Mitä ihmettä???

Mitä ihmettä Tampereella ja Mixeissä on tapahtumassa? DJ:t kuulemma on kaikki lopettamassa siellä soittamisen ja tiskin taakse ilmestyy outoja tyyppejä, jotka EI edes hymyile. Tänään on kuulemma DJ Mikon viimenen soittoilta. Tarttee mennä paikalle kuunteleen sen söpöläisen soittoa. Voisko joku kertoa mitä tässä kaupungissa on oikein tapahtumassa?
Ei kai siellä mitään ihmeellistä tapahdu. Ainakin näin henkilökunta on vakuuttanut. Kaipa dj:t itse saavat päättää missä ja milloin "esiintyvät", aikansa kutakin. Söpöjä tulee ja menee =)) Muutosta aina pelätään, mutta voiko muutos enää Mixun kohdalla mennä huonompaan? ;)
voi.. oma veikkaukseni on että jatkossa käy kuin leimareille viime aikoina...
Ainakin Mixein nettisivu on tällä hetkellä dramaattisen näköistä luettavaa: tapahtumien kohdalla lukee vain "Mikon jäähyväisilta" ja kaikki viestit on poistettu.

Toisaalta, en ihmettele kaiken sen urputuksen jälkeen, mitä Mixein sivuilla on viime aikoina ollut, että henkilökunta on ehkä saanut tarpeekseen.
Luulenpa ettei kyse ole nettisivujen urputuksesta vaan jostain ihan muusta. Aika näyttää.
Minunki sydän ihan pysähtyi kun menin Mixulan internet-sivuille..

No ei vaan. ;D
Joo, viime kerralla kun olin Mixulassa (pari, kolme vkoa sitten?) niin siellä oli uusi baarimikko joka ei oikein vaikuttanut siltä että tykkäisi työstään.. Ei edes hymyillyt.

Olen kyllä tähän asti pitänyt Mixulasta (oikeasti :), henkilökunta on ollut mukavaa yms. Mutta harmi jos käy samoin kuin Leimareille.. :(
Olisiko aika uudelle homobaarille Tampereelle?
eilen siellä oli joku vetyberoksidiakka tiskin takana luuhaamassa. Onneks oli ne Laternan bileet, siellä oli mahtavaa. Koskahan on seuraavat isot bileet tulossa?
  • 8 / 47
  • H Moilanen
  • 4.7.2003 21:04
Vittu ihan sama vaikka menis nurin koko paska. Vähän äksöniä tähänkin persekaupunkiin.
  • 9 / 47
  • Tarkkailija
  • 4.7.2003 21:33
Tampereen setahan on viime aikoina koheltanut näkyvästi pilaten mm. vuosikausia menestyksekkäästi toimineet leimarit. Nyt lienee vuorossa Mixei, jonka koko henkilökunta on irtisanonut itsensä kyllästyttyään Setaan, jossa on pyritty kaikin tavoin tekemään työskentely Mixeissä mahdottomaksi.

Setan alkuvuodesta toimimaan alkaneen hallituksen myötä sekä itse Setan että sen omistamien yhtiöiden talous ja koko operatiivinen toiminta on saatu niin sekaisin, ettei sekä yhdistykselle että yhtiölle voida nähdä kovin pitkää tulevaisuutta. Useimmat Leimareissa kävijät ovatkin jo huomanneet jyrkästi laskeneen tapahtumien tason siinä vaiheessa kun Leimareiden järjestäminen siirrettiin väkisin tapahtumia vuodet järjestäneeltä porukalta Setan järjestämiseksi. Ilmeisesti tapahtumista Mixein nettisivuille tulleen negatiivisen palautteen takia koko keskustelusivu on poistettu käytöstä. Leimariaktiivit ilmeisesti eivät kestäneet arvostelua.

Toisin kuin Setan työn alla olevilla verkkosivuilla mainitaan, Seta ei omista Mixeitä. Seta omistaa Mixeitä pyörittävän yhtiön. Juridisesti ja taloudellisesti tällä on suuri merkitys.

Monet ovat olleet pitkään sitä mieltä, että Mixein voisi räjäyttää maan tasalle. Osaamattomissa käsissä tämä räjähdys voi taloudellisessa mielessä tapahtua piankin. Valitettavasti, sillä moni Tamperelainen pitää paikkaa kantapaikkanaan - valituksista huolimatta. Lienee toivottavaa, että Suomen vanhin toiminnassa oleva homoravintola pystyisi kaikesta huolimatta jatkamaan toimintaansa. Jos tämän kokoisesta kaupungista lähtee viimeinenkin meikäläisten illanviettopaikka, ei tilanne näytä kovin hyvältä.
Kaupunki on täynnä huhuja ja TreSeta vaikenee. Onkohan koko lafkaa enää edes olemassa, vai pyörittääkö toimintaa itse paholainen? Jos näin, Mixein nimen voisi muuttaa Helvetiksi tai vaikka Infernoksi. Toistaiseksi Mixei on kuitenkin ollut helvetin hyvä paikka, kiitos siitä henkilökunnalle.
Hauska huomata, kuinka keskustelu täällä käynnistyi heti, kun Mixein nettisivuilta poistettiin viestit -palsta ja tehtiin linkki tänne ranneliikkeeseen..

