Lusikoiminen

  • 1 / 19
  • Kylmä rinki
  • 18.9.2003 13:03
Kylmän ringin kuudennen eli viimeisen tuotantokauden jaksoista on nyt näytetty nelosella kaksi ensimmäistä. Minua jäi vaivaamaan viime maanantaina näytetyssä jaksossa esitetty lusikoimiskohtaus. Tuollaisesta sadistisesta seksuaalielämän muodosta en ole aikaisemmin tiennut enkä edes huhuja kuullut.

http://www.hbo.com/oz
Lusikoimiskohtaus?

Onneksi en katsonut kys. jaksoa... >_<;; *brrr*

Olikohan tuo sitä "rattopojan uutta tekemistä" mitä 4. seasonin traileri mainitsi.

Yh...
Excuuseme, siis 6. seasonin traileri, ei 4.

Joku ON hieman väsynyt... u_u¤

*sigh*
USA:n vankiloissa on yleisesti tapana että eri "kuningastyypit" kokoaa ympärilleen "alamaisia" ja erilaiset paskansyöttämiset tai seksuaaliset palvelut ovat vain keino osoittaa kuka käskee. Seksin tai seksuaalisen nautinnon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä kuten ei silläkään että uudet vangit yleensä raiskataan suihkussa. Sen on tarkoitus opettaa "paikan tavoille". Ei heteromies muutu vankilassa homoksi mutta jos on ollut siinä ympäristössä esim 15 vuotta niin siitä on tullut ainut maailma mikä vangille on olemassa ja siinä maailmassa se myös harrastaa seksiä. Joissakin osissa USA:aa on myös yleinen koulukiusauksen muoto että kiusattu poika pakotetaan ottamaan kiusaajan penis suuhunsa.
Muistin juuri että se lusikka oli terästä. Tietääkseni USA:n vankiloissa ei käytetä teräksisiä lusikoita koska niiden varren voi hioa veitseks. Se siitä autenttisuudestako?
Minua tuossa lusikoimisessa lähinnä jäi mietityttämään, että mikä sen tarkoitus oikein oli?
mä kyllä luulisin ,että tarkoituksena oli putsata ja venyttää perää, sekä alistaa. En usko, että oli syöttämässä, toisaalta onks sillä mitään väliä...
Enpä usko, että Kylmää rinkiä voi oikein millään tasolla pitää autenttisena vankilaelämän kuvauksena. Mutta siitäkin huolimatta (tai sen takia?) se on mielestäni tällä hetkellä parasta viihdettä televisiossa.

Olisi hauska tehdä pieni galluppi ja kysyä, ketkä ovat ihmisten suosikkihahmot sarjassa?

Itse pidän kahdesta johtajahahmosta, Saidista ja Schillingeristä, vaikka kumpikaan heistä ei ole mitenkään erityisen viehättävä ihminen (enkä tarkoita ulkonäöltä). Mielestäni Saidin stoalainen luonteen lujuus ja Schillingerin puhdas vittumaisuus ovat oleellinen osa sarjan dynamiikkaa.
No ehkäpä spoonin tarkoitus oli näyttää, että kyllä niitä vankilaraiskauksia sun muita hirveyksiä tapahtuu ihan in real life, eikä pelkästään mukavasti telkassa.

"Stop Prisoner Rape is committed to fighting sexual violence against men, women, and children in all forms of detention."
Said sai sitten surmansa. Toisaalta itse sarjan kannalta on parempi vaihtoehto ettei se ole liian riippuvainen joistakin henkilöhahmoista. Kovasti latistunut Bad Girls lösähtäis lopullisesti jos loputkin keskeiset henkilöt lähtisivät litomaan. Katson mieluummin Kylmää rinkiä. On tietysti eroottisesti säväyttävää nähdä niin paljon miehiä yhdessä paikassa mutta myös siksi että Bad Girlsin ainut homomies Grayling on kuvattu niin huonossa valossa - ylentää ihmisiä seksin toivossa ja alentaa kun tuli pakit ja vonkaa väkipakolla heteromieheltä. Kylmä rinki on myös helpompi katsoa sillä pahat on systemaattisen pahoja. Naisversiossa ollaan vuoron perään mitä milloinkin ja se sekoittaa asioita.
En aluksi meinannut sanoa tätä mutta sanotaan nyt. Bad Girlsissa on myös se häiriötekijä että siinä on niin paljon lesboutta. Mä itse vierastan lesboja koska ne on käsittääkseni synkeitä miesvihaajia. Ainakin baarissa ne mulkoilee niin kuin tahtois mun kuolevan.
Kävin imdb.comissa lukemassa katsojien palautetta Ozista ja eräs haukkui koko sarjan koska se ei oo kuulemma nykyään muuta kuin homosaippuaooppera jolla tuottaja Tom Fontana (homo?) leikkii.

...It's now little more than a gay soap opera, with the frequent frontal male nudity and same-sex encounters obviously designed to appeal to it's largely gay male audience. Actors like Chris Meloni are routinely exploited for their physical attractiveness and the storylines long ago surrendered any notion of credibility. A disappointment from producer Tom Fontana, whose influence is, sadly, obvious.
Tuonyt vain on yksi kommentti muiden joukossa, olkoonkin että kirjoitettu englanniksi.

Pari jaksoa oon katsonut tuota, mutta sen jälkeen mua(kin) alkoi kyllästyttää kyseinen sarja.

Sarjoilla on aina se elinkaarensa, sen jälkeen tuottajilta loppuu jutunaiheet ja sarja tylsistyy. Next!
Joo kaikki loppuu aikanaan. Eikös tämä nyt alkanut kausi ole Ozin viimeinen? Ihan mielenkiintoinen sarja on ollut.
Öh.. Niinhän se taidettiin mainita heti ekassa viestissä, että tämä kausi on siis Ozin viimeinen. Heh :) *nolotus*
2 vuotta sitten: Myönnän, jäin nalkkiin sarjaan jossain vaiheessa. Varmaankin syynä se, että siinä näytettiin yllättävän aidosti välähdys miesten välisestä hellyydestä ja tunteiden palosta(muutama sekunti kerrallaan joissakin jaksoissa). Se ei ole tuikitavallista jenkkisarjoissa. Varsinkin kun kyseessä olivat perimaskuliiniset tyypit.
Se ei vaikuttanut myös suuren yhtiön standardisarjalta.

Myöhemmin: Maku tosin hiljalleen hiipui sarjasta, kun raakuudella mässäiltiin. Nuo olosuhteet huomioonottaen, en kyllä ihmettele, mutta silpomisella mässäilyllä on rajansa.
Vai onko raakuuksien yksityiskohtaisella näyttämisellä mieltä yleensä?
Yliampuviin kauhuelokuviin omalta omaltani osaan asennoitua, mutta...

Sarjan esittämässä vankilaesimerkissä sun pitää joka hetki olla varuillasi, jonkun puolella jotakuta vastaan. Puolueettomalla ei ole elinkaarta tuossa maailmassa kuten inhimillisyydelläkään, jos olet väärällä puolella.
Samalla ihmettelen, mikä kumma vetovoima pikkurikollisilla, kavaltajilla, raiskaajilla, tappajilla ja murhaajilla on elämäämme, kun seuraamme heidän elämäänsä TV:sarjoista ja elokuvista?

Myönnän, kirjoitelmastani falskaa läpi "Besser wisser"asenne.