset pitivät hauskaa,söivät ja joivat ja aamun pool partyt dj:neen oli huippu.Oon monilla risteilyillä ollut mutta tällä kaikista rennoin ja aidosti hauskin meno!
Ens vuonna pari heterokaveriakin on lähdössä mukaan kun risteilyä on niin kovasti kehuttu!
"Ens vuonna pari heterokaveriakin on lähdössä mukaan kun risteilyä on niin kovasti kehuttu"

Just noin, se ei riitä että heterot on jo vallanneet dtm:n, nyt sit vielä risteilynkin.... mielipiteeni on että heterot voisivat kyllä jäädä rannalle mielusti.

Joka jumalan päivä lähtee "heteroristeilyjä" ja vaan KERRAN vuodessa homot valtaa laivan.

Yleensäkin kun miettii että mihin ne on tunkenut nenunsa; lostari, demari.....
no, jos jo kuopattu Depeche Mode esiintyisi risteilyllä niin olisin mestoilla saletisti olipa risteilyn nimenä mitä tahansa! Muuten kyllä tuo munaristeily aiheuttaa minussa vain negatiivisia assosiaatioita.
Pupuristeily vois niiku olla kans kiva nimi niinku sillee et kaikkihan on nii ku pupuj pääsiäisenä ja munat ja tiput mielessä sit voi olla joku niin ku sille pääsiäisnoita ja antaa taika juomaa ja sekoittaa taikasauvalla sillee noit erilaisii soppii ja sillee ja sit kaikki o iha tollee niiku sopas ja keitos. Ja jos joku o sillee pääsiäiskäsi tai mämmikoura ni sit voi kyl mennä koko juttu iha käsille tai pain seinii. Siis siistii ja mukavaa ku pääsiäisen saa ruskeet suklaat - ihanaa aianki must nuolla sillee ja niiku tollee ja sit voi heilutel sauvaa ja tähdet vaan pyörii ympärill :-)
Vaikka kommenttini ei sinäänsä liity suoranaisesti Munaristeilyyn, haluan kuitenkin tuoda pointtini esille.

Nimimerkki Boys say go väittää, että Depeche Mode olisi kuollut ja kuopattu. Näin ei ole ja tämä on väärä tieto.

Ja itse aiheeseen... Munaristeilylle mennään tai ei mennä. Pitää mennä fiiliksen mukaan :-)
Juu ei DP todellakaan ole mennyt bändi,heiltä tulee uusi kokoelma jouluksi.Mutta aiheeseen palatakseni esim.Scissor Sisters tai Dannii Minogue olisivat hyviä esiityjiä risteilyilylle!
Tää uusi Popstars2 bändi ind-x vois olla kiva esiintyjä munaristeilylle.
Vielä pieni paluu topicin rinnalle virinneeseen Depeche Mode -keskusteluun.

DM ei todellakaan ole kuopattu; bändi on eilen 16.11. ilmoittanut aloittavansa ihkauuden albumin teon. Tuo Boyn mainitsema "uusi kokoelma jouluksi" lienee parisen
viikkoa sitten ilmestynyt remix-kokoelma. Ja maanantaina 22.11. ilmestyy extra limited edition -versio Enjoy The Silence 04 -sinkusta (XLCD BONG 34).

Miten niin Depeche Mode -fani...

Jee, jee, jee ja Indx Munaristeilylle! Jackson on aika kiva :)
Ei ole vieläkään esiintyjistä mitään kuulunut...Onko porukka varaillut reissulle vielä paljo paikkoja??
Dtm oli mukana viime vuoden onnistuneella Munaristeilyllä ja Dtm on lupautunut myös tänä vuonna lähtemään mukaan seilaamaan 24.3. 'Dtm pool party' oli onnistunut ja takamme että tämän vuoden 'Dtm pool party' on kosteampi kuin koskaan. Lupaamme jälleen järjestää jatkot Dtm:ssä ja perinteisesti Dtm tarjoaa bussikuljetuksen terminaalista Iso Roballe. Ankkurit ylös!
Hyvä ettei noteeraa,Ruotsin pahimman juorulehden artikkeli ehkä vailla todelisuuspohjaa eikä tuolla ole mitään yhteyttä Munaristeilyn kanssa!Ruotsin risteilyn perumiseen varmasti muitakin syitä.Me ainakin päätettiin että lähdetään nyt kun Dtm on mukana,juuri nuo pool partyt ja LOISTAVAT jatkot olivat viimeristeilyn kohokohdat :)
Tuskinpa Aftonbladet sen pahempi juorulehti on kuin meillä Ilta-Sanomat tai Iltalehti, eikä Silja ole kieltänyt pahoinpitelyn todenperäisyyttä. Toisaalta Suomessa ollaan sikäli paremmassa asemassa, että kyseinen tapaus ehditään kunnolla tutkia ennen risteilyajankohtaa. Ruotsissa kohu iski pahimpaan aikaan, jolloin lippuja olisi pitänyt saada kaupaksi.

