DTM PRIDEWEEK 2003

ihmettelen dtm.n ohjelmansuunnittelua.kiinnostaako homoja todella catcat.meiju suvas ja nylon beat.lisäksi vielä karaoke ja taaaaaaaas les femmes.on siinä ulkolaisilla gayturisteilla ihmettelemistä.ainakin minulta ja sillä viikolla tulevilta ulkomaisilta ystäviläni jää dtm väliin.sääli.kaupunki tarvitsisi ehdottomasti toisen gayclubin,jonka brandi olisi olla edelläkävijä kuten gayclubit maailmalla eikä vetää täysin sekavaa linjaa kuten dtm tekee.
Globaali ilmiö on ollut jo pitkään Gay maailmassa myös paikallisen musan soitto baareissa ja kyllä DTM'n ohjelmaan sopii em artistit - ja Femmes'in show on kyllä kohtuullisen hyvää 'gay' viihdettä.... Otetaan vaikka esimerkkinä Espanja, harvassa baarissa et kuule paikallisia staroja illan mittaan - myös klubeilla soitetaan paikallista musaa. Yleensä suurilla klubeilla ( esim: Salvation / Barcelona ) on kasi lattiaa, toisella soitetaan HC technoa ja toisella europoppia / paikallista... ja 90% väki löytyy Europoppipuolelta alkuillasta (01-03) ja pakkautuu vasta viime minuuteilla saatuaan tarpeeksi joko alkoholia tai 'kemiallisia' Boosteja techno puolelle....
meiju suvas ja catcat eivät kyllä oöe mitään staroja.karaokeapn tarpeeksi jo manskulla.
Eiköhän Meijulla ole tässä maassa aika laaja yleisö - niin homoja kuin heteroitakin. CatCatista en osaa sanoa, mutta oletan että tyttöset kyllä tunnetaan kohtuu laajalti.

Muuten... Iskelmäbisnes on tässä maassa ihan omassa luokassaan jos verrataan sitä pop-, dance- ja rockmusiikin ympärillä pyörivään rahaan. Muista musiikin marginaali-ilmiöistä nyt puhumattakaan...
Ettekö te löydä mitään positiivista taaskaan?

Onhan siellä mm. Screenin dj Jay Mellin ja toisena päivänä Pumpin deejiit kera Orkidean. On vain joitakin kuukausia kun täällä ruikutettiin teknon puutteesta mamassa. Nythän sitä sitten olis tiedossa.

Mä ainakin menen kyttäämään onko se Galina K oikeasti siellä veivaamassa levyjä ;-)

Let the sunshine in boys ;=)))))
Kyllä te olette aika ruikkuja nykyisin. Kaikki on valmista, meidän sukupolvemme teille hankkineena. Aiemmin oli homovastaisia lakeja, ei ollut paikkoja eikä kontaktimahdollisuuksia edes lehdissä.
Hyvä jos Helsingissä sai jossain vuokrakabinetissa tavata kerran kuussa muutaman samoin ajattelevan.
EI ollut gaydiskoja, ei valoja, eikä ohjelmaakaan niissä tilaisuuksissa joihin oli mahdollisuus mennä. Surkimuksia olette koko nykypolvi. Perusruikkuja... valitusta riittää, mutta miksi ette ITSE tee asioille mitään? Vai onko pallo hukassa?
Tämä wonder voisi ilmaista selkeämmin, kenen musiikkia oikein haluaa DTM:ssä kuunnella. Rakentavaa kritiikkiä.
Joo-o, wonderhan vois vaikka ruveta Maman ohjelmapäälliköksi ja hankkia aluksi esiintymään ainaskin Madonnan, Kylli-tädin ja Abban ;), katotaan onko lafka pystyssä sen jälkeen ;DDD

