kertokaa mittanne?

Edellinen
  • 1 / 140
  • Albatrossi85
  • 30.11.2004 2:07
Minua on alkanut pännimään nämä ns "todella laihat" ihmiset joihin baareissa usein törmää.

Kertokaa siis mittanne, niin tiedän kuinka monta kiloa täytyy pudottaa jos mielii samoihin mittoihin. ;)
En ole mallinmitoissa. Painoindeksi valittaa, että painoa pitää pudottaa pari kilua niin normaalipainoinen olen. Vähän päälle 180 cm olen pitkä ja painoa sellaiset 85 kilua. Ja kyllä se peilikin sanoo, ettei tässä kannata mihinkään vartalonmyötäiseen pukeutumaan. Laihduttanut olen jonkin verran, mutta kyllä tätä pitää vielä ohentaa.
180cm/95kg. Itseeni tyytyväinen näissä mitoissa varsinkin kun
oon roteva luonnostaan. Viihdyn myös ihonmyötäisissä.
178/78
Liian suuri osa kiloista vain tahtoo tulla väärään kohtaan..
Minä olen laiha. En yksinkertaisesti lihoa syömällä. Minua vatuttaa, kun saa usein kuulla kehoituksia syödä enemmän.
Tarvitsisin t-paidan, jossa lukee: EN OLE ANOREKTIKKO!
68kg ja 186cm, painoindeksi on 20.
(Painoindeksi = Paino / (Pituus x Pituus) )
Ei kannata vain tuijottaa painoa tai indeksiä.
Kannattaa myös huomata millainen on ruumiinrakenne. roteva ja lihaksikas/hoikka ja pienikokoinen muutenkin.
195 tai 196 cm ja n. 70 kg.

Et sina naihin mittoihin halua. Silti, itse olen kylla sinut taman "alipainoisuuteni" kanssa.
  • 9 / 140
  • imagination
  • 30.11.2004 18:33
180 cm/79 kg. En ole laiha. Siis jos sillä tarkoitetaan sellaista, joka voi pitää sellaista tiukasti vartaloa myötäilevää paitaa ja näyttää siinäkin laihalta. Tuskin haluaisin edes olla sellainen. Minusta kyllä tuntuu, että moni tuijottaa tuota paino-asiaa.
179 cm/85 kg

Noin 30-vuotiaaksi asti olin riuku (alle 70 kg), ja vaikka kuinka yritin hyvällä ruokahalulla syödä, en vain lihonut. Sitten, yhden vuoden sisällä lihoin noin 70 kg:sta noin 95 kg:oon. Alkoi olla hankala hengittää, ja sitten vihdoin paino tasaantui tuonne 80-85 kg:n tuntumaan.

Laihana/hoikkana ollessani kärsin valtavasti olemuksestani, en yksinkertaisesti halunnut näyttää niin laihalta. Yritin myös peittää kaikentapaisella kerrospukeutumisella itseni, jottei se laihuus niin paistais läpi.

Nyt olen oikein tyytyväinen.
175 cm ja 90 kg. Muutama vuosi sitten, 55-kiloisena, rupesin käymään salilla ja syömään. En viihtynyt mallin mitoissa.

