Homoaiheista sarjakuvaa...

  • 1 / 5
  • Levensrau
  • 5.1.2004 13:27
No, okei, ehkä tuo otsikko on hieman harhauttava.... hankin tässä juuri petri Hiltusen uusimman Praedor-albumin, "Koston merkin" ja mitä voin oikeastaan sanoa? Kahdeksasta pienestä tarinasta koostuvassa kokoelmassa on eräs hyvin mielenkiintoinen homotarina.... Leijona ja Perhonen. Esipuheen mukaan vastaus huvittavia homobarbaareita sisältäneelle parodialle, "Leijona ja Perhonen" on "vakava a herkkä" ja olen samaa mieltä... jäheltä piti, etren itkenyt.

Muutenkin suosittelisin tuota albumia, vaikkeivat muut tarinat homokeskeiisiä olekaan.
  • 2 / 5
  • Kokuma
  • 5.1.2004 23:08
Aiemmissakin Preador-tarinoissa on ollut homoseksuaalisia teemoja.

Luin muutama kuukausi sitten yhden alkupään Preador-albumeista ja siinä oli barbaarimies-pari josta toinen puolisko kuoli putoamalla rotkoon kesken örkkien silpomisen, ja toinen itki kuilun reunalla katkerasti tämän perään.

Samassa albumissa kaksi muuta hahmoa keskustelee kyseisen barbaariheimon traditiosta jossa miehet ottavat 'vaimoikseen' nuoria alistuvia poikia, mutta jonka mukaan kahden tasavertaisen raavaan miehen rakkaus on 'heikkoutta'.
Tämän takia kys. miespari oli jättänyt heimonsa ja ryhtynyt maata kiertäviksi palkkasotureiksi.
(Jotenkin noin)

Yllätyin itsekin positiivisesti lukiessani kys. albumia.

Hiltusen Preador-saaga on erittäin mielenkiintoinen ja monipuolinen fantasiaeepos, jonka pohjalta on tehty myös samanniminen storytelling-roolipeli.
On muuten ensimmäinen täysin suomalainen laatuaan.
  • 3 / 5
  • Levensrau
  • 5.1.2004 23:34
Jep, itsekin olen tuon albumin lukenut... Petri Hiltunen on ehdottomasti suosikkisarjakuvantekijäni.

Itse myönnän kirjoittavani fantasiaeeposta jossa on homoseksuaalisia teemoja... tarkemmin sanottuna päähenkilön bestis on umpihomo haltia *rolleyes*
  • 4 / 5
  • Kokuma
  • 6.1.2004 14:48
Hiltusella pysyy kyllä kynä kädessä, juu.

Syksyllä 2002 julkaistiin alkuperäinen Peter Pan -romaani ensimmäistä kertaa täysin lyhentämättömänä, ja kuvituksesta huolehti, tietenkin - Hiltunen.
Pakkohan se oli hankkia heti.

Samaten Hiltunen on tussannut kuvat uusiin Conan Barbaari -romaaneihin joita ilmestyi Suomen markkinoille viime vuoden aikana.
  • 5 / 5
  • Kokuma
  • 6.1.2004 14:50
Ajatuskatkos:

"...ensimmäistä kertaa täysin lyhentämättömänä SUOMESSA, ja kuvituksesta..."

Siis.