homo kirjailijoita !!

onko muita kun : pentti holappa ja tove janson .

itse en ainakaan muista .
Oma suosikkikirjailijani Pirkko Saiso tietenkin. <3<3<3
sofi Oksanen on muistaakseni bi-seksuaali tai jotain. Z-lehdessä oli joskus juttua. Ja sitten joku suomalainen mies, joka kirjoitti kirjan erilainen rakkaustarina(?).Kirjailijan nimeä en muista.
Ulkomaisista tulee mieleen vain Oscar Wilde.

Saision Punainen erokirja on muuten aivan mahtava.suosittelen :)
homokirjailija on yhdyssana.
Ehkä on parempi,että alat lukea edes homokirjoja.
ai niin tietty , pirko saisio .

miks en heti muistanut.

joo , sori kirjoitusvirhe , mä kun vasta opettelen kirjoittaan .

lukemisessakin oon vasta aakkoset oppinut , jotenka ei voi vaatia että mä osaisin jo " sujuvasti ja oikein " kirjoittaa.
  • 7 / 16
  • Just Returned
  • 12.3.2005 9:50
Kauhukirjoja kirjoittanut Clive Barker on muistaakseni....gay
Michael Cunningham(En oikeastaan tiedä onko homo) kirjoitti ainakin homoteemaisen koti maailman laidalla. Ei mikään ihmeellinen kirja.
Michael Cunningham, joka voitti myös Pulizer-palkinnon vuonna 1999 kirjastaan The Hours (Tunnit), kaikesta päätellen on homo. Ainakin Larry Kramer mainitsee eräässä Advocaten haastattelussa, että hän on "ulkona" (he's an out writer).
Gupert:Ystävälle,joka ei pelastanut minua
Tode:Enkelten siemen
Leavitt:Kiintymyksiä;perhetanssit
Tuomi:kuolemanvoittoleikki
Seuraavaksi odottaa Jeffrey Eugenides:in Middlesex yöpöydällä, en tiedä onko kirjaa suomennettu. Kertoo ihmisestä, jonka sukupuolta ei pystytty syntymässä määrittelemään ja joka sitten kasvatettiin ensin tyttönä, mutta myöhemmin huomasi olevansa identiteetiltään poika (tai toisinpäin, en nyt pistä päätäni vadille). Kirja on kuulemma hyvä, yksi työkaveri lukee sitä parhaillaan.
On suomennettu, löytyy pokkarina, 951-1-19708-8, ja kovakantisena 951-1-18516-0.
Tässä lisää:
Uuno Kailas, Kaarlo Sarkia, Gunnar Björling, Edith Södergran, Onni Halla, Mirkka Rekola, Helvi Juvonen