Ei tullut kukkakepistä bodaria vaan lähinnä karhu, mutta vasta nyt 30-kymppisenä keho tuntuu omalta. Fyysinen kuntoni ei ollut koskaan ennen näin hyvä. Jos olisi ylipainoa enemmän satsaisin ensi sijassa treeniin, en pelkkään laihduttamiseen.
178cm ja 83kg, joskus intti-ikäisenä eli aika kauan sitten painoa oli 65kg, lisäys tullut salilta... ja jos haluu tiukentaa kroppaa niin pitää saada lisää lihasta, se polttaa rasvaa enemmän :-)
Monet eivät tiedä tai ei halua tietää, että tiukka lihas painaa enemmän kuin vastaava määrä läskiä.
Kaikenmaailman pituus-painoindekseihin ei kannata hysteerisesti tuijottaa, jos olo tuntuu hyvältä.
176 cm ja painoa vaatimattomat 120 kg. Pitäis varmaan laihduttaa, mutta minkäs teet kun pojat tykkää.
180cm, 98kg - treenattu - tosin 10kg ylimääräistä kun ei ehdi enää paljon harrastamaan liikuntaa.
Eikai se paino nyt niin tärkeä asia ole (jos siitä ei ole terveydellistä haittaa). Joskus olen miettinyt laihduttaisiko 70 kg:een ihan vain kokeakseni millaista se on. Mutta jotenkin ei sitä tule varmaan koskaan tehtyä (ehkä). Jos kokeilunhalua ei synny jostakin. Minusta on jotenkin kivempi olla ihmisten seurassa, jotka ovat samanlaisia. Painoni ei paljoa 79 kg:sta heilahda.
182 cm, 65-70 kg (vaihtelee vuodenajan mukaan -kohta on joulu ja se 70 iskee taas... ;-D
Ja mä olen 177/61, rasvaprosentti jotain noin 5. Ikä 40 v. Olen tyytyväinen kohtalaisen treenattuun kroppaani.
177/ 61 ja treenattu kroppa??? sanoisin että rääkätty - eihän tuossa ole yhtään lihastakaan...
heh, puffelin pitäisi painaa 31kg, että pääsisi 5% rasvapitoisuuksiin :)
Mä oon yritellyt painonpudotuksia, mutta... 172 pituutta JA paino on n. 95. Haluaisin laihduttaa, mutta se tuntuu aina syystä tai toisesta keskeytyvän se prosessi...
Ihannepainoni on se mikä se sattuu milloinkin olemaan - enemmän tai vähemmän - usein siltä väliltä. Isommin siitä en huolta kanna, jos jotakuta kokoni häiritsee - katselkoon muualle.
Vähemmistöedustajien kontrastikiila iskee tähän väliin: 176cm 150kg .... poikakaveri suunnilleen samoissa mitoissa.
Painon kanssa on aina taiteilua, tuossa juuri joku "valitti" ettei paino lisäänny ainakaan syömällä. Lohdutuksen sana; painoin itse 17 - 28 ikävuosien välillä koko ajan 68-70 kg - eikä mikään saanut painoa nousemaan. Kun sitten maaginen 30 v tuli täyteen, roiskahti paino aluksi reilusti lähelle 90 kiloa. Nyt sitten ollaa pian parikymmentä vuotta taiteiltu 80 ja sadan kilon välissä. Pari kertaa paino on käynyt 110:ssä. Taitaa olla tuo elämäntapojen vakiintuminen enemmänkin se syy tuohon "turvatyynyn" laukeamiseen, kuin pelkkä syöminen.

Mitä sitten tulee tuohon stressaamiseen omasta koosta. Unohtakaa sellainen - ihminen on aina itsensä kokoinen, eikä turha murehtiminen rasvaprosenteista ja vartalon muodoista aiheuta muuta kuin ahdistusta ja eristyneisyyttä.
183/75 ja kröhöm mannekiinin ihannekoko B50. Toiveissa olis joskus (=pian) päästä salitreenin kautta tonne 80 kilon tienoille. Oon aina ollu ihannepainoinen mutta omasta mielestä vähän riuku.
Luulin että puhuitte hieman jostain muusta mitoista:D Minä perverssi! hih! Mutta voin sanoa että minun "mittani" on enemmän kuin 10 senttiä! Veikkaisin neljäätoista...Haah!
Kuka uskoo kuka ei!
painoa löytyy " ihan riittävästi " .165/ 85. taas on menossa se " ikuinen uudenvuoden lupausten toteutus operaatio ", laihdutus kuuri nimittäin. mutta se on helpommin sanottu kun tehty, meikäläisen tapauksessa ainakin . ihannepainoni olisi jotain 70kg. tietämissä , iso luinen kaveri kun olen.meikäläisen ei tartte kun ruokaa vaan nähdä , niin jo alkaa paino nousta " kun itsestään".
Lisätäänpä tähän mitat hieman eritavalla ilmoitettuna:
120-85-96... eli rinnanympärys - vyötärö - lantio.