Kiitos teille kaikille, jotka olette Mixeissä viihtyneet vuosien varrella! Itselläni oli tänään viimeinen soittovuoro Mixeissä. Kuusi vuotta takana Mixein basso- ja diskanttinapeissa kiinni on aika pitkä aika.. Soittohommia en silti aio haudata: biletystä on Tampereelle vielä luvassa paljon G-A-Y -tapahtumien muodossa.

Mixein dj:t kieltäytyivät viime vuoden lopulla lähtemästä soittamaan Tampereen Seta ry:n järjestämiin Leimareihin. Asioiden taustalla monenlaista ristiriitaa ja sotkua, mutta ei niistä tässä sen enempää. Lähinnä ongelmana oli silloin tuleva tämän vuoden pj, jolla oli "hieman" eri käsitys siitä, millainen Tampereen homo/lesbo-scenen biletyksellisesti tulisi olla. Minulla ja kolleegoillani oli lähtökohtana se, että tässäkin kaupungissakin asuvilla ihmisillä olisi oikeus pitää hauskaa.

Siispä sovimme TreSetan kanssa, että Mixeissä järjesteään naistenbileet ja Leimarit ovat miehille suunnatut hipat. Asia oli ihan ok, kunnes pj ja taustajoukot päättivätkin, että Leimarit ovat kaikille avoimet. Ja tämä tapahtui kuitenkin meitä informoimatta. Tämä oli vain taas yksi osoitus yhteistyökyvyttömyydestä puhallettaessa yhteen hileen ja haluttaessa kuitenkin molemmille paras mahdollinen tulos.

Kamalinta kaikessa tietenkin oli se, että paikalla noissa Leimareissa oli soittamassa, jotain täysin outoja tiskijukkia, joilla ei ollut mitään havaintoa, mitä homot haluavat kuulla (tämän olen kuullut monien siellä käyneiden suusta - itse en onneksi ollut todistamassa paikalla)..

Nyt tänä vuonna on ollut niiden bileiden lisäksi kahdet TreSetan järjestämät juhlat, joissa on molemmissa ollut soittamassa Dj Mike, jota ilmoituksissa mainostettiin "ammatti-dj:ksi".. ilmeisesti tuo etuliite dj:n edessä ei ole silti taannut minkäänlaista laatua illan musiikissa päinvastoin monet ovat ilmoittaneet karttavansa kaukaa ne hipat.

Tiedän, että kaikkia ei voi aina miellyttää (ihan täysin kokemuksesta), mutta ei ihmisiä saa aliarvioidakaan. Homot ja lesbot ovat hyvin vaativaista väkeä viihteelle lähdettyään, eivätkä korkealle arvosta B-luokan hippojakaan. Itse en ole ammattilainen sanan siinä merkityksessä, että homma vaatisi, jonkun koulutuksen. Päinvastoin olen sitä mieltä, että tiskijukkana pitää toimia enemmänkin tunteella ja olla trendien edellä. Silloin on kasassa pakkaus, jolla saa ihmiset viihtymään. Ja siinä asiassa Mixein kaikki dj:t ovat raudanlujia ammattilaisia. Miksaaminen on sivu asia verrattuna siihen, mitä soittaa ja kuinka musiikin rytmittää. Paras paketti on tietenkin meidän oma Dj Catarina, joka kokemuksellaan on vertaansa vailla kaikissa edellä mainituissa.

Nyt kun TreSetan pj tunki itsensä väkisin osakeyhtiön (joka omistaa Mixein) hallituksen pj:ksi, emme me ns. resident djays enää katsoneet tarpeelliseksi, että meidänkin nimet pilataan samalla tavoin kuin Miken.

Tämä sepustus ei ole mikään katkeran homon tilitys. Halusin vain oikaista käsityksen siitä huhusta, että meidät olisi irtisanottu Mixeistä. Kyllä kaikki djayt lopettavat levyjen veivaamisen omasta tahdostaan. Ei arvostusta tuntunut TreSetan puolelta heruvan, joten eiköhän se ole kyllin hyvä syy jättää Mixein musiikki sellaisten ihmisten harteille, joita nykyinen pj pystyy arvostamaan. Dj Pippi soittaa nyt lauantaina jäähyväiskeikkansa ja Dj Iso-G:llä se on edessä vasta 18.7. Kiitos heille kaikista niistä hyvistä soittokeikoista, jotka he ovat pitäneet Mixeissä..

Ennen kaikkea kiitos kaikille teille asiakkaille, jotka olette olleet se syy, minkä takia niitä levyjä Mixeissä olen veivannut kuusi vuotta! Monta hyvää muistoa jää.. erityisesti tämäniltainen finaali. Tiesi, ettei ole turhaan roudaillut levyjään Mixein ja kodin välillä. Kiitos!

Ja älkää luulko, ettette kuule meistä enää! Tulossa on taas kaikkea kivaa syksyllä! Seuratkaa ilmoittelua! Ei anneta Tampereen G-A-Y -scenen kuivua kokoon!

