Asiaa kuntoilusta

Tämän saitin keskustelupalstalla ei paljoa urheilemisesta puhuta. Kiinnostaisikin tietää kuinka moni urheilee säännöllisesti. Kaikesta muusta puhutaan mutta kuntoilemisesta ei.
Itse urheilen säännöllisesti, mutten ole montaa homoa tavannut joka lenkkarit jalkaansa laittaisi ja kirmaisi lenkkipoluilla.
Ovatko bilettäminen ja söpöily niin merkittäviä tehtäviä ettei sinne urheilemaan ehdi / jaksa mennä?
Yksi edesmennyt poikaystäväni ei koskaan tehnyt mitään liikuntaan viittaavaa. Seksi oli ainoa missä sykkeet nousi koreammalle. Hän sanoi jopa ettei tarvitse muuta kuntoilumuotoa. Ja, että hän ei edes omista urheilukamoja. Ei hän oi urheilla! Pöh...? Näinkö muutkin ajattelevat? Toivottavasti ei kovinkaan moni.

Tutustuisin kovin mielelläni nuoriin, urheileviin tyyppeihin, mutta mistä ihmeestä heitä löytyy?
Kesällä merelle melomaan, patikoimaan, juoksemaan, fillaroimaan, uimaan, heitteleen frisbeetä, pelaamaan beachvolleytä... ja talvella lumilautailemaan.
  • 2 / 34
  • kiinteytyvä
  • 28.1.2003 0:45
Kerro missä Helsingin keskustassa on miellyttäviä, gay-ystävällisiä kuntosaleja. Mielellään alueella Kamppi- Punavuori-Eira. Otan informaation kiitollisena vastaan.
Ainakin Aleksin pihan Elixia Alexiumissa käy paljon homoja... ja sali on ihan kiva ja siisti.
Käyn 4-6 kertaa viikossa kuntosalilla. Kesäisin tapaan myös juoksennella.
  • 5 / 34
  • Mrs. Bean
  • 28.1.2003 9:28
Pari kertaa viikossa uimaan, ja kaikki matkat kävellen. Kouluun ja harrastuksiin. Enempi pitäis liikkua kun on istumahommaa enimmäkseen toi opiskelu.
Vai ei muka urheilla...?!? Noh, minä ainakin treenaan ja kilpailen ihan tosissani... :-)
Laji jääköön tässä yhteydessä mainitsematta, kun se on niin marginaalilaji täällä
Suomessa (ainakin toistaiseksi) ja piirit on pienet... Eli lajitreenit on 3x vko + kilpailut
päälle... Ja tietty salilla tulee käytyä, pyöräiltyä ja semmosta... :-)
Mä kuntoilen ... ja kyllä on vähän sellainen käsitys että kaikki kuntoilee jollain tapaa jos mielii pysyy ratakunnossa.

Mun mielestä kysymys on siitä, mikä oon cool - eli sä voit istuu terassilla ja lukee imagea viimeisen päälle dressed up. Kun sua katsoo tarkemmin, niin kas kummaa...lehden välistä pilkottavat viimeiset luentomuistiinpanot...tai sä voit sanoo nukkunees koko päivän, et jaksat sit lähtee alotteleen - tosiasiassa sä oot puurtanut salilla koko aamupäivän....miten se nyt olikaan... poikuuden voi menettää mut katu-uskottavuutta ei koskaan.
  • 8 / 34
  • solarium
  • 28.1.2003 15:19
Kuntoilen säännöllisesti joka viikko, pelkästään pöytätennisharkkoihin menee 2 treenikertaa viikossa. Sen päälle vielä muita sisäpelejä, uintia, salia ym. Suurin osa vapaa-ajasta, ja osa työstäkin, menee urheilun parissa.
  • 9 / 34
  • The Dude
  • 28.1.2003 15:31
Minä ainakin kuntoilen erittäin paljon. Tässäkin ovat kysymyksessä marginaalilajit, mutta kerronpa sen verran, että lenkkeilen, käyn harjoituksissa noin 5 krt viikossa, joogaan ja uin säännöllisesti.
Jokahomon urheilulajeja:
1. Yksilölajit yleensä
2. Uinti
3. Pyöräily
4. Kuntosali (+spinning yms.)
5. Kävely
6. Lentopallo
7. Yleisurheilu
8. Tanssi, jäätanssi

Jokalesbon urheilulajit:
1. Jääkiekko
2. Jalkapallo
3. Yleensä ryhmäpelit

Jokabiseksuaalin urheilulajit
1. Yleisurheilu
2. Jalkapallo (!)
Neljä kertaa viikossa kuntosalilla. Yleensä 2 kertaa 2 erilaista ohjelmaa: yksi rinta, jalat ja toinen selkä, olat ja kädet. Aina vatsaa ja yleispunnerrusta. Lisäksi viikonloput talvella rinteessä, kesällä mökillä halkoja hakatessa ja puutarhatöissä.