Joku jossain on sanonut, että silloin kun miehen vyötärön ympäryksen mitta ylittää 100cm niin se on suuri terveysriski... onks joku lukenut saman?
170/55 eikä ole paino paljoa heilahdellut viimeiseen kymmeneen vuoteen. Tässä mennään alipainoisen/normaalipainoisen rajamailla. Itsellä ei ole ollut koskaan painon kanssa ongelmia mitä joskus meinannut olla liian laiha ja huom. ilman minkäänlaisia diettejä. Mitä tulee rasvamittareihin niin meikäläisen kohdalla eivät ole vielä koskaan saaneet tulosta aikaiseksi...yleensä ovat mittaajat kehottaneet mennä pizzalle!
Paino on mulle ollu usein herkkä kohta. Mulla ja mun siskollani, joka on mua useamman vuoden vanhempi, on lapsena ja nuorena ollut alipainosuutta, jota sitten hössötettiin koululla. Äitini joutui sitten kakaroitaan raahaamaan sosiaalivirastoon, kun alettiin perään soittelemaan. Ihan hyvin on ruokittu, eikä edes kovin hyperaktiivisia oltu, mutta geenit on varmaan vaikuttanut.

Nykyisin taas tuntuu lihovan ihan tyhjimmästäkin asiasta, vaikka paino vielä suht hallinnassa on. Meidän suvussa lihotaan yleensä keski- iän myötä, mikä taitaa olla tavallista.

En kyllä tajua, miten suomalaiset ovat paisuneet kuin pallot viime vuosina. En tosin kyllä millään muotoa kannata jotain sosiaalivaltion sekaantumista vanhempien kasvatukseen, ei ole mitään miellyttävää puuhaa joutua sille penkille, voin ihan vaan kertoa. Tosin, voisihan ihmisille yrittää kertoa, ettei nille lapsukaisille ihan mitä tahansa sontaa pidä syöttää. Karkit lakkoon ja sokeristen limujen tilalle vaikka makeita mehuja tai sit sokerittomia limsoja, eikä niitä sipsejä sit ihan joka viikko.
170 ja risat on pituutta. Viimeks puntari näytti 65, mutta siinä se on 65-70 välillä paino liikuskellut. Keskiarvo viimeiseltä 5 vuodelta varmaan aika tarkkaan 67,5.
Pituutta 184 ja painoa 71. Enimmilläni olen painanut 75, mutta muutama kilo lähti kun jätin kotona illalla pullansyönnin pois. Olen ollut aina hoikka vaikken sen enempää tarkkaile syömisiäni.
193/85 kiinteyttämisprosessi menossa - yksinäinen yrittää enemmän ;)
Minulla on pituutta 165,5cm ja paino vaihtelee 55-58 välillä. Haaveenani olisi saada paino hieman alle 55:n vaikka ihan hyvissä mitoissa olen nytkin:)

Kun kaikki hyvä on liian hyvää..^^

Nyt olen alkanut taas kaamoksen hieman hellitettyä harrastamaan paljon liikuntaa että ei se siitä ainakaan nousemaan ole lähdössä.
Innostuin kaivamaan mittanauhan esille! Strategiset on:95/68/97. Hiuksillakin on pituutta 68cm:-D Ikää on 20 vuotta^^
pituus tasan 180cm ja painoa 83kg. Salia takana puoli vuotta ja rasvaprosentti 14. vaikka toi prosentti on viitteellinen kyllä se yleensä on suuntaa antava kunhan vain muistaa suhteuttaa sen painoon. laihoilla prosentti on kevyesti 10 tienoilla, koska rasvaa ei yksinkertaisesti ole, mutta samalla ei kyllä lihaksiakaan. Naisillahan rasvat on luonnollisesti paljon korkeampia.

Jos katsoo painoaan pelkän vaan perusteella, ei kyllä pääse hyviin tuloksiin. Vaikka painankin jo 83 on tavoitteeni asetettu tämän vuoden loppuun mennessä painaa 86. Eli 3 kiloa rasvatonta painoa.

