Homot muusikot

  • 1 / 2
  • Jonne
  • 17.7.2003 18:21
Onko Suomessa KETÄÄN, joka tienaisi elantonsa musiikin tekemisellä (edes osittain) ja olisi suht avoin (työkavereilleen, lähipiirilleen) homoseksuaali. Itse olen hyvin musikaalinen ja soittanut insrtumenttiani (sähkökitara) koko ikäni, ja haaveilen studio/keikkamuusikon urasta.

En tiedä ketään muuta, joka Suomessa olisi näin tehnyt.

Ajatus julkitulemisesta on mahdoton, koska muusikkopiirit ovat hyvin miesvaltaisia. (Puhun nyt rytmimusiikista, en klassisesta.) Kitarisitit, basistit ja rumpalit ovat 99% miehiä, 100% (?) heteroita.

Suomessa on muutenkin hyvin vaikea tienata edes kapea leipä pelkällä soittamisella, onko se homolle ylivoimainen haaste? Soittajana olen jopa poikkeuksellisen lahjakas, ja olen valmis tekemään töitä kuin eläin. (treenaan n. 6 tuntia päivässä lukion lisäksi)

Pelkään vain ettei se riitä.

Ulkomailla homoja rock-tähtiä tietysti on aina ollut, mutta Suomessa kuviot on kovin erilaiset.

Kiitollisena asiantuntevista vastauksista,

Jonne
  • 2 / 2
  • Zewor
  • 17.7.2003 19:53
Kyllä suomessa on homoja ammattimuusikoita. Itse olen musiikkialalla ja seksuaalinen suuntautumiseni ei ole haitannut yhtään.

Asia kiinnostaa kyllä tietysti. Usein kuulee että homot tekevät ja kuuntelevat vain tietynlaista musiikkia, mutta uskon kyllä että meissä löytyy tekijöitä ihan yllättävissäkin musajutuissa.

Sikäli mielenkiintoista myös, että avoimia homomuusikoita ei varsinkaan rokin puolella ole julkisuudessa esiintynyt. Homomyönteisiä on kyllä vaikka millä mitalla.