Sex and the City - Sinkkuelämää

Mitäs tykkäätte kyseisestä sarjasta? Mulle se on sarja, jota saa katsoa lähes koko ajan hymyssä suin.

Mutta mielestäni sarjan paras osuus on ehdottomasti se, että siinä eivät asiat aina mene niinkun henkilöt haluaisivat. Itseasiassa, jokaisessa jaksossa on vastoinkäymisiä enemmän tai vähemmän... iloisten asioiden lisäksi.

Siitä asiasta sarjassa pidän erittäin kovasti. Miksikö? En tiedä. Ehkä se on vain mukavaa kosketusta todellisuuteen, jossa asiat saattavat mennä perseelleen, eikä kaikki aina käänny parhain päin... kuten käy suurimmassa osassa hömppäsarjoja.
Mä kans rakastan kyseistä sarjaa. Ehkä siinä olevien letkautusten eli rennon kielenkäytön takia. En mä tiedä. Viikon kohokohta telkkarista. Osaa sen kummemmin perustella :)
Homon(kin) on helppo samaistua sarjan hahmoihin, joista jokaiselle löytyy oma tyyppinsä.

Seksi ei ole tabu eikä kliseisesti kuvattu, ihmeellisistäkin jutuista huolimatta mukana on rutkasti realismia (inhorealismiin asti: poikakaveri paskalla vessassa ovi auki, pahanmakuinen sperma, perseennuolenta äklöttää, vauvankakkaa otsassa...!)

Kai homman ydin on se niin yleinen asiaintila, että kaikki muu voi elämässä olla ok, mutta ihmissuhteissa mättää aina. Vaan ystävät rientävät apuun.
  • 4 / 14
  • Mie vaan
  • 22.4.2004 12:28
Jumalaisen ihana sarja! Mutta kuka onneton se on, joka keksii jaksoille suomenkieliset nimet? Mua hävettää sen puolesta. Kauniissa ja rohkeissa jaksojen nimet tehdään samalla tyylillä, sinne ne passaavat, mutta Sinkkuelämään kaltaiseen laatusarjaan tosi huonosti. Ihmettelen vaan.
No en nyt sanoisi, että jokaiselle homolle löytyy sarjasta oma tyyppinsä. Mieleen on jääneet lähinnä nysväävä pullukka ja kiimaset kollit - stereotyyppejä kuten sarjan muutkin hahmot.

Mä olen aina samaistunut Samantha Jones -hahmoon, se on niin lyömätön!!!
  • 6 / 14
  • Profusion
  • 23.4.2004 12:24
Sinkkuelämää on myös mun lempisarjoja. Samantha on kyllä ihan yliveto, ja Charlottessa on myös hillittyä charmia. Carriestä pidän vähiten, koska se on sellainen ihme nysvääjä, joka on juuttunut henkisesti high school -vuosiin.

Jaksojen suomalaiset nimet ovat tosiaan aika alta lipan, tyyliin "Pallit, pikku nallit" (Belles of the Balls). Kääntäjällä on muutenkin vaikea homma, koska suurin osa sanaleikeistä jää väistämättä kääntämättä. Huomasin sen, kun katsoin sarjaa dvd:ltä ja totesin, että sarja nauratti vielä entistä enemmän ilman tekstityksiä.

Stanford on mun mielestä söpö hahmo, mutta se Charlotten kaveri on kamala klisee. No, ei se tee siitä yhtään vähemmän huvittavaa :D.
Jep, Samantha on aivan ylivoimaisesti paras... uskomaton hahmo :)

Toiseksi eniten pidän Mirandasta, joka aina palauttaa muut maan pinnalle realismilla ja pessimismillä.
Hassua kyllä, "päähenkilö" Carriesta pidän vähiten. Ei se huono ole, ihan mukava... mutta muut vievät vain voiton.

Hassua on myös muuten se, että Carrie on kuin linkki muiden kolmen naisen välillä; Carrie on heidän kaikkien paras ystävä... eli jos yhden kanssa pitäisi viettää aikaa, kaikki heistä valitsisivat Carrien (elikäs muut hahmot eivät tule toimeen keskenään niin hyvin, Carrien kanssa kaikki)
Sex and the City on ainoa sarja tällä hetkellä jota jaksan seurata. (Itseasiassa tv on tällä hetkellä vaatekomerossa, mutta tiistaisin se pitää raahata esille!)
Loistava sarja olen katsonut jo koko viimeisen kauden eli siis 6:nen ja ei voi muuta sanoa,Loistava,myös se loppu.
Jos ketään kiinostaa katsoa niin imuroikaa netistä jaksot ja katsokaa kotonanne,tietysti ilman tekstitystä mutta ei s enkku siinä nyt niin vaikeeta ole.
...unhodin komentoida.....Paras tyyppi on Miranda,ehdottomasti.
Ärsyttävin on Charlotta en tiedä kamalempaa nais tyyppiä,yök.
Samantha on taas chick with dick.
Carrie on taas everywoman.
Samantha on mun ehdoton fave, sillä on vaan niin ylitsepääsemättömän hyvä asenne juttuihin yleensäkin. Samantha on välistä kyllä vähän epäuskottava ja ylitseampuva, mut hei, that's the way I like it...



Miranda on varmaan järkevin tyyppi ja semmonen, jonka kans vois olla eniten ehkä yhteistä. Charlotte on aika ärsyttävä välillä, kun sen "tahdon naimisiin" päähänpinttymä on niin kulunut juttu. Carrie on ihan jees, vähän vaikee sanoa mitä se on, aika järkitypy.



Sex and The City on kyllä yks parhaimpia sarjoja koskaan.
Rasittavia muijia, tyhjänpäiväistä elämää, siksi kai homot tykkää. Kuka jaksais katsella / kuunnella moisia ämmiä oikeassa elämässä, saati sitten elää sellaista elämää vaikka kuinka olis rahaa? Voisivat amerikkalaisetkin ottaa oppia englantilaisista ja tehdä realistisempia ja silti hauskoja sarjoja ihmisistä joita voisi edes kuvitella olla oikeasti olemassa. Mutta jenkeissähän kaikki taitaa perustua haaveiluun ja sumutukseen...
Lähinnä se on mun mielestä täydellisen epärealistista, että muijat on toisinaan - tai melkein aina - niin mielettömän ylistailattuja, että näyttävät just tulleen huippusuunnitteijan sovitushuoneesta. Varsinkin kun kaikki ovat yhdessä vaikkapa kadulla kävelemässä. Vaatteet on tärkee juttu siinä sarjassa, mutta silti...



Niin ja se, kun Carrien ansiotyö on kirjottaa yksi kolumni viikossa, niin silti sillä on muka vara ostaa joka jaksossa kasa satojen dollarien kenkiä. Esim. asunlainan haussahan tuli ilmi ettei sillä todellisuudessa oo pennin jeniä, niin kuin ei kaiken järjen mukaan voikaan olla.
TV-sarjojen jaksoja eivät nimeä kääntäjät, vaan filmitoimittajat. Kauniiden ja rohkeiden filmitoimittaja esiteltiin jokunen vuosi sitten jonkun lehden palstoilla.