Onko missään metal-homoja?

  • 1 / 10
  • Kuun lapsi
  • 22.8.2003 11:26
Eli homoja jotka kuuntelis uudempaa tai vanhempaa metallista rockia ja jopa pukeutuis sen mukaisesti mustaan pitkin hiuksin? Ikävystyttää, kun enin osa homoista on jotain hirvittäviä darude-diskohileitä tai sitten jotain Anssi Kelaa ja Laura Voutilaista kuuntelevia insinöörityyppejä. Tää ei oo mikään soidinkutsu, kiinnostais vaan tietää.
Ainakin minä olen

Tässä muutama yhtye
Rammstein
Cradle of filth
Sisters of mercy
Iron maiden
Turbonegro
Slayer
Pantera
Onhan meillä aina The Metal God, Rob Halford.
Hänhän on yksi arvostetuimmista hevilaulajista kautta aikojen ja umpihomoksi tunnustautui muutama vuosi sitten.

Itse kuuntelen myös heavyä ja olen soittanutkin sitä bändeissä. En kestä juuri muita musiikkityylejä, suoraan sanottuna. Varsinkaan dance- tai hip hop -"musiikkia".

Hevi saa minut tuntemaan itseni eläväksi, en välitä siitä että se mielletään ahdasmielisten ja aggressiivisten ihmisten musiikiksi. Kuuntelen sitä vain itseäni varten.

Tässä muutamia bändejä:

Blind Guardian
Symphony X
Tobias Sammat´s Avantasia
Rhapsody
Edguy
Iced Earth
Labyrinth
Sonata Arctica
Helloween
Running Wild
Gamma Ray
SoilWork
Angra
Elegy
Iron Saviour
Dream Theater
Judas Priest
Iron Maiden
Racer X
No, itse tykkään myös metallimusiikista, vaikka blackmetallia inhoankin jos käytetään Cradle Of Filthistä (josta pidän) nimitystä Dark Metal.

Mulla oli mustat pitkät hiukset joku vuosi sitten vielä, välillä ne oli punaiset ja violetitkin ja loppujen lopuksi mikään väri ei tarttunut niihin ja kyllästyin itse koko pitkiin hiuksiin.

Mitä tulee muuhun musiikkiin niin pystyn pitämään, joskus paljonkin, dance-musiikista tietäen kuitenkin että into loppuu muutaman viikon/kuukauden jälkeen kappaleen tyhjyyteen. Jotain Nightwishiä, CoF:ia voi kuunnella vuosienkin päästä kyllästymättä.

Tykkään myös kasareista, goottilaisesta musiikista (johon olen harmittavan vähän jaksanut tutustua), metallista kuten sanoin, sekä työväenlauluista ja Ultra Brasta. Joten oikeaoppiseksi kuuntelen-vain-tällaista-musaa ihmiseksi mua on turha haukkua.

Ja se yksi yli muiden, Inkubus Sukkubus... ainut bändi jonka kaikki levyt mulla on (ollut torstaista lähtien :)
Hmmh, Nightwish on ERITTÄIN tylsä lavalla, levyllä suhteellisen kuunneltava
  • 6 / 10
  • Kuun lapsi
  • 26.8.2003 9:47
Tuo nimimerkki on ehkä hieman harhaanjohtava, enemmän kuin kuuta mun musiikkimakuni ja olemukseni muistuttaa sadepilveä. Olin vaan kiinnostunut tietämään onko olemassa metallisia homoja koska useimpien olemus ja musiikkimaku tuntuu olevan niin tasapäistä.

Itse kuuntelen nykyään enimmäkseen äärimmäisen rauhallista singer/songwriter-musiikkia, folkiks sitä kai vois kutsua, pukeudun ruskeisiin väreihin ja maantienvärisen tukkani ajan siiliks noin neljän kuukauden välein antaen sen taas kasvaa.

Tanssimusiikista olin kiinnostunut viimeks vuonna 1997 kun sillä saralla tosiaan tapahtui jotain kiinnostavaa. Oli Prodigyt, Chemical Brothersit ja muut. Tällaista tangomarkkinoiden kautta esiintulleiden artistien suomi-iskelmää vieroksun syvästi, suomi-iskelmästä pystyn kuuntelemaan vain Carolaa ja Metrotyttöjä.

Häpeäkseni on todettava että mun ainut kunnon rocklevyni on Bostonin esikoinen ja vielä häpeällisempää on tunnustaa että olen Jim Steinman-friikki. Käytännössä tämä merkitsee Meat loafia mutta Bonnie Tyleriin en oo sentään langennut.
Juu, kyllä metalli kolisee aina Säbäthistä Behemothiin asti, tosin viimeaikoina on tullut vähemmän kuunneltua kun on koko pienen nuoruutensa örinämusiikin kanssa kasvanut. Henkkoht suosikkeihini kuuluvat mm. Morbid Angelin Domination, Samaelin Passage, Immortalin aiemmat levyt, ...And Oceansin vanhat, ja ne kiljoona muuta miniklassikkoa joita nyt ei heti muista. Viimeaikoina on tosin tullut kuunneltua enemmän elektroromua *gasp* joka luo mukavasti vaihtelua pelkkään rytinään.

Pitkää lettiä tosin en omista, enkä kyllä jaksa enää pelkkään mustaan pukeutuakaan. Metalli on ollut, ja tulee kyllä aina olemaankin suuri osa elämääni, mutta luonteeltani poikkean varsin paljon valtaosasta metallisteja, niin en viitsi liputtaa faniuttani vaatetuksellani. Mutta silti, iso Hail vain kaikille metallisteille.

You must come to me
There are
Nocturnal path to follow
Enjoying the circle of eminent silence
Amidst the glacial abyss
Join my yearning emptiness
And the knowing
Of being beneath
Grim and frostbitten kingdoms
Voi että kun tuli hyvä mieli kun luin tämän keskustelun viestit läpi. :) Tikolle sen verran, että meillä tuntuu olevan aika samanlaisia lemppareita.

Oma Metal top 5:ni menee näin:

Death: Human
Morbid Angel: Domination
Emperor: Anthems...
Dödheimsgard: 666 international
Katatonia: Discouraged ones

Lisäksi lemppareihin kuuluu Cannibal Corpse, Nile, Meshuggah, ...And Oceans, Plan E, jne. :)

Kai
  • 9 / 10
  • Hullu perkele
  • 28.8.2003 16:34
Ollessani herkässä teini-iäsä vuonna 1993, koin suuria intohimoja Panteran solistia Phil Anselmoa kohtaan. Tietääkö joku ehkä SEN seksuaalisesta suuntautumisesta...?
Jotain huhuja kai siitä oli, mutta Philip Anselmo ei ainakaan ole myöntänyt mitään. Ja muistelen että jossain kaapin perukoilla on Metal Hammer -lehti jostain vuodelta 1996, jossa on suurehko otsake nimenomaan siitä että Diamond Darrel kiistää Philin olevan homo. Tosin väitteen tosiperäisyydestä ei sitten voi tietää mitään.