Tytöille /ja miks ei pojillekkin vielä, että kun aloitatte sali käynnit niin painonne nousee alkuaikoina nopeasti, sillä neste pyrkii kerääntymään elimistöön lihas rasituksen kasvaessa ns. varastoon. Tämä äkillinen painon nousu voi aiheuttaa huonon fiiliksen, mutta se kyllä laantuu parissa viikossa. punttisali ei ole paras mahdollinen vaihtoehto pudottaa painoa, sillä vaikka läskiä häipyykin nopeasti, sitä korvaantuu lihaksella, joka on hieman raskaampaa. Aerobiseen treeniin yhdistettynä punttisali tekee vartalon tiukemmaksi. Joka taas on paras vaihtoehto näin jätkän silmin.

PS. Älkää ujostelko salille tuloa, ei siellä mitään ihme porukkaa ole, suurin osa hieman ylipainoisia alottelijoita tottakai muutamia erittäin treenattuja kehoja. En ole ainakaan itse törmännyt tilanteeseen, jossa ihmisiä olisi punttisalilla katottu "pitkään" heidän muotojensa takia sen takia sali onkin erittäin kannustava ympäristö.
185/104 jokainen voi päätellä mitä haluaa, muodustuuko paino läskistä vai lihaksista.
Sanon itse että olen hyvin tyytyväinen nykyiseen olo tilaani.
Vooi hah.. :D vai että mitat.. no 165 ja 75..
ite pärjää ittensä kanssa, ja muutki tykkää,
ni ei mitää tarvetta sanoo että "oon tiputtanu nyt 150kiloooo" Itsetunto.. missä se on rakkahat ihmiset?
Well, 194/89 ja oikein tyytyväinen kun pudotin toissa vuonna 8 kiloa, kilot pysyy hyvin kurissa uimalla!
Mainittakoon että ruumiinrakenteeni on vankka mutta symmetrinen, nyt voin taas pitää L-kokoisia vaatteita XL-kokoisten sijasta...
Suunnilleen 68 kiloa jaettuna 175 sentille. Farkkujen tuumakoko taitaa olla 30 tai 31.

Huippumallinhän tunnistaa nykyään siitä että se näyttää paremmalta vaatteet päällä kuin alasti. Minä näytän paremmalta alasti...
177/62. Enkä liho millään... Kaikki sanoivat, että kun 30v tulee täyteen, alkaa lihoamaan. Ei käynyt niin. Olen ikuinen kukkakeppi, mutta parempi niin kuin läski:)
Mä Olen siinä 180cm ja pano on jotain 83 kg, ja kaikki kyselevät, että miten mun kokoisesta ihmisestä lähtee noin paljon painoa... Lopputulokseksi kaikki ovat sanoneet, että lihakset painaa enemmän kuin läski.
182cm ja 76 kg, sama paino ollut jo vuodesta 1990 alkaen (+-2kg). Aivan sama syökö paljon vai vähän, kasviksia vai hampurilaisia... Aina vaan samat kilot ja ikääkin on jo pitkälle yli 30 vuotta...
Odottelen " kauhulla" koska kilot alkavat nousemaan, sillä nyt on jo havaittavissa kertymää väärässä paikassa;-)
Vaan ei haittaa, oikeasti, ei tuijotella liikaa toistemme kiloja, jätetään se mallimaailman huoleksi. Kevättä kaikille!
MIKA
Minulla oli samoin.uskoin että asiat olihyvin,kun paino pysyi paikallaan.Lääkärini osoitti,että maha on kasvanut,kädet ja jalat aivan tikut.olenkin nykyään D2.Mittaa mahasi.Pidä se alle 90cm.
177/75

