Miksi lesboja lellitään?

Miksi vuosikaudet on ollut vaikka mitä tilaisuuksia ja paikkoja, jotka ovat vain lesboille, mutta ei koskaan mitään vain miehille. Ulkomailla on, ei meillä Suomessa. Haluan tasa-arvon vihdoinkin myös tänne! Jo senkin takia, että lesbojen vihamielisyys meitä miehiä kohtaan on todella ikävää. :(
Näin taas lesbon näkulmasta mä olen ollut sitä mieltä, että nimenomaan miehille löytyy enemmän paikkoja ja tapahtumia.... Toki baareihin saa naisetkin mennä, mutta suurin osa on kuitenkin mielestäni nimenomaan homomiehille. Mutta jos "vain-miehille" tilaisuuksia halutaan, niin luulisi että niille olisi Suomessakin tilausta... tarvittaisiin vain joitain aktiiveja tyyppejä, jotka ottaisivat asiakseen niitä järjestää.
Ja lesbojen vihamielisyyteen en kyllä osaa ottaa kantaa, kun ei mulla ole siitä kokemusta, mutta kaipa joukkoon mahtuu ties millaista tallaajaa meissä lepakoissakin! :)

Ja vaikka naisille onkin kerran viikossa se muutama tunti DTM:n yläkerrassa, niin ei sekään kauhean paljoa ole, ja kun vielä paikkakin (siis nimenomaan yläkerta) on mielestäni vähintäänkin tylsä niin...
Mä en oo lesbojen puolelta kyllä kokenu mitään erityistä vihamielisyyttä ainakaan homomiehiä kohtaan. Ehkä oon onnekas, mut luulen kyllä et kyseessä on vähemmistö vähemmistön joukossa...

No joo, "vain miehille" systeemejä ei oo Suomes juuri paljoakaan, eikä kyllä "vain naisille" juttuja sen puoleen. Suomessa on ilmeisesti tapahtumat yleisesti järjestetty koko seksuaalisen vähemmistön kattavaksi. Onhan noita tapahtumia kuitenkin, niitä pitää vain löytää. Jostain Setan sivuilta tai vastaavilta varmaan löytyy jotain kalenteria. Sekä monet homojen opiskelijajärjestöt järjestää paljon tapahtumia. Usein on niin ettei ne oo virallisesti miehille, mutta käytännössä ne kuitenkin on miesten tapahtumia.
Ketkäs niitä lesboja lellisi jos ei me itse! :-)

Jos Tapani haluaa tapahtumia, joihin pääsevät vain miehet, niin toki hän voi niitä mielinmäärin järjestää. Yksikään omista homokavereistani ei kyllä ole ilmaissut haluaan sellaisiin tapahtumiin, mutta varmasti on olemassa heitäkin, joille ko. paikat tulisivat tarpeeseen.
  • 5 / 46
  • Vihan kokenut
  • 15.3.2004 16:40
Monet homot tosiaankin ovat kyllästyneitä lesbojen jatkuvaan agressiivisuuteen. Siihen törmää joka paikassa ja vielä pahempaa se kuulemma on heteromiehiä kohtaan. Lesbot kai haluaisivat, että heillä olisi oma valtio, jossa ei olisi yhtään miestä. Spermaa he tilaisivat ulkomailta lisääntymistä varten ja pojan syntyessä antaisivat sen ulkomaille adoptoitavaksi. Eipä ole mikään ihme, että Suomen maassa lesboista ei tykätä.
Mielestäni yksi mielenkiintoisimmista ilmiöistä Suomen hlbt-elämässä on ollut juuri meille ominainen sukupuoleen perustuvan erottelun puuttuminen. Ulkomaillahan se on arkipäivää. En toivoisi linjamme tässä asiassa muuttuvan, sillä suoraan sanottuna bileet ja tapahtumat ovat mielestäni sitä mielenkiintoisempia mitä kirjavampaa porukkaa niissä käy. En oikeastaan kyllä ymmärrä sitä, että jotkut naiset haluavat bilettää vain keskenään, mutta jos joistakin tuntuu siltä, että haluavat bilettää esimerkiksi vain homomiesten kesken, niin siitä vain bileitä järjestämään.
Ei kannata sanoa, että järjestä itse bileet pelkille homomiehille. Nyt tarkoitin ensisijaisesti Setan järjestämiä juttuja. Miksi siellä sorretaan homoja ja lellitään lesboja? Eikö yhdistyksen ensisijaisena tehtävänä ole nimenomaan seksuaalisen tasavertaisuuden puolustaminen? Toteutuuko se tässä?

