Mr. Errol

  • 1 / 17
  • Mr. Error
  • 16.8.2003 17:29
Ketkä oli Mamassa pe 15.8.? Mitäs tykkäsitte show'sta? Mä en voi sille mitään, mutta kyllä mun mielestä tollanen on todella mautonta. Eikö homot voi bilettää ilman jotain likasta stripparia lavalla? Varmasti vois, jos DTM karsis moiset ohjelmistostaan! Ja ennen kaikkea: Jos kyse on homobaarista, miksi helvetissä NAISET ottaa suihin MIESpuoliselta stripparilta :O? Meinas kyllä käämit oikeesti palaa. Viittaan tässä samalla allaolevaan keskusteluun DTM:n Fashion Cafen komplexikkaista malleista. And we are SOOOOOOO proud to be gay... Just niin...
  • 2 / 17
  • SUIHINOTTOA?
  • 16.8.2003 18:28
Yrittäkää muistaa että "mamaa" vetää heteronainen, joten juuri tollaista voi olettaa tulevan lisää, pitäähän hänenkin hupinsa saada.
Joo mä olin. Show oli jokseenkin puuduttava. Tuli mieleen, että villi neekeri pomppii viidakossa sätkytellen sinne tänne.

Mitä mä ymmärrän hyvällä viihteellä on jotain sellaista joka saa nauramaan ja tekee "hyvän ja mukavan mielen". Mä oikeesti olin aika yrmy sen esityksen jälkeen. Tietysti makuja on monia, mutta noi stripparijuttu ei ole mua varten (myöskään ei Chippendales ja Adonis in Action).

OK - mä yl. käyn mamas perjantaina koska sinne ei ole pääsymaksua ja toi 15.8. oli mulle yllätys. En sitten viitsinyt enää palata ovelta takaisin, joten menin sisään että silleen opettavainen etten toista kertaa ala maksamaan moisesta huonolla maulla tuotetusta "viihteestä".
Tuskin maman ohjelma koskaan miellyttää kaikkia, vaikka paikkaa vetäisi kuka tahansa. Dtm on tunnettu laadukkaista esiintyjistä ja "uusista bileteemoista/-ideoista". Toivottavasti näin on jatkossakin! Perjantain kaltaisia "esiintyjiä", puhumattakaan Einistä, tuskin kukaan haluaa nähdä tässä pohjoismaiden suurimmassa gaykompleksissa. Drag esiintyien osalta voisi myös todeta, että vaihtelu virkistää. Jos viikonlopun bile-ilta halutaan jollain ohjelmanumerolla katkaista, on sen syytä olla hyvä. Ja järjestäkää nyt hyvät ihmiset ne kaikkien pyytämät vaahtobileet.
En ollut kyseistä esitystä näkemässä, mutta muut strippishowt ovat ainakin olleet lähinnä yököttäviä ylipumpattuine lihaskimppuineen.. Voisi siirtää strippiesitykset kokonaan jonnekkin strippiklubille eikä paikkaan missä on tarkotus pitää hauskaa tai välillä katsoa hyvää _viihdettä_..

Mutta kuten jotkut sanovat: "Täytyyhän jokaisen homon tykätä alastomista miehistä".. Itse kyllä kuitenkin katson mieluummin hyvin puettuja ja muuten söpöjä poitsuja kuin jotain hikisiä, alastomia, pitkin lavaa pomppivia, joka toisen sylissä nuohoovia limasia ukkoja..

Paljon mukavampaa olisi kuunnella vaikka Lea Lavenia livenä kuin tuijottaa jotain kulahtanutta strippishowta.. :P
On hyvä, että dtm:ssä ohjelmaa järjestetään.

Mutta, joskus on tullut mieleen, että onko vain ohjelmaa ohjelman vuoksi. On eilisen tähdenlentoja ja forumin takanurkkien rättikauppoja muoti-illoissa. On keksitty ehkä hyväkin ajatus teemabileiksi. Teema ei sitten näy tilan somistamisessa, eikä henkilökunnassa - eikä sitten tietenkään suurimmassa osassa asiakkaitakaan.