Tämä kaikki alas hyvän ruoan ja viinin kera :)
Todella mukavaa kuulla että kiinnostusta löytyy urheilemiseen. Taidan itse olla hakeutunut vaan toisenlaiseen seuraan tahtomattani, kun ei urheilun harrastajia ole kaveripiirissäni lainkaan. No sen kyllä näkee yleisenä velttoutena ja jaksamisena ongelmissa. Ketuttaa heidän ainainen kitinä tyyliin: "EI JAKSA - EN MINÄ JAKSA."

Tuohon nimim. "Urheilijan" vastaukseen on kommentoitava. Miksi joukkuelajit eivät olisi suosittuja homojen lajeja? Listauksesi tuntuu jotenkin osuvalta ja on varmaan totta että yksilölajit ovat suuremmassa osassa. Mutta eikö löytyisi tiimiä joka koostuisi homoista ja pelailisi niin ulko- kuin sisälajeja yhdessä. Olen lueskellut urheilupaikkojen ilmoitustauluja ja yrittänyt löytää samanhenkistä tiimiä, pelasivatpa he sitten mitä tahansa. Ei vaan ole tullut vastaan sellaista. Setalla kai on jokin urheiluporukka, mutta toiminta on kuulemani mukaan aika sammunutta ja satunnaista.
Mieli tekisi päästä pelaamaan myös joukkuepelejä.
Eikös homoille ole joku oma urheiluseurakin...? En sitten tiedä miten aktiivista toimintaa
siellä on... Setan sivuilla tais olla linkki niiden sivuille...
Onhan noita homoporukoitakin... tsekatkaapashttp://www.hot.fi

Rohkeasti vaan mukaan - ihan kivaa porukkaa, vaikka en enää itse käy.

Ai niin - mä olen enemmänkin noita joukkueurheilijoita, heteroporukassa, vaikka ehta homo olenkin.
hmmm... Aleksin Elixian on mukava kuntosali. Ei repaleisia bodareita, siistit tilat ja asiallisia asiakkaita. Ja Body Pump sekä Xyckling ovat oivia keinoja pumpata kroppa kuntoon! P.S. söpöt ohjaajat
(ja tää ei ole mikään harkittu mainos)
Itellä on Han Moo do sydäntä lähellä. Treenit about 3 krt/vk sitten lenkillä käyn välipäivinä ilmasta riippuen.
Moi! Vai ei homot liiku! No harmittavan usea ei tee sitä muualla, kuin DTM:ssä ym. baarin tanssilattial sekä sängyssä. Se on valitettavaa. Ylös, ulos ja lenkille siitä!