Lienee paikallaan tarkentaa, että kaikki lesbot eivät toki ole agressiivisia miestenvihaajia, mutta ylivoimaisesti suurin osa kuitenkin. Mutta kaikille mukaville lesboille vaan terveisiä.:)
Helsingissä on homomiehille niin paljon tarjontaa, että Helsingin Setan ei kannata järjestää säännöllisesti "miestenbileitä" tai "sekabileitä". Yleisöä ei yksinkertaisesti riittäisi. Joskus järjestettävät nahka/uniformufettarimiesten bileet ovat asia erikseen. Niitä järjestää MCS Finland.

Esimerkiksi HeSetalle toiminnalle bileet ovat tärkeä tulonlähde. Naisille Helsingissä ei tarjontaa ole hirvittävästi, joten riittävä määrä naisia saapuu bileisiin, ja muutama ropo saadaan kilahtamaan HeSetan varsinaista toimintaa tukemaan.
Yleensä ottaen en edes sen kummemmin huomaa naisten läsnäoloa gay-ympyröissä, koska homot ja lesbot luonnollisesti pysyttelevät omissa porukoissaan. Se on ihan ok, ja kaikki mahtuu kyllä mukaan.

Mutta ne kerrat, kun olen naisen "huomannut", niin kyseessä on ollut joku järjetön aggressiivisuuden purkaus. Aina se jaksaa ihmetyttää ja myöskin pelottaa.
Tapani, pidän sinun kommenttejasi lesboista ja samalla homomiehiin kodistuvasta syrjinnästä kummallisina.

Omien kokemusteni mukaan väitteesi ovat yleistyksiä, joille ei sitten tullut kummoisia perusteita.

Koen koko tämän keskustelun aloittamisen yritykseksi tehdä juopaa lesbojen ja homomiesten väliin. Ihmettelen vain mihin tarpeeseen.

Joku totesi yhteistoiminnan olevan toimivaa, joka ei ole aina laita muissa maissa. Saksalainen ystäväni kummasteli vuosia sitten, että miten ihmeessä me yleensä voimme toimia samassa yhdistyksessä.

Jos muutaman sopimattomasti käyttäytyvän henkilön perusteella tehdään johtopäätöksiä koko ryhmästä, se ei ole oikein.

Olen tehnyt paljon työtä yhdessä lesbonaisten kanssa. Pelkästään hyvää sanottavaa. Useat heistä ovat myös hyviä ystäviäni.

Tapani, mitäpä jos ystävystyisit muutaman lesbonaisen kanssa? Toki pelottavaa siinä voi olla se, että asenteesi voivat jopa muuttua.
Mikä juttu tämä oikein on et "useimmat" lesbot olisivat jotenkin ylettömän agressiivisia miehiä kohtaan...?? Itse en ole koskaan moiseen törmännyt! *ihmettelee*
Kiitos Johnnylle ja kaikille muillekin asiallisesti(huom!) vastanneille. Minulla ei muuten olisi mitään lesboja vastaan, mutta koska he tuntuvat vihaavan minua, niin en pysty heitä kovasti rakastamaankaan. Olen nimenomaan yrittänyt tutustua lesboihin (siitä sai aiheensa koko tämä alkukirjoitus) mm. henkilökohtaisista syistä ja olisi se muutenkin kiva tuntea erilaisia ihmisiä. Mutta melkein aina on tullut kuraa silmille. Kertokaa nyt minullekin, missä voi tavata kohteliaan, inhimillisen ja epä-agressiivisen lesbon. Itse olen ollut ystävällinen ja asiallinen, mutta sillä ei tunnu olevan mitään väliä. Kaikki miehet ovat kai vastemielisiä ja pitäisi rahdata Siperiaan.

