KOOP: Waltz for Koop

  • 1 / 6
  • Dark Angel
  • 12.12.2003 15:40
Terse!

Löytyykö otsikossa mainittu teos musiikkiarkistostasi? Oon aivan hurahtanut kyseiseen tekeleeseen ja kaipaan asiantuntevan henkilön opastusta kyseisen musiikkilajin maailmaan! Kävin tsekkaas Amazonin sivut ja löysinkin sieltä yhtä sun toista artistia ja nuiden julkaisuja, mutta sattuisko täällä hengaan yhtään hemmoa, joka sattusi diggaan jazzanovaa ym. lounge-musaa ja jolta helteis ostovinkkejä?

t:DA
  • 2 / 6
  • Junkkanalle
  • 14.12.2003 21:27
Löytyypä toki, kovin on hyvä levy.

Samalta rintamalta voi suositella lämpimästi muunmuassa Jazzanovan tuotantoa, The Remixes 1997-2000 lienee se helpoin kohta lähteä kyseiseen orkesteriin tutustumaan. Uusimman In Betweenin kohdalla on itselläni sivistyksessä reikä, joten siitä osaan sanoa kovin vähän. Jazzanovan levy-yhtiöllehän levyttää juuri tuo mainittu Koop ja muun muassa Helsingin ylpeys Nu Spirit Helsinki muutaman singlen verran. Nu Spiritin levy onkin suositeltava tutustumis kohde tässä genressä, vaikka levy olikin mulle henk koht pienoinen pettymys, on se silti ässä. Ja Suomesta puheen ollen Quintessencen Talk Less Listen More on myös suositeltava. Tässähän vokalisoi iki-ihana Emma Salokoski, joka tunnetaan mm. Don Johnson Big Bandin levyltä. Ulkomaille palatakseni Kyoto Jazz Massive on suositeltava kokoonpano. Fauna Flashistäkin olen kuullut paljoo hyvää, mutta tarkemmin en osaa sanoa. Mainittuja ulkomaalaisia ja Nu Spirittiähän tietenkin yhdistää saksalainen Compost-levymerkki, jonka rosterista löytyy enemmänkin tätä ns. Nu Jazzia, joten sitä kannattaa tarkkailla.

Eiköhän näillä saa päätä auki, Jazzanova ja Kyoto Jazz Massive on näistä varmaan kaikkein lähimpänä Koopin saundia. Suomalaisille ehkä hieman enemmän elektroniikkaa mukana.
  • 3 / 6
  • Dark Angel
  • 18.12.2003 14:59
Tusen tack Junkkanalle!

Mainitsemasi Kyoto Jazz Massive oli Amazoninkin suosituslistalla. Nyt tsekkaan jos jotain kautta sais pari yhtyeen kipaletta kuunneltua ja sit jos hyvältä vaikuttaa, ni ei kun tilaan (löytyy näemmä mm. platta.net'istä). Nu Spirit'iä ja Jazzanovaa oon kuunnellu, mut en ole järin tykästynyt - Koop kuulostaa pehmeämmältä ja melodisemmalta ts. helpommin pureksittavalta. Tiedätkö muuten Ursula 1000:n? Kinda Kinky-levy kuulostaa tosi kirpeältä ja nautittavilta, tosin melko erilaisella kuin Koop - soundit eivät ole bossahtavia, kipaleiden tempo pääsääntöisesti nopeampaa ja "koneellisempaa" kuin Koopilla. Mut verraton valinta kun virittelee bilevaihdetta :-)

Palaamisiin!

DA
  • 4 / 6
  • Junkkanalle
  • 19.12.2003 0:27
Totta puhut, nyt kun kaivoin tuon Koopin taas hyllystä ja menin tosiaan slaitisti hutiin tolla Jazzanovalla, mutta sattuuhan näitä. Nyt tosin levyä kuunneltuani pyörii joku samantyyppinen artisti kovasti kielenkärjellä, mutta en kuolemakseni saa päähäni nimeä. Levyhyllyn selaaminenkaan ei auttanut yhtään, ähh, nyt jää kuitenkin vaivaamaan.

Mutta tsekkailimpa tuota Ursula 1000:tta, joka oli kyllä mulle tuntematon aikaisemmin, ja ainakin näiden parin ursula1000.comista löytämäni biisin perusteella ei yhtään hullumpaa settiä kyllä. Pitääpä laittaa nimi korvan taakse.
  • 5 / 6
  • Junkkanalle
  • 5.3.2004 0:26
Kaksi ja puoli kuukautta siinä meni, mutta artisti joka jäi aikaisemmin vaivaamaan mieltä oli Italian Nicola Conte. Parempi varmaan myöhään kuin milloinkaan :D
  • 6 / 6
  • Dark Angel
  • 9.3.2004 12:01
Juu, tuttu nimi! Kovalevyltä löytyy runsain mitoin Conten musaa ;-D

terkuin,
DA