tuskastunut olemaan homo?

  • 1 / 24
  • tuskastunut
  • 23.10.2003 12:18
Olen todella tuskastunut olemaan homo, koska minusta tuntuu että olen ainoa homo tällä planeetalla... onnekksi on ranneliikkeen tapaisia saitteja joissa voi ottaa kontktia muihin ihmisiin! (välillä tuntuu ettei heterot ole ihmisiä!) äsken radiosta tuli juttu jostain äijästä joka yrittää päästä homoudesta irti!!?? miten ihminen voi pakoilla jotain johonka on syntynyt!! eikös se niin mene että homoksi synnytään ei muututa/tulla...?
Joo, kyllä homoseksuaalisuus on enemmän tai vähemmän ihmisen myötäsyntyinen ominaisuus, samalla tavalla kuin heteroseksuaalisuuskin. Mutta se ei tietenkään estä joitakin homoja sisäistämästä valtaväestön negatiivista kuvaa homoseksuaaleista ja rupeamasta vihaamaan itseään. Tällaisia ns. "eheytyjiä" (siis homoja jotka haluavat muuttua heteroiksi) syntyy juuri sellaisista homoista, jotka eivät kykene hyväksymään itseään ja joilla on usein uskonnollinen elämänkatsomus. On surullista katsoa kuinka ihminen kieltää itsensä ja yrittää väkisin olla jotain, jota hän ei koskaan tule olemaan. Epätoivoinen homo voi itsepetoksen avulla toki uskotella itselleen olevansa hetero, mutta se ei muuta hänen seksuaalista suuntaumustaan homosta heteroksi.
  • 3 / 24
  • Public eye
  • 23.10.2003 15:40
Aiheeseen liittyvä dokumentti tulee tänään TV:n ykköskanavalta klo 23.10 (animaation jälkeen). Aiheena on turkulainen "ex-gay" Esko, joka yrittää uskonnollisista syistä 'eheytyä' heteroksi. Ohjelma jättää ilmeisesti aika pitkälle katsojan pääteltäväksi, kuinka hyvin tämä on onnistunut...
...homoksi synnytään...

Mä aloin miettiin kun on noita luonnottomuuksia, jotka vaihtaa sukupuolta sen vuoksi että tuntevat olevansa väärässä ruumissa...ehkä tää on liian kaukaa haettua, mutta jos mieheksi syntynyt leikkauttaa itsensä naiseksi niin eikö homoksi syntynyt voisi psyykata itsensä heteroksi...siis jos tuntee haluavansa olla hetero.

Selvennyksen vuoksi ekaan tapaukseen käytetään veistä, jälkimmäiseen terapiaa....neukkulassahan ne pisti homoja mielisairaalaan.
"...ehkä tää on liian kaukaa haettua, mutta..."

Joo, oli turhan kaukaa haettua. Peniksen ja kivesten poisleikkaaminen ja uudelleenmuotoilu on sangen yksinkertaista, verrattuna seksuaalisen suuntautumisen vaihtamiseen. Ei ole olemassa ainuttakaan tieteellisin metodein suoritettua tutkimusta, jonka tulokset olisivat osoittaneet, että seksuaalinen suuntautuminen olisi muutettavissa terapialla tai polvirukoilulla.


"....neukkulassahan ne pisti homoja mielisairaalaan."

Pistivät ne täälläkin, kunnes homoseksuaalisuus poistettiin sairausluokituksesta (juuri sen takia, että homoseksuaalisuus ei ole sairaus eikä siitä näin ollen voi "parantua").
Lisättäköön vielä, että transseksuaalit, joita niin hellästi kutsuit "luonnottomiksi", omaavat todellakin biologiseen sukupuoleensa nähden vastakkaisen sukupuoli-identiteetin, eli kyseessä ei siis ole miehen leikkaaminen naiseksi (tai naisen leikkaaminen mieheksi), vaan miehen kehoon syntyneen naisen korjaaminen naiseksi (ja naisen kehoon syntyneen miehen korjaaminen mieheksi).
Just näin, homoksi synnytään ja samaten mieheksi tai naiseksi. Menee vähän offtopiciksi, mutta biologista sukupuolta ei kukaan kykene vaihtamaan, vaan käytetään sanaa sukupuolenkorjaus. Viittaan tässä Antin puheenvuoroon. Ihminen saattaa syntyä psyykkisesti naiseksi, vaikka olisikin miehen kehossa. Tällöin henkilö ei varsinaisesti ole koskaan mies ollutkaan. Tällaiset tapaukset vaativat usein sukupuolenkorjaustoimenpiteitä.

