Kadonneiden filmien peräänkuulutus!

  • 1 / 7
  • Lommo
  • 4.10.2003 3:04
Onks kelläkään taltioituna "Wilde Reiter GmbH", sakemannisekoilufilmiä taltioituna v:lta 1964-68?
Muistatteko Divinen? Oon metsästänyt hänen uraansa uurtavia filmejään, josta esim. "Women in trouble"(1974).
Mulla on tyrimäni nauhoitus saks. RTL2:lta aikoinaan.
Oon vedonnut lähetettäväksi täkäläiseltä TV:kanavilta, mutta elokuvassa lienee kohtia, jotka eivät tänäkään päivänä läpäise Suomen sensoria.

Jos jollakulla lienee jommatkummat näistä, ota yhteys!
  • 2 / 7
  • ex-Mika
  • 4.10.2003 18:55
Kukapa ei voisi unohtaa Divinea, sen verran muhkea mamma oli kyseessä :)

Suomessa on videolla julkaistu vain Polyester, Lust in Dust sekä Trouble in Mind, joista jälkimmäisessä Divine ei esiinny tyypillisessä naisroolissaan. Kaikki kasetit on julkaistu 80-luvulla ja ovat tätä nykyä hyvin harvinaisia. Polyesterin suomalaisessa Star Videon kasettiversiossa (Polyester – Hullu maailma) on vieläpä mukana Odorama-alustus, joka puuttuu useimmista uudemmista (ulkomaisista) julkaisuista. Tuolla ”Woman in Trouble” –leffalla tarkoittanet elokuvaa ”Female Trouble”, jota saa halvalla netin leffakaupoista.

Nuo alkuajan John Waters / Divine –elokuvat sisältävät kieltämättä materiaalia, josta ei televisiossa tykätä. Voisin kuvitella, että ainoa esityspaikka on Ylen digitaalinen Teema, jossa pyörii paljon muutakin kulttikamaa. Aikuissensuurihan on Suomessa jo päättynyt, eli painosta Yle Teemaa tai tilaa elokuvat ulkomailta. Lisätietoja löydät Watersista ja Divinesta netistä yllin kyllin, vaikkapa osoitteessahttp://www.dreamlandnews.com. Suomeksi on julkaistu myös John Watersin kirja ”Shokkiarvo” (Kustannus oy Mabuse 1989), jossa lisää Divinesta + leffoista.
Meilta niita saa esim.second hand video kaupoista.Mutta ne taytyy kaantaa PAL format,koska teilla on erilainen tv systeemi.Siella ei toimi meidan video tai dvd.
Ps,lisays: Tarkoitan taalla atlantin takana,yhdistyneet valtiot of america ja canada,
  • 5 / 7
  • Psyche
  • 7.10.2003 14:36
Eikös videoiden (siis VHS-kasettien) pitäisi toimia ihan moitteettomasti kummallakin puolen Atlanttia? Käsittääkseni vain DVD:t on määritelty toimimaan joko Amerikassa tai Euroopassa, eli siis erot ovat DVD-laitteistoissa eikä televisioissa (??). Korjatkaa jos olen väärässä.
  • 6 / 7
  • Public eye
  • 7.10.2003 14:54
Televisiostandardi Euroopassa on PAL (paitsi esim. Ranskassa ja Venäjällä SECAM) ja USA:ssa NTSC.

USA:n standardilla tehtyjä videoita ei voi katsoa täkäläisillä normaalilaitteistolla eikä eurooppalaisia tietenkään siellä. Kuvia/sekunti-suhde on erilainen ja juovien määrä kuvaruudussa myös. Itse asiassa kuvittelin, että DVD-tekniikassa olisi jo päästy näistä yhteensopimattomuuksista eroon, mutta kun ei niin ei.
  • 7 / 7
  • Zeppelin
  • 8.10.2003 10:38
Kyllä mun dvd:llä ainakin näkyy amerikkalaiset (alue1) filmit. Eurooppa on kait alue 2 jne... Eikös niissä kaikissa (dvd) laitteissa ole jo mahdollisuus aluevapaaseen koodaukseen?