Tätä mä pelkäsinkin, että joku homomies alkaa kehumaan kuinka kivoja ja ystävällisiä lesbot ovat (Johnny siis). Mutta eikö ole silloin vielä enemmän väärin, jos lesbot ovat joillekin miehille mukavia ja muille ilkeitä. Aivan miehen käytöksestä riippumatta vain kuin kostaakseen heille elämänsä aikana kokemansa vääryydet ja epäoikeudenmukaisuudet.:( Jos Johnny sinulle ollaan ystävällisiä, niin se ei tarkoita, että kaikki on silloin hyvin. Meitä on muitakin.

Sen verran paljon on tullut tässä lokaa silmille, että lesbon näkeminen ahdistaa ja pelottaakin, ja mieluiten haluaisi olla törmäämättä näihin. Mutta edelleen toistan: poikkeuksia on ja sellaisen haluaisinkin tavata.

Smo, kerro mullekin, mitä tarjontaa Helsingissä on homoille, mitä ei ole lesboille? Muuta kuin jotkut MSC-järjestön bileet, jotka eivät ole kuin marginaaliryhmälle. Luulenpa, että jos Suomessa olisi homobileitä erikseen, niin suosio olisi melkoinen. Esim. Lontoossa tuhansia gay-miehiä nähdään viikottain näissä naisilta kielletyissä diskoissa.
Tapani: Suurin osa Helsingin baarielämästä on melkoisen miesvaltaista. Conna, Herccu, Fairytale ja Mann's Street ovat miltei täysin miesten kansoittamia viikonloppuiltaisin. Myös Room ja dtm ovat vakiyleisöltään aika miesvoittoisia. Tämä riittänee niin suurelle osalle homomiehistä, että "men only" -touhu suuressa mittakaavassa ei muita kuin marginaaliryhmiä innosta - ja sitä kautta kannata.

Tässä on ehkä yleistyksen makua, mutta esimerkiksi bilehilehomppelit haluavat homoemonsa mukaan bilettämään, eivätkä viihdy "miesten kesken" -bileissä, eikä toisaalta "maskuliinisempi" homokansa aina innostu "neitimäisemmistä" homoista siellä seassa.

Jotenkin tuntuu siltä, että homoissa "alalajeja" on enemmän kuin lesboissa. Lesbot vetävät yhtä köyttä, asenteesta riippumatta. Homot sen sijaan leimautuvat vahvemmin edustamaansa "alalajiin". Siksi noita "vain lesboille" -bileitä on helpompi järjestää. Lisäksi homot - ehkä vilkkaammin baarissa käyvinä - pystyvät elättämään säännöllisesti auki olevia baareja/klubeja, lesbot vähän nihkeämmin.
No nyt olen vähän flöörissä. Voin kokemuksella sanoa, kun näitä baareja on 10v. kohta pyöritetty, niin loppujen lopuksi, eivät naiset enempää häiriöitä aiheuta. Jos jotain tapahtuu, niin se vaikuttaa niin tavattomalta, että sitä päivitellään enemmmän. Juuri se tavattomuuus normaaliin naisten käyttäytymiseen ehkä tekee sen, että jää mieleen monille homomiehille.

Suurin osa homonaisista on aivan upeita ihmisiä. Tutustukaa toisiinne. Ihmisiä ei pidä arvostella yleisesti jonkun kaavan mukaan, vaan pitää oikeasti luottaa siihen omaan kokemukseen. Ei ole oikein, jos naisia haukutaan vaan kollekstiivisen haukkumisen ilosta.

Ei ole syytä inhota ketään, jota ei oikesti tunne.
Luulisi jo loppuvan tämän homot vs. lesbot keskustelun. Kyllä niitä only for men tai women juttuja riittää kummillekin, ja jos ei oo niin järjestäkää!