Ja loppuun lainaus Pusakan biisistä "You're the worst thing for me (he dubbed me wrong)": "...you had it so good but you fucked it up..." Ja kaikki voivat vain arvata, mille taholle se on suunnattu... tulipa sekin biisi tänään soitettua.. :)
Toivottavasti G-A-Y bileitä on tulossa jatkossa paljon. Ja pian. Näyttää siltä, että Mixein alamäki on alkanut. Kurjaa, sillä kivaa siellä aina oli. Ikävä tulee teitä Dj:t. Ei teitä leimari-mike ainakaan voi korvata.
Olen kuullut kaupungilla puhuttavan, että Mixeissä viime vuosina puuhaillut "ammattilaisporukka" olisi jättänyt laskuja maksamatta siinä määrin, että on tosi ihme, jos se enää pysyy pystyssä.
Enpä usko, että dj:t ovat millään tavalla vastuussa noista firman maksuista.. Paitsi ehkä palkkansa muodossa.. Eiköhän se syy Mixein mahdolliseen huonoon taloudelliseen tilanteeseen tule siitä, että TreSeta on vuosi kaudet pumpannut rahaa Mixeistä omiin kahvitteluihinsa..
Minä taas olen kuullut juorua, että nykyisellä pj:llä ei ole takanaan ihan pelkästään yksi konkurssi.. Eli kyllä molempien lafkojen talous on nyt hyvissä käsissä. :)
Samaa olen kuullut kuin pikkulintu. Ei kuulemma ihan maailman rehellisin herra ole nykyinen pj. Kumpikohan, siis treseta vai mixei räjähtää käsiin eka?
  • 16 / 47
  • baarikärpänen
  • 5.7.2003 13:21
Sikäli kun tuota TreSetan nykyistä toimintaa seuraa ja ihmisten kommentteja kuuntelee, niin näyttää ikävä kyllä taas siltä, että pikkutärkeät kekkuloijat ovat päässeet vallankahvaan kiinni. Mikäli en aivan väärin muista niin viimeksi tällaiset pellet saivat Mixein käytännössä konkurssiin vero yms velkojen takia.
Olen tullut baarikärpäsen kanssa tasan samaan tulokseen päätelmissäni. Kymenkunta vuotta sittenhän Mixei todella oli menossa reippaasti nurin, mutta puikkoihin tullut porukka osasi hommansa siinä määrin, että viime vuosina paikka on päässyt jaloilleen - kunnes se nyt taas huomionkipeiden tyhjäntoimittajien pyörityksessä uhkaa mennä nurin. Surullista, ja epäoikeudenmukaista valuttaa toisten vuosien työ hukkaan muutamassa kuukaudessa!
On aina hankala tilanne kun aattelinen yhdistys (esim.Seta tässä tapauksessa)on tekemisissä liiketaloudellisten periaatteiden mukaan toimivan yrityksen kanssa.Yhdistys siis omistaa osakkeet yhtiössä eli on sitä kautta todellinen vastuussa oleva taho.Osakkeenomistajalla ei kuitenkaan ole käytännössä konkreettisia mahdollisuuksia ohjata yhtiön toimintaa, so.sisältöä. Sen vuoksi olisikin äärimmäisen tärkeää, että henkilöt jotka vastaavat yhtiön taloudellisesta ja sisällöllisestä toiminnasta, ovat toiminnasssaan ja linjauksissaan lojaaleja yhdistykselle.Toimintaa pyörittävät henkilöt ovat paljon vartijoina, niin taloudellisesti kuin myös aatteellisesti. Jos yhtiön sisällä on osakkeet omistavan tahon vastaisia motiiveja ja se näkyy yrityksen päivittäisessä toiminnassa, ei se voi olla luomatta negatiivista ilmaa toimintaan. Kaikenlaisesta yritystoiminnasta olisi henkilökohtaiset antipatiat kyettävä pitämään kaukana. Vaikka yrityksen toimintaa positiivisesti sanottuna hoitaisi kuin omaansa, täytyy kuitenkin muistaa,että yritys ei ole oma.Epäsuotuisa tilanne voi syntyä jos kokee ettei ole vastuussa osakkeenomistajille tai kenellekään muulle kuin itselleen... siis kun yritys ei oikeasti ole oma.
Mielestäni tämmöisen p:n jauhaminen on ihan turhaa tuntematta asian taustoja. Ei kannattaisi mennä levittelemään perättömiä huhuja kummastakaan osapuolesta jos tiedot asiasta rajoittuvat kaupungilta kuuluneisiin huhuihin.
Itse olen männä vuosina mixussa viihtynyt ja tulen viihtymään vastakin - henkilökunnankin ansiosta ja heistä huolimatta! :)
