Oulun Yöelämä Uudistuu!!!

Totta se on, Oulun yöelämä uudistuu 19-20.3 Avataan ent: Monalisan tiloissa Pohjois-Suomen upein ja "ainoa" Gay-Yökerho, luvassa ohjelmaa ja yllätyksiä.

Yöhuikka sulkee siis ovensa, ja Yöhuikan hautajais Bileet on 13.3.

Uutta on myös se että uusi gay-yökerho avaa ovensa
Klo: 22 jo, kun Yöhuikkaan sai oottaa Klo: 24 asti pääsyä.

Toivottavasti uusi paikka vetää porukkaa kauempaakin
Oulu on jo kaivannut uutta ilmettä myös tähän yöelämään
Tämä on tervetullut kädenojennus Ravintoloitsija Lanamäeltä "gay" porukalle.

Eli Bailaan uusiin tiloihin 19-20.3 Asemakatu 20
Onhan siellä ollut jo aikoinaan yksi homoille osoitettu oma paikka. San Fransisco, eikä sekään pysynyt muistaakseni vuottakaan pystyssä. No toivotaan parasta.
No tuo pian kuopattava "Yöhuikka" on pysynyt kyllä pystyssä pelkällä gay asiakaskunnalla (homot, lesbot jne.) jo varmastikin reilusti yli 5 vuotta, jos nyt oikein muistelen.

Eli kyllä täällä Oulussa porukkaa riittää yhden gay-baariin pystyssä pitämiseen!

Mikä ihmeen San Fransisco? Ei varmasti aivan tällä vuosikymmenellä ole kyseistä baaria täällä yritetty?

Mutta hienoa tosiaan se, että saadaan täysin uusi baari Huikan tilalle!
Joops, se San Fransisco vai mikä lie olikaan, oli 90-luvulla
ensinnäkin sinne oli kovat pääsyliput, huono musiikki, ketään ei tanssinut koskaan, se kuoli itse pitäjien töppäilyihin, ku eivät oikein osanneet vetää sinne porukkaa, se siis kuoli jo alkutekijoihinsä, myös siihen aikaan Setalla oli bileitä ja Huikkakin on toiminut muistaakseni jo silloin.
Kait Yöhuikka on reilusti yli 5 vuotta ollut, kun muistelen että se oli jo 90-luvun alussa kans.

Ouluun aina yksi gay-paikka mahtuu ja kaksikin, ohan täällä jo yli 120 000 tuhatta asukasta + vetovoimaiset lähikunnat.

Ouluboy on ihan oikeassa, gay/bi/lesbot on Yöhuikkaa pystyssä pitäneet, ja myynti suht tasasta ollut aina.
Joo, Rasistiksikin syytetty Lanamäki aukaisee meille vähemmistöille oman ravintolan jossa voi lypsää rahat pois. Muihin Lanamäen ravintoloihin homothan eivät edelleenkään ole tervetulleita.
San Fransiscon suurin kuolinsyy oli se että Oulun homo/lesboihmiset asuivat kaapissa. Lipunmyyjiltä kysyttiin aina etteikö sisälle pääsisi takakautta eikä kadun puolelta mistä joku tuttu voi vaikka nähdä, hui.
Mutta onnea vaan, bilepaikka on varmaan ihan tervetullut, nyt kun tuo setankin toiminta on siellä lähes kuollutta..
Saas nähdä miten paikan käy? Oulustahan tunnetusti kaikki meikäläiset muuttaa veke, mut toivotaan parasta... Seta ei näy eikä kuulu Oulussa, nettisivuilla uuden hallituksen jäsenten nimistä vaan etukirjaimet! Ihme hommaa!!!
Ihme kitinää ja epäilyksiä - ihmisiltä, jotka ei varmaan asu edes Oulussa?

Jos täällä on jo yksi baari pyörinyt homoporukalla yli 5 vuotta, niin miksi se ei pyörisi nytkään? Sijaintikin vaihtuu vain kadun toiselle puolelle ja henkilökuntakin säilyy käsittääkseni samana?

"Oulustahan tunnetusti kaikki meikäläiset muuttaa veke"

- No ei muuta, koska minä ja paljon muitakin asuu nyt ja jatkossakin edelleen täällä!

Ja kyllä sinne Lanamäen muihinki baareihin pääsee gay-porukat. Ainaki minä ja moni muu on käynyt ja pois ei ole potkittu. Tuokin yleistys varmaan pohjautuu taas joihinki 80-/90-luvun juttuihin, pääasiassa varmaan huhupuheisiin?

Ei pidä liikaa yleistää ja maailma muuttuu! Oulukaan ei ole se sama paikka, mitä se ehkä on ollut joskus 10 vuotta sitten!