Koska siellä muuten on esiintynyt livenä muuta kuin kotimaisia iskelmä laulajia? Ei koskaan. Eli mikä on siis tavoiteltu asiakaskunta? Missä on johtotähti?

Vaahtobileet on jo pikkusen eilisen juttu. Vaikka voihan siellä vaahdossa olla ihan hauska peuhata. Toisaalta vaahdon avulla saa nopeasti joudutettua peruskorjauksen tarvetta.

Tietty jos ohjelmaa on paljon, on sieltä helppo poimia itselleen kiinnostavat tai jättää menemättä paikalle.
Kuten olen aiemminkin jossain sanonut, stripparit eivät kuulu "homokulttuuriin" - tai lähinnä eivät nimitä sitä. Miesstripparit ovat heteronaisten viihdettä, niinkuin strippaavat naiset heteromiesten viihdettä "tissibaareissa".

En kiellä, etteikö lavalla nähtävä riisuutuminen ja oheisaktiviteetit viehätä varmasti homomiehiäkin, mutta trendikäs homobaari tuskin on oikea paikka strippausesitykselle... Olisi ihan hauska oikeasti kuulla, mille yleisölle Mama noita strippareita tuo näytille.

Mitä tulee ihmisten laatuun, niin kyllä mieluummin katselen lavalla aikuiseen ikään ehtineitä komeita miehiä vaikkapa army-teemalla kuin teknoteinejä. Mutta mieluiten vaatteet päällä baarissa. :)
  • 8 / 17
  • Public eye
  • 17.8.2003 20:56
Enpä voisi olla samempaa mieltä useimpien kirjoittajien kanssa: dtm:n ohjelmatarjonta on jotenkin siitä-yli-mistä-aita-on-matalin ja sittenkin mennään usein vielä aidan alta limbon puolelle. Ja gaykansan kun pitäisi olla niin gyldyrelliä ja hyvämakuista että.

Drag showt - ihan jees, taitavien esittäjien tekeminä ja uusin tuorein ideoin. MUTTA kun samat naamat ja hahmot pyörivät lavalla kuukaudesta javuodesta toiseen, ei enää jaksa pahemmin kiinnostaa. Ensimmäistä kertaa Helsinkiin tullut vielä saattaa innostua, mutta ei laaja kanta-asiakaskunta.

Eilisen tähdet - Paula Koivuniemi vaikka kerran kahdessa vuodessa ja Kikka kerran viidessä - ihan jees, MUTTA kun näitä kulahtaneita tähtösiä pyörii vähän päästä lavalla, ei se camp-arvokaan enää palon lämmitä.

Stripparit ja "eroottiset" tanssiesitykset - ihan jees, jossain limaisessa conhombresissa tai muussa hämyisessä juottolassa, MUTTA ei Suomen gaykansan pääestradilla - varsinkin jos showt usein on suunnattu ihan muunlaiselle kohdeyleisölle kuin GLBT-ihmiset.

Teemaillat jonkin aiheen ympärillä - ihan jees, mutta niihin on panostettava urakalla ja kunnolla, viimeistä piirtoa myöten. Vain sillä tavalla myös yleisö saadaan mukaan pitämään 'tosissaan hauskaa' eikä ilta lässähdä haukotuttavaksi pannukakuksi, jolloin kaikki saavat vilkuilla vaivautuneina kelloaan että "eikö se jo lopu että pääsee taas rauhassa dokaamaan".

Uudet esiintyjät, juontajat ja kokeilevat ohjelmaideat - esim. teatterikorkeakulusta ei varmasti intoa ja uskallusta puutu - kilpailut (ei pelkkä bingo) ja kaikenlainen aluksi pienemmälläkin porukalla viihdyttävä aktiivinen toiminta ja tasokas esittävä taide jopa alkuillasta tai vaikka sunnuntai-iltapäivisin, ihan jees, MUTTA sitähän ei ole!!! Se vaatisi uutta ajattelutapaa ja luottamusta siihen, että homokansaa kiinnostaa muunkinlainen viihde ja kulttuuri kuin iänikuiset (sinänsä taitavat) Hansut ja Pirret.