Ns. ulkopuolisilla tarkotin TreSetan hallituksen ulkopuolisia henkilöitä. Siitä olen samaa mieltä että me ja ne -ajattelutapa ei ole hyvästä. Läheltä seuranneena voin kyllä sanoa ettei asiasta voi ainakaan ravintolan henkilökuntaa syyttää. Mielelläni kuulisin kuinka hyvän yhteishengen luominen onnistuu sellaisessa tilanteessa, jossa TreSetan toimistolle mennessä ensimmäisenä syytetään nurkan valtaus yrityksestä? Myös kommunikointi auttaisi asiasta. Jos ja kun päätöksiä tehdään, tulisi ne ilmoittaa kaikille saman tien eikä vasta kuukauden kuluttua. Tälläinen käyttätyminen ei varmasti ole luottamusta herättävää ja on hyvin kurjaa jos kaikki TreSetan asiat hoidetaan samalla tavalla. Ehkä kaikkien jäsenien olisi syytä miettiä seuraavaan kokoukseen tulemista, jotta vastuupaikoille saataisiin yhteistyökykyisiä ja vastuuntuntoisia ihmisiä.
Arvoisa vanha (ja viisas?). Viestistäsi voisi päätellä että olet sitä mieltä että ravintola Mixei on aattelisesti toiminut Setan periaatteita vastaan. Rohkenen olla eri mieltä. Viime aikoina TreSeta ei valitettavasti ole pystynyt tarjoamaan kovinkaan paljon aktiviteettejä tässä kaupungissa. Toki ymmärrän, että TreSetalaisia harmittaa että ns. ulkopuoliset henkilöt pystyvät järjestämään parempaa ohjelmaa kuin he itse, mutta sen ei pitäisi olla syy ravintola Mixein alasajoon. Itse olen hyvin hyvin pahoillani siitä, että TreSetan johtoon on päässyt ihmisiä, jotka taatusti toimivat valtakunnalisen Setan "arvoja ja normeja" vastaan. Kyse pitäisi olla yhteisestä hyvästä eikä kenenkään egon pönkittämisestä.
Vastauksestasi poimisin kolme kohtaa.1.Olen sitä mieltä että ravintola Mixein asiakkaille tarjoama ravintolatoiminta on ollut Setan periaatteiden mukaista.2. Tampereen Seta on tarjonnut aktiivisesti sosiaalipalvelutoimintaa ja ryhmiä jotka ovat olleet erittäin tärkeitä niihin oasllistuneille ihmisille.Ravintola Mixei perustettiin aikoinaan vastaamaan ravintolatoiminnan tarjoamisesta,sen teki Tampereen Seta.3.Se että viestissäsi käytät ilmaisua "ns. ulkopuoliset henkilöt"on juuri se asia joka äärimmilleen menneenä johtaa ajatteluun "me ja ne".Tätä asetelmaa ei katsoakseni ravintolan henkilökunnan ole hedelmällistä tukea.Tilanteeseen sopinee sanonta "Sitä kuusta kuuleminen jonka juurella asunto".
Heipa Hei!
Kannan myös oman korteni kekoon tässä asiassa. Ja kiitoksia kollegalleni Mikolle loistavasta kirjoituksesta. Asiahan on näin että olemme sekä DJt että hlökunta olleet aina yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta. Vaikka itse olenkin asiakkaana jo käynyt Mixeissä 12 vuotta, mutta töissä DJnä ollut vasta puoli vuotta, kyllä tuo porukka minulle edustaa perhettä. Ehdottomasti. Ja todellakin päätimme kaikki Djt itse irtissanoa itsemme. Itse siis heitän jäähyväiskeikan perjantaina 18.7. Joten kaikki rakkaat asiakkaat tervetuloa silloin paikalle. Tässä vaiheessa kiitän Dj ystäviäni sekä Mixein ihanaa henkilökuntaa ja tottakai teitä ihanaiset hyvän musiikin ystävät. Se kuka meidän jälkeemme tulee soittamaan joutuu kyllä kovan paikan eteen. Koska kokemuksen syvällä rinta äänellä voin kertoa että Mixeissä on aina soitettu erittäin loistavaa musiikkia ja myös kuuntelija ja tanssijakunta on erittäin vaativaa. Itse tuosta uskon selvinneen suht kunnialla. Kiitos Katrin, Pipin ja Mikon tuella. Suukkoja ja mahtavaa kesää!!!
Gekko
Kyllähän totuus on se, että jos noin loistavat tyypit lähtevät pois duunista Mixeistä, on se jo lopun alun merkki. Mikähän lienee syy heidän pois lähtöönsä... Eikai vaan TreSetan loistava PJ... Itse aion ainakin hylätä tuon uppoavan laivan...
  • 25 / 47
  • Pikkulinnulle
  • 5.7.2003 19:44
Muuten jätän kaikenkaltaiset paskanjauhajat yleensä huomioimatta , mutta nyt tämä bimbo kyllä pani kiertoon sellaisen sammakon että huh!