Onko muuten uudelle baarille uutta nimeä? Toivottavasti!
Ouluboy ilmeisesti ikänsä puolesta on tosi boy... Lanamäki toivotti aikoinaan "neekerit ja homot" ihan omaan paikkaan, olisko se juttu ollut oululehdessä tms... Huikat tulivat kuvioihin jo vuonna -95. Eli n. 9 v sitten... Oulun tarjonta sitä paitsi homoyleisölle on köykäistä, pelkkä homppelien yöelämä kun ei nykyään oikeen tahdo riittää. Muutakin tarjontaa sais olla meikäläisille.
Ouluboy on ihan oikeassa ei pidä turhaan yleistää ja maailma muuttuu.
Naksu: Kannata sinäkin uutta paikkaa ja ole positiivisellä mielellä eläkä soimaa menneisyyttä.

Jokainen saa olla boy tai vaari... mitäs tuosta, täällähän on vapaus elää ja mielipiteitään tuoda julki.
Hienoa että Oulussakin alkaa päästä jo ennen sydänyötä homobaariin, vaikka pois olenkin jo muuttanut... Aina kotona käydessä taidan silti piipahtaa. :)

Mutta mitä tulee Lanamäkeen niin mieluummin kyllä kävisin muiden paikoissa, mutta vaihtoehtojen puutteessa tuollakin. Setalla oli joskus Oulussa asuessani bileitä mutta lukiolaiselle ne olivat aivan liian kalliita. :(
joo huomasin samaa kuin naksu. Itsekkin oululaisena minua ihmetyttää tuo ihmisten kaapissa olo. Ennen Setan hallitus uskalsi kyllä paljastaa nimensä ja jotkut jopa kasvonsakkin julkisesti. Ja eikös niillä ollut joku työntekijäkin??
Mutta toivottavasti baari menestyy, paikkaa tarvitaan. Mutta miksi kaikki pitää tapahtua baarissa, miksei vaikka joku kiva kahvila tms??
Noh, Laitappas sinä se kahvila pystyyn tms vastaava, jos aiot sitä pyörittää pelkän gay väen asiaskunnan voimalla, niin ei se menesty, tai sitten pitää olla todella paljon rahaa takataskussa ja maksaa menot sieltä.

En usko että Oulussa mikään sellainen kahvila menestyy, hyvä että yksi gay-yökerho pysyy pystyssä.

Oulussa on kahviloita ja rauhallisiakin, missä voi käydä vaikka gay väkikin kahvilla. Helsingissä vois joten kuten kannattaa gay-tyyppinen kahvila tms.
höh, nyt taas joku ymmärsi mut väärin. Tarkoitin siis sitä että miksei Oulussa ole mitään muuta gay-elämää kuin baari?
Joskus olisi kiva tavata meikäläisiä päiväsaikaan ja selvin päin. EI opiskelijalla ole varaa ryypätä joka viikonloppua saatikka sitten sitä kahvilaa perustaa...
Vielä muutama vuosi sitten Oulun seta järjesti erilaisia tapahtumia, mm tiistai-illan kahvittelua ja naisten ryhmää(käytiin urheilemassa) jnejne. Nyt on ihan hipihiljaista:-(
Taidanpa minäkin ottaa kantaa tähän kahvila/ravintola keskusteluun...

Olen samaa mieltä teidän kanssa siitä että meiltä puuttuu Huikan ja Terviksen ohella tapaamis/treffailu paikka päiväsaikaan. Täällä ihmetellään miksei kukaan perusta Ouluun homoille ja muille seks.vähemmistöläisille suunnattua kahvilaa tms.?
Pitäisikö meidän sitten eristäytyä oman kahvilan kautta muista ihmisistä? Eikös meillä Oulussa ala oleen jo noita kahviloita. Miksei vaan päätetä et aletaan käymään jossain tietyssä paikassa. Ehkä siitä aikaa myöten syntyisi jotain, tapa ja kantapaikka meikäläisille. - Mut en tiedä mikähän kahvila voisi ilmapiiriltään olla sopiva? Ja missä on parhaat kahvit jne?...

Jokohan se "KulmaCafe!" on auki (Rotuaarilla, entisen LilZoon paikalla)?
Nimimerkki "koo" - et ilmeisesti ole käynyt katsomatta tilannetta ollenkaan esim. Oulun Setan sivuilta? Niiden mukaan Oulussa kokoontuu mm. nuorten ryhmä, miesten ryhmä, sateenkaariperheitten ryhm, naisten ryhmä... luulis noista jotain löytyvän? Sivujen mukaan myös bileet tulossa 17.4.

Eli jotain toimintaa näyttää Setalla kyllä olevan. Miten se käytännössä toimii - en tiedä, koska en ole "käyttänyt palveluja", mut esim. noihin bileisiin vois ihan hyvin mennä!

Ja mitä tulee tuohon kahvilakulttuuriin, niin ei kait se oo ku päätetään nyt porukalla, että kaikki alkaa jatkossa käymään Cafe Kulmassa istuskelemassa ja nautiskelemassa! ;=)
Nautiskelemassa... KAHVISTA ja muista kahvilan tarjoamista antimista siis, jos joku nyt käsitti väärin? et en mitään homojen wc-runkkupaikkaa ole ehdottelemassa, no way!
Elikkä ravintola avaa ovensa klo 23.00 perjantaina.