Myönnettäköön, että kaikki maksaa - silti ei hyvä ohjelma ole välttämättä sen kalliimpaa kuin huono. Kyse on valinnoista ja jos jokin uusi idea ei heti ensi kerralla vedä taloa täyteen, yleisöä voi myös totuttaa vaihtelevaan tarjontaan. Saattaapa uuden idean mukana taloon eksyä joku ensikertalainenkin, joka ei ole aikaisemmin vaivautunut paikalle epäkiinnostavien esiintyjien takia.

Ja dtm:n kunniaksi on tietenkin myönnettävä, että ohjelmatarjontaa edes ON, samaa ei voi sanoa sen rakkaimmasta kilpailijasta (ai niin, onhan sinne tiettävästi pian tulossa joku aloitteleva tyttöduo ilahduttamaan aikuista homomieskohderyhmää).
Drag Showsta tuli kyllä mieleen, että City-lehden baarifestareiden aikaan ollut Jukka Kurosen esitys oli kyllä erittäin positiivinen yllätys.. Kerrankin joku harvinaisempi herkku tarjolla viihdenälkään ja näytti kyllä yleisökin olevan mukana aika hyvin.. Mielestäni erittäin loistava show.. :)

Kyseisestä showsta löytyy kuviakin gallerian puolelta.. :)
Silminnäkijän havainto perjantain "Mr. Error, The Destroyer of the Party Night" -esityksestä, jonka Tom Sjöberg näköjään ylpeänä meille esitti:

Dj-tiskin takana melkein vaivuttiin lattian rakoon nolotuksesta, kun tajusivat, että ko. Englannin ihme veti lavalle vain naisia. Ilmeisesti oli dtm:ltä vahinkoinvestointi koko esiintyjä. Tuli näköjään ostettua sika säkissä.

Jos joku kuitenkin haluaa hänet vielä nähdä, City-lehdessä olleen mainoksen mukaan elokuun lopussa järjestettävillä erotiikkamessuilla hänet voi nähdä. Tämänkaltaisissa paikoissa stripparit kun ovat luontevassa paikassa.

Muutenkin dtm on mielestäni muuton jälkeen 'laitostunut' liikaa. Annankadun tosi ahdas luola oli jotenkin karuudessaan ja nuhjuisuudessaan sympaattinen, ja portsareita ja baarimikkojakin oli vain 2-4, joten palvelu oli henkilökohtaisempaa. Nyt tilaa on yllin kyllin ja baarimikkoja sekä portsareita pilvin pimein. Ja heidätkin etäännyttää asiakkaasta psykologisesti nappikuuloke järjestyksen pitoa varten.

Ja nyt uudessa osoitteessa tulee esille mielenkiintoinen ilmiö: perjantaina sisäänpääsy on ilmainen ja koko talo käytettävissä. Lauantaina maksaa sisään ja käytettävissä oleva tila on rajallinen. Siis huonompi tuote maksaa enemmän kuin parempi tuote. On siinä yökerholla vahva itsetunto, kun luottaa nimeensä näin paljon. Ilmeisesti kuitenkin sitten löytyy runsaasti niitä, jotka nimenomaan haluavat näyttäytyä dtm:ssä lauantai-iltaisin, kun se on kerta niin trendikästä. Sillä sitähän dtm:n asiakaskunta pääsääntöisesti on: kaveriporukassa bilettäjiä ja pinnallisesti pukeutuvia trenditietoisia nuorehkoja ihmisiä. Vähääkään vanhemman sinkun ei sieltä kannata juurikaan ystävää etsiä. Siihen tarkoitukseen toimii paremmin toisentyyppiset gay-kapakat, joissa kontaktien luonti on jotenkin luontevampaa sisustuksen ja asiakaskunnan vuoksi.