Olen itse seurannut SETAn toimintaa tampereella pitkään, ja tiedän että kyse ei todellakaan ole mistään kahvitteluista. Homo lesbo bi ym ihmisten joukossa on TODELLA apua tarvitsevia ihmisiä (soittakaa vaikka nykyiselle Sossulle, jotta tiedätte kuinka paljon apua tarvitsevia on).. Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt, MIXEI ei ole tuottanut riittävän hyvin varoja tähän tärkeään toimintaan. Ehkä kohu johtuukin siitä, että meidän kaikkien treSETAn jäsenten varat ovat kadonneet 'parempiin taskuihin'???? ;-)


Tiedoksi sulle bimbo. Mixei on alunperin perustettu tukemaan treSETAn toimintaa.

Ja mitä tulee sinuun pikkulintu, joko olet omaan napaasi täynnä oleva porvariskakara, jonka pieneen päähän ei kai ole edes koskaan tullut, että tässä maailmassa on ihmisiä jotka ovat sosiaalisesti ja taloudellisesti epätasa-arvoisessa asemassa. Isukki kai maksaa sunkin psykologitapaaamiset, jotta kestät elämää tässä heteroiden totalitarismissa? Tai sitten tiedät, että näin on, muttet välitä. Mikä on surullista ja säälittävää. Mut vittuako siitä sun tarvii välittää, 'kunhan minä vaan pääsen bailaamaan'.

Mä toivon että sä saat kaiken mitä sä haluat ja siinä sivussa et yhtään ihmistä

terveisin

varpushaukka
Niin, nyt tullaan sen tosiasian eteen, että jokainen tamperelainen homo ja lesbo vastaa omalta osaltaan aatteellisen yhdistyksen toiminnasta ja henkilöiden valinnasta. Sitä kautta valitaan myös osakeyhtiön hallitus. Osakeyhtiön hallitus ja kirjanpitäjä vastaavat yhtiön toiminnasta. Talaousseuranta ja tiukassa talousraamissa toimiminen ovat sen keskeistä toimialaa. Samoin jokainen työntekijä on vastuussa siitä, että yrityksen talous pysyy kunnossa. Tämän päivän todellisuus on liian usein korostettu oma hyvinvointi. Tällöin jätetään yhteisten asioiden hoito muille. Työntekijöiden ja hallinnon vastuu yhteisestä hyvästä hämärtyy. Tämä koskee varmaan laajemminkin suomalaista yhteiskuntaa. Mixei on pystyssä jos yhteistä henkeä ja tahtoa löytyy. Tässä tilanteessa tulisi nähdä henkilöristiriitojen yli. Tähän saakka palvelut ovat olleet jokaisen saatavissa kuin "manulle illallinen" ja tyytymättömien "urputtajien" joukko on ollut suuri. Nyt mitätaan tamperelaisen "homopopulan" henkinen kypsyys. Osataanko yhteisiä asioita hoitaa.
No eipä ainakaan edellistä keskustelua seuranneena voi väittää, että tampereen homoelämä olisi kuollutta. Harmi vaan, että kun tapahtuu, on tapahtumissa näin surullinen sävy. :(

Mikäli on niin, että tresetan johdon toimintatavat ovat syynä siihen, että esimerkiksi kaikki mixein Dj:t ovat irtisanoutuneet, olisi asiosta vastaavien henkilöiden todella syytä mennä itseensä ja miettiä toimintansa seurauksia. Viittauksena edelliseen viestiin voisi todeta, että ei liene taloudellisesti järkevää toimia tavalla, joka johtaa tämän kaltaiseen asian- ja asiakkaat tuntevan henkilökunnan massapakoon. Itselleni paikan loistavat DJ:t ovat olleet vuosikaudet syy siihen, että olen viikonlopusta toiseen raahautunut paikalle bailaamaan. Vastaavaa fiilisten nostatusta ei tampereella näe missään muussa yökerhossa, puhumattakaan helsingin 'trendikkäistä' herkusta ja mamasta. Tiedän myös, että monet muut ajattelevat samoin.

Eilen vieraillessani (viimeisiä kertoja..?) mixeissä oli silmiinpistävää se, ettei paikan henkilökunnalla kovin positiivista fiilistä ollut. Ainoa tyytyväinen taisi olla illan DJ, ja hänkin luultavasti siksi, että kyseessä hänelle olivat jäähyväiset paikalle. Pahaa pelkään minäkin, että tiedon ja taidon näin kadotessa vietämme pian mixein hautajaisia. Toivottavasti joku asiansa osaava perustaa tampereelle uuden homoravintolan, sillä tilausta sille pian olisi.
Oho! Johan on asioihin otettu kantaa. Kaikki kommentit luettuani olen ihan uupunut. Ei tässä ihmeellisiä ennustamisen taitoja tarvita jos väittää, että Tampereella tulee tapahtumaan ja paljon.
  • 29 / 47
  • varpushaukalle
  • 6.7.2003 0:48
Kriittikki on paha juttu kun se osuu omaan nilkkaan ja varmaan ihan syystä. Vai mitä varpushaukka? Jospa herra katsois peiliin ja miettii mistä homma sai alkunsa. Tämän sotkun selvittämiseen ei sun kiroilus ja mollaukset enää riitä. Fiksu mies tietäis mitä täytyis tehdä mutta sehän olis aivan liikaa vaadittu.

T:toinen pikkulintu ja monta kaveria
Ensimmäisenä haluaisin kiittää Mikkoa, Katria, Iso-G:tä, Pippiä, Janne, Pikku-Katria ja monia muita taustalla olevia ihmisiä, joita voin kutsua YSTÄVIKSINI! On sanomattakin selvää, että juuri TEIDÄN (ja hyvän musiikin) ansiosta olen Mixeissä niinkin usein ravannut. Ystävyys on yksi maailman parhaimpia asioita ja toivon teidän kaikkien tietävän kuinka paljon te minulle merkitsette.

