Finlandia Pirkolle

  • 2 / 37
  • Public eye
  • 4.12.2003 14:27
Mitähän siellä mahdetaan sanoa, kun Iltalehti päästää sivuilleen vain leimautuneet lukijat?
  • 3 / 37
  • Ismo_at_ruttis
  • 4.12.2003 14:35
Siellä pelätään, että seksuaalisiin vähemmistöihin kuuluvat kaappaavat kulttuurielämän haltuunsa. Hetskut pelkäävät olla palkitsematta GLBT-väkeä, etteivät leimaantuisi ahdasmielisiksi: vrt: Holappa, Sinisalo ja nyt Saisio.
  • 5 / 37
  • Fürst Oberst
  • 4.12.2003 16:36
Saision opusta en ole lukenut, mutta Holappa oli lähinnä pitkäveteinen, Sinisalon teos taas 'vaihtoehtohistorioineen' hauska ja viihdyttävä. Vilpittömät onnitteluni kuitenkin Pirkko Saisiolle.

Takaraivossani toivon että tämän vuoden Finlandiavoittaja on hyvä kirja, eikä seksuaaliset suuntaukset vaikuttaneet siihen liikaa. Mun mielestä homoseksuaalisuus ei saa olla syy nostaa tai laskea teosta sen todelliselta paikalta.

Finlandian jakojärjestelmä on vähän pulmallinen sen diktaattoriasetelman vuoksi, kun yksi ihminen ratkaisee palkinnon saajan. Toisaalta, jos palkinnon jakaisi jokin korkeakulttuuriraati, niin ei sekään takaisi sitä, että vuoden paras kirja voittaa.
Lämpimät onnittelut Pirkolle!
Toivottavasti pian on mahdollisuus päästä lukemaan kirja.
Kyllä Saisio on Finlandia palkinnon ansainnut. Todella mukaansa tempaava kirja, olen lukenut sen jo kolmeen kertaan. Sydämmelliset onnittelut Pirkko.
Ja parempaan käyttöön palkintorahat eivät olisi voinneet mennä.
  • 9 / 37
  • Missä Seta?
  • 5.12.2003 8:55
Mutta miksi Seta hukkasi hyvän mahdollisuuden julkisuuteen? Vai vaikeniko media Setan hengiltä? Nythän Saisio ojensi tarjottimella hyvän mahdollisuuden nostaa profiilia.

Minä en ainakaan missään välineessä ole nähnyt Tiia Aarnipuun tai yleensä Setan kommenttia Saision hienosta eleestä.
Seta onkin niin köyhä ja kipeä. Suomessa on lukemattomia muita järjestöjä, joilla on paljon arvokkaampi asia ja vähäisemmät resurssit kuin Setalla. Mutta kaipa se oli koppava teko ottaa vastaa pinkka rahaa valtiolta ja heittää se frekisti homojärjestön syliin. Tyyliin: "siitä saatte paskaisine hetskurahoinenne ja palkintoinenne."
Torstai-illan pääuutislähetyksessä näkyi Tiia Aarnipuu Saision rinnalla palkintokorokkeella. Ilmeisesti SETAn puheenjohtajan puheenvuoroa ei kuitenkaan katsottu aiheelliseksi uutisoida.
Kommenttina Iltalehden keskusteluun on pakko sanoa, että vaikka Sinisalo kirjoittaakin palkintokirjassaan vähemmistöistä, on hän itse kyllä naimisissa. Lyhyt tukka ja graafinen ulkoasu ei välttämättä tee naisesta lesboa...
"Seta onkin niin köyhä ja kipeä. Suomessa on lukemattomia muita järjestöjä, joilla on paljon arvokkaampi asia ja vähäisemmät resurssit kuin Setalla."

No kun kerran olet asioista noin hyvin perillä niin kerro sitten meille kuinka suuret resurssit ja paksu lompakko Setalla on.


"kaipa se oli koppava teko ottaa vastaa pinkka rahaa valtiolta ja heittää se frekisti homojärjestön syliin. Tyyliin: "siitä saatte paskaisine hetskurahoinenne ja palkintoinenne.""

