Sinkkuelämä. The End.

Tiistaina 23.11.2004 esitetään Sinkkuelämän 94. eli viimeinen jakso. Muutama muodikas heteronaisen pikku homomiesystävä pyöri ohjelmassa.
Äläkä unohda Samanthan intiimiä suhdetta naistaiteilijan kanssa, jos nyt pitää Sinkkuelämästä gay-skeneen aasinsiltoja rakennella. Kerrassaan hersyvän mehukas sarja, jota tulee ikävä. Onneksi voi aina luottaa uusintoihin. Tosin sarjan paras terä meni jo pari vuotta sitten, joten ehkä lopetusajankohta oli oikea.

Voi kun urbaaneista sinkkumiehistäkin saisi vastaavanlaisen sarjan aikaiseksi.
Mielestäni yksi parhaita sarjoja vuosiin mutta ehdottomasti parhaat jaksot löytyivät tuotanokausilta 1 - 3.

Tällä hetkellä USA:ssa pyörivä tuotantokausi Will & Gracesta on suunaton pettyms, lopettaisivat vaan jo koko sarjan.
Toivottavasti Sinkkuelämää uusitaan pian. Ja missä mahtavat viipyä Will & Grace sarjan uudet jaksot mtv3:lla. Saisivat luvan jo näyttää lisää. Tahtoo lisää. Enemmän.
Sitä sarjaa kyllä tulee tosi ikävä, mutta siis sen sarjan elinkaari oli kyllä varsin rajallinen. Mun mielestä jotain Frendejäkin kyllä väännettiin pari vuotta vähän tarpeettomasti.

Will & Grace oli lievän huvittava silloin kuin se joskus tuli. Ymmärtääkseni Suomessa katsojaluvut oli liian pieniä verrattuna siihen, kuinka paljon kyseinen tv- sarjan ostaminen maksoi, kyseessähän on sentään hittisarja USA:ssa.
Olen ymmärtänyt että monet tv-sarjat tulevat pakketti ostoina, eli saman yhtiön tuotteita kaupaan könttinä....hinta riipuu myös kuinka monta esityskertaa sopimus sisältää. Jos olen väärässä, korjatkaa.

Will & Grace on hittisarja ja sillä olisi nyt mahdollisuus nousta ykkösaseman luokkaan(USA:ssa) kun Frendit ja Fraiser loppuivat molemmat viime keväänä.
Mutta uudet jaksot ovat olleet sellaista väkisin vääntöä että oikein pahaa tekee.
Everybody Loves Raymond vetää viimeistä kauttaan ja on suosiossaan suurempi kuin W&G.

Sarjoista pitäville Frendit,Sinkkuelämät,&6 Feet Underit, W&G löytyvät kaikki dvd:eenä.
"Olen ymmärtänyt että monet tv-sarjat tulevat pakketti ostoina, eli saman yhtiön tuotteita kaupaan könttinä...."

Näin olen minäkin ymmärtänyt, eli tv-yhtiöille pakkomyydään bulkkikamaa, jota sitten esitetään arki-iltapäivisin tai keskellä yötä ohjelmakarttojen tilkkeenä. En usko että W&G olisi tällaista.

Eilen nähdyistä Frendien ja SE:n vikoista jaksoista jälkimmäinen vei ehdottomasti voiton. Frendien vika jakso tuntui siltä kuin se olisi pakon edessä puristettu kasaan. Ei herättänyt minkäänlaisia tunteita.

SE:tä seuratessani myönnän jopa puristaneeni muutaman kyyneleen: sarjaa ei niinkään päätetty vaan pikemminkin lopetettiin, sarjan henkilöiden elämän voi kuvitella jatkuvan vielä eteenpäin.

Jännittävää oli kuinka mielestäni sarjan edetessä kaikki muut hahmot tuntuivat kasvavan ja saavan kiinnostavia piirteitä paitsi Carrie, joka lopussa oli aivan yhtä mitäänsanomaton kuin alussakin. Erityisesti loppumetreillä tykästyin Mirandaan, jonka elämä tuntui jotenkin aidoimmalta kaikista neljästä.

PS. Käsi ylös ketä kiinnostaa Frendien Joeyn oma sarja. Niinpä vähän veikkasinkin...
Ihan kaikille Sex & the City sarjasta pitäville.....Desperate Housewives vaikuttaa kiinostavalta, suosittelen.

Tietääkö kukaan kuinka paha floppi tämä Joey on USA:ssa?

Minun henk.koht suosikkini oli myös Miranda, roolihahmon tapa suhtauta asioihin tuntui hyvin tutulta.... :)
Mielestäni lopettivat oikean aikaan tv-sarjan ennen kuin siitä tuli turhan väkinäistä. Taustalla taisi olla haave siirtä homma silverscreenille mutta kuten tiedämme se tyssäsi ego+palkka vaatimus seinään.
Cynthia Nixonin (Sinkkuelämän Miranda Hobbesin) elämässä on tapahtunut vastikään täyskäännös.

Cynthia and Danny Mozes met in junior high school and were together from 1988 to 2003.

Son Charles Ezekiel Mozes born 16 December 2002

November 2003 - announced that she and her long-time companion, photographer Danny Mozes, have separated.

Recently reported to have been dating another woman since January 2004

http://www.imdb.com/name/nm0633223/bio
joo, kyllähän tv- kanavilla on näitä bulkkiostosjuttuja, ainakin MTV3:lla ja Foxilla on sellainen sopimus.