Ärsyttää tuollainen asenne, että aina muiden pitäis tehdä ja muiden pitäis järjestää. Aina ei oo sitä herra/rouva jokumuuta, joka tekee asiat puolestasi.
Mulla ei ole homomiehenä kokemusta siitä, että lesboja lellittäisiin sen enempää kuin homojakaan. Sen sijaan olen huomannut, että jos jotkut lesbot elättelevät miesvihaa, homomiesten keskuudessa esiintyy ihan yhtä paljon naisvihaa ja vihamielisyyttä lesboja kohtaan. Paljon olisi tekemistä vielä, että saataisiin edes omat rivit kuntoon, ennen kuin itketään heteroenemmistön suhtautumista meihin. Saa kysyä kuin Fakta homman Pirre: "Missä oikeus, missä vääryys?"
Tapani kirjoitti, "Luulenpa, että jos Suomessa olisi homobileitä erikseen, niin suosio olisi melkoinen. Esim. Lontoossa tuhansia gay-miehiä nähdään viikottain näissä naisilta kielletyissä diskoissa".

Tässäkö siis suuri totuus, lesbojen läsnäolo estää homoja toteuttamasta itseään?
Täytyy kyl myöntää et tää homomiesten lesbovastaisuus on kyllä mulle suht uus asia ja yllätys. Eikä mitenkään miellyttävä yllätys.

Ilmeisesti homoseksuaaleilla menee yhteiskunnassa niin hyvin et pystytään nyt toisiamme syrjimään, kun kukaan muu ei sitä tee. Voi herranjestas.

Suurin osa homomiehistä ei sosialisoi lesbojen kanssa, myönnettäköön. En oo kyllä aikasemmin asiaa ihmetelly, itelläni on muutamia hyviä lesboystäviä, mut he nyt ehkä ei oo sit niin tyypillisiä lesboja, jos kerran valtaosa lesboista on jotain raivoavia militantteja.

Mitäs sit suurin osa homomiehistä on? Sipsuttelevia neitejä vai?
Väännän nyt vielä kerran rautalankaa eräille: kysymys on siitä, että seksuaaliseen tasa-arvoon pyrkivä yhdistys järjestää omia bileitä vain toiselle sukupuolelle. Ja on järjestänyt vuosia. Se on epäoikeudenmukaista, ei tasa-arvoa! Eihän lesboillekaan sanota, että järjestäkää itse, vaan Seta tekee sen heidän puolestaan.

Eihän se ole homojen vika, jos lesboja ei ole paljon paikalla tavallisina iltoina. Avoimet ovet heille olisi. He eivät kai halua mennä, koska eivät halua nähdä miehiä. Vai miksi muuten he haluavat omia iltoja?

EvilS.: Kysymyksesi voisi kysyä aivan hyvin myös toisinpäin.

Miksi ulkomailla järjestetään näitä miestenbileitä ja mistä johtuu niiden valtava suosio? Onko suomalainen homokulttuuri muka niin erilainen. Ei sitä ainakaan huomaa muissa asioissa.

Kuinkahan monella homolla on muuten oma homoemo (Smon kirjoitukseen viitaten)? Ei minulla ainakaan. Heille, jotka eivät voi ilman homoemoa liikkua, on varmasti muitakin paikkoja, jos yksi paikka on vain miehille.
Tapani: Ei ole mitään jonkun puolesta jotain bileitä järjestävää Setaa. On yhdistys Seta, jonka puitteissa naiset (ja ehkä miehetkin) järjestävät naisille bileitä - ja niillä bileillä rahoitetaan Setan toimintaa... (riittikö tässä rautalanka, vai taivutellaanko vielä rautakankea?)

Usko pois, jos olisi kysyntää, niin oletettavasti olisi myös tarjontaa. "Miestenbileet" eivät ole ottaneet tuulta alleen. Siksi niitä ei järjestetä. Jos arvelet, että "miestenbileet" menestyisivät, niin tule toki ihmeessä järjestämään sellaisia!

