Vanhempien lesbojen lähentelyt

Onkohan kellään toisella kokemuksia vanhempien, 40-50-vuotiaiden lesbojen lähentelyistä? Minua on muutaman kerran lähestynyt (pyytämättä) itseäni paljon vanhempi nainen, molemmilla kerroilla alkanut heti vihjailla ja ehdotella kaikenlaista. Olen bi-nainen, enkä siis normaalioloissa kavahtaisi naisen läheisyyttä, mutta nuo irstaat vonkaajat tuovat lähinnä mieleeni pedofiiliukot kuolaamassa koululla.
Ja toinen ääripää löytyy tytöistä jotka etsivät vanhempaa naisseuraa... Itse nelikymppisen tunnun vetävän nuoria puoleeni ilman kuolaamista tai hävyttömiä ehdotuksia... Koen sen myös joskus tuskallisena, etenkin kun se ikäpolvien välinen kuilu ei aina tarjoa mitään keskusteltavaa ja itse en ole edes kiinnostunut yhden yön suhteista... Minulle on sama onko persoona bi vai lesbo, yhtä kiusallista yhtä kaikki...
Ja minulle on pari kertaa tullut tosi ikävä fiilis, kun lesbo on lähestynyt minua (olen hetero) ja aina kovin suorasukaisesti. Tämä ei ole vielä sinänsä kamala tilanne, mutta kun olen yrittänyt kohteliaasti selvittää asian, niin lähestyjä onkin todennut jotain tosi ikävää ja kääntynyt kannoillaan halveksiva ilme naamallaan. Nämä tilanteet ovat sattuneet homopaikassa, jossa olen ollut ystävähomojeni seurassa. Ystävänikin ovat olleet kovin pahoillaan tapauksista.
Olen kokenut myös tuollaista ehdottomuutta, sekä näiden päällekäyvien vanhempien lesbojen että ihan omanikäisteni toimesta. Jos kieltäydyn kohteliaasti heidän seurastaan tai ehdotuksistaan, minulle nakellaan niskoja ja haukutaan heteroksi tmv.

Ehkä piirit ovat vain niin pieniä, että joillekin kehittyy epätoivo seuran löytämisen suhteen?
  • 5 / 17
  • Starling
  • 24.2.2005 20:01
Mitä tulee vanhempiin/nuorempiin sinnikkäisiin ehdottelijoihin ja kiinni tarttujiin, niin en tajua. Kyllä niitä vaan löytyy. Ja sitten kun ei uskota/ymmärretä, ei hienovaraista, eikä suoraa kiitos-eitä. Argh. Ja vaikka baarissa oltaisiinkin, niin ei sitä kaljaa tarvitse jatkuvasti kiskoa. Viina on luultavasti vaikuttajana liian innokkaiden lähestyjien käytökseen.

Mutta jos joku fiksu ja käytöstapoja omaava lähestyy, niin kyllä juttuseuraan on aina saanut/saa liittyä. Vaikka muunlaista mielenkiintoa ei syttyisikään. Tällä kannustaa hän kaikkia ujoja naisia rohkaistumaan ja tulemaan jutulle.
Täytyy sanoa, että huomattavasti vähemmän näitä "ehdottelijoita" on naisissa kuin heteromiehissä...
Ja mitä tuohon ikään tulee, enpä ole huomannut että juuri vanhemmat lesbot olisivat jotenkin "ehdottelevia".
Vähän offtopic, mutta minua sinänsä harmittaa kun vähän itseä vanhemmat, siis jotain kolmikymppiset eivät ikinä tule juttelemaan, minä taas olen liian ujo lähestymään... olen siis itse 20-vuotias.
Ei varmaan ole kyse siitä onko miehissä enemmän kuin naisissa näitä ehdottelijoita, vaan siitä, että sitä toivoisi saavansa olla siltä rauhassa edes lepakkoseurassa. Kumma kyllä minulla ei ole juuri kokemuksia häiriköinnistä miesten taholta, olen ulkonäöltäni poikatyttö, se varmaan vaikuttaa.