Olisiko ollut arvokkaampaa Saisiolta pitää rahat ja lähteä koko perheen voimin vaikka Maldiiveille törsäämään rahat. Kai palkinnon saannut saa tehdä rahoillaan mitä haluaa. Vai pitääkö asiasta järjestää kansanäänestys?
On täysin ihaltavaa luovuttaa palkintonsa HYVÄNTEKEVÄISYYTEEN. SETA ei ole mitään hyväntekeväisyyttä, kyseisellä rahalla siellä vaan kahvitellaan ja uusitaan konttorikalusteita jne. kun muualla samaa rahaa tosiaan tarvittaisiin. Ylipäätään SETA ei ansaitse mitään, homoilla on asiat kuitenkin ihan kohtalaisen hyvin tässä maassa kun itsevarmuutta näemmä piiaa ja nettiyhteyksiäkin on runsaasti käytössä. Onko Saisioska edes vaatinut SETA:lta mitään selvitystä mihin ne rahat aiotaan käyttää vai oliko tärkeintä vaan pelkkä uhmakas mediatemppu?
Siis Kari Hotakainen saa ostaa omilla palkintorahoillaan vaikka Alfa Romeon, mutta Pirkko Saisio ei saisi antaa omia palkintorahojaan Setalle, jos niin sattuu huvittamaan.

Nettiyhteydet ne on ihan samalla tavalla heteroillakin.
"Torstai-illan pääuutislähetyksessä näkyi Tiia Aarnipuu Saision rinnalla palkintokorokkeella. Ilmeisesti SETAn puheenjohtajan puheenvuoroa ei kuitenkaan katsottu aiheelliseksi uutisoida."

Varmaan sen takia että SETA ei ollut tuossa pääosassa vaikka palkintosummankin sai.
Huomattavan vähäpätöiseltä tämä teidän kiihkoamisenne jonkun Pirkko Saision Finlandia-rahojen tiimoilta vaikuttaa kun, iranilainen tuomari Shirin Ebadi voitti juuri Nobelin rauhanpalkinnon ja luovuttaa koko 1,1 miljoonaa euroa hyväntekeväisyyteen kotimaassaan. Ihan oikeaan hyväntekeväisyyteen eikä millekään hämäräperäiselle lesbofirmalle. Repikää siitä.
"Huomattavan vähäpätöiseltä tämä teidän kiihkoamisenne jonkun Pirkko Saision Finlandia-rahojen..."

Teidän kiihkoamisenne? Ainoa varsinaisen vaahtooja ja kiihkoilija tässä keskustelussa on kyllä ollut nimim. "Vääryys" itse. Näyttää olevan pakkomielle nuo Saision palkintorahat. Sano nyt vielä, että kaiken takana on kansinvälinen homojen salaliitto.
Joo, revitään. Ehkä se "kiihkoaminen" on suhteessa myös palkinnon suuruuteen...
Tosin tästä Filandia-aiheesta on muilla keskustelupalstoilla kiihkoiltu huomattavasti enemmän, esim Iltasanomien nettikeskustelussa (olet ehkä osallistunut, sävystä päätellen).
Mistä hämäräperäisestä lesbofirmasta muuten mahtaa olla kyse, on varmaan pidetty hyvin sisäpiirin juttuna, kun en ole kuullutkaan?
Vääryys, piruako sun pitää tänne tulla itkemään jos oma elämä on päin persettä etkä löydä siihen muuta sisältöä kuin vähemmistöjen mollaamisen? Ei oikeesti jaksa enää sun vinkumista.. Hanki elämä!

Mistä sä oikein olet kotoisin, 1950-luvulta vai??

Sun kaltaiset yksilöt sen osoittaa, että SETA on todellakin ihmisoikeusjärjestö ja tekee hyvää työtä ajaessaan seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen asiaa tässä maassa. Niin kauan kun on olemassa yksikin sun tavalla ajatteleva märisijä niin SETAn hommat on kesken.
SETAn takana on kansainvälinen homojen ja lesbojen salaliitto! Ja sille puljulle Sairio sitten antaa rahaa. Hyi helvetti.
Niin... tämä Homojen, lesbojen, ja muiden seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen salaliitto ja sen tekemä työhän on yleisesti tiedossa - ja rahaa salaliitolla on kuin roskaa ja sitä haalitaan lisää kaikin keinoin. Suomessa toimintaa masinoi Seta ja kaikki vastaavat tahot - kuten myös tämä ranneliike.net.