Meikäläisen ruumiinrakenteella ihanne olisi varmaankin 3-5 kg kevyempänä, mutta olen varsin tyytyväinen. Säännöllisesti urheillessani paino pysyy tarpeeksi alhaalla, vaikkakin heittelee viikottain ellei useimmin muutamilla kiloilla.
180 - 62... kuulun näihin, jotka ei liho millään.Olin pitkään kipeenä ja paino tippui jopa 59 kiloon, nyt on taas yks epätoivoinen lihotuskuuri meneillään... :)
164cm ja paino on vaihdellut 50-53kg välillä viimiset 4 vuotta. Tällähetkellä paino hieman yli 50kg ja kuten useimmat naiset, minäkin olen sitä mieltä, että se voisi olla vähän vähemmän=)
Pituus 163cm, paino n. 75kg. Joka paikassa kaikkein lyhin. Mutta ei mitään kompleksia siitä, ainakaan isoo.
177 cm ja 75 kg. Ongelma ei siis ole paino vaan sen aihetuttaman "massan" (heh) laatu...rasvaprosentti lienee aika huima ainakin vatsan kohtaa silmämääräisesti arvioimalla. Kiinteyttä pitäis saada vaan ei jaksa reenit kiinnostaa. Välillä painoni vaihtelee muuten todella paljon, joskus ihmettelee kun on yhtäkkiä laihtunut 71 kiloon ja hetkessä voi olla mahaa 78 kilon verran...pitkällä aikavälillä paino on kuitenkin hyvin 74-76 kilon rajoissa.

Ottaa muuten päähän ihmiset jotka voivat syödä mitä tahansa eivätkä lihoa.
Kuten edellisistä viesteistä voi todeta, kaikenlaista löytyy, eivätkä mitkään mitat takaa menestystä tai onnellisuutta tai poikaystävää tms. Paljon on kiinni siitä, miten itseensä suhtautuu, itsensä hyväksyy ja muihin katsoo myös ulkokuoren ohitse. Jos ei ole vaikkapa painoonsa tai kroppaansa tyytyväinen, sillekin voi tehdä paljon. Liikkumalla ja monipuolisesti syömällä pääsee jo pitkälle. Itse en liikuntaa vaihtaisi! Vauhdikasta liikettä niveliin!
179 / 74 ..... ja muutaman kerran ku syö mäkissä niin.... AARGH....
Pitäs kyllä harrastaa liikuntaa enemmän - valkovenäläiset ja bisse kasvattaa vain vatsaa =(
186/100. Joskus oli painoa enemmänkin, mutta en ole nyt "vanhana" enää niin hirveästi jaksanut treenata.
Imperiaalisilla mitoilla mitattuna pituutta on 5'10" ja painoa piirun verran alle 10 st. ;-)
Mitat on 173/97 ja ikää 27v...

Itselläni paino nousi parissa vuodessa lähes 30 kilolla, kun rupesin seurustelemaan, ja bf:n kanssa hengailu alkoi kiinnostaa lenkkipolkua enemmän :) Onko muilla kokemuksia painon noususta, kun alkaa seurustelemaan? Luin jostain tutkimuksesta, että ainakin heteroilla ilmiö on yleinen.
Minulla ainakin seurusteluyrityksen epäonnistuminen tuo lisää painoa.
Mina en ainakaan ole huomannut etta paino ottaisi noususuhdanteen seurustellessani vaikka poikakaveri tosiaan kiinnostaa enemman kuin lenkkipolku. Mulla se on ollut niin vakio viimeiset vuodet; intin jalkeen hankkiuduin eroon vyotarolle kertyneista sotkun munkeista ja siihen se sitten jai.

Exani tosin urputti koko suhteemme ajan, alkaen ensimmaisilta treffeilta, etta hanella on liikaa painoa ja aloittaa dieetin. Se dieetti ei sitten alkanut kuitenkaan vasta kuin eromme jalkeen...
Pituus pysynyt vuosikymmenen ajan pysynyt samoissa luvuissa, 187 senttiä, samoin myös paino, no hieman noussut mitä se oli armeijassa, nyt vaaka näyttää 85 kg (suurin kiinteä massa lihaksissa). Tulikohan leuhkittua?
mitä sä corkki yrität vihjailla tolla lauseellas? corkki on 1m 68 cm pitkä pätkä ja painaa 99 kg, 33 vuotta vanha jätkä.
Olin teini aikoina niin laiha että luultiin että mul on syömishäiriö.
Nyt kun lihosin normaalin mittoihin; (174/73) ja tuli muotoa paikkoihin, olen ollut todella tyytyväinen!
Ylilaihana häpesin omaa vartaloani ja en kehdannut olla alasti kenenkään edessä.
Nyt (vaikka mahaakin hivenen on) olen alasti mielellään toisen edessä ja olen ylpeä jokaisesta kilosta mitä tuli.
Pidän vartaloa myötäileviä vaatteita ja peilistä tykkään itseäni kattoa ;)
En näytä enää sairaalta, vaan terveeltä ihmiseltä.
100cm olis terveysden kannalta optimaalinen minunkaltaiselle harteikkaalle miestyypille
Mitat ovat 167/50. Alan olla tyytyväinen niihin, kun olen puolessa vuodessa lihonut neljä kiloa. Enkä ole mikään anorektikko.
Kenkien koko suomalaisessa lestissä 47 espanjalaisessa 50

