Suomen popidolssin homokanditaatit

  • 1 / 8
  • orlando
  • 18.10.2003 10:42
kieltämättä minua tais hieman hävettää kun katsoin yhden "heimolaisistamme" laulavan yhden kappaleen jota en kyl muista nyt :/, mut retkahdin kyl nauramaan kun tuomareista kommentoitiin hänen raiskanneen suomen kansallisaarteen.

ihmettelin kyllä välillä tuomareitten käytöstä ja kuinka suorasukaisesti sanoivat/tuijottivat ärsyttävästi päin naamaa. mul tuli kyl ihan sellainen fiilis et tuomarit sanoivat melkein jokaiselle et "hanki elämä ja suksi kuuseen kun sä et osaa laulaa"
  • 2 / 8
  • Psyche
  • 18.10.2003 18:14
Tuomarit ovat mielestäni kyllä tarpeettoman julmia sanomisissaan. On paikallaan tietysti sanoa niin kuin asiat ovat, mutta tahallinen mielipahan tuottaminen ei mielestäni ole asiallista. Ikään kuin tuomareiden ainoa tehtävä olisi päästä sopivat ihmiset jatkoon ja haukkua pataluhaksi kaikki muut. Julma kohtelu tietysti aiheuttaa voimakkaampia tunnereaktioita hylätyissä (ja katsojissa) ja täten ilmeisesti saadaan enemmän mielenkiintoa ohjelmaan (?). Nykyään kun ihmiset ovat turtuneita kaikkeen ja katsojalukuja pitää saada hilattua ylös keinolla millä hyvänsä niin muotiin on tullut tällainen "ilkeily-tv" (vrt. Heikoin lenkki).
  • 3 / 8
  • Vellu
  • 19.10.2003 11:24
Hyvä että se eräs pikkuhinttari tipahti naismaisine äänineen.
  • 4 / 8
  • Koi
  • 19.10.2003 11:52
Onhan se totta, että ei sitä tuomareiden v*****lua voi missään nimessä perustella sillä, että "sanotaan suoraan asiat niin kuin ne on". Tollastahan tuomaristo ite on selitellyt. Tuomaristo ei vain ja ainoastaan ole tyytynyt näyttämään punaista valoa surkeille kandidaateille, vaan ovat aivan suoraan heittäneet tosi ilkeitä kommentteja. Se ei tietenkään palvele kenenkään muun tarkoitusperiä kuin ohjelman tekijän. Sillä saadaan mainoksia myydyksi. Tämänkin ymmärrän. Sitä sen sijaan en ymmärrä, ettei tuomaristo itse voi tunnustaa toimivansa täysin epäammattimaisesti, vaan selittelee ilkeyksien heittoja - ja jopa tuntuvat jossain määrin uskovan siihen että ne ovat ihan paikallaan ja tuomariston suuhun sopivia.
  • 5 / 8
  • Mantu
  • 19.10.2003 18:00
Minä ainakin uskallan myöntää (nimimerkkini takana! :-) pitäväni Idolssista. Ilkeily on osa ohjelmaformaatin juonta ja omalta kotisohvalta on hauska haukkua osaanottajien lauluääntä/tanssityyliä/tukkaa/vaatteita/etc. Se on vähän sama asia kuin se, että joku käy salilla hakkaamassa säkkiä, ettei tartte kadulla haastaa riitaa.

Ikävää mielestäni on se, jos jotkut idoliksi pyrkivät eivät tienneet, mihin olivat osallistumassa. Ja uskon, että heitä varmaan riitti. Ennen koe-esiintymistä olisi pitänyt sanoa jotain tilaisuuden luonteesta (ehkä sanottiinkin, en tiedä).

Tietääkö muuten kukaan, onko yksikään kokelas itse valittanut käsittelystään? Kaikki tähän mennessä kuulleeni valitukset ovat tulleet katsojilta ja toimittajilta.
  • 6 / 8
  • Micco
  • 19.10.2003 18:18
Tuomarit käyttäytyvät, kuten katselisivat esityksiä TV:stä, eikä kandidaatti olisi kuulemassa niitä lohkaisuja. Kai ohjelmaan on siten katsojan helpompi samaistua.

Minusta tuomarit vain sanoivat ääneen sen, mitä itse ajattelin kyseisistä laulajista.
  • 7 / 8
  • mikke
  • 19.10.2003 18:22
Tuota noin. Mun mielestä se tuomaristo on kyllä antanut ihan aiheesta negatiivista palautetta monille, ja osuvia kehotuksia harkita elämänuraksi jotain muuta (ja ovathan jotkut jopa saaneet kehotuksia ja tsemppiä jatkaa laulun parissa mutta ei tällä saralla). Mutta toisaalta palautteen antamisessa ois voinut vähän hillitä menoa... Mun mielestä on esimerkiksi paljon hyväksyttävämpää kun joillekin on sanottu että "sun laulu on aika hirveää", kuin että "hurmaat sitten vaikka sen tulevan ex-aviomiehesi tuolla esityksellä".

Mut joo. Suomessa on kuitenkin tosi paljon sellainen tyyli että lähes joka perheestä löytyy siskonpoikia, lapsenlapsia jne, jotka laulelevat kaikenlaisissa joulujuhlissa, sukutilaisuuksissa yms ja jo aika heikon (mutta yritteliään) esityksen pohjalta sitten ihastellaan maasta taivaisiin kun ne on niin reippaita ja ihania ja aivan mahtavia laulamaan. Ja senhän takia tällanen Idols-tuomareiden töykeä teilaamistyyli uppoaa mukavasti kiinnostusta herättävänä kohutekijänä suomen kansaan. Tycks jag.
  • 8 / 8
  • Zeppelin
  • 20.10.2003 12:14
Siis siellä on tosiaan ollut niiiiin surkeita esityksiä, että on ihan oikein suorapuheisesti pistää tyypit takaisin maan pinnalle.
Kommentit kyllä taisi koventua matkan varrella...