Tässä uusi logo sateenkaaren rinnalle!

Tervehdys ja kuulkaa kummia, jenkkilässä ovat väsänneet uuden logon, joka toimii melko huomaamattomasti sateenkaarilipun tilalla!
Logo kuuluu HRC-kampanjaan, eli Human Rights Campaign: "Working forlesbian, gay, bisexual and transgender equal rights".

Mä tykkään, jotta tää logo on paljo parempi ja stydempi, kun toi iänikuinen lippu...

Lisää infoo HRC:stä: http://www.hrc.org

ja sitten se itse logo: http://www.hrc.org/assets/hd_hrc/logo.gif
Onpa harvinaisen tyhjänpäiväinen logo. En ymmärrä, miksi sateenkaari (joka kohtuullisen tyhmällekin antaa kuvan kaikista mahdollisista väreistä -> suuntauksista, mitä ne nyt ovatkaan ilman sen kummempaa teoretiseerausta) pitäisi korvata jollain tyhmälla laatikolla, joka ei aukene millään ajatusvoimalla.
equal = on yhtä kuin tasa-arvoinen... ikään kuin hieman rautalangasta väännetty visuaalinen sanaleikki. Toteutus ei ollut kovin onnistunut. Huono sommittelu ja väritkin suoraan kuuden värin mikkihiirivärikynäsarjasta. Kuvan näkevät graafikot tulevat saamaan ahdistuskohtauksen.

Maailmalla muistaakseni liikkuu huhu, jonka mukaan vähintää 12 homoa 10:stä on niin luovia niin luovia että. Mutta miksi se luovuus ei taaskaan ole saanut minkäänlaista ilmiasua edes ko logon muodossa?
Merkki muistuttaa erehdyttävästi ilmavoimien luutnantin hihamerkkiä.. Onko takana joku militanttigay-ryhmä?
Ensimmäinen reaktio logosta oli kyllä aikamoinen ällötys ja
en kyllä vaihtais sateenkaaren värejä ikinä tuommoiseen yökötysboxiin minkä värit tuovat mieleen lähinnä ruotsin... :P

Värikkyys on iloinen asia. :)
  • 6 / 14
  • graafikko
  • 4.5.2003 18:30
Sain todella ahdistuskohtauksen... Tylsä merkki! Tuli mieleen joku merenkulkijoiden merkkilippu.

Ja väreistä... Kaikki ruotsalaiset miehet on kuulema homoja, mut onhan homoja muuallakin. ;)
Vai että sellainen logo... itse en kyllä käyttäisi. Ja onko tuo nyt muuallekin kuin nettikäyttöön suunniteltu, ainakin esimerkkikuva sisälsi ne valkoiset reunat jotka on ilmeisesti sommittelun takia mukana (harmi sinänsä, toivat siihen edes jotain eloa).

Näin tarkemmin miettien, se kyllä näyttää ihan kivalta nettisivun yläkulmassa, mutta ei siitä kyllä lipuksi tai miksikään yleiseksi homosymboliksi ole. Joku voisi nyt tsempata, en nimittäin kauheasti suosi sateenkaarilippuakaan :)

(Ja ajatelkaas kuinkas näppärää olisi, jos nostaisi viivoja vähän kauemmas toisistaan ja laittaisi väliin paksumman punaruskean ja ohuen vihreän viivan, sehän olisi hampurilainen!)

-node
Ton suunnitteluun ja tekemiseen on varmaankin mennyt ihan hulvattomasti aikaa...muahahaha.
niin huomaamattomasti ainakin viellä..... eihän sateenkaari lippukaan aluksi ollut mitenkään selvä kaikille? (tai ainakin luulisin niin kun en ole elänyt sitä aikaa kun se tuli käyttöön, enkä tunne sen paremmin sen historiaa)
eli kannattaako sateenkaari lippua heittää romukoppaan jonkun jenkkiläisten keksinnön takia? ..... tosin taitaa se sateenkaari lippukin olla jenkkilästä kotoisin. jossain vaiheessa tuo(kin) logo on tunnettu (jos on) joka paikassa ja pitääkö sitten taas keksiä joku uusi logo, että kaikki sivulliset eivät ihan heti hoksaa minkälaisen ihmsien kanssa juttelevat/ovat tekemisissä?


En itse omista sateenkaarilippua ja tuskin hommaan sitä ja enkä todellakaan aio myöskään tuota uutta "logoa" hommata mihinkään.

Minusta muutenkin tuon tyyliset jutut toimivat osittain itseään vastaan, jos tavoitteena on tasa-arvo niin miksi merkitä itsensä johonkin ryhmään? ainakaan siis arkielämässä. Minun filosofia on, että jos joku kysyy mikä minä olen vastaan rehellisesti, mutta en toitota sitä kaikille suoraan, mitä nuo logot tekevät. Tietyissä tilanteissa on hyvä erottua, esimerkiksi vappuna kaivopuistossa oli teltta, joka oli merkitty sateenkaari lipulla. En itse käynyt teltalla enkä tiedä oliko se jonkun järjästön teltta vai mikä, mutta oletettavasti paikalla olisi ollut mukavia ihmisiä joiden kanssa jutella.

Toisaalta ajatellen minkähänlaisen shokin iso osa ihmisistä saisi jos jokainen joka tähän vähemmistöön kuuluu hommaisi selkeästi näkyvän sateenkaari logon (tai tuon uuden logon)?
Voi kun jostain tosiaan tulisikin ulospäin näkyvä, ei-vapaaehtoinen merkki jostä näkisi heti suuntautumisen. Vaikka harmiton, periytyvä, ilmateitse tarttuva virus joka kasvattaisi kaikille sitä suipommat korvat mitä enemmän on suuntautunut omaan sukupuoleen. Loppuisivat ihmisten kuvitelmat siitä etteivät tunne ketän homoja ja sitä myötä hiljakseen suurin osa syrjinnästä. Eikä tarvittaisi enää mitään lippujakaan. :)
Joo suipot korvat ois ainaki hyvä juttu. Sellaset haluaisin. Oon aina halunnu.
mielenkiintoinen käänne keskustelussa, mutta minäkin voisin äänestää suippojen korvien puolesta ;)
Suippokorvat suippokorvat mullekin! :) Kuinkahan suipot bisse saisi, hmm. Pitäiskö luopua miehistä tullakseen haltiaksi, kas siinä pulma... :D

Olipas taas turha viesti. Tylsä päivä. =)