Oletko tyytyväinen ulkonäköösi?

Niin, eli oletko tyytyväinen ulkonäköösi? Voit myös arvioida omaa ulkonäköäsi asteikolla 1-5 (1=ruma, 2=siedettävä, 3=ihan kiva, 4=oikein hyvä, 5=upea!)

Oma vastaukseni:
Kroppa 3½, Kasvot 3½.
Olen tyytyväinen... mutta mikäli olisi mahdollista, vaihtaisin kyllä parempaan. En kuitenkaan "hinkua" paremman näköiseksi. Tyydyn siis tähän nykyiseenkin täysin. Eniten kyllä häiritsee hiukseni, jotka eivät koskaan tottele, kun niitä yritän asetella jotenkin =)

Tässä ihan vain haluaisin tietää, miten ihmiset arvioivat oman ulkonäkönsä, ja ovatko he tyytyväisiä siihen. En hae keskustelua aiheesta, onko ulkonäöllä merkitystä.
Aikalailla samalla tavoin arvioisin itseäni. Olen mielestäni paremman näköinen kuin vaatimattomalta kuullostava "ihan kiva", mutten kuitenkaan "oikein hyvä." Noiden kahden välillä voisi olla vielä joku "3½=hyvä." :)

Mulla on kanssa pahin stressi hiusteni kanssa kun ne eivät totelle minkään valtakunnan tököttejä. En ole myöskään toistaiseksi onnistunut löytämään kampausta josta pitäisin. :(

Toinen stressin aiheeni on laihuuteni. Se kuitenkin johtuu geeneistäni ja kasvisruokavaliostani, joten siitä en voi sen enempää valittaa. Kaipa sekin pihvillä päivässä häviäisi. :D

Kahta stressin tynkää lukuunottamatta olen todella tyytyväinen ulkonäkööni.

Kai
Jos vertaan muihin homoihin niin olen 4.0...4.5. Jos taas heteropoikiin niin 3.
tyytyväisempää pirkkosta tuskin maa päällään kantaa... pikkujuttuina tietty on että nenän, leuan, posket, hampaat, kädet, jalat ja mahan ja oikeestaan kaiken muunkin jäljellejäävän vois korjata mutta jos kyse on ihan vaan tyytyväisyydestä ni olen kyllä tyytyväinen.. tukkakin on niin loppuunkäsitelty (vink vink tuskailijat....) että taipuu just mun mieleni mukaan... kevät hiipii nurkille ja vaikka just on lycran käyttökielto alkanu ni innolla odottelen kesää ja vähäpukeisempia päiviä....
Ei kai sitä kukaan nyt itseään täydellisenä pidä (eihän?!), aina on jotain parantamisen varaa...?!

Jossain lehdessä joskus luki että miehistä enemmistö haluaisi itselleen paremman vatsan. No mulla ei ole sen suhteen tod valittamista (prkleen laiha luikku kun olen), mutta mä haluaisin rintalihakset. Mutta nuo geenit... Jos ei isälle eikä isolleveljelle (joka tekee täysin fyysistä raksatyötä) moisia ole tullut niin tuskin mullekaan... Ne vaan olis aika kivan näköset, kun muutenkin olen ihan timmissä kunnossa... 4+

Muttamutta, ei jotain pahaa ettei jotain hyvääkin. Kaikki muu onkin sitten mun mielestä pielessä, mutta onneksi se kauneus on katsojan silmässä - eli mitä mä huolehdin siitä miltä mun naama/hiukset näyttää, kyllä se jotain miellyttää... Kunhan nyt jotain tulee väsättyä tukalle aamulla, ettei se ihan pystyssä sojota *naur* 3-

(siis totuus: mihinkään ei voi lähteä ilman että on hiukset laitettu tai sitten päähän jotain mikä peittää sen kamaluuden luonnontilassa *naur x2*)
  • 6 / 22
  • gluglugluu
  • 12.5.2003 0:36
Vartalo: 2
Kasvot: 3,5

Kasvoni ovat juuri minulle sopivat ja kroppa on niin trimmissä kunnossa, että! Kaikki hienoa paitsi muutama kamala arpi :(
Tän käsittämättömämpää keskustelua en ole vielä kertaakaan elämässäni nähnyt:

toisilleen tuntemattomat ja näkymättömät ihmiset arvioivat kirjallisella keskustelupalstalla ulkonäköään numeroilla. Haloo??!!!