Sen verran huonoja kokemuksia on itseäni vanhemmista naisista, siis suhteista heidän kanssaan, etten olisi kiinnostunut varmaan muutenkaan. Ei vaan helpota luontevaa keskustelua vanhempien naisten kanssa, kun tällaisesta lähentelystä saa kärsiä. Kaikki tuskin ovat samanlaisia, mutta traumanpoikanen on jo asiasta syntynyt.
  • 8 / 17
  • Jacqueline.N.
  • 25.2.2005 0:02
Huh, en usko että pitäisin ylityrkyttävästä lähentelystä kenenkään lepakon kohdalla. Minä en päästä ketään kamalan helposti lähelleni vaikka tutustunkin helposti ihmisiin. En kiinnostuisi paljon itseäni vanhemmasta naisesta. Luulen, että 5 vuotta on se ikäraja ylöspäin suunnilleen ja pari vuotta alaspäin. Olen itse 20-vuotias.
"Vähän offtopic, mutta minua sinänsä harmittaa kun vähän itseä vanhemmat, siis jotain kolmikymppiset eivät ikinä tule juttelemaan, minä taas olen liian ujo lähestymään... olen siis itse 20-vuotias."

Minä kyllä mielelläni tulisin, taka-ajatusten kanssa tai ilman taka-ajatuksia. Minä seukkailin aikoinaan 20-vuotiaan kanssa ja mä tykkäsin hänestä koska hän oli älykäs ja syvällinen. Ulkopuoliset eivät kyllä siitä suhteesta paljon hyvää sanoneet. :(

Monessa suhteessa tunnen olevani samalla tasolla parikymppisten kanssa enemmän kuin itseäni vanhempien kanssa. Oma ikäluokkani on niin pieni ettei mun ikäisiäni juuri ole.
Baarissa on ongelma sekä se miten joku tulee jututtamaan, ja se miten itse lähtee juttuseuraa hakemaan. Känniläisten ahdistelut ei kiinnosta, edes silloin kun on itse kännissä.. Onneksi sentään en siinä tilassa, muistaakseni, ole itse mitään yrittänyt. Muussa ympäristössä jutustelu onnistuu yleensä helpommin, kumma kyllä.
Kerran aikoja sitten menin Lostiksessa juttelemaan yhdelle tytölle joka tosi vittumaisesti sanoi että ei vois vähempää kiinnostaa ja toivotti ***nan lepakon he***ttiin.
Mitenkään puolustelematta lähenteleviä lepakoita, niin pitää myös heterona homopaikassa muistaa paikan luonne ja hyväksyä se tosiasia, että joku voi oikeesti tulla juttelemaan/iskemään, eikä vetää hernettä nenään siitä jos joku yrittää tehdä tuttavuutta. Eriasia tietysti on, jos ei suoraa puhetta ymmärrä ja häivy.

Tosin oon joskus miettinyt sitä että jos joskus joku tulee hakemaan tanssimaan (niin on joskus käynyt, ihme kyllä;)) Tarkoittaako se lesbopaikoissa sitä, että jos lähtee tanssimaan niin on kiinnostunut? Voiko tanssimaan mennä muuten vaan? Itelle kävi kerran,e ttä nainen tuli hakemaan ja menin mukaansa ja samassa hän alkoi lähennellä. Ihan kuin olis itsestään selvää, että nyt suunnilleen "seukataan".
No, ihmettelin käytöstään ja hän lopetti ja tanssimme tanssin loppuun.
Toisella kerralla vanhempi nainen pyysi tanssiin ja tanssin hänen kanssaan ja hän selkeesti nautti pelkästä tanssista, joten tanssimme monta kappaletta - se oli miellyttävä kokemus, ilman taka-ajatuksia.

Yleisesti ottaen, kannattaa jättää omaan arvoonsa ihmiset, jotka eivät ymmärrä jättää rauhaan jos suoraan sanoo, ettei kiinnosta. Ja varmasti näitä vonkaajia riittää niin homoseksuaaleihin kuin heteroihin, miehiin ja naisiin. Ja jos ihan mahottomaksi käy, niin silloin voi kääntyä portsarin puoleen.
"Tarkoittaako se lesbopaikoissa sitä, että jos lähtee tanssimaan niin on kiinnostunut?"
Toi on varmaan se juttu miksi ihmiset, siis naiset, on niin allergisia uusille tuttavuuksille gaybaareissa. Jokainen juttuseura/tanssikaveri jne joka ei kuulu omaan seurueeseen täytyy katsastaa ettei ole heti seukkaamassa. Moni tietysti kaveria baarista etsii, kiinnostuksen kohteelle pitäisi antaa tilaa hengittää niin voi myöhemmin palata helpommin asiaan.
Tarkennan vielä, Kitu sinulle, että lähestyminen ei ole ollut ikävää ja ymmärrän hyvin sen, kun olen ns. homobaarissa. Surulliseksi tekee se, että kun kerron heterouteni, niin reaktio töykeä. Halveksiva katse, nenän nyrpistys, niskojen nakkelu, kannoillaan kääntyminen jne. Stigman yllä olevan kirjoituksen perusteella tätä ilmeisesti tapahtuu myös lebo-lesbo-lähestymisissä.