Kuinka vakavasti Silja tapahtuman tutkinnan ottaa ja mitä johtopäätöksiä se tekee, vaikuttaa varmasti paljon siihen, millaiseksi munaristeilyväen lopullinen asennoituminen sen palveluihin Suomessa muodostuu. Asiaa ei varmasti tulla kevään mittaan unohtamaan, vaan laivayhtiö joutuu ennen pitkää antamaan selvityksen toiminnastaan.
Kuten edelläkin on todettu olen itsekin törmännyt muutamassa gay-paikassa väkivaltaisiin ovimiehiin mikä on todella yllättävää.Viime risteilyllä Siljalla koko henkilökunta olis todella ystävällistä ja siksi lähdetään nytkin.
Olisi naurettavaa antaa moisen yksittäisen ja selvittämättömän (känni-luultavasti)tapauksen vaikuttaa.

Kaikki positiivisemmalle vireelle ja juhlimaan pääsiäisenä!
Aivan samaa mieltä!Odotellaan kavereiden kanssa vaan ohjelman vahvistumista ja varataan reissu sitten!
Munaristeilyn järjestäjinä olemme luonnollisesti seuranneet tiiviisti mitä ks. asian ympärillä tapahtuu ja odottaneet Silja Linen virallista kannanottoa. Kuten alla kerrotaan, poliisitutkinnan valmistuttua tapauksen yksityiskohdat tulee selviämään.

Olemme varmoja ettei ks. tapaus vaikuta millään tapaa tulevaan risteilyyn. Laivan kapasiteetista on myyty yli 30% ja tällä kertaa Munaristeilylle on tulossa huomattava määrä vieraita myös muista maista.

Ohjelmisto julkaistaan tammikuun puolessa välissä.


Silja Linen kannanotto Aftonbladetissa marraskuun lopussa julkistetusta välikohtauksesta


Ruotsalainen iltapäivälehti Aftonbladet julkaisi 29.11.2004 artikkelin Silja Operan edellisen viikonlopun risteilyllä Tukholmasta Tallinnaan tapahtuneesta välikohtauksesta, jossa poikaystävänsä kanssa matkustanut ruotsalainen miesmatkustaja kertoi oman versionsa tapahtumista. Aftonbladet ei tarkistanut asiatietojen oikeellisuutta eikä antanut Silja Linen turvallisuuspäällikölle juurikaan mahdollisuutta kertoa yhtiön näkemystä tosiseikoista.

Silja Line suhtautuu tapahtuneeseen mitä suurimmalla vakavuudella ja on omassa selvityksessään tarkistanut sekä laivahenkilökunnan näkemyksen risteilyn aikana ilmenneistä tapahtumista että käytettävissä olevat todisteet. Meidän tiedossamme ei ole mitään, mikä osoittaisi laivan henkilökuntaan kuuluvien menetelleen moitittavasti. Saamamme selvityksen perusteella näyttää ilmeiseltä, että tapahtumiin johtaneet riitaisuudet ovat olleet risteilyasiakkaiden välisiä eikä laivan henkilökunta ole niihin osallistunut. Tukholman poliisin suorittama tutkinta tulee valmistuttuaan osoittamaan asioiden oikean laidan. Poliisi on jo kuullut yhtä matkustajaa epäiltynä pahoinpitelystä.

Silja Linen aluksilla matkustaa vuosittain 5,5 miljoonaa matkustajaa. Silja Linen aluksille kaikki matkustajat ovat aina tervetulleita ikään, sukupuoleen, etniseen alkuperään tai seksuaaliseen suuntautuneisuuteen katsomatta. Asiakkaidemme turvallisuus on yhtiömme perusarvoja kaikessa toiminnassa. Silja Linen laatuun kuuluu myös laivoillamme tapahtuneiden poikkeuksellisten tapahtuminen perusteellinen ja oikeudenmukainen selvittäminen. Toivomme, etteivät tällaiset sinänsä valitettavat yksittäiset ja sensaatiohakuisesti uutisoidut tapaukset vähennä asiakkaidemme luottamusta yhtiömme toimintaan.