Mun mielestä ohjelma on varsin monipuolinen ja mikä tärkeintä - homohenkinen. Jos koko muun ajan vuodesta pitää yleisen mielipiteen mukaan olla NIIN heteronoloinen ja anti-gay-klischee kuin voi, pitää ainakin pride-viikolla vähän päästä irrottelemaan =D.
Wonder: "On siinä taas ulkolaisilla vierailla ihmettelemistä". Tuskin noita bileitä järkätään sillä ajatuksella, et pelkästään ulkomaalaiset viihtyy ja tykkää...
Kun katseli tuossa Dtm:n Prideviikon ohjelmaa, niin minusta tuntuu sille, että wonder valittaa vain valittamisen ilosta. Onhan se totta, että sieltä kaikki ei miellytä minua (karaoke esimerkiksi), mutta se ei tarkoita sitä, ettenkö mielenkiinnolla odottaisi vaikka Naikkareitten keikkaa. :)
Tietenkin sellaisia on, joilta menee koko viikon tarjonta sivu suun. Se on valitettavaa. Mutta siinä tapauksessa pätee minun elämänohjeeni: Onko pakko mennä kalaravintolaan syömään, jos on kala-allergikko?

--Druusi
Tulipa käytyä DTM:ssä pitkästä aikaa sunnuntaina Pump-klubilla. Klubi ilmeisesti kuului Pride-viikon ohjelmistoonkin.

Ensiksi ihmetytti lippujen hinnat. Jos kerran lipun hinnaksi on ilmoitettu 5 euroa, niin miten kummassa se yht'äkkiä onkin 6.80. No, hintaan oli lisätty narikkapalvelu. Rahastuksen makua: kesällähän kukaan ei tarvitse narikkaa. Lisäksi moni käveli kassan ohi maksamatta. Onko todellakin niin, että vakinaamat nauttivat ilmaisista klubeista?

Käyn klubbailemassa muissakin yökerhoissa, mutta jotenkin DTM:ssä tuntui olevan poikkeuksellisen kuuma. Johtuikohan vaan kesähelteistä vai eikö ilmastointi oikein pelaa paikassa?
Joo, toi pakollinen narikkamaksu muakin ihmetyttää. Sanoisivat reilusti vain sisäänpääsymaksuksi 6.80 eikä mitään ketkuiluja.
Ahas, ja sitten teidän ilta oli niinku pilalla ja elämä päin peetä...
Narikkamaksussahan ei ole kysymys vaatteista, vaan ravintolan turvallisuudesta. Vaikka itse inhoan pokeja yli kaiken, varsinkin sitä, joka DTM:ssä viljelee sanaa vittu enemmän kuin tarpeeksi, niin ymmärrän, että joku muskelimies siellä on oltava. Vai millä ilveellä joku hullu saadaan ravintolasta veke muiden iltaa pilaamasta ja turvallisuusriskiä aiheuttamasta? 1,80 on pieni hinta siitä.
kerpele.... hassua oli lähinnä se, että lippuja myyvä tyttönen pahoitteli hintaa, kun ostin kaks lippua.... 13,60 oli kyllä ihan hulppee summa mutta saihan sillä kai jotain.... yläkerran dj-vitsikin (Galin K) melkeen aukes...
juups lauantaina oli taas "ihana" kaljupää ovella, ja kehtas vielä vittuilla. Tuli ihan nuoruus ja arkadian poket mieleen. No onneks helsingissä on valinnan varaa, ei tarvii mennä paikkaan jossa heteropoket soittaa suutaan asiakkaille.
  • 18 / 37
  • Russia Rulez
  • 22.7.2003 18:46
Narikasta: No sittenhän asian vois ilmaista siten että 5€ sisäänpääsymaksi + 1.80 pakollista suojelusmaksua.
  • 19 / 37
  • Russia Rulez
  • 22.7.2003 18:49
Siis asiassa ei ketkuta se hinta, 6.80 on ok, olisin valmis maksamaan 10€, vaan se että homma menee sellaseksi puhelinlinjan aukasemiseksi malliin " puhelun hinta 0.05€/min + 100€ avausmaksu, 50€ sulkemismaksu, joka maksetaan avauksen yheteydessä etukäteen + vero 50€ + mummolle kanssa! 99.99€"
pikku paluu keskustelun alkupäätyyn... erityisesti kohtaan taaaaaas les femmes.. sinänsä hienoa että paikassa on tommoset "resident-dragit" mutta olis kiva tietää kuinka paljon uutena mainostettuun esitykseen oli oikeesti panostettu aikaa ja vaivaa... valtaosa puvuista oli käsittääkseni vanhan kulta-ajan jäänteitä ja liikehdintä näytti etukäteen sovitulta, ei treenatulta.. olen onnellinen etten ollut eturivissä, lasinsirpaleet tai tukasta kiskominen ei juurikaan olis kiinnostanut.... on hienoa että tekijöitä löytyy ja prideviikolle oli drag show:kin mahdutettu mutta mun mielestä se näytti lähinnä diivailevalta rimanalitukselta....

