Antti Tuiskun Ensimmäinen

Kuka uskaltaa tunnustaa kuunnelleensa Antin levyä? Ja vielä ihan tykänneensä siitä? Eiväthän ne biisit mitään mestariteoksia ole - ja biisintekijät ovat kyllä kopioineet taustoja suoraan muiltakin kuin J. Timberlakelta - mutta niitä kuuntelee ihan mielellään useampaankin kertaan. Vai pitäiskö mun mennä Demin keskustelupalstalle löytääkseni muita levystä tykänneitä? :)
Kuka on Antti Tuisku? Voisiko joku valaista, nimi vilahtaa täällä aika usein.
  • 3 / 34
  • Public eye
  • 17.6.2004 10:49
No se anttituiskuhan on tietysti se Suomen viimevuotisen Star Search (Idols tai jotain) -kilpailun kolmas, joka oli kaikkien pikkutyttöjen ja ainakin yhtä monien pikkuhomppeloiden suosikki.

Hänen lauluäänestään ja -taidostaan oli liikkeellä melkoisia epäilyksiä. Itse en osaa ottaa kantaa, kun en ole herran koskaan kuullut laulavan, mutta lehtikuvista päätellen kovin söpö näyttää tämä Antti kyllä olevan.
Minä tunnustan tykkääväni Antin musiikista, tai mitä nyt olen radiosta saanut kuulla. Levynkin ottaisin iloisesti vastaan, jos sen joku lahjoittaisi. Ja Antti ON kaunis ja ihanan aito.
  • 5 / 34
  • Ilopilleri
  • 17.6.2004 13:28
Tuiskun "musiikki" on kamalaa pop-sontaa, mutta sitä nyt sopi odottaakin.

Ei kai Anttia voi pitää söpönä ellei tykkää pikkutytöistä? Anttihan näyttää ihan poikamaisesti pukeutuneelta tyttöseltä. Ihmetyttää yleensäkin, että miksi niin moni homo tuntuu tykkäävän tuollaisista pikkuprinsessoista, eihän niissä ole maskuliinisuuden häivääkään. 8/
Ok, kiitos selvennyksestä ja ensi kerralla kun käväisen Suomessa koita pitää korvani auki jotta miehen ääntä kuulisin radiosta.
Vastaus Ilopillerille:
Jos toiset pikkuprinsessat tykkää toisesta samalaisesta??
Itse pidän ihan aidoista miehistä kun satun itse olemaan samanlainen.
Yllättävän hyvää on tuo Antin musiikki... usein tämmöisissä tapauksissa sinkulla on se levyn ainoa hyvä biisi, mutta tällä kertaa koko levy on todella hyvä. Ja söpöhän se Antti on kuin mikä... oli sitten homo tai hetero, niin hienoa, että uskaltaa olla oma itsensä musiikin, pukeutumisen, ym.osalta. Lemppareiksi nimeäisin tuolta levyltä ainakin "Yritä ymmärtää" ja "Jälleen yksin oon".
  • 8 / 34
  • toinen homo
  • 17.6.2004 13:49
Antti pyörii usein DTM:ssä, joka on lehdistön mukaan "trenditietoisten heteroiden tanssipaikka". :)
Joopa joo, taas se alkaa...aitoja miehiä kiinnostaa se Cher, kuunnellaan me pikkuprinsessat sitten Anttia. Tai sitten voi olla tekemättä sen suurempia kuuntelija-analyyseja. Jotkut biisit vaan ovat tarttuvia, esim. Yritä ymmärtää. En ole täältä ulkomailta käsin nähnyt Antin esiintyvän telkassa saatikka livenä, joten perustan arvioni ihan musiikkiin. Ja musiikin kotikutoisuus on plussaa, eipähän ainakaan ole liian viimeisen päälle viilattua vaan musiikki kuulostaa edelleen rovaniemeläisen Siwan kassan esittämältä ;)
"Joopa joo, taas se alkaa...aitoja miehiä kiinnostaa se Cher, kuunnellaan me pikkuprinsessat sitten Anttia.
Jos tämä oli vastaus mun komenttiin niin HELLO!!!!
Käsittelinkö minä minkälaiset miehet kuuntelevat tätä Anttia??
I don´t think so...vaan vastasin Ilopilleri komentiin että vakka kantensa valitsee ihan elämässä.
En tarkoittanut mitä kukin kuuntelee ja Millä perustein...Got the Point?? Good.
Hmmm... eikös kaikki tiedä, että Tuiskun levy on tehty täydelliseksi tuotteeksi, voiko sellainen kuullostaa "kotikutoiselta".

Noh, tietty ulkomailla oleilevan korvaan, suomalainen musiikkiteollisuuden tuote voi sellainen ollakin...

Antin homosuosiossa minua huvittaa lähinnä se, että hänhän ei (kai) ole julkisesti homoseksuaali.

TÄRKEINTÄ, on kuitenkin, että musiikki tuo iloa. Piste.
Kyllähän kaikki alkavat olla perillä siitä, että Antti seurustelee sen koneHELSINGIN tyypin kanssa, joka on Antin stailisti. Se on näitä julkisia salaisuuksia, ja oikeastaan lehdistölle voi antaa plussaa siitä, ettei se ole liiemmin sortunut asiaa rääpimään - sehän ei muille kuulu kuin Antille ja hänen aisaparilleen itselleen.