Silja Line
Toivottavasti risteilyä on mainostettu nyt sitten Ruotsalaisille jotka omansa menettivät...Tulisivat kyllä hämmästymään jos meininki yhtä hyvää kuin viime risteilyllä!
Tuli katsottua sunnuntaina kankkusessa hauska joskin tyhjänpäiväinen komedia dvd:ltä viikonloppuna jossa kaksi heteromiestä joutui vahingossa Karibian gay-risteilylle, nimeltä Boat Trip,pääosassa Cuba Gooding.Leffa tarjosi monet hyvät naurut :)

Jos ei muuta keksi kylmänä päivänä kotona muuta keksi ja Munaristeilyä odotellassa suosittelen vuokraamaan tämän dvd:n.Ainakin Filmtownista ja Makuunista löytyy...
blaa, blaa, kylläpä on taas tehty tikusta asiaa. nimi on väärä, risteilyt on pahoja, homot on itsekkäitä, heterot ei mahdu samaan laivaan... aattelin lähteä munaristeilylle pitämään hauskaa ja katsomaan millasta siellä on kun en aikaisemmin ole sellaisella ollut. jotkut vaan tuntuu kelaavan näitä juttuja hiukka liian vakavasti, en mä mieti etukäteen muitakaan risteilyjä. mulla on ollut laivalla aina ihan hauskaa, ehkä se sit johtuu siitä että kenen kanssa sinne lähtee. onhan se tietty ajatuksena ihan hauskaa lähteä tollaselle pääsiäisristeilylle melkein poikaporukassa :) nimi voisi olla ihan hyvin vaikka hercun panokoppi merillä, se ei mun menoa haittaa, mä en oo sinne lähössä orgioihin vaan pitämään hauskaa. nyt se molo pois otsasta ja mukaan jos kiinnostaa ja jos ei niin onhan niitä muitakin matkoja olemassa, laidasta laitaan, valamon luostarista pattayalle, ja kaikilla on kivaa :)
Tota "porauslautta" -nimeä on muuten oikeesti käytetty virallisessa markkinoinnissa heteroille. Tuttavani olivat tässä taannoin tätä nimeä kantavalla risteilyllä.

Tää nimikeskustelu on musta nyt ihan kummallista homojen itse itsensä sensuroimista. Heterotkin on suttuisia niin mikseivät homotkin saisi olla sellaisia ihan tasaveroisesti ja avoimesti.
Nonnii, kuinka moni kehtaa tunnustaa saaneensa sukupuolitaudin risteilyn tuliaisina?
Mä sain viimevuotiselta munaristeilyltä tyttöystävän, yhdessä ollaan vieläkin. Ihana risteily! Elämäni onnekkain tapahtuma ;)
Nyt on sitten Munaristeilyn alustava ohjelma julkaistu,vähän kaikille jotain on tarkoituksena...

Viime huhtikuussa ensimmäistä kertaa Suomessa järjestetty gay-risteily saa jatkoa. Edellinen, loppuunmyyty risteily keräsi yli 1100 risteilyohjusta nauttimaan sekä kotimaisista että kansainvälisistä artisteista ja ohjelmanumeroista.

Pääsiäisen 2005 Munaristeilyn Midnight Show:ssa nähdään mm. supersuosittu Paula Koivuniemi, Gaydols-karaokekilpailu, Jarkko ja Osku & Stepup Dancers, stand up komiikkaa, yllätysesiintyjiä ja paljon muuta.

Viime kerralla suuren suosion saanut DTM:n järjestämä poolparty saa myös jatkoa. Ohjelmassa mm. koneHELSINGIN muotinäytös, vuoden 2004 Mr. Finland finalisteja, Miss Johan (Miss Drag Queen 05) ym. Aamun virallisista jatkobileistä huolehtivat UNITY sekä ravintola DTM järjestäen harvemmin nähdyn SUN-klubin jonka esiintyjäkaarti on erittäin korkeatasoinen - mukana mm. DJ Orkidea, Dallas Superstars, Mr. A, MadJay (Screen), Tomi K (Ihana) sekä Slusnik Luna livenä. Laivan diskossa soivat kovimmat kasarihitit ja tunnetuimmat discobiisit.

Risteilyvieraille näytetään ennakkoesityksenä yhteistyössä Nelosen kanssa ko. kanavalla 30. maaliskuuta 2005 alkavan "Sillä Silmällä" sarjan ensimmäinen jakso.