prove me wrong.
Nylon Beat oli ainaskin tosi IHQU, eix niin! Niil oli hyvä vauhti päällä koko ajan :)
Hirveetä valitusta! Itse ainakin käyn paikoissa, joissa viihdyn. En ala uudestaan ja uudestaan lyömään päätäni seinään menemällä paikkaan, jonka ohjelmapolitiikka/lipunhinnat/narikkamaksut yms... ei miellytä. Jos ilta menee pilalle narikkaan maksettavasta reilusta eurosta, niin eikö siinä vaiheessa olisi kannattanut jäädä kotiin keittelemään makaronia.
oma tarkoitukseni ei ollut valittaa, lähinnä olin hämmästynyt moisesta, toimitusjohtajan mukaan ei parempaa showta kannata etsiä.... olisin mielelläni lukenut muitakin mielipiteitä.....
>>>>Jos ilta menee pilalle narikkaan maksettavasta reilusta eurosta, niin eikö siinä vaiheessa olisi kannattanut jäädä kotiin keittelemään makaronia.>>>>

Joo, mutta kun sain vasta ovella tietää tästä reilun euron hintaisesta extrasta, niin ei enää viitsinyt lähteä kotiin keittämään makaroonia. :)))))))))

Mika-hyvä: opettele sisälukua. Minä ja toinen käytäntöä kritisoinut korostimme periaatetta. Kuluttajalakienkin mukaan hinta tulee ilmoittaa mainonnassa kokonaishintana.
Ja näinkö ollaan pitkälle päästy...

Ei näy kommentteja pride viikon ohjelmasta.

Sinällään hupaisaa on että voidaan tarjota vaikka mitä riman alituksia eikä pienintäkään riitasointua nouse maksavasta yleisöstä esiin.

1) dj Galina K oli hirveä floppi, isoäiti olisi vaihtanut levyt samalla tapaa, mitenkään itsetarkoituksellista toiminta ei ollut, koska hän sai sitten hyvin pian ammattiapua, mutta yläkerrassa olikin vain muutamia "kavereita".

2) Les Femmesit eläkkeelle, jotain enemmänkin voisi esitykseen panostaa. Niinkun esim. uusia asuja. Onhan se Kalkkuna tosi paha ämmä kun nykii lavan reunassa seisoskelleita nuoria miehiä tukasta ja vetää yhden pään jopa muniinsa - mutta rajansa kaikella...

Kiva kuitenkin, että jotain tehdään. Toivottavasti taso nousee, laskea se ei juurikaan voi
Nimimerkille wlööövv: Paljonkohan uuteen show:n oli panostettu..? Puolentunnin dragshow ei ole ikinä mikään hihasta pikaisesti revitty juttu. Se vaatii paljon harjoittelua: Biisien sanat, koreografiat, vaatteiden vaihdot, valot, yms. Huomasitko, että koko lava oli peitetty camo-verkolla? Ei sekään sinne itsestään mene! Dtm:ssä kukaan ei ole tainnut vielä tätä ennen käyttää esiintymiseen muuta kuin varsinaista lavaa, mukava oivallus sekin. Mielestäni parhaita Femmes show:a ikinä.
niinpä niin... mahdoitko marrcus lukea viestini kokonaisuudessaan, vai oliko se jotenkin epäselvä...... tarkoitin, että show ei nimenomaan näyttänyt harjoitellulta tai harkitulta....
Niin, no ehkä ne ansiot oli just siinä camoverkon virittämisessä. Mitä tekemistä silläkään oli koko shown kanssa? Alussa oli vähän kamopöksyilyä, mutta muut puvut tai esitykset eivät sopineet Kamoon ollenkaan, kaikkein vähiten No More Drama -biisi, eikä ehkä oikein Diana Ross tai Veera Telenius.

