mitä on "kyttääminen"?

  • 1 / 5
  • jussi
  • 9.5.2003 14:54
täällä keskusteluja lukeneena, esiin tulee välillä asia, että heterokaverit eivät enään homon kaapistatulon jälkeen kävisi samaan aikaan saunassa tms. , syynä olisi se, että heterot pelkäisivät homon "kyttäävän".
onkohan kyseessä ihan turha pelko heteroiden puolelta; kaikki ihmisethän katsovat muiden vartaloita (alastomia tai ei) tavatessa ja muutenkin.
vai onkohan homot sisäistäneet nämä `älä sitten kyttää´-jutut alemmuudentunteesta, oletetaan että hetero ei mielellään näyttäisi vartaloaan(alastonta) samalle sukupuolelle. taikka jollekin ,joka voisi olla kiinnostunut.

voisihan joku heterokin, jos täällä käy, vastata. häiritseekö asia todella?
  • 2 / 5
  • Wicked
  • 12.5.2003 9:09
Eikö kyse on aivan samasta asiasta kuin jos mies ja nainen on yhtä aikaa saunassa. Joillekin tämä asia on "pyhä". sekasauna ei ole säädyllistä ilman että kumpikin osapuoli peittää intiimit alueensa uima-asulla tai pyyhkeellä. Näille ihmisille varmastikin olisi vaivalloista olla homoseksuaalin kanssa saunassa...

Kuitenkin heteromiehen, joka voi mennä naisen kanssa alasti saunaan ilman seksuaalista virettä (esimerkiksi kaveriporukalla mökillä tai muuten vaan iltaa istuttaessa), pitäisi ymmärtää ettei homomieskään katsele kaikkia miehia aina "sillä silmällä".

Mutta tottahan on sekin että niin homo kuin heteromiehetkin "tarkistavat" toistensa varustuksen. Samoin naiset saunassa puhuvat myös rintojen koosta yms. Kyse onkin siitä missä mielessä nämä kyseiset tarkistukset tehdään.

Kuten aina, asiassa on monta puolta, kysehän on lähinnä siitä millä tavalla kukin arvottaa saunassa käynnin. Joillekin se on pyhä puhdistumisrituaali, toisille paikka missä asioista puhutaan suoraan, kolmansille siinä paikassa on eroottinen lataus syystä tai toisesta ja neljänsille jotain aivan muuta. Yritä siinä sitten tietää mitä toinen ajattelee tietäessään olevansa alasti ihmisen kanssa, joka saattaa haluta minua, vaikka minä en haluakaan häntä...

*ei pitäisi näin aikaisin aamulla ajatella näin syvällisiä. Menee ajatukset ihan ristiin*
  • 3 / 5
  • Makke
  • 12.5.2003 15:56
Tuota aika hassua, sen jälkeen ku mä tulin kaapista ulos niin tuota ei mun saunomisissa mikään muuttunut... Saunotaan siinä missä ennen kun kerroin... ja siitä kertomisesta on yli 4 vuotta... Ja hetskuja suurin osa kenen kanssa saunon eikä ketään haittaa jos mä niitten paikkoja tutkiskelen... Jotkut ilmesesti ottaa hiukka itteensä tai sitten on jotain tyhmiä alemmuudentunteita...
  • 4 / 5
  • jani80
  • 12.5.2003 17:45
Mulla ei ainakaan mikään oo saunomisessa muuttunu niitten heterokavereitten kanssa, jotka tietää. Eli saunassa käydään ihan kuten ennenkin eikä kukaan ainakaan vaikuta kiusaantuneelta.
  • 5 / 5
  • mimi
  • 12.5.2003 22:28
minua hieman huvitti tuo ajatus, että naisetkin puhuvat saunassa rintojen koosta... minä kun en ole ikinä puhunut ystävieni kanssa saunassa rintojen koosta.

kyllä minäkin voin yhä käydä ystävättärieni kanssa ihan rauhallisin mielin saunassa. mutta veikkaan, että tuo kyttäämisajatus on monen kohdalla sitä, että ei tiedetä tarpeeksi. sitä ei vain tule ajatelleeksi, että ei homoa/lepakkoa jokainen mies/nainen jaksa kiinnostaa. minä olen ainakin huomannut sen olevan tuo yleisin kyttäämispelkoa aiheuttava harhaluulo.