Munaristeilyn viralliset jatkot järjestetään ravintola DTM:ssä heti laivan saavuttua satamaan, viime vuoden tapaan terminaalista on ilmainen bussikuljetus DTM:ään.
Munaristeilyn ohjelma on lähinnä tylsä ja konservatiivinen

ei taaskaan satsattu ohjelmistoon, vaan mentiin siitä mistä aita on matalin
Joo! Olen samaa mieltä. Uskomattoman tylsä ohjelma! Ainut hyvä on Paula Koivuniemi. Samat naamat taas mitkä aina on dtm:n bileissä ja tapahtumissa. Onko kyseessä hyvä veli meininki; kavereille töitä? Yrittäisitte yllättää edes joskus.
Ohjelmasta sanoisin että, aikalailla minun makuun, mutta
ehkä hieman varmanpäälle otettu.

Järki veto oli ottaa Paula mukaan, koska kuitenkaan pelimerkit ei riitä ulkolaisiin megatähtiin.
Viime vuotinen peniston oli kyllä jo riittävä floppi.

Kuitenkin fiiliksen tekee ihmiset ja jos kaikki kelluu hymyssä suin on on se siinä.
Näyttää siltä ettei risteilyllä ole mitään minkä vuoksi minä menisin. Menköön ne joita kiinnostaa.
Kaikki nuo esiintyjät on jo nähty moneen kertaan Hgin gaypaikoissa. Sitä paitsi risteily on taas viikolla, ei viikonloppuna.
Eikä ole enää tapana vetää lärvejä jonkun laivamatkan vuoksi. Maailma muuttuu. Ja "porot" alkavat olla ihmisiä.

Kuulin jonkun kehuskelevan eräässä chatissa että sinne mennään seksin vuoksi. Minkä seksin?
Viime vuonna siellä olleista tutuistani ei kukaan ollut sekstaillut sen ihmeemmin kuin normaalisti. Sanoivat että jos ei saa maissa niin miten siellä muka saa. Ne jotka ovat itseään tyrkyttämässä, niihin ei koskisi edes tikulla muulloinkaan. En ollut todentamassa asiaa.
Keskellä viikkoa?? joo kyllä, mutta tietääkseni se sijoittuu kyllä 5,5 tuntia lukuunottamatta pyhäpäivälle.....
Yksinkertaista matematiikkaa: kun risteily alkaisi klo 18.30, sitä ennen pitää olla hyvissä ajoin, mielellän jo 2 tuntia ennen lähtöä satamassa.

Mutta satamaan on myös päästävä kulkuneuvolta joka on juna tai bussi. Se ei tietääkseni mene perille. Siirtoon menee puoli tunti ainakin.
Ennen sitä on yritettävä löytää yhteys joka suurin piirtein sopii aikatauluihin. Junamatkaan tunteja. Ja sitä ennen siirtyminen toisella paikkakunnalla asemalle. Puoli tuntia ainakin. Ja sitä ennen valmistelut matkalle.
Käytännössä koko torstai on otettava vapaaksi.
Se ei ole kuitenkaan yleinen vapaapäivä.
Eivät kaikki asu Siljan terminaalin vieressä Helsingissä.

Toisaalta huomasin vertailuhinnat. Tarjontaan nähden aikamoiset, kun normaalihinnat ovat lähes puolta halvempia, esimerkkinä seaside hytti joka to-lähdössä on 100-150e max ja munaristeilyssä sama 260e max. Sekin matematiikkaa. Noilla summilla olisi saanut jotain kivaa ja modernia. Jos siellä todella on 1100 ihmistä niin voittohan on ihan mukava.
Kyllä, kyllä jos asut vaikka jenkeissä ja tulet soutamalla niin kyllä sekin kestää...
Mutta asiaan hinnoista, on totta että normaaleilla risteilyillä
on paljon halvemmat hinnat.
Mutta jos verrataan ohjelmatarjontaa, on minusta ero ainakin määrällisesti huikea. Yleensä sielä on 1 bändi ja 1 dj.
Ja nyt 5-6 dj:tä, Step Up+ Osku ja Jarkko, Paula+bändi(toivottavasti).