Menettäessään DJ:t, Mixei ei ainostaan joudu luopumaan muutamasta ammatilaistason levynsoittajasta. Heidän mukanaan lähtee imago kaupungin parhaasta tanssipaikasta sekä varmasti myös muutama asiakas.

Kuten Iso-G kirjoitti, me olemme yhtä suurta perhettä. Ja omalta osaltani voin sanoa, että kaikki yhden ja yksi kaikkien puolesta on meidän kohdallamme enemmän kuin totta. Kuten monet tietävät, niin tietovisani on tällä hetkellä kesälomalla. Ja mitä minuun tulee, sinne se saa jäädäkin. Ainakin minun vetämänäni. Tosin, ravintolan nykyisistä 'johtohenkilöistä' ei kukaan ole pyytänyt minua jatkamaan, eivätkä he varmasti edes tiedä tai tunne minua. Hyvä niin, sillä suoraan sanottuna minulla ei heille mitään sanottavaa ole. Ottaen huomioon tämän hetken vallitsevat olosuhteet sekä näiden uusien johtoihmisten toimintatavat, visan pariin palaaminen syksyllä on täysin mahdoton ajatus.

Tietovisan loppuminen on varmasti ravintola Mixein pienin ongelma tällä hetkellä, joten siitä ei kannata puhua sen enempää. Rakkaiden ystävieni ohella, haluan vielä vain kiittää kaikkia visassa kävijöitä kuluneesta kahdesta vuodesta. Toivottavasti nautitte visoistani edes puoliksi yhtä paljon kun minä.

Hyvää kesän jatkoa kaikille!

visa-Kaisa
En voi olla ihmettelemättä, kuinka jotkut jaksavat tehdä jostain DJ:stä näin ison numeron. Vai onko teistä todellakin tarpeeksi siinä, että homot voivat dokata ja bailata jossain homobaarin irvikuvassa? Siinäkö se tasavertaisuus sitten on?

Mielestäni on aivan pimeetä haukkua TreSetaa (tai Setaa yleensäkin). Jos ei olisi ollut Setaa 30 vuotta, niin ei olisi parisuhdelakia, translakia, ja kuka sitten paikkaisi yleisiä sosiaalipalveluita ja kouluttaisi yleisönpalvelijoita poliiseista neuvolatäteihin? Seta ei todellakaan ole mikään kahvittelukerho, jossa jotkut itkevät omia ongelmiaan. Luuserit ovat niitä, jotka tyytyvät elämään homona vain bilettäen ja juoden.

Tietysti Mixein tarkoitus on tuottaa TreSetalle tuloja (ja siinä ohessa tarjota ajanvietettä asiakkaille), sillä Setalta ei työt lopu vielä toiseen 30 vuoteen.
  • 32 / 47
  • Hämmästynyt
  • 6.7.2003 10:43
Kertokaapa verottajalle, että mixein tarkoitus on tuottaa tresetalle voittoa, niin saadaan molemmat puljut nurin.
Sosiaalityö onkin se, mihin Setan tulisi keskittää toimintansa. Voin kuvitella, kuinka paljon aikaa ja rahaa menee hukkaan, kun pj alkaa pyörittääkin ravintolaa, eikä huolehdi enää pääasiallisesta tehtävästään.

Ja te jotka pidätte mixeitä turhana pintaliitopaikkana, voin sanoa, että minun kohdalle se on toiminut sosiaalisenakohtauspaikkana, jonne mennessäni olen lähes aina tavannut jonkun ystäväni ja tutustunut uuteen ihmiseen. Mixeissä voi käydä tekemässä muutakin kuin hikoilla ja hyppiä glitterit pöllyten umpikoomassa. Siellä voi tehdä sitä samaa kuin heterot omissa kuppiloissaan: törmätä ihmisiin miettimättä, ovatko he homoja tai lesboja. Kaikki ihmiset eivät myöskään halua käydä Setan ryhmissä. Itse kerran kävin ja päätin, etten enää ikinä. Tuli sellainen fiilis, että niiden ihmisten elämässä ei ollut mitään muuta kuin se Setan ryhmä ja homojen oikeudet. Olisi kiva elää ihan tavallistakin elämää.

Ystävällistä palvelua olen Mixeissä ainakin tähän asti saanut aina. Toivotaan että jatkossakin on hyvä syy käydä siellä...
Setan jäsenelle.
Olenko luuseri kun nautin elämästäni, siis elän, enkä istu kotona itkemässä omaa homouttani?
Olen homo, so what? Sen asian kanssa voi elää. Luusereita on ne jotka syyttävät kaikista ongelmista homouttaan. Tiedän ettei elämä aina ole helppoa. Sitä suuremmalla syyllä homot saa bailata ja kyllä, juoda myös viinaa jos ja kun siltä tuntuu! HERÄTKÄÄ!
huh huh... Ei hyvältä näytä. Kerrothan dj Mikko heti koska on tulossa uusia GAY-bileitä? Jos meno on tätä miltä näyttää niin Mixei on boikotissa.
Hmm... panee miettimään... Tampereen meno on siis poikennut satidista oleellisesti. Täällähän tuo homomestojen levynpyöritys on ollut kaikkea muuta kuin miellyttävää. Ei aistita trendejä ei tunnusteta klassikoita.