Mitä tulee homoemoihin, ja heidän määräänsä homoa kohden, niin aika vaikea on sanoa. Ja miten "homoemo" määritellään... Lähinnä huomaan kuitenkin nuorempien (alle 25-vuotiaiden erityisesti) olevan liikkeellä siten, että naispuolista (hetero)väkeä on mukana...
Yhdyn Tapanin näkökantaan. Suomessa on lukuisa joukko homo- ja bimiehiä, jotka karttavat homobaareja lähinnä se vuoksi, etteivät ne ole naisvapaata aluetta - heillekin kaivattaisiin paikka. Ei sitä kuitenkaan tarvitse SETA:n ryhtyä järjestämään! Joku jo olemassa olevista baareista voisi erikoistua miesbaariksi, jos niin haluaisi. Ilmeisesti uskallusta kuitenkin puuttuu, kun niin ei (vielä) ole käynyt. Tuskin ne homoemot ja miehekkäät, jotka eivät ilman emojaan minnekään voi mennä, kuitenkaan niin ratkaisevan paljon rahaa yhteenkään baariin tuovat. Miehet – niin heterot kuin homotkin – viihtyvät välillä ilman naisia ympärillään. Olisipa paikka, jossa siihen olisi aina 100 % varma mahdollisuus. Itse jouduin poistumaan eilen ravintola Prahasta yhden ja vain yhden kova äänisen ympäristöään terrorisoineen heteroämmän takia. Harmi sinänsä; mukava baari tuo Praha muuten. Yleensäkin olen saanut iltalehtien lukurauhan varmemmin heterobaareissa.
Liikun siis paljon myös ”normaaleissa” baareissa ja raahaan joskus myös naisystäviäni homobaareihin. Lupaan kuitenkin omasta puolestani, että miesbaarin syntyessä kohdistan sinne ainakin 70 % baareihin kantamistani euroista – eikä se ihan pieni summa ole sekään =)
Suomalainen homokulttuuri kyllä eroaa esim. brittiläisestä, koska suomalainen yhteiskunta on erilainen. Tarvetta seksin harrastamiseen kapakassa jne. ei täällä ole samalla tavalla, koska täällä ei ole mikään juttu lähteä pokansa mukaan ja päätyä jomman kumman kotiin. Etelä-Euroopassa tai Britanniassa tämä ei ole niin helppoa. mm. Britannia on myös erittäin konservatiivinen yhteiskunta. Homona hilluminen silloin kuin mahdollista ei siis täällä ole samanlainen itseisarvo. Tälläinen ajatus tuli siis mieleen.

Helsingissä on homoklubi joka on suunnattu aikuisille miehille. Satunnaisten havaintojen perusteella Hercules ei ole remontin jälkeen saavuttanut yhtä suurta suosiota kuin aikaisemmin, eli bilettäjä miehiä ei kuitenkaan riitä - musiikki ja pimeä tila ym. on juuri sitä edellä kaivattu kansainvälistä tasoa.
Tervetuloa Turkkuse. Täällä olis baari vain miehille. Tämän(kin) sivuston topiceista voitte sitten lukea kuinka auvoista ja ihanaa on kun sellainen paikka on olemassa ;-)

Tosiasiahan on, ettei homoja ryhmänä kukaan eikä mikään saa tyytyväisiksi. Aina löytyy valittajia ja kitisijöitä. "Miksei kukaan koskaan mitään, ku kaikki aina vaa..."

Tuo seta viittaus kyllä vähän ihmetyttää. Itse olen ymmärtänyt, että paikkakuntakohtainen seta koostuu sen jäsenistöstä. Tämä jäsenistö on sitten ihan omien aktiivisten tai vähemmän aktiivisten ihmisten aloitteista jakaantunut erilaisiin "kerhoihin". Nämä kerhot sitten järjestävät niitä tilaisuuksia omien intressiensä mukaisesti. Tietysti kaikille yhteisiä tilaisuuksia on tottakai, mutta ainakin täällä Turkuses on erikseen kaikenlaista toimintaa lesboille, nalleille, nuorille jne... Eli jos ei lesboja pelkääville miehille järjestä kukaan mitään, niin se on ihan lesboja pelkäävien miesten omaa saamattomuutta. Ryhmä pystyyn ja järjestämään miesteniltoja, hopi-hopi...

Itselläni ei lesbojen kanssa ole ollut mitään kahnauksia, joten eipä heidän läsnäolonsa ole koskaan vaikuttanut suuntaan eikä toiseen.
Haluaisin kuulla Tapanilta konkreettisen esimerkin tilanteesta, jossa joku lesbo on ollut häntä kohtaan epäoikeutetun vihamielinen.