Toisaalta taas W&G on sen verran suosittu lahden takana, että kuvittelisin sen olevan ensisijainen myyntiartikkeli, eikä niinkään pakettitavaraa. Eli siis sen mukana saisi halvalla jotain toisarvoisia sarjoja. Enkä tiedä onko se jollekin MTV3:lle edes kannattavaa kaikkien kanssa jotain bulkkisopimuksia tehdä, pitäähän niistä ylimääräisistäkin varmaan jotain maksaa.

En nyt tiedä kaipaanko W&G:tä takaisin televisiooni, mutta kun Frendit yms. loppu, niin onhan se aika selvää, että tyhjiö on jollain täytettävä.

W&G ei varmaan nouse ykköskomediaksi, koska vaikka se onkin suosittu, niin sen suosio on tippunut ja se on myöskin alueellisesti melko rajallista, esimerkiksi New Yorkissa sarja on kärkikastissa, mutta jossain Birminghamissa, Alab., se on kaukana kärjestä.

Desperate Housewives kyllä kuulostaa lupaavalta. Harmi vaan että sitä saadaan varmaan odottaa ainakin ensi syksyyn tai jopa kauemmin.
Minusta kolmosen mainostus näiden päättyvien sarjojen tiimoilla oli lähinnä naurettavaa. Minä ainakin olin lopulta niin kyllästynyt siihen toitotukseen, että meinasin jo jättää katsomatta, vaikka normaalisti seuraankin Frendejä.

Sinkkuelämän suhteen taas kaiken huippu oli se, että iltauutisissa muistettiin kertoa, miten kaikkien, ah niin, rakastama Sinkkuelämää nyt loppuu ja jostain oli kaivettu esiin joku nörtti, joka kertoi, miten Sinkkuelämää on tarjonnut hänelle näkökulman naisten ajatusmaailmaan. Muutenkin sarjaa ylistettiin realistiseksi ja että siinä puhutaan seksistä niin avoimesti, että sitä katsomalla oikein voi oppia jotain seksistä.

Ei siinä mitään, jos sitä joku katsoo. Ymmärrän kyllä, että jotkut siitä pitävät, minun makuuni se nyt vaan ei aivan istu. Mutta Sinkkuelämästäkö sitä pitäisi ottaa ohjeet parisuhteen rakentamiseen ja todellako nuo naiset ajattelevat noin? No, mistäpä minä tietäisin, kun olen tämmöinen hintti.
Niin no eikös siinä ole jo pieni ristiriita, että sarja, jonka nimi on "Sinkkuelämää" olisi esimerkki parisuhteelle... :)

No, eihän se engl. nimi ollut single life:)
Blaah. Kaikki kehuu Will & Gracea mut eikö kukaan tajua että sarjasta on olemassa paaaaljon parempi britti"versio", Gimme Gimme Gimme. Mun pointtini on, Will & Grace on liian kiltti, homppelilla ei oikeastaan ole seksielämää (ja jos on niin hyvin vähän) eikä se edes tunnu tarvitsevan sellaista. Onko kyseessä jonkinlainen myönnytys heterokatsojille (tai heteronäyttelijälle?) kun Will tuntuu olevan melkein kiinnostuneempi Gracesta kuin New Yourkin tuhansista ja taas tuhansista gaymiehistä.
Paljon hauskempaa on katsoa säälittäviä työttömiä brittejä, Tom Farrelia ja Linda La Hughesia.
Sama juttu on sarjoissa Frendit ja Paritellen (Coupling). Britit voittaa jenkit komediassa. Aina.





Ai joo, paitsi sinkkareissa!
Puhtaasti maku asia, sanoisin. Mielestäni Gimme Gimme oli myös hauska vaikkakin huumori oli todella julmaa ja alle vyön osuvaa.
Will & Grace on ensimmäinen gay roolihahmoilla prime-time aikaan tehty sitcom USA:ssa, joten täytyy hieman ymmärtää mistä on kysymys.
Sarjan todelliset tähdethän ovat (divine Miss)Karen ja Jack joiden toilailusta sarjan alussa irtosi parhaimmat naurut, nykyään sarjan taso jo hirvittää.

Kaipa se joillekin taitaa olla arki todellisuutta että pidetään kynsin ja hampain kiinni siitä omasta gay-ystävästä tai sitten omasta faghagista....niin on paljon turvallisempaa eikä tarvitse sitten pettyä rakkauden taistelukentillä.

Kyllä ne Tom ja Lindakin Gimmie Gimmessä kovasti toisistaan riippuvaisia sitten loopujen lopuksi oli...ainakin Linda.
Ostin kaikki 3 kautta dvdnä, missasin sarjan kun se näytettiin Suomessa.
"Onko kyseessä jonkinlainen myönnytys heterokatsojille (tai heteronäyttelijälle?) kun Will tuntuu olevan melkein kiinnostuneempi Gracesta kuin New Yourkin tuhansista ja taas tuhansista gaymiehistä."

Tämän viestin kirjoittaja ei ole tainnut nähdä uusia jaksoja...Kirjoittaja voisi odottaa muutaman vuoden kunnes esim. uusin kiitospäivä-jakso näkyy Suomessa ja kommentoida tuota "kiinnostunut Gracesta" juttua....
Ai? No mä olen sitten missannu sen jakson mitä ei ole suomessa vielä näytetty??!!
No, kuten DKNY laittoi, Karen ja Jack oli kyllä ihan omaa luokkaansa. Varsinkin Jackin Cher-imitaatio...