Tyhmempikin ymmärtää noi kulut on ihan eri luokkaa.
Ja mun puolesta valivali-ihmiset voivat jäädä kotiin, koska
ne jotka laivalle lähtevät haluavat pitää hauskaa eikä siellä em. tarvita.
Mietin vastaanko tuollaiseen, vastaanpa nyt silti. Jos järjestely on samaa luokkaa kuin "pysy kotona-valivali" asenne niin pysymme kotona.
Jarkko ja Osku+Step up dancers ovat hyviä esiintyjiä, mutta heillähän on laivalle 2 kk:n esiintymiskiinnitys mainosten mukaan. Siitä tuskin tulee kuluja muna-järjestäjille.
Ja asumme, minä ja poikakaverini, molemmat Suomessa.
Toinen vaan kaukana.
Paula Koivuniemi tulee laulamaan, ehkä ilman bändiä, mutta hänelläkin on laivayhtiöille esiintymiskiinnitys tällä hetkellä PK-suunnalla.
Tiskijukkia on enemmän ja vähemmän..osa näkyy screeniltä.
Luulen että otamme aikalisän ja katsomme pääsiäiseksi lennot jonnekin, viikonlopuksi huippupaikkoihin bailaamaan.
Hmm. Olin viime vuonna risteilemässä ja olin aikeissa lähteä tänäkin vuonna, mutta... Ohjelma on pettymys. Suurelta osin sitä samaa, Ce Ce Peniston vain vaihtunut Paulaksi. Päätin siis jättää risteilyn tänä vuonna väliin, mut ehkä ens vuonna sit taas. Risteilemään menijöille: Pitäkää hauskaa :)
Eri vuorokauden aika, mutta sattumoisiin koneella, Niksu on kai totaalisti unohtanut kuka maksaa, mitä maksaa ja miksi maksaa, tai ehkä vaan sekoittamaan pakkaa? Olisko vastausta?
Kauhean kiinnostuneita ollaam kuka on tämä MIKSU, ei ollut missään tietoa..
Anteeksi jälleen tämä virolaisten erittäien rakastettava ja ystävällinen kanssakäymiseni, siis virolaiset ovat ihania! NEukut joita suositellaan ovat ...,ei meiltä.
KErroin väärin, puhuin miksusta, se oli niksu.. tai korjatkaa kunnes saatan tuon yhden tyttölapsen kotiinsa olen saanut jotain sopimatonta...
Liikuntaa tässäkin paikassa, olen menossa katsoamaan showesktystä 20v juhliamme kunniaksi, mutta emme ole paikalla munaristeilyn aikaan, toisaalta kiitos että he esinntyvät joka ilta.
Olemme ehkä fossiksia mutta näin se menee tai ei .
Paikalla ollaan. Anteeksi ettei olla h.risteilyaikoina ..
Ja Hgissä käydään.d
Meitä on 2
Kiits
Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, on esiintyjäkaarti minunkin mielestä varmanpäälle otettu= hieman tylsä.
Mutta muuten minun makuuni.

Olen yhä sitä mieltä että ei voi todellakaan verrata "vakio" risteilyä tai munaristeilyä keskenään, ohjelmaa on munassa enemmän.
Ja en ole munaristeilyä halvaksi sanonutkaan, mielestäni
ei ero kuitenkaan ole niin suuri että se siihen kaatuu.

Yritysmaailmassa on sellainen perusajatus että toiminnan pitää tuottaa voittoa, mutta siihen sisältyy myös riskejä.
Silja vuokraa koko laivan ja yksikin myymätön hytti on tappiota. No nyt kaikki miettii: lasketaan hytin hintaa eikös niin? Jep käyhän se niin, mutta millä maksetaan ohjelma?

On varma että dj pena perähikiältä ja usko toivonen ja ranteettomat tms. ei juuri homoihin pure.
Ja tunnetusti valivali-ihmiset kuitenkin löytävät jotain mikä ei sovi(lähtöpäivä, aika, kipparin hiustenväri, etc.)

Tälläisen teema-risteilyn järjestäminen on vaan kompromissien summa.

Niin ja minulla ei ole mitään tekemistä tämän järjestäjän kanssa. Ihan omalla rahalla sen hytin maksan.

Kyllä on kallista, elämä on...
Kas kas, kylläpä tämä aihe kirvoitti keskusteluketjun :-)

Huomasin sitä lukiessa, että kovin keveästi perustellen tapahtuma tyrmätään. Pahinta motkotusta pitävät he, jotka eivät edes ole koskaan käyneet kyseisellä risteilyllä ja eivät tiedä edes, mistä puhuvat :-)

No, leikki sikseen - itse toivotan niin vanhat kuin uudet iloisena mukaan risteilyyn. Ja Teille, jotka kyselitte "millaista viime vuonna oli" - oheisen linkin takaa löytynee yksi matkakokemus:

http://ranneliike.net/galleria.php?alue=munaristeily
Yleensä emme ota kantaa näihin keskusteluihin millään palstalla, varsinkaan netissä, mutta tällä kertaa asioita on hieman korjattava.