Hankkikaa elämä. (Toi lausahdus luultavasti keksittiin vastaavanlaisessa tilanteessa).
  • 8 / 22
  • Grimalca
  • 12.5.2003 22:52
> Tän käsittämättömämpää keskustelua en ole vielä
> kertaakaan elämässäni nähnyt:
> toisilleen tuntemattomat ja näkymättömät ihmiset
> arvioivat kirjallisella keskustelupalstalla ulkonäköään
> numeroilla. Haloo??!!!
> Hankkikaa elämä. (Toi lausahdus luultavasti
> keksittiin vastaavanlaisessa tilanteessa)."


Tuota noin... Voisiko joku toinenkin antaa vahvistuksen tälle mielipiteelle? Minun on erittäin vaikea uskoa, että monikaan ajattelisi asiasta noin.

Tämä keskustelu olisi järjetön, jos arvostelisimme toistemme ulkonäköä... ehkä luulitkin niin?

Minun mielestäni on erittäin mukava lukea ihmisten mielipiteitä vaihteeksi omasta ulkonäöstään. On kiinnostavaa nähdä miten ihmiset arvioivat omaa ulkonäköään, mikä heille tuottaa tuskaa ulkonäössä ja mistä he ovat siinä ylpeitä. Jo muutama on sanonut, että heillä on maailman itsepäisimmät hiukset, joita ei saa asetettua mitenkään. On kiva huomata, että on kohtalotovereita.

En ymmärrä, mikä tässä keskustelussa nyt on niin järjetöntä. Sinun logiikallasi olisi järjetöntä lukea leffa-arvosteluja elokuvista, joita et ole nähnyt... lukea ruokaohjeita tai tuntemattomien ihmisten sydänsuruja, sillä hehän ovat sinulle näkymättömiä ja tuntemattomia.

Kyllä, voimme varmasti porukalla hankkia elämän... ...sinulle.
Joo. Mun mielestä on kans vähän dorkaa laittaa toisten keskustelun sekaan, että hei teidän keskustelu on typerä. Tai siis se on todella dorkaa.

Jos keskustelu ei kiinnosta, niin voi katsella jotain muuta, tai perustaa itseään kiinnostavan keskustelun.

Älä oo party-pooper.
Sori mulla ei oo oikeesti elämää... =P

Joo - oisin ehdottomasti 5 & 5 jos saisin noin 500kg ihraa pois. Tai no jotain 15kg. Kesä tulee! Fingers down the throat time!
Leffa-arvostelujen ideana on, että voit halutessasi mennä katsomaan kyseisen leffan. Ruokaohjeiden ideana on, että halutessasi voit valmistaa kyseistä ruokaa. Tämä ajatusten vaihto ei siis ole verrattavissa edellisiin.

Keskustelun aloittaja painotti, ettei ole kiinnostunut yleisellä tasolla ulkonäön merkityksen pohtimisesta.
Kun sen jälkeen miettii mistä ylipäänsä puhutaan, tulee toivottavasti siihen tulokseen, että keskustelijoiden olisi parempi käyttää aikansa johonkin muuhun. (Kuten varmasti minunkin, myönnettäköön).

Ja minkä vuoksi koko keskustelua ei saisi kyseenalaistaa?
Minunkin mielestä tämä keskustelun aihe on lähinnä typeryyden huipennus. Mutta eihän mun tän enempää siihen tarvitsekaan osallistua. Mainitsinpahan vaan kun joku kyseli muita näin ajattelevia...
no huh huh, johan on taas pojat keksiny. luulis ettei itteensä tarvi enää arvostella asteikolla ku muutenki baaris kaikki arvostelee ihan ilmaiseksi ja pyytämättäkin, niin se vaan on....
huaaaaaah
No voih... en voi muuta sanoa, kuin että ainakin omasta mielestäni on erittäin mukavaa lukea ihmisten mielipiteitä omasta ulkonäöstään. No, ei se näemmä kaikkia kiinnosta.