Ja vaikka Antti olisi hetero, uskoisin hänen olevan homojen rakastama. Sen verran hintahtava (hyvällä tavalla) ja turhamaisuuteen taipuvainen nuori mies on kyseessä. Poikabändi-campia parhaimmillaan, vaikka Antti soolona vetääkin.
Vannoutuneena homo hevarina voin sanoa ,että Antin levy on oikeasti yllättävän hyvä. Parempi kuin Timo Rutasen ja Paskahalvauksen uusin levy
Antin ääni tai ulkonäkö ei mua ole säväyttänyt, mutta tuolla "Yritä ymmärtää" biisillä, joka soi radiossa nykyään koko ajan, Antilla hyvä vibra.

Olkoonkin että biisi on tilkkutäkki, koottu kymmenistä erikerroilla lauletuista pätkistä. Vähän kuin junan kuulutukset. Huono miksaus ei tietenkään ole Antin itsensä syy.
Ilopilleri:
"Ihmetyttää yleensäkin, että miksi niin moni homo tuntuu tykkäävän tuollaisista pikkuprinsessoista, eihän niissä ole maskuliinisuuden häivääkään. 8/!

Ilopilleri, sinäkö sen määräät minkälaisista ihmisistä saa tykätä???? Antti ei minua kiinnosta, mutta silti... haloo.
CaB: "Ilopilleri, sinäkö sen määräät minkälaisista ihmisistä saa tykätä???? Antti ei minua kiinnosta, mutta silti... haloo."


En tietenkään määrää. Voin silti ihmetellä Antti Tuiskun ihastelua, enkö voikin? Aivan.
Kyllä Antti homo on, ei tosin julkisesti. Minun tietojeni mukaan ei seurustele KoneHELSINGIN Kallen kanssa (joka on kai hetero :O), vaan sen Idols-kameramiehen tai -ohjaajan, mikä nyt olikaan.

Musiikki on ihan ok. Levy on vähän liikaa Taikapeiliä, mutta kyllä sinne hyviäkin biisejä mahtuu. Antin äänen fani en ole tosin. Tyyppi on kuitenkin kokonaisuutena (esiintyminen, biisit, ulkonäkö) täydellinen idoli.
Antti esiintyy ja liikkuu loistavasti ja näytti hyvältä jo ennen Kallen apuakin. Ihan eri luokkaa kuin muut Idols-kisan finalistit. Vaikka Antti ei ehkä laulajana olekaan vaikkapa Hannan tasoa, niin tuossa hommassa kaikki osaset on tärkeitä. Ulkonäkö ja esiintyminen myös. Ruma ja tönkkö esiintyjä ei ole mistään kotoisin, vaikka laulaisi enkelten äänellä.

Ja pikkuprinsessoista... itse olen nainen, aikuinen, ja tykkään silti katsella ja kuunnella Anttia, ilman että mulla olisi jotain sen kummempaa kiinnostusta pikkuprinsseihin tai -prinsessoihin.
kovin tuntuvat olevan varmalla pohjalla nämä tiedot herra Tuiskun seurustelukumppanista
Sä et taida tietää tämän maailma menosta mitään. Jos seuraisit tiedotusvälineitä edes vähän, tietäisit.
Lunatic, jota herra AT Ei Voisi Vähempää Kiinnostaa ja joka kuitenkin haluaisi tietää, kuka tämä on, yritti ehkä vain viestittää, ettei pidä Anttia minään.

Kuten aikaisemmin vihjasin, en ole itsekään musiikillisesti kiinnostunut AT:n tapaisista ilmiöistä. Niiden olemassaolosta ei kuitenkaan voi olla tietämättä, ja mediakulttuurin kannalta kyseiset ilmiöt voivat olla jopa mielenkiintoisia.

Minusta musiikillisesti kiinnostavia ovat taas ihmiset, jotka ovat lahjakkaita joko musiikin tekijöinä tai sen esittäjinä. Nykyinen viihdeala kuitenkin tyrkyttää meille (myönnettäköön, kysynnän ohjaamana) lähinnä kertakäyttöisiä massoille suunnattuja viihdeteollisuuden tuotteita, ei musiikkia eikä musikaalisesti lahjakkaita, luovia yksilöitä.

Visuaalisesti tai esiintymistaidoiltaan lupaavalle nuorelle ihmiselle työnnetään mikrofoni käteen ja hänestä tehdään tähti. Tällaiset "tähdet" kuuluvat minun mielestäni kuitenkin aivan eri sarjaan kuin oikeasti musiikkia tekevät taiteilijat.