Ja kädet ovat isot, inhottaa nähdä miehillä pienet kätöset, laatta lentää, jos sellaiset koskettaa minua.
Pituutta 170cm, tai ainakin melkein, taitaa aivan tarkalleen olla 169.5cm ja painoa hurjat 49-51kiloa.
Tavoite ei ole olla laiha ja riuku, mutta minkäs teet kun et syömällä suurene.:D
oon ollu aika ylipainoinen monta vuotta, aloitin laiduttaa sit joskus olleessani ehkä 8-9 vuotias. oli lopulta hieman alipainoinen. rupesin treenamaan ja syömään terveellisesti, ja paino nousi ja olin tyytyväinen. nyt olen taas alipainoinen ja näen itseni isokoisena, vaikka muut sanoo etten oo ja jotenki tiedän etten ole, mutta silti tykkään. nyt minun painoni on noin 63 korkeintaan, ja just, olen 178-179cm pitkä. en syö hirveesikkään enään. pelottaa hieman, mutten tiedä.
182 cm ja 75 kg. Puolessatoista vuodessa on lähtenyt 10-15 kg. Farkkujen ihannekoko alkaa häämöttää horisontissa. :P

Tarkoitus ois nyt kevään aikana saada tuo jäljelläoleva ihrakerros kadotettua ja tehdä siihen tilalle vaikkapa vähän lihasta! :P Itsellä kun ainakin kaikki vähäkin läski kerääntyy vyötärön ja rintakehän ympärille. Ärsyttää.
Takki 54, housut pituus 54, vyötärö 56 (parina viime vuonna on alkanut elintasovatsaa muodostumaan, pitäisi ehkä tehdä asialle jotain). Paita 44 pitkillä hihoilla. Kenkä 44.
175 cm, 74 kg. Muutama vuosi sitten oli melkein 30 kiloa enemmän...nyt on jo vähän lihastakin. Tosin laihduttaessani (alimmillaan 66 kg) aloin ymmärtää anorektikkoja; oma ruumiinkuvani on vieläkin hyvin negatiivinen - vaikka kroppa ihan kuosissa onkin - ja vieläkin tunnen olevani lihava. On ärsyttävää huomata, että tunnepuoli menee järjen ohi; luulen olevani lihava vaikka aivot ja peili toista väittävät...masentavaa. Eikä upeat lihaksikkaat malliuroot varsinaisesti vahvista minäkuvaa ;)
176cm ja 62kg... olen ikävästi alipainoinen, mutta en saa painoa nousemaan; haluaisin myös treenata itseäni vähän, mutta itsekuria puuttuu... :L
Noin 180cm/78kg. Ihan hyvä paino tähän pituuteen, vaikka välillä sanovat että painaa voisin vähän enemmänkin. Näytän melko laihalta vaikka painoa on kertynyt, tosin lihasten muodossa.
Tarkistettu tieto tältä kesältä: 176/93kg.... pikkusen on "pallopaita" taas venynyt ;) Hyvä ruoka -parempi mieli... No, kattotaan taas puolen vuoden perästä..
164 cm / n. 55 kg (epätasapainossa oleva astma laihduttaa hieman nykyisin ruokahaluttomuuden muodossa eli suunta on tahattomasti alaspäin). Painoindeksi väittää ihannepainoiseksi. Ylipainoa ei ole ollut koskaan.
Bonustiedot uteliaimmille: vaatekoko 38 ja kengännumero 39.
Katos, mun mitat onkin täällä jo :)

Nykyisin vähän paremmassa kuosissa, enemmän lihasta, vähemmän läskiä:

69 kg ja 175 cm
Edellinen