Itse myönnän, että en baareissa käydessäni jaksa aina olla hirveän ystävällinen humalaisille miehille (tai naisille), jotka tulevat jankkaamaan jotain älytöntä tai lääppimään (ja näitä on myös homobaareissa, uskokaa pois). Kohtelen ihmisiä niin kuin he kohtelevat minua.

Minusta naisten bileet tekevät itsensä tarpeettomaksi siinä vaiheessa kun naiset voivat tuntea itsensä tasavertaisiksi käydessään muissa baareissa. Esimerkiksi dtm:ssä - jota pidän Hesan homobaareista Nallen ohella lesboystävällisimpänä - on (tai on ainakin ollut) korkeammat ikärajat naisille ja mainontakin yleensä kohdistetaan vain homoille. Siksi siis naisten bileitä.
Lesbonaisena voisin kyllä mielelläni hankkia itselleni miespuolisen "homoemon";)

No, huumoria, mutta en kyllä ole törmännyt kummankaanpuoliseen vihamielisyyteen missään.

Päinvastoin, kokemukseni mukaan minä ja tuntemani lesbonaiset olemme hyvin innostuneita joka kerta, kun tutustumme mukavaan homomieheen (tai heteromieheen tai mihin/kehen tahansa). Mutta kaipa on sattunut niin mukavia ihmisiä vastaan.

Jos sattuu olemaan lesbo niin miksi ihmeessä pitäisi sen takia alkaa vihaamaan miehiä?
Mä oon ihan samaa mieltä (Kersan kanssa). Ennemminkin olen tavannut miesvihamielisiä heteronaisia, hehän ne ovat niitä, jotka joutuvat parisuhteessa miehiä "kestämään". Lesboissa vastaavasti silloin tällöin huomaa nousevan ärtymystä omaa sukupuolta kohtaan, kun ne naiset on niin vaikeita!!! :-P
Olen samaa mieltä smon kanssa, että Helsingissä monet baarit ovat lähes täysin miesten kansoittamia (Con Hombres, Hercules, Mann's Street), joten "men only"-illoille tuskin on kysyntää. Setan jäsenjärjestö MSC Finland järjesti pari kertaa miesten iltoja DTM:ssä, mutta ne lopetettiin koska eivät saaneet suurta suosiota.

Mutta kyllä Suomessa on silti monenlaisia tilaisuuksia joissa voi tavata ja viettää aikaa pelkästään miesten kesken. Urheilullisille on esim. HOT:n lentopallojoukkue, vähän vatsakkaimmille Nallejen tapaamiset, joita on useissa kaupungeissa, Turussa on 100 % naisvapaa baari, Tuseta järjestää miesten Tulirannan kaksi kertaa vuodessa, ja kyllä niissä MSC:n bileissäkin käy ihan tavallisia miehiä (toki vaatetuksen on oltava miehekäs).

Jos ei näistä löydy mitään mielekästä niin sitten vain jäseneksi johonkin järjestöön ja hommaamaan samanhenkistä porukkaa yhteen.
Vihamielisyydestä vielä sen verran, että silloin tällöin DTM:ssä tällainen tavallinen nainen tulee ikävästi tönityksi eräiden homomiesten toimesta. Tosin tällainen käytös on mitä luultavimmin vain pienen vähemmistön harjoittamaa. Mutta vaikkei muuten huomaisi ja huomioisi naisia, niin voisi niitä senverran huomioida ettei niiden päälle käveltäisi.
Kun kerran homobaarit Suomessa ovat suurelta osin miesten kansoittamia, niin on aiheellista kysyä, miksi lesboja sitten on niin vähän paikalla? No siksi, että useimmat lesbot eivät voi tulla paikkaan, jossa on miehiä. Ja mistä muusta se taas johtuisi, kuin vihamielisyydestä miehiä kohtaan.

