Onko Frank Sinatra namu???

  • 1 / 15
  • petri-boy
  • 21.6.2004 9:32
Mitä mieltä te ootte?.
Eix frank sinatra olekin ollut namu??
oikeesti. Laittakaa vähän mielipudettä tänne....
ja syy siihen miks frank on niin monen homopojun suosikkilaulajia?...onko ulkonäöllä merkitystä?.
Hmmm no joo, kyllä osa ihmisistä pitää artistista ihan sen olennaisimman takia...ja Frank:in kohdalla se ääni. Potterin,Gershwinin sävellykset Sinatran tulkitsemana ovat upeita. Mies teki todella pitkän uran johon harva tulee yltämään.
Täällä ollaan puitu aika paljon artistien kohdalla (hra A.Tuisku) näitä `söpöys´arviointeja ja ehkä ne kuuluvat sitten teini-ikäisten maailman (àla Suosikin lukiakunta) & muiden pikku söpöliinien arviointi asteikkoon kuka on hyvä ja kuka ei.
  • 3 / 15
  • Public eye
  • 21.6.2004 11:09
Samaa mieltä Sinatran äänestä, ja Frankien ollessa vasta aloitteleva tähti osattiin myös arvostaa hyvää sävellystä sekä upeaa lauluääntä pilaamatta niitä älyttömillä kermakakkusovituksilla ja taustakakofonialla. (Se toinen säveltäjä taisi muuten olla Porter eikä Potter ;-))

Mutta - Sinatran nuoruusaikojen elokuvia katsellessa täytyy myöntää, että kyllä pojassa oli sellaista vilkkautta ja pilkettä silmässä, ettei paremmasta väliä. Ja vaikka media ei ollut tuolloin yhtä "pitkälle" kehittynyt kuin nykyään, kansansuosiokin oli tiettävästi melkoinen. Sekä romanttisten että humorististen kappaleiden esittäjänä Frankie oli aivan omaa luokkaansa.

Sittemmin viski ja makea elämä tekivät tehtävänsä, mutta laulutaito säilyi siedettävässä kunnossa pitkään laulajan elämän ehtoopuolelle saakka.
Mun mielestä Sinatrassa ei oikein ole mitään namua... ehkä siihen vaikuttaa sekin kun muistaa häneen kautta aikain liitetyt epäilyt mafiakytköksistä. Lienevätkö sitten totta.

En ole mikään erikoisasiantuntija musiikkituotantonsa suhteen, mutta aikamoista sokerisiirappiäklöö mun kuulemat biisit on. Mulla taitaa kyllä olla joku sen duettokokoelma olemassa, täytyypä kuunnella...
Ei ihme, jos esim.Sinatran ajan laulut tuntuvat tässä ajassa siirapilta, kun mulle tämän ajan musiikki luo pelkästään kylmänkalseet "itsemurhafiilikset" selkäpiissä muutamia harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Arvostan monia artisteja menneiltä vuosikymmeniltä, ajalta jolloin ei kikkailtu äänitehosteilla(kaikua lukuunottamatta) ja elettiin suurten orkesterien aikaa. Laulaja oli myös etualalla eikä ääni puuroutunut kuten nykyisin yleistyneisillä päällekkäisnauhotuksilla, jotka tehdään tietsikalla ja miksausohjelmilla. Laulajan ei enää tarvitse olla missään kontaktissa (paitsi live-tilanteessa ehkä) taustakokoonpanon kanssa, kun kaiken hoitaa nykyään tietotekniikka.
Oikeassa olet ja onneksi tiedän että etunimi on sentään Cole eikä Harry, (aamut eivät ole meikäläisen `terävintä´ aikaa).
Silti haluan sanoa että menneet aikakaudet ovat loihitneet loistavia sävelmiä meidän iloksi ja valitettavasti harvemmin niitä nykyyään enää syntyy.
Toisaalta, mikä tekee kappaleesta ikivihreän? Uskoisin se että ne muistot jotka liittyvät kyseiseen kappaleeseen tekevät siitä kuulijalleen rakkaan.
Tietysti auttavana elementtinä on se että kappale on ollut todella suosittu, joten sille on siunautunut tiettynä aikana paljon `rakkaita muistoja´ omaavia kuulioita.
  • 7 / 15
  • petri-boy
  • 22.6.2004 16:16
Kuinka kauan sitä sitten ollaan kuunneltu FRank sinatraa?
Mä ostin ekan sinatran levyn pari vuotta sitten. Se oli aivan ihana...tais olla joku romance...
sittemmin olen ostanut yhdeksän levyä lisää.
Kaikki ovat olleet todella hyviä!.