Sen sijaan joskus rentoutumismielessä tapahtuva naismainen pukeutuminen ei vielä kerro muuta kuin ehkä mahdollisesta trans-suuntautuneisuudesta. Jossain aikaisemmassa threadissa taisin viitata tähän. On kuitenkin erotettava pelkät stringien ja naisten aluspaitojen käyttäjät, ja sitten varsinainen sukupuolenkorjausta vaativa tilanne.
Esim. Draq- showt ovat eräs ilmentymä hassuttelusta, jossa kevennetään länsimaisen yhteiskunnan machomaisen miesroolin tuomaa psyykkistä painolastia hieman rankemmalla kädellä.

Jutun pointti: Ei homoa voi muuttaa heteroksi, samoin kuin esim. miestä ei saa naiseksi vaikka kuinka operoisi. Homous/heterous ja mieheys/naiseus ovat synnynnäisiä ominaisuuksia, ja niin syvällä pyyken rakenteissa että tuskinpa niihin kyetään paljon vaikuttamaan. Voisin kuvitella, että homon saa johonkin "ex-homotilaan" (vaikkapa lääkkeillä), jossa ei tunne paljonkaan sukupuolista vetovoimaa. Sen kummemmasta on turha haaveilla.

Että tällaista lässyn lässyä tällä kertaa. :)
Neukkulassahan pantiin myös toisinajattelijat mielisairaalaan, jopa täysin lääketieteellisellä perusteella. Selitys oli se, että kyseisillä henkilöillä oli vääristynyt kuva todellisuudesta, koska he väittivät kapitalismin olevan paremman järjestelmän kuin sosialismin. Paitsi se, että he kieltäytyvät luopumasta harhastaan, he yleensä vielä levittelivät harhaansa muillekin, minkä takia heitä pidettiin erityisen vaarallisina.
"Mä aloin miettiin kun on noita luonnottomuuksia.."


Mitä hemmetin paskapuhetta? Ei pienintäkään tiedonjyvästä transsukupuolisuudesta nähtävästi? Ei siinä mitään sukupuolta vaihdeta, vaan korjataan kroppa aivoja vastaavaksi, aivoja kun ei pysty muuttamaan. Ja luoja tietää että sitä on koitettu: lobotomiat, mielisairaalat, psykoosilääkkeet..

Jos transsukupuolinen jatkaa elämäänsä syntymätodistuksensa mukaisesti, se on samaa itsensä kieltämistä kuin homoseksuaalin "eheytyminen" heteroksi. Sen sijaan hormonihoitoon ja leikkaukseen hakeutuminen ovat varsinaiselle transsukupuoliselle ainoa keino päästä sopuun itsensä kanssa.

Eli vertaus on ensinnäkin väärin päin, ja lisäksi siinä puhutaan kahdesta täysin eri asiasta; ruumista on helppo muokata, mieltä ei. Sukupuoli ja seksuaalisuus määriytyvät neurologisella tasolla (ja eri kohdissa aivoja). Psykologia ei vaikuta niihin. Leikkaus ehkä vaikuttaisi, mutta vain tuhoavasti (lobotomia). Mikään terapia tai kirurgia ei tee miehestä naista eikä heterosta homoa, eikä päinvastoin. Sitä on mitä on, väärässä tai oikeassa kropassa.

Elikä kyllä, oli helvetin kaukaa haettu, ja sinne eksyikin.
No niin, tätä se teettää kun kaksi henkilöä skriivaa kirjoitusta samaan aikaan. Tuli ********* :llä melkein samat sanat kuin minulla.
Kun täällä puhutaan mitä neukkulassa tehtiin "mielisairaille" niin kannattaa muistaa että 60-70 luvuilla Suomessakin annettiin mm. sähköshokkeja mielisairaille.
..."jos mieheksi syntynyt leikkauttaa itsensä naiseksi"...

Sikäli kun olen antanut asiasta paremmin perilläolevien kertoa itselleni niin henkilölle, joka on syntynyt miehen ruumiseen, mutta kokee kokee olevansa nainen tehdään korjausleikkaus. Ko henkilöä ei siis aivopestä vastaamaan fyysistä sukupuoltaan vaan suoritetaan korjausleikkaus - jos aivopesu olisi yksinkertainen (tai edes mahdollinen) toimenpide niin kai sitä käytettäisiin

..."jälkimmäiseen terapiaa....neukkulassahan ne pisti homoja mielisairaalaan."

Ja neukkulassa ne laittoivat myös miljoonia ja miljoonia ihmisiä Siperiaan työleireille. Mitäköhän Neukkulan tai Venäjän mielisairaaloilla ja terapialla on tekimistä keskenään (edes samassa virkkeessä)? Tietysti terapiaksi voi kutsua vaikka insuliinishokkeja tai pahoinpitelyä. Itänaapurissa on mielisairaaloihin laitettu ihan kuka tahansa, joka ei ymmärtänyt, että neuvostojärjestelmä oli täydellinen.
Sähköshokkeja annetaan mielisairaille vielä nykyäänkin.