Tavoitteenahan on saada kaikki maailman kansat GLBT-väen hallitsemaksi. Sen jälkeen tämä uusi maailmanhallinto pakottaa kaikki muutkin homoilemaan ja lesboilemaan - ja heteroseksuaalisuus kielletään. Sen jälkeen humanoidit (jotka ovat panneet alulle koko käännytystyön) valtaavat maapallon, kun ihmiskunta on kuollut sukupuuttoon.

Eiks vaan?
Terve taas. Mainittakoon että tuo ylempi ei ole mun kirjoittama. Osaan laittaa SETA:n kaksoispisteellä ja SaiSio s-kirjaimella. Nämä SETA-kiihkoilijat voisivat lopultakin kertoa että onko se Saisio pyytänyt lafkalta selitystä mihin ne rahat aiotaan käyttää vai eikö ole? Koska lesbopiirit on niin mikroskooppiset ihan kuin SETA:nkin niin hankkikaa Saisio itse tänne näyttämään mistä kana kusee. Jokuhan teistä SETA-lesboista kuitenkin tuntee jonkun joka tuntee sen.
Kas vaan... Tuon raivopään Psychenkin tekstissä lukee "SETAn" ilman kaksoispistettä! Gotcha, hinuri! Hankippa vaan itse se elämä... x))
Mulla on elämä. Todennäköisesti laadukkaampi ja monipuolisempi, ja varsinkin emotionaalisesti ja sosiaalisesti rikkaampi elämä kuin sulla.

Kato kun mä en ole meistä se jonka tarvii yrittää täyttää sisäistä tyhjiötään märisemällä täällä jostain helvetin palkintorahoista päivästä toiseen.

Potuttaako kun joku on onnellinen? Eikö kismitäkkin kun meikäläisilläkin on yleisesti valtiovallan tunnustamat ihmisoikeudet? Olitko kenties polvirukoilemassa eduskunnan portailla silloin niiden muiden säälittävien ressukoiden kanssa?

Jos ihmisellä on omat asiat kunnossa, eikä oman seksuaalisuuden kanssa ole epävarmuuksia, niin ei se silloin jaksa koko ajan suu vaahdossa kirota seksuaalivähemmistöjä. Toistan siis edelleen: hanki elämä.
VÄÄÄÄÄRYYDEN ARKIVEISU*

Minä. Minä. Minäminä.
Älä töni, et sinä.
Minä!

Kyllä minä osaan, minä kyllä tiedän!
Minä kyllä pystyn. Minä en siedä.
Sinä et ole mitään, se ei ole kukaan
en minä viitsi teidän mukaan.

Huuuuutava väääääryyyyys!

En minä viitsi, en minä jaksa.
En minä tahdo. Minä en maksa.

En minä kanna, en minä tykkää.
Minä en työnnä enkä lykkää.

Hyyyyytävä väääääryyyyys!

Saitko sinä? Miksi sinä? Mullekin kuuluis.
Minäkin tartten. Mulle kans, mulle kans.
Miks ei mulle kukaan koskaan mittään?

Yyyyyyyyääääääääääääähhhh!!!


>;o)



(*= Mukaelma turkulaisen arkiveisusta)
Hinarin ei noin paljoa tarvis hoilata. Sitä harrastetaan vaan fellaatiota kaiket päivät ja lentelee ne hi-virukset pitkin seiniä. Kukaan ei oo liioin pieraissut sanan sanaa Saision massien käyttötarkoituksista joten ainoa looginen johtopäätös on että ne pistetään SETA:ssa jacuzzin hankintaan ja maksullisten venakkomiesten fellaatiopalveluihin. Ei kai se Saisioskakaan aivan tuota tarkoittanut, mutta kun firma on niin mätä että rekrytoi jotain hoilottavia hinareita ja laittaa ne väärenteleen viestejä nettiin, ei kai sitä voi paljon odottakaan eller hur?
Mikäköhän katkeruus tällä nimimerkillä "Vääryys" on maailmaa kohtaan? Ja miksi se kulminoituu Setaan?