Mun mielestä frank vain komistui vanhemmuuden myötä.
Siihen tuli sellaista charmia mitä ei voi sanoin sanoa!.
Siinä vain on jotain.... ja nuorempana se oli todellakin kunnon sydäntensärkijä.

Mitkä on teidän suosikki biisejä?
mulle on kolahtanut todella lujaa Frankien bossa nova kausi (olen heikkona 60-lukuun) sekä cd:nä tämä eka duets.
Syy? Soundit ovat todella komeat verrattuna vanhoihin, tietysti ymärrettävistä syistä.Vaikkakin Frankin ääni oli jo aika huonossa jamassa 90-luvun alussa.
Frankista on sanottu, että kaverin piti teettää alkkarit erikoitilauksesta. Ei mahtuneet vehkeet normaaleihin alkkareihin.

Jospa se basso oli sieltä lähtöisin.
kuka on puhunut että frankille on pitänyt teettää kalsarit....
ei kai sillä nyt niin iso ole voinut olla!.
No toisaalta näyttihän tuo kaikenlaisille akoille kelpaavan.
Mun tädin mielestä se on ollut piilohintti.
ja mäkin haluaisin uskoa siihen.
Voi vittu jos se olis tossa mun vierellä niin ottaisin sen heti itselleni!
petri-boy: "Voi vittu jos se olis tossa mun vierellä niin ottaisin sen heti itselleni!"


Hyh!! Ällöä! Meinaan kun eikös se ole ollu kuolleena jo muutaman vuoden.. (?)
Vähän Sinatra-triviaa:

Tänään keskiviikkona tulee telkusta yksi kaikkien aikojen kauhuklassikoista Rosemaryn painajainen.

Liittyy Sinatraan siten, että sen päätähti on Mia Farrow, jonka kanssa Sinatra oli tuolloin (1968) naimisissa. Sinatra halusi että Mia luopuu Rosemaryn painajaisen kuvauksista ja tulee hänen elokuvaansa The Detective. Mia (viisaasti) kieltäytyi, jolloin Sinatra toimitti hänelle saman tien eropaperit suoraan studiolle. Charming!!!
onhan se ollut kuolleena todellakin muutaman vuoden mutta siis jos se olisi vielä hengissä niin sitten asia olisi toinen.
No joo välillä se kohteli muita todella julmasti,
mutta eikö me kaikki joskus harjoiteta vittumaista toimintaa???
Frankin entinen naisystävä/vaimo tai mikälie on sanonut, että se mies oli pelkkää munaa. Eli kai siinä jotain perää on...
Kyllä tuo fakta erikoiskalsareista pitää ihan paikkansa. Sehän on ihan yleistä tietoa. Olisipa vaan ollut kiintoisaa nähdä se oikein luonnossa. Mutta olipa "se" sitten minkäkokoinen tahansa, oli Frankie-boyllä sielukkuutta tulkinnoissaan. "Vanhan sinisilmän" levyistä läheisin mulle on "Sinatra & Company" vuodelta 1971... bossanovaa ja jazzahtavia balladeja. Vaikka - ei sen puoleen - Sinatra on myös minulle ainoa "My Wayn" tulkitsija maailmassa, jos ei mun karaokenumeroani lasketa mukaan :)