Aivojen tiettyjen osien stimuloiminen sähköimpulsseilla on nimittäin tehokas keino masennuksen hoidossa.

Joskus 60-luvulla kun hoitoa ei oltu vielä tarpeeksi "hienosäädetty", sähköä annettiin liian korkealla jännitteellä ja touhu oli aika 'hurjaa'.

Eräs tuttuni mm. parantui syvästä, täysin normaalielämästä poispudottaneesta masennuksesta sähköstimulaatiohoitojen avulla.

Eli eipäs mollata Suomen mielenterveyshoitotapoja.
Mä sain kerran sähköiskun perseeni sisään kun käytin töpselikäyttöistä dildoa.
Vai että on pojasta tullunna homo... Aika rankkaa!! HOIJOI!!! Mutta eihän siinä tietysti jos on homoks syntyny, mut en kyl hyväksy aviotumista homona.... Että älä mene naimisiin tai ouutun asiaan vähän ennemmänkin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sunny 69: Onneksi se ei ole sun päätettävissäs rekisteröivätkö homot suhteitaan vai eivät.

Pöndeläinen: HÄPEÄ ITSE! Vedä ittes vaikka jojoon. Cheers!
Tännehän on näköjään ilmestynyt homofobeja. Ottakaa yhteyttä minuun, kiitos. Keskustellaan.
Tarkoitin siis sitä, että esim. "Pöndeläinen" voi purkaa kiukkunsa sähköpostiini. Tällä palstalla mölyäminen on turhaa.
Ok - toi mun eka kommentti oli liian provosoiva mutta jotenkin mä ajattelen, että ihminen voi muuttua suuntaan jos toiseenkin - mä vaan en tiedä, miten. Kyllähän lihansyöjäkin voi muuttua kasvissyöjäksi.

Mä luulen, että kysymys on enemmänkin mielen hallinnasta. Sähän voit hallita itseäsi erityyppisillä mietiskelyillä ja koota itses tosi cooliksi esim. kriisitilanteissa eli jotenkin siinä hallitaan omaa kehoa ja mieltä eikä toisinpäin eli keho ja mieli hallitsisi sua. Mä kuulin tän uimahallissa, kun yks kundi selitti olevansa aivan uuvuksissa parin viikon meditaatioista ja oli tullut hakemaan vähän ruumiin liikuntaa.

Niin ja tietty kyse on siitä ettei haluu olla homo.
Aargh, nyt on kyllä liikaa itsekritiikkiä nimimerkki Antilla...kommenttini ei ollut sinulle tarkoitettu. Yleinen huomio vain niille, jotka täällä eri threadeissa ovat homoja mollanneet Caps Lock pohjassa. Ehkä osa on vain pelkkää läppää, osa sitten ei.

Ja juuh, ihminen voi muuttua todellakin. Itse olen ollut kasvissyöjä pitkään, mutta nyt on jo muutamia vuosia takana lihansyöntiä. Joogaa olen harrastanut yli 15 vuotta, mutta nykyään se on jo jäänyt melkein kokonaan pois ja tilalla enemmän toimintapitoisia harrasteita. Täällä kun mainitsin nuo naisten vaatteet, niin sitä ei sitten kannata tulkita juuri niin, että pukeutuisin korsettiin. Kaukana siitä. :)) Todellakin. Enemmänkin toin tuon trans-jutun esille, kun olen pohtinut sitä, että suuntautuminen ei ole välttämättä kovin yksiselitteisesti määriteltävissä. Kaikki eivät edes sitä tahdo pohtia. Tämä varmaan on nostanut joillakin karvat pystyyn, mutta homo voi olla ja samalla arvostaa naisellisuutta siinä määrin, että kehtaa samanaikaisesti kutsua itseään transmyönteiseksi tai hieman trans-suuntautuneeksi. Vähän helyja joskus niskaan ja menoksi, niin tuntuu jo olo rennommalta. :) Tosin ne ovat vaatteiden alla piilossa, tietenkin. Enimmäkseen kyllä on armykamaa päällä, joten pieni kevennys kuteiden alla tekee joskus terää.

Ehkä tämä kirvoittaa joitakin ajatuksia siitä (muissa viestiketjuissa ehkä), että miesmäisyys ei ole välttämättä luettavissa vaatteista, puhetyylistä tai karvaisesta olemuksesta. Sitä ei myöskään lueta siitä, kuinka monta kirosanaa suustansa päästää. Se luetaan asenteesta elävässä elämässä.