Kuka on nähnyt useammankin femakkojen shown, muistaa, että monta hahmoa oli otettu takavuosilta pukuineen päivineen. Osa ei ollut millään lailla ajankohtaisia tuskin edes muistissa eli hauskuus kyseenalainen.

Jne.

Ei näyttänyt ammattilaisten esiintymiseltä, kuten esim. Show What on.

Olisi kiva jos ohjelmatarjonnasta (ei vain jonosta/narkikkamaksusta) tulisi yleensäkin enemmän arvioita sekä hyviä että huonoja.
RAKAS EVILS.:)

Et ole sitten hirveästi seurannut Femmesien uraa.... vai?
kaupungissa löytyy myös sulle varmaan meidän shown ajaksi muutakin tarjontaa kuin DTM, mene siksi aikaa vaikka herkkuun tai pysy dtm-cafeessä jos se sua niin ärsyttää:) Jos tuntuu että olemme silmissäsi niin kamalia, mitä mun eläkkeelle siirtymiseen tulee teen sen vasta kun asiakkaita ei meidän showta tule katsomaan ja tuntuu ettei se tapahdu ihan vähään aikaan!! Mitä tulee vaatteiden uusimiseen sano se toinen ryhmä tässä maassa joka vaatteisiin panostaa enemmän kuin me? Mutta DTM:sä pysyn ja joudut vielä meitä seuraamaan aika kauan.... revi siitä!!
KALKKUNA
Niin..minusta asiakkailta tulevaan palutteeseen pitää AINA suhtautua tietyllä vakavuudella , vaikka se ei olisikaan toteuttamiskelpoista/asialllista.
Koska jos ei ole asiakkaita ei ole yritystä=)
Ja kukaan ,ei siis kukaan ole korvaamaton ei edes kalkkuna.
Rahan demarillekin tuovat ne jotka eivät ole vip:pejä,välttämättä kauniita/komeita,jotka uskollisesti jaksavat jonottaa sateessa.Muistakaa se.
Hyvää ja nöyrää syksyä kaikille=)
Näin on. Toisaalta tietty kritiikki on aina paikallaan puolin ja toisin.

Itse en noista transujutuista oo kiinnostunut ja ihmettelenkin niiden suosiota - ja vaikka mulla puhtaat elämän arvot ovat kaikki kaikessa niin valehtelisin, jos sanoisin, etteikö kalkkuna oo tosi hunk - ainakin musta, siis normaalina ilman niitä lunnottomuuksia päällä.
Vielä PIENI kommentti!!!
10 vuotisen urani aikana olen tottunut kritiikkiin jos toiseen, mutta ainaiset valittajat ja paskan jauhajat onkin jo toinen juttu.... tätä työtä teen TEILLE ja niin kuin sanoin, eläkkeelle siirryn siinä vaiheessa kun en enään asiakkaita showllani ravintolaan saa. Mitä tulee DTM ja sen ohjelma tarjontaan, niin kuinka moni teistä olisi valmis maksamaan esim: 20e sisäänpääsyä jostakin esityksestä kun jo porukka urputtaa nykyisistä sis.pääsy maksuista!!! Tässä maassa kun kaikki maksaa..... Paitsi Les Femmesin Showt DTM:sä Ei KOSKAAN ole lippuja teille! Mutta Hauskaa Syksyn jatkoja ja jotka haluavat saada sanallisen ryöpyn tai tukistuksen,,,,,BINGO ALKAA 14.9 UUDELLA KONSEPTILLA!!! LUV U 2 Kalkkuna
Mihinkähän Kalkkuna unohtaa ryhmän vai pitisikö sano duon Jarkko ja Osku??? Niiltä löytyy kyllä hepeniä yli sun tarjontas ja kaikenlisäksi AMMATTITAITOA jota peräänkuuluttaisin kaikenmaailma drageiltä joiksi kuka tahansa itseään tituleeraa. Leppoisia eläkepäiviä, ne kai koittaa pian... ;)
"Oh, just mistake me for someone who gives a damn".