Itse en kyllä kävele lesbojen yli baareissa tai muualla. Koitan muistaa, että lesboissakin on poikkeuksia, sydämellisiä ja kohteliaita ihmisiä. Eikä se mitään auta, jos raivoaja-lesbon yli kävelee tai häntä tönii. Ei se ihmistä paranna, vaan aikaan saa vain lisää raivoa. Koitetaan kestää vaan.
Tapani tarkoittanee sitä, että lesbojen väitetty aggressiivisuus johtuu juuri tuosta joidenkin homomiesten harjoittamasta tönimisestä?
Mun havaitsema lesbojen aggressiivisyys ei ole niinkään homoja tai muita ulkopuolisia vastaan kohdistuvaa, vaan heidän keskinäistään. Ei erityisemmin kohenna bileilmapiiriä kun lesbot riehuu ja tappelee.

Mutta toisaalta, juuri viikko sitten olin bailaamassa, ja siellä oli pilvin pimein iloisia ja aurinkoisia lesbotyttöjä jotka bailasivat ankarasti ja hymyä riitti niin pojille kuin tytöille.
Muistathan Tapsa, että ongelma voi joskus löytyä myös katsomalla peiliin. Miten itse kohtelet lesboja ja naisia yleensä?

-Tink
CaB, olen huomannut samanlaista. Toisaalta onhan se vähän viihdyttävääkin katsella kun aikuiset naiset nuijivat toisiaan keskellä ravintolaa...niin kauan kun nuijivat toisiaan eivätkä muita.

Tapani, itse huomioin sekä miehet että naiset, enkä töni ketään, tahi ärsytä millään muullakaan tavalla. En siis itse ymmärrä, miksi minua sillointällöin tönitään. Eräät parhaista ystävistäni ovat heteromiehiä, joten tuskin suhtaudun miehiin vihamielisesti. Miksi suhtautuisinkaan, hehän ovat aivan yhtä ihania ihmisiä kuin naisetkin. En vaan satu rakastumaan miehiin.
Olen käynyt homoravintoloissa tuntemieni homomiesten seurassa, mutta minusta tuntuu siltä etten oikein kuulu paikkaan. Minun on vaikeaa rakentaa keskusteluita kenenkään kanssa, koska useammat miehet ovat tulleet paikalle nimenomaan keskittyäkseen toisiin miehiin.
hö?
tämä on ensimmäinen paikka missä olen edes kuullut siitä että homot inhoisi lesboja tai toisinpäin. Mitä mitä? Mamassa on kuitenkin tullut pyörittyä aika paljon.. Ja ainoat inhakkeet mitä olen siellä tavannut on olleet TOSI nijakkaita heteromiehiä (vain pari kertaa) ja muutama känniääliö (vanhempi) nainen. Joo, eihän kaikki ihmiset ole kivoja taikka edes siedettäviä mutta...

Takaisin aiheeseen! Hlökoht minusta Hehku on joskus kiva, helpommin löytää tutut kun ei ole ylitäyttä, mutta ihan yhtä lailla joskus ärsyttää kun vasta kahdelta/jälkeen näkee loput alakertaan jääneet kaverit. Ja joskus ei jaksa edes ajatella baariin menemistä, muut harrastukset ajaa kavereiden tapaamisen edelle.
Mä taas olen kuullut tuon, että lesbot inhoaa kaikkia miehiä, monta kertaa. Moni kaverini ei kestä heitä ollenkaan. Jos lesbot eivät inhoa miehiä, niin miksi heille pitää olla miehiltä kiellettyjä ravintolailtoja? Miksi eivät voi käydä ravintolassa samaan aikaan, kuin miehetkin? Ei ole kukaan pystynyt muutakaan selittämään.
Varmaan siksi, että lesbopaikkoihin eksyy muuten aina joitakin niljakkaita heteromiehiä, jotka kuvittelevat käännyttävänsä lesbon kuin lesbon valtaisalla viehätysvoimallaan tai pääsevänsä parhaassa tapauksessa kahden naisen kanssa lakanoiden väliin. Näin mm. edesmenneessä Poreessa, jota muuten kaipaan kovasti. Ainoa tapa, jolla heistä päästään, on järjestää silloin tällöin naisten omat bileet.
Mielenkiintoinen pointti, Tink. MUTTA en tarkoittanut lesbopaikkoja, vaan homoravintoloita yleensä. Lesbopaikathan on juuri näitä nimenomaan naisille tarkoitettuja paikkoja. Ja tonen asia on, että miksi lesbot menettävät hermonsa totaalisesti (tämän olen kans monta kertaa huomannut), jos heteromies ehdottaa heille seksiä. Jos heteronaiset ehdottavat sitä minulle, niin ei se mua haittaa, vaikka en olekaan kiinnostunut.
My dear Tapani, ilmeisesti ajattelutapasi on hyvin perinteisen (hetero)miehinen. Oikea mieshän ei KOSKAAN loukkaannu, jos hänelle ehdotetaan seksiä, se on suurin mahdollinen kunnianosoitus. Ymmärretään suunnilleen: Suostuisitteko armollisesti käyttämään minua hyväksenne?