Ja tuosta peilikuvasta sen verran, että se nyt on aivan turha. Asteikko 1-10 on liian suuri, siis liian tarkka. Ei ihmiset osaa antaa noin tarkalla asteikolla, kun monet luulevat vieläpä, että 7 on keskitasoa tuolla asteikolla. 1-5 tähteä olisi parempi. Lisäksi pisteet kerätään kotiin paljaalla pinnalla tai huumorilla.
Olisipa tuollainen, mutta hieman vakavampi, jotta sen tuloksia voisi ottaa tosissaan... no, ehkä minä olen liian vakava sitten.
Hassua, etteivät jotkut lainkaan käsitä mikä tämä keskustelun pointti oli. Minusta pointti ei lainkaan ollut 'onks mulla hyvä perse' -tyylinen keskustelu, niinkuin esimerkiksi nimimerkki Enkku olettaa.

Ja jos keskustelu ei nyt olekaan ruokaohjeisiin verrattava, niin ehkäpä paremmin kuin kysyisi mieliruoasta. Jotkut sanoisivat maksalaatikko, mutta ei sen perusteella vielä sitä ruokaa voisi laittaa. Tämähän on vähän niinkuin pinkkinen kysymys, eikä siihenkään tarvitse vastata jos jotenkin ahdistaa :)

Jaa että mikäkö tässä keskustelussa on ollut mielenkiintoista? No esimerkiksi se, että numerot menevät tuonne yläkanttiin, ja Grimalca itse jo mainitsikin niitä muita, kuten se, että mistä ihmiset pitävät ja eivät pidä omassa ulkonäössään. Mutta ulkonäkö tuntuu olevan Vakava Asia, ei siitä saa ilmeisesti puhua kuin korkeintaan semifilosofisesti :)

Grimalcan kanssa olen hieman eri mieltä siitä, että peilikuvan asteikko olisi liian tarkka, kuten tästäkin keskustelusta huomaa, ihmisille tulee heti tarve antaa 3½ tai 4- :) Tässä asteikko on siis hyvä, mutta esim. 1-5 tähteä tuntuu minusta liian simppeliltä. 1-10 asteikon ongelma on kyllä se, että ihmiset ajattelevat sitä kouluarvosanana, eli asteikolla 4-10 :P

Niin, ja itse kysymykseen, ehkäpä jotain 2½. Parannusta olisi helppo tehdä jos kiinnostaisi, mutta kun ei. Ja näitten hiuksien kanssa kiroavat ammattilaisetkin, mutta saapahan ilmaisia hiustenleikkuita kun näillä on hyvä treenata :D

-node
Mä en näe Peilikuva-systeemissä mitään suurempaa vikaa. Vaikka jotkut antavatkin arvosanan 4...10, toiset taas 1...10, ei se haittaa koska statistiikka tasaa vaihtelut.

Itselläni oli parikertaa omakuvani eräässä toisessa arvostelu saitissa. Molemmilla kerroilla arvosana oli kolmen päivän päästä desimaalilleen sama (9,4).

Jos ei halua pahoittaa mieltään huonosta arvosanasta, kannattaa ottaa monta kuvaa ja valita niistä paras.

Siinä olen samaa mieltä että vauvakuvat ja oman kissan/koiran kuvat eivät kuulu saitin ideaan. Niille olenkin aina antanut arvosanaksi 1. Myös aurinkolaiseilla "sensuroidut" kuvat saavat saman arvosanan.
Mä oon kuulkaa pitkä tumma ja komee, minkäs teet... baarissa pojat on sanoneet toiset kauniiksi ja toiset komeeksi. Suurin osa on ollu kyllä ihan kommentoimatta... Lihaksetkin mulle oli jo tuloillaan, mutta väsyinpä sitten siihen kuntosalitouhuun kesken kaiken. Suunnittelen come-backia.

Alkuperäisella 1-5 asteikolla suon itselleni kursailematta nelkun.
Guardian: miksi kärvistellä? Ota silikonit niin rintaprobleema on laakista ratkaistu. Ei ne niin alyttömiä maksa.
  • 22 / 22
  • Guardian fairy
  • 22.5.2003 22:02
Bob Dylan laulaa :
"The woman that I love she a got a prizefighter nose
Cauliflower ears and a run in her hose
She speaks with a stutter and she walks with a hop
I don't know why I love her but I just can't stop
You know I love her
Yeah I love her
I'm in love with the Ugliest Girl in the World"
.....
joten.. ei kai sil kauneudella väliä.