Parahin Kalkkuna,

mä olen jo euroni enimmäkseen muualle kantanut, joten ei asialla ole todellisuudessa mulle sen suurempaa merkitystä. Yhtä aktiivisesti kuin olen valmis kertomaan esim. kokemuksistani ravintoloissa toteutan myös mahdollisuuksiani vapaaseen valintaan ja pidän silmät auki muualla liikkuessani.

Mielestäni on hyvä ja näiden palstojenkin yksi tarkoitus lisätä tietoa siitä mitä missäkin on meneillään. Siitä on välitön seuraus vertailu, joka taas yleensä on yhdelle mieluisampaa kuin toiselle. Jokainen lukija varmaan huomio kyseessä olevan aina kunkin kirjoittajan oman näkökulman. Esim. ensikertaa drag shown nähnyt ajattelee varmasti toisin kuin minä.

Kuten tuo edellinen kommenti jälleen asiasta muistuttikin, esim. Valtee ja Heiskanen hakkaa Femmesit kaikessa. Samoin tekee Pola Ivanka. Heidän menestyksensä puolesta puhuvat esim. jatkuvat, maksullisetkin esiintymiset dtm:n ulkopuolella ravintoloissa ja jopa Siljalla.

On kuitenkin hyvä, että Femmesit ovat mukana ja tekevät show:ta. Esityksiä ei tässä maassa koskaan ole liikaa.
Mun kiinnostukseni Drag juttuihin lahosi jo iät ajat sitten Christer Lindarwin ja kumppaneiden After Dark-show'iin.
Mukana oli uutuudenviehätystä ja osasivat kieltämättä hommansa.
20 vuotta ja risatkin menty eteenpäin ja joka kissanristiäisiin tungetaan Drag-showta.
Olen nähnyt maailmalla esimerkkejä Drag-Queeneistä, jotka eivät tyydy aukomaan suutaan nauhalta tulevan lauluesityksen mukaan vaan myös enimmäkseen laulavat ihka omalla äänellään omia versioita eri artistien tekemistä biiseistä, eikä hullummin kun lauluääntä riittää.

Muutoin olen sitä mieltä, että inflaatio on syönyt tuon Drag-idean vähän samaan tapaan kuin karaokehoilotuksen joka kuppilaan levittäytyneenä. Pitääkö kaikesta tehdä pakkopullaa?

Aikansa kutakin
Pitääkö kaikesta tehdä pakkopullaa?

Eiks toi transuilu ole myös yksi luonnottomuuden alalajeista, kuten kinkyily ja muut sellaiset vallattomuudet. Mä vaan mietin, että voiks ne lopettaa jos veri käskee vetään päälle luonnottomuuksia. Tietty nyt ne tienaa samalla.

Ei kukko käskien laula.
Mä tiedän että joskus historian hämärissä luultiin että homot haluaa pukeutua naisten vaatteisiin. Vanha isäukko uskoo sieläkin.

Mä itse en ole koskaan kokenut että mies naisen vaatteissa ja meikeissä olisi mitään ihaltavaa tai hauskaa. Siinä pikemminkin häpäisee itsensä ja imitoinnin kohteen.

Ylipäätään transseksualismi saati sitten trasvestismi ei mielestäni kuulu mitenkään homokulttuuriin. Tranvestiitit haluaa harjoittaa naisen kanssa "tyttöjen" välistä seksiä ja transseksuaalihan on periaatteessa vain hetero väärässä kropassa. (Tiedän kyllä ettei Les Femmes koostu transuista minkäänlaisista mutta puhunkin yleisesti, turha kirkua.)

Mielestäni kaikki drag ja muut neitimäiset humpsuttelut ei sovi sellaiseen homokulttuuriin jonka osa mä itse tahtoisin olla. Tietysti joku dtm heteronaispomoineen, heteronaisasiakkaineen ja kaikkine homppelipomppeli-miehineen on juuri oikea stage. Mä pysyn poissa.