On tapahtunut myös niin, että kahvilassa/baarissa homoystävieni kanssa ollessa pöytään tulee lesbo, joka tuntee ystäviäni. Aluksi hän vaikuttaa ystävällisen innokkaalta tutustumaan minuun, mutta heteroudestani kuultuaan muutun ilmaksi. Näin on käynyt kolmesti. Kerran katsoin kellosta, että ko. ihminen viipyi pöydässämme 20min. heterouteni paljastuttua, mutta ei puhunut sen jälkeen _sanaakaan_ minulle. Ainoastaan homoystävilleni.

Olen sinkku, joten sormustakaan ei ole "turvana". Minua ei lesbojen tutustumiset haittaa tippaakaan ja on myönnettävä, että olen ollut niin paljon homopaikoissa ja -bileissä, ettei tapaukset ole kovin yleisiä. Harmillisia kyllä.

Heteronaisena minusta olisi varsin mukava, jos lesbo "erehtyessään" vaikka toteaisi, että "harmi, että olet hetero" tai toteaisi vaikka jotain positiivista luonteesta tai ulkonäöstä. Uskon, että siitä jäisi kivempi jälkimaku.
Joskus kun olen oollut tuolla setafoorumilla, olen silloin saanut privapostia yhdeltä käsittääkseni vanhemmalta naiselta, senkään viestin sisältö ei ollut kovin asiallinen. Luulisi nyt, että edes sellaisella foorumilla ihmisten taso olisi vähän korkeammalla.

Välttelen noita gayravintoloita nimenomaan sen "lihakauppa"-fiiliksen takia, jos on tullut paikalle vain pitämään hauskaa eikä etsimään seuraa joutuu helposti hankaliin tilanteisiin.
Tähän viestiketjuun voisi laittaa useammankin kommentin.
On se perin vaikeaa tuo baareissa jutustelu. Osa valittaa kovaan ääneen sitä, että kukaan ei tule juttelemaan ja osa valittaa sitä kun tullaan juttelemaan;-)

Toki eroja varmaan löytyy, mutta vähän tuli se fiilis, että jatkossa en kyllä mene juttelemaan teinitytöille baareissa, kun kerran vanhemmat naiset luokitellaan lähes pervoiksi lihan metsästäjiksi;-)

Ja nyt ymmärrän miksi minua on katsottu kieroon, kun olen erehtynyt kysymään, joltain nuoremmalta naiselta "mitä kuuluu'?" Tai sitten pitää vaan hankkia sellainen paita, jossa lukee isoilla kirjaimilla, että en ole pervo, joka käy kiinni kaikkeen mikä liikkuu;-)

Mutta noin vakavammin puhuttuna, niin kyllä näiden juttujen lukemisen jälkeen meni kyllä se vähäinenkin kiinnostus lähteä juttelemaan vieraiden kanssa baarissa. Eli siirryn kiltisti siihen ryhmään jota haukutaan siitä, että "kun kukaan ei tuu juttelemaan" parempi sekin kuin vanhaksi pervoksi haukkuminen;-)
Yksvaan, minä _en_ ole teinityttö. Käsittääkseni teinityttöjä ei juuri ravintoloissa pitäisi edes olla, ikärajathan siellä on...? Lähentelyllä tarkoitan sitä, että minuun kosketaan viiden ensimmäisen keskusteluminuutin aikana ja minulle ehdotetaan seksiä. Osaan kyllä erottaa toisistaan keskustelun ja vonkaamisen. :-)

Ei nyt kannata erakoksi heittäytyä, mutta kuolan valuminen pöydälle ei tee hyvää vaikutusta ainakaan minuun koskaan.