Onneksi poikkeuksiakin löytyy, kuten mä. En kyl haluis olla mikään poikkeus, kun käyn pelaa 2 kertaa viikos futista ja 2 kertaa salibandya. Kyl mä käyn joskus dtm:ssäkin bilettää, aina kun täältä 350km:n päästä sinne päin pääsee.
Apua,
uusi kuntopyöräni on upea, jne, mutta sen polkeminen on armottoman tylsää.
Tarvitsen neuvoja , miten saisin pyörästäni eniten hyötyä irti, ostin sen polttaakseni ylimääräistä rasvaa kehostani. Olenko erehtynyt väärään laitteeseen? Auttakaa te, jotka kenties kuntopyörän myös omistatte...?
Kuinka usein viikossa pitäisi polkea, ja kuinka rajusti?
Laita pyörä telkkarin eteen ja katso sitä samalla kun poljet :-) Hienoimmissa pyörämalleissahan on valmiita ohjelmia ohjelmoituna... Kahtenä peräkkäisenä päivänä ei varmaan kantsi polkea, että kroppa ehtii palautumaan... Minulla ei kyllä itselläni ole kuntopyörää, koska poljen ulkona ympäri vuoden... ;-)
Mä käyn kans Alexiumin Eliksia salilla. Olsi kiva d´saada joku treenaus kaveri. Ei siis mitään muuta.
on se säälittävää kuulla ku suomalaiset ei liiku!! ja varsinkin homot! miten jengi sitten pysyy hoikkana?! Ite liikun reippaasti työnpuolesta(kuntosalilla ohjaajana) keksimäärin 5-7krt/vko! ihan kivasti...
Homoilla ja lesboilla on oma urheiluseura:HOT. Kannattaa ainakin kokeilla. Porukka on mukavaa ja lajejakin löytyy. Joskua kysellään, miksi pitää olla oma seura. Systeemi toimii niin, ettei saleja saa, jos ei oo rekisteröityä yhdistystä. Lajeina ainakin pyörii säännöllisesti lentopallo, salibandy, sulkapallo, aerobic, uinti (ahdasta, koska ratojen saaminen vaikeaa). Porukoissa käydään myös laskettelemassa, hiihtämässä, pyöräilemässä, matkoilla. Seuran nettisivuilta saa lisätietoa. Mukaan tullaksen ei tarvitse olla huipputekijä. Kunto ja taidot kohentuu ajan myötä. Suosittelen.
Juuri ostin tänään ihka uudet murtsikkasukset. Nyt laduille. *Nam!*
Mieli kyllä tekis harrastaa liikuntaakin enemmän kun sen minkä töiltä ehtii...

Mutta tämä kolmivuorotyö ei hirveesti liikkumavaraa anna. Epäsäännöllinen työaika jotenkin latistaa fiilikset.

Ei kellään vinkkiä olis kuinka sovittaa epäsäännöllinen työaika hyvään kuntoiluharrastukseen?
Joillekin kuntosaleillehan saa näitä avainkortteja, joilla pääsee sisään 24h eli voi käydä treenaamassa just silloin kun itselle sopii... Vaikka sitten kolmelta yöllä... ;-)
Itselläni on maailman epäsäännöllisin elämänrytmi,mutta äärettömän hyvä syy jokapäiväiseen liikkumiseen:koira.
Vaikka keli olisi millainen tahansa,tai itse "tattis ja tasaraha",täytyy otuksen kanssa käydä pitkä lenkki.
Ja kummasti lenkki iloisen hau-haun kanssa aina piristää.
Jos mahdollista, niin kannattaa kulkea työ matkat polkupyörällä tai jalan, semmoinen 2-5km lenkki mennen tullen käy hyvin kuntoilusta, lisäksi on töissä virkeämpi aamuisin!
Uudet murtsikkasukset ovat olleet tehokäytössä. Lauantaina heti 10 km lenkki, sunnuntaina toinen ja tänään, tiistaina, kolmas, kun meillä on Eid-al-Fitrin vuoksi vapaapäivä... Enpä olis uskonut, että murtsikointi on näin mukavaa. Kahdenkymmenen vuoden tauon aikana oli jotenkin päässyt unohtumaan :)

Ah tätä autuutta!
Tämä sälli on pyöräillyt koulu- ja työmatkat jo yli 12 vuotta.
Ei haittaa pakkaset talvella, vaikka mittarit vetää -27 :-) Kivasti on pirteä olo aamulla yliopiston penkkiä kulutella tylsää luentoa kuunnellen

Pyöräily käy hyvin hyötyliikunnasta muun kuntoilun ohessa. Salilla käyn 3 x viikko.
whii!
Kyllä homot kuntoilee, harmi vaan että liian harva...
Itse oon tosi addiktoitunu kuntosalillakävijä, vähintään 4 kertaa viikossa tulee käytyä. Siitä on tullu sellanen elämäntapa... jotkut osaa harrastaa sitä ihan kohtuudellakin...
Monet homppelit valittelee jotain ulkomuotoon liittyviä asioita, jotka olis korjattavissa liikunnalla, mutta harva on sit valmis rehkimään sen eteen. Helpompaa kun on vaan hyväksyä itsensä sellasena kuin on... tai sitten vetää soppaa 24/7 ja kuvitella olevansa tyytyväinen itseensä... niih...
Suosittelen kaikille liikuntaa harrastaville Astanga-joogaa, mikä tekee hyvää sekä kropalle, että mielelle. Paikatkin tulee notkeiks.