hyväksyykö seta mixein pedofilian?

ikävää lukea ja todeta suomalaisen homokansan moraalittomuus sekä typeryys.viittaan nyt mixein alt bileisiin,jossa lapset lyödään yksiin aikuisten kanssa.viesti on väärä ja 14-v on lain mukaan lapsi
  • 2 / 13
  • Public eye
  • 23.1.2004 23:31
Anteeksi kuinka? Tällaisiin viesteihin olisi hyvä liittää vähän täsmällisempää tietoa, että muutkin saisivat selvää, mistä on kysymys. Eikös Mixein ikäraja ole anniskelupaikoissa yleensäkin vaadittu min. 18 v.?
Kyseessä on TreSetan järjestämä limudisko nuorille ravintola Mixeissä 5.3., jolloin aikuisväestö bailaa Yo- talolla ja Klubilla. Heterolille ollaan tietääkseni järjestetty myös limudiskoja. Onko se ollut pedofiliaa? Pedofiliaa on käsittääkseni seksikontakti lapsen ja aikuisen välillä, ei limudiskossa käynti.

Jos halutaan kritiikkiä esittää, tulee se esittää TreSetan sosiaalisihteeerille ja muille, jotka ovat iltaa järjestämässä, ei ravintolalle, jonka tiloissa tapahtuma järjestetään.
Typerä lehmä. Kaiva ensin faktat esiin ennen kuin alat huutaa suu vaahdossa.
Oikeampi ikäraja olis kyllä ollut 14-18 vuotiaille. Eikö se muidenkin limudisco-järjestäjien mottona ole ollut?
1. Bileet on Setan järjestämät, ei Mixein. Tällä kertaa bileet järjestetään Mixeissä. Jos suosiota on, niin seuraavalla kerralla bilepaikka voi olla ihan joku muu.
2. Tampereen Setan Nuortenryhmän yläikäraja 25 vuotta, nuorimmat on 14-16 vuotiaita. Ilman pedofiliaepäilyjä ollaan ryhmää tietääkseni pyöritetty. Tämä joukko on mitä todennäköisemmin myös suurin osa ALT-bilettäjistä. Täysi-ikäiset heistä tosin todennäköisesti menevät joko Leimareihin tai G-A-Y-bileisiin, jotka ovat samana päivänä.
3. Luulisi, että tällä vuosituhannella asenteet olisivat erilaiset. Mutta näköjään umpimielisten mielikuvissa heteroiden limudisko edelleen on hauskaa tekemistä teineille, mutta vähemmistöjen limudisko automaattisesti riettailua, pedofiliaa jne.

Herää riitta ja katso kalenterista mitä vuotta eletään!
Joo,hyvä Mara! Todellakin limudiskoa kuuluisi järjestää alaikäisille ei siten,että lapsia sekoitetaan aikuisten sekaan,eikö?
14-16vuotiaat kiihkeimmässä murrosiässä ainakin vielä etsivät identiteettiänsä. Joku neutraalimpi paikka kuin homodisco olisi siihen varteenotettavampi vaihtoehto.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että tuo ikäjakauma 14-25 vuotiaiden välille hieman arveluttaa.
Kuinka muuten savuttomuus tuona iltana on paikassa järjestetty, jos paikalla on runsaastikin alle 18-vuotiaita.
"Kuinka muuten savuttomuus tuona iltana on paikassa järjestetty, jos paikalla on runsaastikin alle 18-vuotiaita."

Tupakansavuun voi alaikäinen törmätä myös ihan 'tavallisessa' kahvilassa, ravintolassa, bussipysäkillä, kotona ja koulun pihalla. En usko, että yksi limudisko vaikuttaa kenenkään terveyteen.

"14-16vuotiaat kiihkeimmässä murrosiässä ainakin vielä etsivät identiteettiänsä. Joku neutraalimpi paikka kuin homodisco olisi siihen varteenotettavampi vaihtoehto."