Viimeksi mainitut joku muistaa ehkä vielä kahdenkymmenen vuoden päästä, jolloin ulkoinen kauneus on alkanut rapistua mutta todelliset musiikilliset lahjat jatkavat edelleen kehittymistään.
Asiaa jälleen kerran mutta haluaisin tuoda tässä julki että jos olen oikein ymmärtänyt niin USA:ssa (yes se aina yhtä paha USA) on valittu ihan komean äänen perusteella voittaja. Nimiä nyt vaan en valitettavasti muista mutta syksyllä voitti eräs tuhti tumma mies USA:ssa ja samoin hyvin rehevä tyttö Englanissa. Alkuperäinen tarkoitushan on varmaan kuten nimikin sanoo hakea Idollia ja kaikki hieman asiaan perehtyneet (viidemaailma)tietävät että Idolli/rahan-tekotuoteet eivät aina välttämättä omaa loistavaa laulun ääntä. Ja varsinkaan näinä aikoina kun ilmeisesti jokaisen unelma on olla jonkin sortin `julkkis´.
Riittää että on vaan tuote mitä seurataan, palvotaan ja samalla...kulutetaan.
Jopa meikäläiset tutkivat suurennuslasi kädessään piilomerkityksiä sanoituksista yms kenestä paljastuisi se ensimmäinen rohkea gay-julkimo-idolli. Ihan ymmärrettävää mutta.......turhaa, kaikki tapahtuu aikanaan.
ps. vaikka olisi tärkeää kyllä esittää valtaväestölle ihan tavallinen/asiallinen homo ilman mitään ääri-ilmentymiä, mikä taas ruokkii tavallisen pulliaisen sensaation nälkää. Sanomattakin on selvää että esim 7-päivää-lehden tapainen journualismi on syvältä.
^ DKNY:n tarkoittama tukevahko ukkeli on ruben stuttard or something like that.

onkos tuosta antti seurestelee miehen kanssa jonkinlaista "näyttöä"? voi niitä pikkulikkoja ja heidän sydämiään ;-)
Ai onko Kalle hetero?..Itse olen kyllä luullut toista.Ja kuinka varmoja nämäkin lähteet Antin seurustelusta ja mieltymyksistään ovat?...
Ja mitä väliä kenen kanssa joku julkkis makaa? Kiinnittäisitte enemmän huomioita omiin petikumppaneihinne.

Toisaalta uskon, että näitä julkimojen homokytköksiä kysyvät täällä ihan muut kuin homot.
Mä kuuntelin tuon levyn matkalla Rovaniemeltä kotiin siskoni tyttären kannettavasta.

Kolme biisiä jaksoin kuunnella kokonaan. Taisi olla eka, vika ja joku oooo-biisi siinä välissä. Ei kyllä napannut mua ollenkaan. Ääni, soundit tai ääni -eikä herran ulkonäkökään. Mut siskontyttö tykkää ja voishan niitä paljon huonompiakin idoleita olla! :)

Kaikkien ei tarvitse tykätä kaikesta, levymyynti kuitenkin osoittaa, että A. Tuiskulle oli tilausta. Ja oikeasti, Tuiskuhan antaa monessakin tapauksessa oikein hyviä vaikutteita nuorille!
En jaksa välittää mitä se minun kans pohjoisen poika on mutta ainakin Krissessä oli todella aito ja oli ilo katsoa jakso silloin. Levyltä en ole kuullut muuta kuin tämän Timberlaken kopion, enkä kauhiasti tykännyt. Kauniit kasvot ja todella upean oloinen luonne. Mitäpä minä muuta sanon. Jos levyt myyvät niin ole hyvä Antti vain :)
Tuskin niitä todellakaan tietää kovin moni muu kuin Antti.Ja ne ketkä tietää,eivät varmasti tule sitä tänne kertomaan.Oli asia sitten miten tahansa.
Tuisku on bi.. ei sillee et sil ois mitää välii te mikä se oikee on mut satunpaha Anzan sen verran tuntee et se on bi.. En tykkää sen musiikista.. tosi saattaa johtuu siit en en oo monee vuotee kuunnellu muuta ku räppii..
Voihan fcuk..
Mie kirjoittaa:
"Tuisku on bi.. ei sillee et sil ois mitää välii te mikä se oikee on mut satunpaha Anzan sen verran tuntee et se on bi"

No niin joo. Jos todella tunnet sen niin oletpa aika kusipää jos tänne tuollaista heittelet. Eiköhän se ole jokaisen oma asia kertoa omasta seksuaalisuudestaan tai olla kertomatta. Mitenkäs se gaydar-yhtälö menikään.. "jos on kivannäköinen on automaattisesti bi/gay" niinhän se on.
  • 33 / 34
  • Prinssieversti
  • 5.7.2004 1:34
Albumin nimi on varsin osuva - "Ensimmäinen" tarkoittaa sitä että Antti tuli kisassa kolmanneksi.
Noh... Ehkäpä Mien ja Antin tuttuus on luokkaa "Melkein sukua julkkikselle", eli "Serkun yks kaveri oli kertonut, että sen naapurin siskon koulukaverin tuttavan pikkuserkun kaima on nähny sen kerran kaupungilla".

Ainahan voidaan spekuloida, että kuka on mitä - ja elää ehkä haaveissakin. Kaikki haaveunet eivät tosin muutu tosiksi. Osa ehkä muuttuu. Sama koskee painajaisia.