Tampereen sauna..

Onko kukaan käynyt utustumassa Tamapereen uuteen gaysaunaan? Millainen oli tunnelma ja meininki?
Oliko paljon väkeä? Millainen verrattuna Hgin saunaan ?
Muita mietteitä ja kokemuksia gaysaunoista Suomessa ja ulkomailla!
Gaysaunat ulkomailla ovat suurta taidetta-jos voi näin sanoa. Ne saunat joissa olen käynyt on tehty taidolla ja maulla.
Komeita nuoria, oikeita adoniksia, eri kansallisuuksia, ei mitään nuhjuisia känniukkoja. Eikä rasvamahoja niissä paikoissa joissa olen käynyt. Eikä silmät kiiluvia äijiä nuorten kimpuissa.
Saunojen suhteen jotkut ulkomaiset paikat ovat kuin luksuskylpylät Suomessa ja vähintäänkin yhtä isoja paikkoja. Suomessa ei homoille ole mitään vastaavaa.
Suosittelen ehdottomasti gaysaunaan menoa sellaisessa paikassa, jossa nuoretkin pyörivät.
Hyvä että Suomessa on yritystä, pitkä matka on kuitenkin vielä monien ulkomaisten saunojen kaltaisiin paikkoihin, joissa yhdistyvät saunat katakombit, seikkailu, eksotiikka, leffat, videot, ravintolat, gymit, uima-altaat ja disko. Joka paikassa nakuna tai pyyhkeen kanssa.
Young, voitko kertoa noiden mainitsemiesi saunojen sijaintia ja nimiä?
Young,
Vaikka en ite mistää gaysaunameiningistä välitäkään ni
onkos ovella sit poket, jotka valikoi porukan sisään? Eli alta kolmikymppiset adonikset tervetuloa tai jotain..
hehe ;)
Tuo young (sic) se jaksaa aina puhua noista ulkomaisista saunoista sanomatta nimiä. Silloin kun voisi joku muu ko. paikassa käynyt alkaa väittää toista ja youngin väitteeltä lähtisi pohja pois.
Eipä ole tullut käytyä Ranneliikkeen sivuilla pitkään aikaan. Näkyy Tampere-mielisten kommentit vallanneen alaa=). Tampere yli Euroopan asenne vai=)?
Siis nimiäkö pitää sanoa..saunoja on Lontoossa, Pariisissa , Berliinissä, kaikkialla suurkaupungeissa..joihin Tampere ei valitettavasti kuulu. Olen kyllä kolunnut interraileilla ja muutenkin joka kaupungissa myös saunapaikkoja tarpeen mukaan.
Berliinissä on hyviä saunoja, mutta eivät mitenkään suurellisen ihmeellisiä. Lontoossa ne ovat aiemmin kuvailemani näköisiä ja kokoisia..ja kalliita. ja hiukan konservatiivisia. Pariisissa gaysaunat ovat elämys.
Normaalisiti saunoissa, on saunat, höyrysaunat, aurinkolamput, uima- ja porealtaat, gymit, "lepohuoneet", pimeät käytävät, leffat ja videot + kahvila-ravintolat. Yksityisiä huoneita ja kimppakivatiloja.
Euro Men's Club on ihan mukava paikka, samoin Louis-le-Grand kadun luona oleva paikka jonka nimeä en muista. Siellä on nuorille omat iltansa. Vanhemmat eivät pääse sisälle. Opiskelijapaperit auttavat.
Univers Gym, 20 rue des bons enfants on nuorten suosiossa, ohjelmaa joka päivälle, keskiviikkoisin ikäraja 25v...jolloin nuoret opiskelijat pääsevät pilkkahintaan sisälle.Vanhemmatkin saavat tulla, tosin jos kestävät sen ettei heihin kosketa..muina päivinähän on sitten tilaa kaikenikäisille. Keskiviikot nimenomaan ovat nuorten saunailtoja. Saunassa järjestetään myös diskomusan tahdissa vaahtobileitä ja populaa en usein enemmän kuin Mamassa Hgissä. Sillä erotuksella että Pariisissa noissa bileissä ollaan alasti.
Muita paikkoja: IDM, 4 rue du Faubourg Montmartre, kaikkea mahdollista. Iltoja myös nuorille. King Sauna 21 Rue Bridainella järjestää opiskelijasaunaöitä hienoissa tiloissaan 3 kertaa viikossa, eikä vanhemmilla ole sinne asiaa. Kabinetit, videot, porealtaat yms ovat käytössä sauna ja gymitilojen lisäksi.
Pariisissa on toistakymmentä muutakin gaysaunaa joista ei tässä sen enempää. Voidaan siirtyä Amsterdamiin, jossa gaysaunoja on useita, Thermos on yksi suosikeistani. Siellä on nuoria, mutta Thermoksen saunamiljöö ei ole yhtään niin loistelias kuin Pariisissa tottuneena olen nähnyt.
Babylon, Kaukoidän loisteliain sauna monine rakennuksineen, siellä on kaikkea edellä mainittua,mutta myös auringonottopaikat, useita ravintoloita ja katakombia, nuoria paljon, esityksiä ja showta, ja kaiken kukkuraksi hotelli saunojen yhteydessä.
Siellä oli kiva käyvä vaikka Bangkokissa on lukemattomia muitakin hyviä saunakokonaisuuksia. Tässä tuli kai vastauksia vähän jokaiselle, etenkin Lisselle joka mainitsi minun "aina" puhuvan näistä saunoista. Tämä nyt vaan on toinen kerta.
Kannattaa katsella maailmaa muualtakin kuin Tampereen perspektiivistä....
Hyvä Young! Tuohan kelpaa jo opastiedoksi. Ärsyttäviä nuo tamperelaiset, maailman napa Tampere ei kuitenkaan ole. Päinvastoin kuin ne luulevat. Siinähän Lisse nyt sitten yrittää viedä noilta paikoilta "pohjaa pois". Joonaskin taisi saada tyhjentävää tietoa sisäänpääsyistä.
Loppuiks Tampereen sauna kun kukaan ei kommentoi enää mitään? Missä se ylipäätänsä on/oli?
  • 10 / 12
  • Löylynkipeä
  • 28.7.2003 21:38
Jep, loppuipa hyvinkin. Ehdin käydä siellä yhden ainoan kerran, kesäkuun alussa. Kävijöitä oli niin vähän ettei kuulemma kannattanut jatkaa.
Mun omat saunakokemukseni sijoittuvat itä-Eurooppaan ja Kreikkaan ja Turkkiin. Näin siksi etten oikein välitä länsimaalaisista miehistä ja miehet ovat mulle saunassa puitteita tärkeämmät. Ateenassa minulla oli jopa huomattavan hauskaa eräässä "kylpylässä" vaikkei se ollutkaan oikeastaan muuta kuin pahamaineisella alueella sijaitseva rähjäinen poikatalo. Istambulissa on myös vaikuttavia saunoja vaikka se seksipuoli täytyykin siellä hoitaa aika piilossa. Aidon ja alkuperäisen hamamin häyryssä istuessa voi tuntea oman minänsä liukuvan pois ja jonkin vanhan ja itämaisen valtaavan mielen.
niille jokka haluua tietää milman saunapoliitiikasta niin katsokaa seuraava sivu>http:www.gaysaunen.del/<
(huomio oikeen kirjoitus)siinä nyt toiminnassa olevat paikat ja yhteydet eri maista.
tre sauna tosiaan lopetetiin kesällä vähäisen käyttäjäkunnan vuoksi harmi sinäänsä että kaikki alkaa olla niin helsinki keskeistä.