Värjättyjen hiusten vaalennus

Hei,

Joltain täältä on pakko löytyä kokemusta siitä kuinka kestovärin (tumma pohja vaaleita raitoja) saisi pois hiuksista.

Ihanne olisi, jos voisin värjätä hiukset kohtuullisen vaaleaksi, mutta jos tämä on mahdotonta niin tumme peittävä värikin kelpaa. Voiko tumman värin yrittää siis poistaa värinpoistolla, vai tuleeko tuloksesta punainen tai keltainen tms. Ja pystyykö vaalean värin vastaavasti peittämään tummalla?

Tema
  • 2 / 18
  • geenipossu
  • 18.5.2003 12:58
Itselläni oli jokin aika sitten tummanpunaiset hiukset ja vaalensin ne. Operaatioon kului kaksi värinpoistoa mikä ei tíetenkään ollut hiuksille mikään maailman nautinnollisin tila.
Lopputulos oli melko vaalea mutta latvat jäivät hieman kellertävän oransseiksi. Jos hiukset ovat punertavat niin värinpostolla saa aikaan vain kellertävät/oranssit hiukset.
Kun olin värit hiuksistani hävittänyt niin hiusten kunto ei mikään kehuttava kyllä ollut mutta kyllä se siitä viikossa toipui :)

Tulikohan tästä liian sekavaa? *miettii*
  • 3 / 18
  • ihmettelevä
  • 18.5.2003 18:10
Miks ihmeessä homot blondaa hiuksensa???
Mikä vetyperoksidissa kiehtoo?
Blondatut huikset on usein niiin mauttomat... ne käy aika harvalle...
Nythän on IN ruskean eri vivahteet hiuksissa.Vaaleus on ehdottomasti OUT!!
On totta että vaaleat hiukset pukevat harvoja suomalaisia
vaatii päivettyneen ihon ja ruskeat silmät : )
KONTRASTIT TOIMIVAT AINA.
Itse erehdyin valkaisemaan hiukseni (omaväri ruskea) noin vuosi sitten keväällä. No hiukset olivat valkoiset, mutta elottomat ja jotenkin "painavat".

Katselin itseäni peilistä kaksi päivää ja marsin takaisin valkaisijalle ja sanoin, "kaikki pois".

Syksyyn mennessä tukka oli entisellään ja kaupan päälliseksi sain todella upean rusketuksen kaljuuni!
  • 6 / 18
  • wlööövv
  • 19.5.2003 19:41
no jaa... kun ei tunnu irtoovan mitään rakentavampaa ni lyhyestä virsi kaunis. jos siis ei haluu ultrablondia ni yksinkertanen värinpoisto, liiat tummat pois ja (vaalentava) vaalee kestoväri päälle. keltaisuuden poistoon tuhkan sävyjä tai sinistä shampoota. ja eiköhän toi "blondaus on ehdottomasti out" -kommentti vois jäädä arvoonsa. trendikkäimmät ja parhaan näköset hiukset on kumminkin ne, jotka suurimmalla ylpeydellä tunnetaan... tosin omana henk.koht. mielipiteenä lisättäköön mys että kyllä se optisen valkonen kuontalo paremmin sinisiä/harmaita/tiskivesi/vihreä -sävyjä silmissä korostaa....l
eiköhän ne vaalene ihan tavallisilla aineilla. itse joskus samassa tilanteessa laitoin vaa tavallista blondausväriä päähän ja ihan hyvin toimi. tummat ovat siis hiukseni luonnostaan... mutta liikaa ei parane laittaa myrkkyjä päähän. jos kaikki väri lähtee niin hiukissa näkyy sitten vain karoteeni ja se tuskin kauhesti innostaa ellei halua oransseja hiuksia...
Mä en kyl suosittelis alkaa itte väsää kovin radikaalei värinmuutoksia kotikonstein. Jos nimittäin tummaa väriä alkaa poistaa tavoitteena tosivaalee, voipi tuloksena olla kauhiaa hamppua pääntäydeltä. Sitte ku siihen luutaan sysää viel jonku värin päälle, on lopputuloksena todennäkösesti vanutettua supikoiraa muistuttava luomus! Uskokaa mua, oon itse kokenu. Parempi on säästää hiukan rahaa ja mennä parturiin. Parturissa tummaa väriä sitte vaalennetaan erilaisin vaalean sävyisin raidoin, hoitavilla tuotteilla, jolloin tulos luonnolisempi ja hiuksissa on vielä eloa ja kiiltoa jäljellä. Säästöä on, muuten, sekin, että menee suoraan parturiin, ennen itseaiheutettua katastrofia. Jääpähän kotivärien hinta käyttämättä, ku lopputulos olis kuitenki niin kauhee, et kampaamoon on jokatapaukses mentävä. P.s. Mulla kesti kämpaamos 3,5 tuntii, et saatiin mun hiusten väri taas palautettua luonnolliseks omien tuhojen jäljiltä. Ja arvatkaa vaan, mitä makso! Päälle pitää sit tietenki laskea viel kotivärien hinnat, eli värinpoisto ja kaksi väriä.
  • 9 / 18
  • Zeppelin
  • 20.5.2003 13:40
Huh-huh... on se onni ettei kaikkien tarvi yrittää esittää jotain muuta mitä on. Sitäpaitsi luonnollisuus on mun mielestä muutenkin seksikkäämpää kuin tollanen teeskentely tai naamioituminen. Exäkin meni blondaamaan ihan vitivalkoseksi ja koska naamavärkkikin on kuin haamulla ja hailakan siniset silmät, niin enpä oo platkumpaa ja väljähtyneempää ilmestystä nähnyt ihan hetkeen aikaan...
Eihän tukan värjääminen välttämättä mitään teeskentelyä oo. Sehän voi olla myös itsensä ilmaisemista! Ja mä veikkaan, et mun nykyisest hiusten väristä ei monikaan huomaa, et se on jotain muuta, ku oma. Mä värjään tukkaa vaihtelun vuoksi, korostaakseni vaikka kesäistä rusketusta, tai elävöittääkseni hiuksia. Parturissa käyntiä voi pitää sellasena pienenä hengähdystaukona arkena, niinku vaikka solariumia, uimista ja saunomista jne. Kyllä sitä voi välillä vähän hemmotella itseään tällaisillakin konsteilla.
Voi luoja, Zeppelin, tolla logiikalla kukaan ei värjäis hiuksiaan tai käyttäis meikkiä, saati että kehtais pitää erilaisia vaatteita (ehdotan mao-pukua kaikille). "Teeskentely ja naamioituminen"? Kuulostat ihan joltain katkeroituneelta oranssihiuksiselta, jonka luonnontilaisiin haiveniin ei pure yhtään mikään.