Todennäköisesti useimmat naiset ja osa miehistäkin pitää taas tuntemattomalta tulevaa ehdotusta intiimiin kanssakäymiseen ryhtymisestä loukkauksena, ihmisarvoaan alentavana käyttäytymisenä: tarkoittaahan se itse asiassa: Näytät siltä, että olisit valmis parittelemaan kenen kanssa tahansa.
En ymmärrä Tapani. Vaikka otin Poreen esille, kommenttini pätee yhtälailla homo- tai muiden ravintoloiden naisteniltoihin. Niitä tarvitaan, että saadaan joskus ympäristö rauhoitetuksi näiltä sinnikkäiltä heteromiehiltä.

Ja se, miksi lesbot ehkä vetävät vihannekset sieraimiin joskus saadessaan heteromiehiltä ehdotuksia: tietyt tyypit eivät vaan yksinkertaisesti hyväksy kieltäviä vastauksia tai selityksiä. Vonkaaminen ei ota loppuakseen, vaikka kuinka yrittää selittää, että miehet eivät kiinnosta. En usko, että monikaan pelkästä ehdotuksesta loukkaantuu, jos se jää siihen ja ehdottaja ymmärtää luovuttaa tosiasioiden edessä. Vaikea uskoa, että heteronaisten ehdotukset homomiehille olisivat yhtä röyhkeitä ja peräänantamattomia? Korjatkaa jos olen väärässä. Onko sinulle joskus heteronainen jäänyt vänkäämään, että kyllä sä heteroksi käännyt, kun kerran saat naiselta kunnon kyytiä?

Sitä paitsi heteromaailmassa miesten vakkarifantasia on lesboseksi, mutta harvempi hetskunainen varmaan samassa mittakaavassa fantasioi miesten välisestä seksistä, joskin sitäkin varmaan jonkin verran esiintyy.
Tapanihan voi vaikka kutsua seurakseen homobaariin niin hän saa sinne kaipaamaansa naiskauneutta.

Jään odottelemaan kutsua.
Lisäksi vain naisille -bileisiin on syynä myös osaksi se, että homobaareissa ei aina voi tietää naisista, onko ne heteroja jotka ovat tulleet sinne homokavereidensa kanssa, vai tykkääkö ne tytöistä. Ainakin dtm:ssä heteronaisia on paljon. Eikä heteronaisissa sinänsä siis mitään vikaa ole, usein baariin vaan mennään etsimään seuraa ja kun voi olla (melko) varma muiden seksuaalisesta suuntautumisesta, on ainakin yksi syy vähemmän tulla torjutuksi :-)
Mulle on kyl itse asiassa kerran käyny niin et yks sinnikäs heteronainen vonkas aika pitkään. Eihän se kyl yhtä töykee tai ärsyttävä ollu kuin vonkaavat heteromiehet (ja elämä ne kyl on hirveitä vonkaamaan), mut kyllä se tosiaan oli ärsyttävää, et ymmärrän kyl pointin.

En oo kyllä homomiehenä sen kummemmin todistanu mitään hirveetä vihamielisyyttä lesbojen taholta ja mun mielestä on ihan järkevää ja ymmärrettävää et niillä on omat illat ja bileet yläkerrassa. Eikä niitä kyllä lellitä, ehkä enemmänkin päinvastoin. Lesbot tosin harvemmin valittaa ees mistään, joten en kyl tajuu miks jotkut valittaa siitäkin vähästä mitä niille on.