Ihana kuulla, että jossain hommansa hoitavaa deejiitä arvostetaan! Helsingin molemmat tanssipaikat ovat tällä hetkellä enimäkseen täysin hengettömiä...
Kuulin tässä kauttarantain että tää tresetan uus puheenjohtaja tms. olis käskenyt sulkea mixein oman viestipalstan koska viestit kuulemma olivat olleet "asiattomia". Osaaks joku kertoo, että onko asiassa tosiaan käyny näin?
Tais vaan pj:tä jurppia liikaa kun sivuilla mainostettiin muitakin kun setan bileitä...
Tervehdys !

Asiaa sivustaseuranneena, ei Tamperelaisena mutta Mixei:ssä useamman keran toki käyneenä ajattelin keskusteluun kommentit lisätä...

Ravintola-toiminnan, kuten muunkin liiketoiminnan tarkoituksena on tuottaa voittoa / pysyä +tuloksella, riippumatta omistaja tahosta tai voiton käytöstä.

Mixei on Ravintola, jolla on tietty kohderyhmä, seksuaali vähemmistöt. Kohderyhmää ei näin ollen voi rajata Taloudellisen, Yhteiskunnallisen aseman, ikäryhmän tai sukupuolen mukaan, eli perinteiset Kohderyhmät, joita ravintoloita suunniteltaessa ja liikeideoita kehitettäessä tarkasti huomiodaan, tulee unohtaa.

Seksuaalivähemmistöille suunnatun ravintolan tulee olla hyvin neutraali tavoitteiltaan ja myöskin 'aatevapaa', sillä vaikka Seta tekee hyvää työtä hatunnoston arvoisesti, moni seksuaalivähemmistöön kuuluva ei kuitenkaan halua olla setan kanssa tekemisissä saati kuulua jäsenistöön, sillä useimmat meistä halunnevat säilyttää riippumattomuutensa ja pysyä 'aatevapaana' ( juu, tiedän kyllä kommentteja edellä lausutusta tulevan, mutta luulen että se olisi ehkä eri keskustelun paikka ).

Mixei'n omistanee säätiö, ei suoraan TreSeta ( uskoisin näin ). Mikä on säätiön tarkoitus tehdessään muutoksia ravintolan henkilöstöjärjestelyihin ja toiminta tapoihin. Mikäli kyseessä on vain ' henkilökemiat' ja uusi johto - on syytä tarkastella asiaa kylmästi Liiketaloudellisen toiminnan ja asiakastyytyväisyyden kannalta, sekä tehdä tarvittavat muutokset. Mikäli taustalta löytyy huono kannattavuus, on silloin tarpeen tehdäkin jotain - mutta uutta ei aina luoda rikkomalla vanhaa - ainakaan rajattua asiakaskuntaa loukkaamalla.

Kysymys kuuluukin : Mikä on muutosten tarkoitus - johon tulisi Ravintolan johtokunnan antaa vastaus pikaisesti, jotta tämä sopan hämmennys loppuisi ja henkilökunta saisi työrauhan kehittää ja ideoida liiketoimintaa tuottavammaksi ja asiakkaat taas ravintolaan takaisin...

Mites olis, olisiko jo Ravintola Mixein aika antaa vastinetta?
Tampereella ja monissa muissakin kaupungeissa sitä tosi tärkeetä sosiaalipalvelua pyöritetään RAY:n avustusten varassa.Ne ravintolat on tarkoitettu BILETTÄMISEEN!!Ei niistä ravintoloista mitään tuloja tuu, ei Hesassakaan!Muille kuin niille ravintoloille itelleen käytettäväksi miten parhaaksi näkee.Siitä kai se kenkä Tampereellakin puristaa että rahoja on pyöritelty vähän... taskuissa;-)Ja varmaan jätetty jotain juttuja hoitamatta:-(Tuttu juttu muissakin mestoissa...mutta lopulta homma kusee!
Kuulemani mukaan ns. uusi johtokunta (joka muuten lienee täysin sama kuin tresetassa, luotettavaa vai mitä?) ei ole vaivautunut ilmoittamaan muutoksista ja tulevaisuudesta mitään edes ravintolan henkilökunnalle, joten turha kai odottaa että ne sitä meillekään tekisi. Valitettavaa mutta totta.
Onhan tätä "tapahtumarikasta" kautta jo eletty v:sta 1990, jolloin Mixein taru alkoi. Olen vuosien varrella lakannut uskomasta, että tähän kaupunkiin jotain uutta ja mullistavaa syntyisi. Oikeastaan Hospitaalin lopettamisen jälkeen toivo kuihtui täysin.

Kyllähän noita Leimareita ja Laternan bileitä on ollut, mutta musiikin huudattaminen oin tullut niissä pääasiaksi. Viimeksi Laternassa piti turvautua korvatulppiin, kun pauke oli niin kova (rakenteita myöten) ja asiakkaatkin huusivat kilpaa.
Asiakaskunta oli lisäksi naisvoittoista, joten en paikkaa omakseni tuntenut, vaikka talo sisältä antoi viihtyisän ja tyylikkään vaikutelman.