Eikös ne punkkaritkin jo aikoinaan nimenomaan _ilmaisseet_ itseään vaateidensa ja hiuksiensa kautta, eivätkä siis suinkaan yrittäneet teeskennellä jotain. Paitsi että Zeppelinin hyökkäys johtuu varmaan vain siitä, että hänen mielestään kaikki blondit ovat varmasti jotenkin epäilyttäviä sääliöitä.. Vaikea kuvitella, että kukaan tulisi meuhkaamaan tänne jostakin naamioitumisesta, jos aiheena olisi vaikkapa kaunis pähkinänruskean vivahde tms.

t. myöskin blondi (purkista)
Heh :-D tekoblondit on kyllä mun mielestä ehdottomasti "sääliöitä" :-D samoin kaikki teko-mikäväritahansa-naamioitujat.
Myönnän että itekin kerran sorruin, bf:n painostuksesta, värjäykseen. Vappuna spraypullosta, mut se oli onneksi aamulla tyynyliinassa kaikki :)
Kyllähän se punkkareiden touhu oli itsetehostusta pahimmasta päästä. Eihän ne miltään näyttäisi omana itsenään...
Muistakaa nyt kuitenkin että ei se "kaunis" kuori muuta sitä sisällä olevaa silkkoa miksikään...
Jos sinun mielestäsi olen "teko-mikäväritahansa-naamioitujat", kun tykkään vaihdella hiusteni väriä, niin tätä keskustelua on aivan turha jatkaa. Et näytä ymmärtävän, että monet vaihtavan väriä ihan itsensä vuoksi. Omaksi iloksi. Hiusten värjääminen on mukavaa. Se tuo vaihtelua. Jos on räiskähtelevä persoona, niin eiköhän se kirkuvan punainen/violetti/whatever tukka tuo sitä puolta ihmisestä vielä paremmin esille.

Sinun ihannemaailmasi on täynnä "aitoja", "teeskentelemättömiä" harmaavarpusia. Tai kyllähän ne harmaavarpusetkin osaavat teeskennellä, ainakin sillä että kuvittelevat luonnollisen ja tylsän maantietukan nostavan heidät jotenkin ylempiarvoisempien ja parempien ihmisten kastiin. Tsiisus mitä tiukkapipoja.. Kylläpä on säälittävää.
Voivoi...tais olla väärä aika kuukaudesta heittää vähän hjuumoria.... tai sitten (teko)blondit on ihan oikeesti kauheen herkkänahkaisia :-D
Hiusten värjääminen nyt vaan näkyy olevan sellanen homoele. Pidän kyllä neitimäisyytenä. Toisaalta hiusmania on sitä ylipäänsä, homothan on näitä, joilla "on aina tukka hyvin" ja käyvät kaks kertaa kuukaudessa parturilla. Itselläni ei kyllä rahat riittäis.
Ihan vaan tiedoksi, viikonloppuna mun tummat hiukset muuttuvat blondiksi. Se tapahtyy lorealin värinpoistoaineella, tepsii hyvin, ja ja hiukset ovat senjälkeen ihan loistavassa kunnossa.
Värjäämisellä en korosta feminiinistä puoltani (koska sellaista ei mitä ilmeisemmin ole), vaan ihan vaan vaihtelun vuoksi.
Kehoitan kaikkia kokeilemaan mikäli mieli tekee, ja jättämään nämä " blondaus on out" ym kommentit omaan arvoonsa. Mitä vittua se muille kuuluu millaset sun hiukset on. !
vuosia sitten pitkä fleda ja siinä kuuden vuoden eri sävyt (monta!) näkyvissä. sitt kävelin Face´iin espalla, ja kas, siellä saivat kaikki värit pois, ja vielä omanvärisen fledan tilalle. sikäli omanvärisen, että pullosta sekin. mutt en kyllä olis itse alkanut hommaan. (enkä olis edes osannu)