Dtm:n kunniaksi on kyllä mainittava, että ohjemajärjestelyjä on runsaasti. Harmi vain, että taso on joskus liian heikko mallia tämä Mr. Errol ja se Galina K (vai mikä hän nyt olikaan). Mutta laatu maksaa, ja voi olla, että dtm:n kaltaisessakaan paikassa ei resurssit riitä kovin korkealle. Mutta, jos tiedossa on laadukas esiintyjä, minä ainakin olen valmis maksamaan isomman sisäänpääsymaksun siltä illalta. Mutta tyhjästä en maksa. Näin ollen normaalilauantaisin ei Statistia paikassa juurikaan näy. Ei se mielestäni ole mikään ihme puuhamaa, josta kannattaa maksaa sisäänpääsymaksu, että pääsee ostamaan viinaa ja kuuntelemaan vaihtelultaan hieman liian rajoittunutta musiikkia.
Mä en ymmärrä miksi joku viitsii olla silmittömän kiukun vallassa jonkun ohjelman takia. Olkoot katsomatta jossei innosta. Yleensäkin rasittavia tommoset tyypit jotka haluaa muokata kaiken pilkulleen omien tarpeidensa ja ajatustensa mukaiseks. Rakentakaa virtuaalimaailma; Matrix.
... eikös kyse ollutkaan vain mielenilmaisusta ja toiveesta paremmasta... sekä aikomuksesta suunnata askelensa muualle... vai matrix

... mä luulen että se todellinen matrix on dtm:ssä - mennään menneen hetken trendikkyyden aallonharjalla ikuisuutta kohden pää vaahdossa.

Ainahan sitä ihmiset puhuu missä baareissa kukin pyörii. Syynä se, että halutaan viihtyä ja ehkä olla samanmielisten kanssa. Sitten taas harva kapakka kestää trendikkäänä montaa vuotta. Nämä on näitä ikuisuusjuttuja.

Sodakin meni nurin, kun asiakkaita oli, vaan eivät ostaneet tarpeeksi. Esimerkiksi.
Silmittömän vihan vallassa ei todellakaan olla vaan pyritään antamaan palautetta ravintoloitsijalle ja sitä kautta kehittämään kyseisen tanssiravintolan toimintaa. Palautetta on mielestäni tosi hankala antaa jos ei itse ole ollut paikalla näkemässä ja kuulemassa....jotenkin epäreilua kaikkia kohtaan kommentoida jos ei ole ihan varma mitä kommentoi.

On ihmisiä joille kelpaa kaikki mitä eteen kannetaan, on myös niitä jotka vähän katsovat mitä tarjolla on.
Joo, niinpä !

Olin kyseisenä iltana DTM:ssä ja näin ja kuulin esityksen, niin toivon että jatkossa vastaavanlaiset esitykset selvitetään, jotta tietävät millaiseen paikkaan ovat tulossa esiintymään!

Homopaikassa nimenomaan kuuluu olla sitt kans homoille suunnattuja esityksiä, eikä tyyliin 'laydys only' kuten mulle selitettiin! Eli oli kuulemma tapahtunut jokin väärinkäsitys?!
Toivottavasti Fantasy Boys 27.8 tietää mihin paikkaan tulee esiintymään! Onko DTM:n johto selvittänyt sekaannuksen?
Paskasta en viitsi maksaa, joten muutakin tekemistä/muitakin paikkoja löytyy...
Hyvä huomio toi Fantasy Boys, AVP! Sama farssi nimittäin saattaa toistua, fantasiapoikia mainostettiin nääs samassa City-lehdessä olleessa seksimessumainoksessa kuin Mr. Erroliakin (josta yllä oli jo puhetta). Toivotaan, et Mama saa kunnolla palautetta asiasta...
... ja jos olette netistä katselleet, niin ko. äijä kokoonpano on nimenomaan naisten suosikki ympäri maailmaa ja kannuksensa naisten parista hankkinut.