Täytyy ihmetellä tätä valittamisen määrää ja arvosteluiden tasoa. Osallistuminen on vapaaehtoista, elämässä ei ole pakko kuin kuolla.

Mielestämme on täysin kohtuutonta vertailla ks. risteilyn hintoja esim. normaaleihin risteilyihin Siljalla. Ensinnäkin laiva myydään charterina mikä tarkoittaa sitä, että laivan vuokrauksesta aiheutuvat kulut on maksettava vaikka väkeä ei tulisikaan. Eli on ihan sama montako hyttiä myydään tai ollaan myymättä. Toiseksi, ks. risteilijän päivävuokra on 75.000,00 € joka EI sisällä ohjelmaa, markkinointia, tekniikkaa, henkilöstöä, toimistokuluja tms. Eli jokainen joka osaa laskea ymmärtää, että tässä otetaan aika isoja riskejä.

Mahdollinen voitto kun suhteutetaan tuntityömääriin, menetettyyn vapaa-aikaan ja rikottuihin pari/perhesuhteisiin niin pariin kertaan on tullut kysyttyä itseltään, että onko tässä mitään järkeä.

On totta, että Jarkko ja Osku on kiinnitetty Operalle mutta charter-risteilyt eivät sisällä MITÄÄN normiohjelmaa mitä laivalla yleensä on. Eli heidän mukana olo maksaa meille rahaa. Tämän vuoden ohjelmistoa suunnitellessa on otettu asiakkaiden toiveet huomioon ja palautetta on tullut paljon.

Muistutan, että nyt eletään 2000-lukua ja kaikki itseään kunnioittavat artistit, kuten Paula Koivuniemi, esiintyvät yleensä aina oman bändinsä kanssa.

Ja kuten Munaristeilyn kotisivuilla lukee, ohjelmistoon tulee vielä lisäyksiä. Pidämme perinteistä kiinni ja tapahtumassa nähdään ulkomainen pääesiintyjä. Tästä asiasta tiedotetaan lisää lähipäivinä.

Henkilökohtaisesti ihmettelen, että Ce Ce Penistonia tällä palstalla dissattiin koska tämän tyyliset jutut ovat aika suosittuja muualla maailmassa. Varsinkin näissä piireissä. Ehkä tässäkin tarjottiin taas kerran liian vaikeita juttuja meille pohojalaaisille, mutta järjestämissämme tapahtumissa on aina ollut tapana tehdä ja tarjota jotain uutta. Ja Suomesta ainakin vielä toistaiseksi puuttuu tapahtumat missä olisi mahdollista nähdä ja kuulla näitä mielenkiintoisia soul/house/club-vokalisteja.

Olemme tietoisesti alusta alkaen pyrkineet kasvattamaan tapahtumaa joka vuotiseksi. Toivomme, että mahdollisesti jo ensi vuonna tapahtuma järjestettäisiin isommalla laivalla mikä mahdollistaa isojen artistien mukaan saannin.
Tähän kuitenkin tarvitaan teidän apua. Madonnaa ei vielä näillä referensseillä paikalle saada.

Palautetta on aina mukava saada, se auttaa meitä tekemään parempia tapahtumia. Asiat eivät kuitenkaan aina ole niin mustavalkoisia.

Järjestäjän puolesta tervetuloa vuoden 2005 Munaristeilylle.

Ystävällisin terveisin,

krisu / madrenalin oy
Aivan!!Nyt kaikki paremmalle ja positiivisemmalle fiilikselle,omasta mielestä loistavaa että tälläinen risteily yleensä järjestetään.Ei olis ollu mahdollista 10 vuotta sitten.
Viime vuonna oli todella hauskaa ja esiityjät jees,mutta kyllä se risteilyvieraat itse tunnelman luo!
Munaristeily oli niin ihana viime vuonna - koko kiirastorstai aamupäivä porealtaassa hyvien tyyppien kanssa ja dokattii auringonlämmössä bissee hyisellä merellä mut silti lämpimässä ihanassa tunnelmassa. Harmi et vain sammui lyhdyt jossain vaiheessa. Ja vähän nolottaa muutenki. He he mut todella oli mahtavaaa muuten :-D
Edellinen