Priscilla

  • 1 / 4
  • Plato
  • 20.2.2004 19:41
Kuinka klassinen ja stereotypinen 'Priscilla-Queen of the Desert' leffa teitä puhuttelee? Antaako leffa mielestänne realistisia kuvia seksuaalisesta vähemmistöstä?Kommentteja?Mielipiteitä?...
  • 2 / 4
  • Mantu
  • 22.2.2004 12:09
Mielestäni ko. leffan tarkoitus ei ehkä ole antaa "realistista" kuvaa seksuaalisista vähemmistöistä, aika tyylitelty komediahan se on. Itse ajattelen elokuvaa lähinnä campina. Kokonaan toinen kysymys onkin se, millainen olisi "realistinen" kuva seksuaalivähemmistöistä? Välillä tuntuu, että ainoastaa inhorealistiset kuvaukset päästetään todenmukaisten elokuvien piiriin.
  • 3 / 4
  • EvilS.
  • 23.2.2004 11:56
Siinä vaiheessa kun elokuva antaa realistisen kuvan homoista tai ylipäänsä mistään on koko taidemuoto hakuteillä ja menettänyt alkuperäisen funktionsa. Kyse on viihteestä, haaveista, unelmista, eskapismista.

Dokumentit ovat asia erikseen. Nekin antavat realistisen kuvan vain niissä ko. tilanteissa esiintyvistä objekteista. Kaiken muun kuvittelee katsoja omassa päässään.
  • 4 / 4
  • Mantu
  • 27.2.2004 11:11
Mielestäni elokuvat ovat kyllä taidetta siinä missä vaikkapa kirjallisuus tai kuvataiteetkin. Viihde-elokuvat saavat vain niin paljon huomiota mediassa, että elokuvakulttuurin realistinen ja vakavampi puoli meinaa unohtua. Itse olen kyllä nähnyt monia realistisia (ja samalla viihdyttäviä) seksuaalivähemmistöjen kuvauksia, kuten elokuvan Fucking Åmål.