Luja määrätietoinen rohkea asenne kuuluu miehelle ja tarvittaessa täysin ehdoton peräänantamattomuus. Tahdonvoima. Itsekontrolli. Voima ja hyvät refleksit. Myös taito perääntyä on arvostettavaa tilanteen vaatiessa, eli joustavuus on myös hyve. Tuskinpa siinä muutama helynen kaulassa naiseksi muuttaa.

Homot saavat haukkuja naisellisuudestaan, ja jotkut sitten eivät tunnu jaksavan tässä yhteiskunnan "miehisessä" paineessa. Hyvin ymmärrettävää. Kannattaa silloin muistaa, että todellinen mies on sisäinen asenne, ei joku ulkoinen olemus. Se helpottaa varmasti joitain ahdistuneita. Tämä mielipiteenäni, ei minään totuutena.

Hieman kärjistettyä tekstiä, mutta tällaista sellaiselta joka ei kovin hyvin tunne homokulttuuria eikä varsinkaan ole missään "homopiireissä", ja tuskinpa sellaisiin halajaakaan.
Itse asiassa ihminen ei pelkästään "voi" muuttua, vaan hänen on pakko. Jokainen muuttuu tahtomattaan joka päivä. Kysymys kuuluukin, missä suhteessa ja kuinka paljon. Lihansyöjästä kasvissyöjäksi ei ole iso muutos, ihminenhän on tavallisesti kaikkiruokainen ja pysyy hengissä monenmoisilla ruokavalioilla. Sukupuolesta toiseen on mahdotonta, koska ero on neurologinen ja määräytyy sikiöaikana, minkä jälkeen se on muuttumaton. Seksuaalisuus lienee samantapainen ilmiö, vaikkakin sukupuolesta erillinen.

Idea siitä että "minä" hallitsee mieltä ja ruumista, on hyvä. Kannattaa kuitenkin huomata juuri tämä "minä". Ei se ole pelkkä abstraktio, se on jotain. Sukupuoli on osa sitä, siksi sukupuolta ei voi muuttaa (tai päinvastoin; sukupuoli on muuttumaton ja siksi osa minuutta). Sama juttu seksuaalisuuden kanssa. Sitä on mitä on, eri asia sitten mitä asian kanssa tekee. Ei ole pakko harrastaa seksiä tai seurustella samaa sukupuolta olevan kanssa. Ei ole pakko hakeutua hormonihoitoihin ja leikkaukseen. Mutta homo pysyy homona ja transsukupuolinen transsukupuolisena. Siinä ei psyykkaamiset auta, todisteena vuosikymmenien (ellei vuosisatojen) epäonnistuneet hoitokokeilut. Ja vaikkapa se dokumentti joka äskettäin tuli, "Naista kohti". Mies pystyi hallitsemaan mielensä ja ruumiinsa (ei toteuttanut homoseksuaalista viettiään), mutta ei pystynyt muuttamaan minuuttaan heteroksi, eikä siis rakastamaan naista.

Mieltään ja ruumistaan voi hallita, mutta minuuttaan ei. Sen voi vain yrittää tukahduttaa, ja tuskin ilman seurauksia.
Taas sitä mennään.. *Huokaus*

Et todellakaan taida Antti tietää mistä homoseksuaalisuudessa (tai ylipäänsä seksuaalisuudessa) on kysymys. Ihmisen seksuaalinen suuntautuminen on _HIEMAN_ kokonaisvaltaisempi juttu kuin joku hiton ruokatottumus tai vaatetyyli! Kysymys EI ole mistään hemmetin "mielenhallinasta", Voiman käytöstä tai esi-isien henkien kanssa puhumisesta. Homoseksuaalisuus ei ole harrastus tai iltapuhde, jota tehdään kun ei ole parempaa tekemistä. Seksuaalinen suuntautuminen on syvään integroitunut osa ihmisen persoonallisuutta, eikä sitä vaihdeta noin vain kuin paitaa. God damn! En voi uskoa että vielä nykypäivänä pitää joillekin vääntää rautalangasta tällaista. En jaksa. Eikö kouluissa enää nykyään opeteta edes alkeita ihmisen seksuaalisuudesta?

Plääh.. >8o(
Mun mielestä homoseksuaalisuus (seksuaalisuus ylipäätään) on yksi persoonallisuuden osatekijä.

Jos ajatellaan, että persoonallisuus muodostuu useasta eri tekijästä - ja ajatellaan vielä, että seksuaalisuus ei ole näistä se voimakkain, niin mitä todennäköisemmin yksilö ei välttämättä edes ajattele omaa seksuaalista suuntautumistaan silleen kun yksilö, joka on seksuaalisesti aktiivinen.