Olettaisin, että Setassa raha käytetään sosiaalipalvelujen (mm. puhelinpäivystys) ylläpitämiseen, koulutuspalveluihin ja tiedottamiseen.

Suosittelen, että "Vääryyden" valittaminen päättyy juurikin nyt, sillä mitään uutta asiaa noissa rutinoissa ei ole. Jatkossa raksin kylmästi pois tuon saman jauhamisen.

- smo (yksi ylläpitäjistä)
Lässyn lässyn, Vääryys.

On kuultu jo no hinttari-herjat aika moneen kertaan, ei kuule oikein tepsi enää. ;P Voit ihan rauhassa luovuttaa ja mennä takaisin kotiin hakkaamaan sitä sun vaimoas, teidän 1,5 lasta ja koiran penikkaanne. Sehän on se teidän juntti-heteromiesten lempitapa viettää vapaa-aikaanne.

Niin ja sitten kun sä päätät päiväs niin kuin keskiverto juntti-heteromies tekee (haulikon piippua suudellen), niin koita olla roiskimatta aivojas kovin laajalti. Jää vaimolles vähemmän luututtavaa.
..tosin eihän tollasella äijällä mitään vaimoa kyllä varmaan olekaan. Mikä on siis todella hyvä juttu: eipähän tarvi kenenkään kärsiä tollasesta aviomiehestä ja isästä.
Psyche:

Ja sinäkin taas loistat oikein fiksuudellasi, nee?

Toivottavasti tätä lukevat heterot eivät samaista meitä kaikkia samanlaisiksi rääväsuisiksi utoopikoiksi kuin sinä (ja toivottavasti antaa sinulle piiskaa tuosta hyvästä >_<)
Ylemmät kommentit ei ollu tarkoitettu koskemaan heteroita yleensä, vaan Vääryyden kaltaisia "Juntti-Heteromiehiä". Ei varmaan käynyt ilmi tekstistä, hyvä että puutuit asiaan Kokuma.
Et ollenkaan näytä tajuavan että olet itse ihan yhtä idiootti, kuin nuo tarkkaan rajaamasi "heterojunttimiehet", kirjoitellessasi tuollaisia epäasiallisuuksia tänne foorumiin.

Oma napa näkyy? Ei ole sumua?
No mun nähdäkseni nuo Vääryyden jutut meni niin liiallisuuksiin, että ehkä jopa hyvä "alentua" samalle tasolle. Asiattomuuksiin voi odottaa saavansa vastineeksi asiattomuuksia.
Okei okei, myönnetään. Lapsellista tekstiä tuli päästeltyä, Kokuma.

Zetazeta ymmärsi näköjään kuitenkin mistä oli kyse: joskus sitä vain ei kannata yrittää osoittaa omaa "paremmuuttaan" kääntämällä toisenkin poskensa. Jotkut idiootit (kuten nimim. Vääryys) on sellaisia, että ne ei ymmärrä kuin samanlaista idioottimaista tekstiä mitä he itsekin kirjoittavat.
Oletko tiennyt että trollit kuolevat parhaiten kun niille ei anna mitään ruokaa?

Eli tuollaisten huudattajien viesteihin ei kannata kiinnittää mitään huomiota, ne vain saavat lisää tuulta tyhmien purjeidensa alle kun niiden viesteihin vastaa.
  • 37 / 37
  • Lässynlässyn
  • 11.3.2004 17:40
SETAn saa kirjottaa ilman kaksoispistettä, älkää hermoilko.

Pirkko Saision kirjassa lesbous ei todellakaan mennyt tarinan edele, vaan kirja oli mielettömän hyvä. Paljon parempi kuin esim. Sinisalon Finlandia-voittaja. Saision kaunis ja lyyrinenkin kirjoitustyyli oli kyllä hienoimmillaan Erokirjassa. Ja muistetaanhan että Saisio on ollut ehdokkaana ainakin neljästi ennen tätä, joten ei tämä mitään vähemmistön kunnioitusta taida olla.

Fantastinen kirja.