Noh, saman lauseen voisi kai esittää jättämällä sanan 'homo' pois. Eli kuten ylempänä on oikeutetusti kysytty, ovatko 'hetero'limudiskot jotenkin siveellisempiä tai nuorisolle parempia paikkoja kuin 'homo'limudiskot, jossa jopa, kauhistus sentään, saattaisi törmätä samalla tavalla suuntautuneisiin ikätovereihinsa ilman epävarmojen seksuaali-identiteettiään etsivien 'hetero'poikien machoilua?
Hei! Kiitos sinä siiä ylempänä... Veit sanat suustani.. olen tosiaankin setan nuorimpia ihmisiä, ja alt-bileissä on varmasti kivaa. pelkoa moraalin menettämisestä tai pedofiilisesta käytöksestä ei ole. Paikalla on henkilökunta, eikä pedofiili-ikäiset pääse sisään.

Setalla olen hyppinyt tammikuusta asti. Ja nuorten kokouksen nuorin. Ikäongelmia ei ole. Ja olin vähän aikaa sitten tampereen kaupungin järjestämissä limupileissä. Ikärajaa ei ollut. mukana oli nuorten vanhempia, ja muitakin vanhempia, jotka halusivat juhlia alkoholittomasti. Altit poikkeaa asiassa siten, että juhlissa on ylä-ikäraja, eikä minua katsota kiaroon pinkeissä pompuloissani :D

T: Arttu
Minusta kyse ei ole niinkään limudiscon järjestämisestä, vaan kyse on siitä, miten limudiscon ikärajat ilmoitetaan.

Minun käsitykseni mukaan "limudiscoilu" kuuluu alaikäisille. En pidä 14-vuotiasta yhtä kehittyneenä saati samalla henkisellä tasolla olevana kuin 25-vuotiasta. Eikä pidä Suomen lakikaan. Rikosoikeudellinen vastuuhan alkaa vasta 15 vuoden iässä. Täysi-ikäisyydelle taas on oma mittapuunsa eli 18 vuotta (rautalangasta vääntäen). Laissa on myös oma paalunsa 25 vuoden iälle. Niin vanhat kuin 25-vuotiaat katsotaan kypsiksi adoptiovanhemmiksi.

Missähän heterolimudiskon mainoksessa toivotetaan tervetulleiksi 25-vuotiaat pitämään 14-vuotiaille seuraa?

Hienoa, että nuoria huomioidaan. Miksi kuitenkin samaan tapahtumaan ängetään yli 10 vuotta vanhemmat? Vastaukseksi ei riitä se, että tämä (14-25 vuotta) on Tre Setan nuorten ryhmän haarukka.

Arttu ja muut xx-vuotiaaat voivat vapaasti toivoa ja ajatella kauniisti. Äänioikeutta ei alaikäisillä kuitenkaan ole, koska aikuiset ihmiset ovat jossain vaiheessa päättäneet siitä, kuka saa päättää Suomen laista ja minkä ikäinen on aikuinen. On katsottu, että jonkun pitää ottaa vastuu lapsista.

Itse en hyväksy sitä, että homoja ja heteroita koskevat eri seksuaali-ikärajat (18 ja 16 vuotta). Joku raja pitää kuitenkin johonkin vetää ja olkoon se sama kaikille! Vaikka 16v tai sitten 18 v.

Diskoilkoot ala-ikäiset keskenään! Alt-juhliin olisi OK ikärja 14-17 vuotta. Kuka oikeasti 25-vuotias haluaisi diskoilla 14-vuotiaiden kanssa? Tai onhan niitäkin.... Mutta niille on myös oma nimityksensä!
"Itse en hyväksy sitä, että homoja ja heteroita koskevat eri seksuaali-ikärajat (18 ja 16 vuotta). Joku raja pitää kuitenkin johonkin vetää ja olkoon se sama kaikille! Vaikka 16v tai sitten 18 v."

Mistäköhän maasta nyt oikein puhut? Täällä Suomessa suojaikäraja on niin heteroille kuin homoillekin sama, eli 16 vuotta, ja mm. Britannia joutui laskemaan homojen suojaikärajaa EU:n vaatimuksesta.