Nelosen Headhuntersin Teemu

  • 1 / 6
  • Fürst Oberst
  • 19.4.2004 22:55
Millaisena olette kokeneet Nelosella maanantaisin pyörivän kotimaisen Headhunters-sarjan Teemun (Ville Salonen) onko vakuuttava, liian kliseinen, liian kiltti, pakollinen joka sarjan kiintiöhomo vai jotain ihan muuta? Sana on vapaa.
  • 2 / 6
  • Grimalca
  • 20.4.2004 0:40
Puhut ilmeisesti Tommista :)

Mun mielestä on upeeta, ettei sen homoutta ole painotettu juurikaan. Eli ei heti ekassa jaksossa selvinnyt "jaahas, toi on homo". Vasta jossain 3-4 jakson paikkeilla ne tanssikohtaukset sen miehen kanssa saivat miettimään, että onkos siinä jotain hämärää, jospa se onkin homo. Ja sittenhän se pari jaksoo sen jälkeen selvisikin, viimeistään.

19.4 tulleessa jaksossa oli upee kohtaus, kun se oli siellä suihkussa... jonkun upean uroksen kanssa! Hehe, ihan harmitti sen puolesta, kun se kuuli sen puhelinjutun sitten ja lähti pois... no, Tommi ilmeisesti ehti takaisin, kun jakson lopussa se oli sen kämpässä :)

Ei mielestäni lainkaan kliseinen. Ja todella hienoa siis on se, ettei siitä tehdä suurta numeroa; hän on ihan tavallinen ihminen siinä missä muutkin. Se on tärkeä viesti ihmisille.
  • 3 / 6
  • Ande
  • 20.4.2004 11:30
Mä itekkin pidän kyseisestä sarjasta ja joka jakso tulee katottua. Tommin rooli on ihan kivasti kirjoitettu. Todellakin homot on tavallisia ihmisiä, eikä mitään jatkuvan seksin perässä juoksevia homppeleita.
  • 4 / 6
  • nasu
  • 20.4.2004 15:51
oon samaa mieltä!
Tollaiset sarjahenkilöt on omiaan vähentämään meihin kohdistuneita ennakkoluuloja. Homot esitetään ihan tavallisina tuntevina ihmisinä, ilman minään "kauheina" jokamuniin kiinikäyviä pervoina.
  • 5 / 6
  • Fürst Oberst
  • 21.4.2004 1:05
Pahoitteluni todellakin tuon nimi-hässäkän kanssa. Tässä on jatkuvasti sellaista mieskarusellia että nimet sekoaa =P
Eli siis tietysti Headhuntersin Tommia tarkoitin enkä Teemua, vaikka otsikko toista puhuukin.

Headhuntersia on kai vielä muutama jakso näyttämättä; itse vilkaisin sarjaa ensimmäisen kerran vasta 19.4., eli sarjan alun tapahtumia en voi kommentoida. Tommi vaikuttaa realistiselta hahmolta, johon voi jopa jossain määrin samaistua, eikä näyttelijän roolisuorituksessakaan ole nurisemista; ymmärtääkseni Ville Salosen leipälaji on enemmän laulupuolella (ei parane haukkua, kun kyseinen näyttelijä on saman kaupungin poikia kuin allekirjoittanut).

Näkemäni perusteella kuitenkin vaikuttaa siltä, että täälläkin aletaan hiljalleen tekemään erilaisia homohahmoja tv-sarjoihin. Tähän asti homot ovatkin Suomi-tv:ssä (ja muuallakin) olleet joko viuhtovia neitejä, seksiaddikteja, luusereita, narkkareita tai jotain näiden yhdistelmiä. Oma ensimmäinen kunnollinen havaintoni homoroolista suomalaisessa tv-sarjassa on Kata Kärkkäisen käsikirjoittamassa "Samppanjaa ja vaahtokarkkeja" -sarjassa ollut Teemu Lehtilän esittämä hahmo.
  • 6 / 6
  • Urquell
  • 22.5.2004 17:14
Homohahmot tulee suomiteeveeseen, koska sarjoja aletaan kirjoittaa amerikkalaisten oppaiden ja kurssittajien ohjeiden mukaan. Tiedä sitten miten hyvä asia se on.



Kärkkäinenhän vannoi näiden tee-se-ihme-itse-raamattujen nimeen ihan alusta saakka, sen takia niissä saattoi olla se ensimmäinen homo.