Ei silti. Samanlaista desibelikakofoniaa on ollut Mixeissäkin.
Jos nyt jotain toivoa uuden paikan syntymiselle on, omalta osaltani toivon paikkaa, johon ei sotkettais viikolla mitään discoa ja mahdollinen musiikki vois soida vaimeana taustalla.

Yksi vaihtoehto vois olla 3-kerroksinen paikka, jossa olis Pub-tyyppinen seurustelupaikka katutasossa avoinna vaikka klo 16-24. Lisäksi vois olla varttuneempaan makuun oma tanssipuoli sekä nuorille jytkepaikka toisaalla, ne avoinna vain viikonloppuisin. Tosin itse toivoisin joskus syntyvän paikan, jossa vois bongata ihan tavallisen oloisen kaverin näiden joka puolelle levittäytyneiden anorektisten teinihomojen sijaan.

Tämä nyt on vain tällainen visio tulevaisuuteen, koska täytyyhän tänne saada sitä porukkaa käymään muualtakin, kuten vielä 1980-90 taitteessa vielä tapahtui.
Tosin en enää usko siihen "jokaiselle jotakin" saman yrittäjän ravintolassa, mutta jostainhan on sen alettava.
Tampereella on uskottu autuaasti vuoskymmenet Tresetan yksinoikeuteen tapahtumien järjestäjänä, eikä muut yrittäjät ole kauan pysyneet kuvioissa.
Täällä tunnutaan pitävän kaikkia Setan kilpailijoina, eikä täydentäjinä, kuten pitäisi.

Eletään toivossa!
Aatevapaa (mahdottomasti naurua!)? Varmaankin sitä, että pj saa ajatella ihan vapaasti miten erinomaisesti hän on hoitanut asioita. Hajota ja hallitse, niinhän se sanonta kuuluu. Ehkä myös sitä, että moni maailmanparantaja on herännyt ruususen unestaan ja kaivanut aatteensa romukopasta.
Vaikka miten tekisi mieli kääntä selkä treSetalle, se ei ole paras vaihtoehto. Nyt pitää liittyä jäseneksi ja mennä porukalla aktiivisesti päätöksentekoon, että tämä hullu jakso saadaan siirrettyä historiaan. 99-prosenttisesti tampereen homopopulaatiolle treSeta näkyy Mixein olomuodossa. 1 % sitä muuta on aika vähän.
Aatevapaa voi tietysti olla kuka tahansa ja mennä seuraaviin Leimareihin. Siitä saa varmasti ihan uudenlaisen leiman :-))
Käsittääkseni TrenSeta ei ole oikein infonnut ketään "ulkopuolisia" (= Mixein hlökunta ja Dj:t) mistään muutoksista ja siitä mitä tulee tapahtumaan. Eikä ole pyytänyt ketään jäämään töihin Mixeihin. Eli Setan puolelta taas aivan täydellistä uutispimento paskaa. Kyllä minäkin ottaisisn siinä vaiheessa lopputilin. Tsemppiä Djt ja muut!!!
Olen pitänyt tietovisaani viimeiset kaksi vuotta täysin vapaaehtoispohjalta. Suomeksi sanottuna siis ilmaiseksi. Tämä ei ole mitenkään epätavallista. Mixein tapahtumat yms. on tähän asti pitkälti järjestetty ja hoidettu talkoilla hyvässä yhteishengessä. Tästä syystä ei ole myöskään olemassa minun kohdallani minkäänlaista työsopimusta. Nyt olen kesän ajan Helsingissä töissä, joten en edes halutessani voisi saapua tänään minkäänlaisiin kokouksiin. Eli tässä asiassa ei ainakaan ole teiltä minkäänlaisia papereita pimitetty.

Alun perin tarkoitus oli että palaan syksyllä taas visan pariin. Mutta kuten jo aikaisemmin sanoin, ajatus on täysin mahdoton. Ystävieni tahallinen ja aiheeton mollaus on asia, jota en missään nimessä hyväksy.

Minulla ei siis ole enää mitään tekemistä ravintola Mixein kanssa. Se, että lopetan visan pitämisen on tällä hetkellä henkilösmenetyksistä pienin, joten sitä ei kannata surra. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jäähyväisiä heittäviä DJ:tä voisi kuunnella vielä 200 vuotiainakin. Ja koska minulla on vain valkolakki (ja 150ov.) niin olen varmasti korvattavissa, jos katsotte parhaaksi että tiistain myynnin tuplaaminen ja uusia asiakkaita tuova tietokilpailu jatkuu edelleen.

Keskustelun omalta osaltaan päättäen ja hyvää tulevaisuutta YSTÄVILLEEN toivottaen, Kaisa
Just ja joo. Onhan siihen 80 vuoden ikään onneksi vielä reilusti yli 55 vuotta aikaa. ;)
Omalta osaltaan iso-G kuittaa ja lopettaa keskustelun lainaten ja muokaten S. Weaweria elokuvasta Alien: "This is Gekko; last survival of Mixei. Signing off..." ja syvä hiljaisuus laskeutuu avaruuden tyhjyyteen...