Viralliset avajaiset lauantaina ja pääesiintyjänä on Pola!!!
siis perjantaisin 23 ja lauantaisin 22 yleensäkin - vai vain tulevana viikonloppuna..?
Siis onko lauantain avajaisissa ko. ravintolassa Pola Ivanka pääesiintyjänä? Kuulin aiheesta jotain huhua, mutten saanut tarkempaa infoa... tietääkö joku? Mikä sen paikan nimeksi tulee?
Siis mikä tämän uuden paikan nimeksi tulee? onkos tietoa ? Tuleeko olemaan sisäänpääsymaksua ( Huikkaanhan ei ollut sisäänpääsymaksua, vain narikka ) ? kiitos jo etukäteen tiedoista
Sen uuden paikan nimi on Club Becksu. Mistä lie tuollainen nimi? Ainakin nyt la tahdotaan sisäänpääsystä 6 euroa, mutta siellä onkin esiintyjä.
Avoinna tää uusi paikka siis Pa ja La Klo: 23-04

Nimi siis Becksu, tämän päivän Forum Lehdessä iso mainos
paikasta ( Forum Oulun talousalueen lehti)
Mielestäni Lanamäkeä syyllistetään rasismista ilman perusteita... itse olen kyseisen herran ravintoloissa asioinut useinkin kohtaamatta sen kummempaa kohtelua kuin muissakaan kuppiloissa!!!!! by the way.. kukahan laittaisi ravintolan pystyyn, jos tarkoitus ei olisi "lypsää rahoja pois"... eikös se ole liiketoimintaa!!!!!!!!
No kertokaapa nyt uteliaalle että millainen paikka tämä Becksu oikein on? Oliko avajaisissa paljon porukkaa?
On siisti paikka ja oli paljon porukkaa. Käyn kyllä jatkossakin, koska oli sopivanhenkisiä ihmisiä ja lepposa meininki.
Lanamäestä sen verran, että vaikkahän pitääkin homoravintolaa ei se estä sitä etteikö hän olisi homovastainen / rasisti. Lanamäki on bisnes-mies joka omisti 1/3 osan Oulun keskustan baareista 90-luvulla ja taisipa omistaa muutaman baarin muillakin paikkakunnilla.
Lanamäki on entinen poliisi ja IKL:n jäsen, joka kertonee ainakin herran arvomaailmasta. Naivia ajatella että Jouni olisi tehnyt parannuksen ja ymmärtäisi yhtäkkiä vaikkapa homoutta. Homot ovat Lanamäelle bisnestä, mutta jos hän saisi päättää, kaikki homot vähintäänkin kastroitaisiin.
Vai niin. Mihin perustat tuon näkemyksesi? Oletko henkilökohtaisesti kysynyt Lanamäeltä sitä, että hän vähintäänkin kastroisi kaikki homot? Jos näin on ja sen meille todistat, niin hyvä on, uskon silloin.

Itse en tuon taivaallista tiedä Lanamäen entisestä ja nykyisestä arvomaailmasta, mutta en kyllä uskokaan mitään tällaisia puheita ennen kun ne mulle jotenkin todistetaan tai itse tutustun ihmiseen ja hänen ajatuksiinsa.

Tuo periaate pätee mulla vähän kaikkiin ihmisiin eli mulle on turha syöttää mitään p*skapuheita ihmisistä, sillä en niitä niele, ennen kuin olen muodostanut itse henkilöstä omien havaintojeni pohjalta jonkun mielipiteen.

Ja yleensäki mua ärsyttää ihmiset, jotka ei ymmärrä ihmisten muuttuvan elämänsä aikana ja jotka muodostaa mielipiteensä jostain toisesta ihmisestä (tai asiasta) kuulo- ja juorupuheiden perusteella ottamatta itse asiasta selvää yhtään sen enempää.
Olisi hyvä jos siinä baarissa olisi joku hiplausnurkka tai ainakin peilit vessassa. Rauhalassa oli joskus hyviä bileitä. Mikä se tervis on?
Ja lisää muutoksia Oulun yöelämään: homokansaa pitkään palvellut HilpeäHuikka sulki ovensa eilen 26.5. Paikka menee remonttiin. Täytyy siis etsiä uusi paikka arki-iltoja ja viikonloppujen alkuillan viettoa varten.
  • 31 / 31
  • Hans ja mies
  • 17.6.2004 14:29
Mie en ainakaan tuommosen ihmisen paikkoihin mee, jos ei ihmistä arvosteta ihmisenä.
Siksipä emme käykkään eikä kaverinikaan, vaan ihan mukavia ajanviettopaikkoja ovat hotellien baarit, siellä näkee eri naamoja eikä tarvi turhasta maksaa jollekin omistajalle joka ei hyväksy.