juomingeista...

Mä olen niin huono noiden drinkkien suhteen... kertokaa mulle jotain hyviä drinksuja, jotka ovat hyvänmakuisia, edustavia ja ehkä vähän väkeviäkin. Tärkeetä olisi myös, että ne olisivat niin kuuluisia, et niitä saisi vähän "tasottomammastakin" baarista. Kiitos.
Manhattan on edustava ja sitää jaksaa juoda parikin peräjälkeen. Mut se on ehkä kylmän vuodenajan drinkki. (ja huom. nimi alkaa MAN-)

Margarita on kesädrinkki ja yhtä edustava ja klassinen. Sitä jaksaa juoda vaiks kymmenen peräkkäin. Pari ensimmäistä mielellään suolareunalla!
Jäin aikanaan "koukkuun" klassikkoon Gin&Toniciin (tuttavien kesken GT). Raikas, pirteä, tyylikkään näköinen. Kokeile myös limen kanssa sitruunan sijaan. Ja Fitness-lehden mukaan energialtaa kevyin... Joten sopii esim. rantaleijonille.
klassikoista cuba libre maistuu, jos on rommin ystävä ja tietenkin tuo perinteinen blue angel, joka on myös väriltään kaunis :)
Kuumana kesäpäivänä mansikka- tai banaanidaiquiri on tosi namia =)
Itse olen rakastunut Passion pohjaiseen-drinkkiin, siihen ihanaan trooppisen makuiseen. Ravintoloista sitä saa eri nimikkeillä esim Bymbu ja Itämerenlaivalla se tunnetaan Red Summer nimellä. Sisältää 2 cl Passionia, 2cl jotain likööriä (en muista mitä - ilm. minttu) ja loput Spritea. Tarjoillaan kylmänä jääpalojen kera.
Aah- ihanaa. On muuten helppo itsekkin tekaista.
Nääh turhaa hienostelua.

Otetaan 20 litraa vettä, sokeria ja turbohiivaa. Annetaan käydä lämpimässä paikassa muutama päivä, ja eikun juomaan.
Mihinkähän juomaan GT:a verrattiin Fitness-lehdessä? Tonicissa on 36 kcal/dl, joten mistään kevyen kevyestä juomasta ei todellakaan ole kysymys, vaikka onkin yksi lempparidrinkeistäni.
City laskee tietysti alkoholin kalorit mukaan, mutta tärkeämpäähän olis laskea sokerin kalorit!
Long Island Ice Tea - tuplana. Oikein hyvää! Niitä ei tosin montaa ehdi yhden illan aikana kumoamaan...
siitä tequilasta tuli mieleen, että tequila sunrise on oikein piristävä ja sitä pitäisi saada kyllä melkein joka paikasta.
  • 15 / 27
  • suojelupoliisi
  • 4.4.2003 0:57
Cuba libresta... se on tosi hyvää, mut mä olen joutunut monessa paikassa huomaamaan, ettei sitä ole tarjolla. :(
Anteeks hä? Cuba Libree ei tarjolla? Nooh, ei hätiä, Cuba Libre kun on ihan sama asia kun RommiCola, joten.... RommiCola tarjotaan aina sitruunaviipaleen kera, ja CubaLibre on: Vaaleaa rommia, jäitä, sitruunaviipale ja Colaa päälle = eli kotoisasti RommiCola:)))) Siitä vaan baariin kuin baariin, ja jos CubaLibre on baarimikolle vaikee juttu, niin taitaapa baarimikko olla ennenminkin KaljaAntti,
jolla ei ole hajuakaan duunistaan... Nauti siis:)!
Niin toi mun aikaisemmin mainostami Bymbu onkin Bumby, ja se sisältää 2cl. Passion, 2 cl. Minttulikööriä ja spriteä jäillä. Oikein hyvää, suosittelen...
Öööh... miksi tätä juomakeskustelua ei käydä "Ruoat ja juomat" -alueella, kun sellainenkin on tuonne saatu...
Cuba libreen tulee ainaski muissa maissa myös tuorepurist. sitruunamehua, jota ei useis paikois Suomessa saa, liekö laiskuutta. Mutt makua se antaa. On parempi kuin rommicola.
hei pojat, eiks juomasekoitukset oo vanhanaikaisia. puhdas kama on aina parasta. me juodaan aina vaan martini biancoo jäillä. hyvää ja kitkerää yhtä aikaa.
edelliseen viitaten, saahan sitä
vettä kraanastakin....

Jos puhutaan puhtaasta niin kyllä sen nyt vähintään vodkan vahvusta pitää olla eikä mitään litkua.
Vähän myöhäisellä sytytyksellä, mutta kuitenkin.. siis Mount Gay rommia jäillä :) jos sitä vaan onnistuu löytämään.
Ehdoton ykkönen on huonosti Suomeen rantautunut, mm. Sinkkuelämässä ja Bondissa spotattu latinolaishenkinen Mojito: ensin puristetaan limeä lasiin, sitten sokeria ja tuoreita mintunlehtiä... Sekoitetaan. Lasi täytetään jäämurskalla ja päälle kaadetaan vaaleaa rommia, ja sekoitetaan. Suosittelen syvästi tätä seksikästä ja vaarallista drinkkiä kaikille... :)
Joku aika sitten bf sai nauttia sellaisen :) Sen rakentaminenkin oli ihan kivaa katseltavaa...
Harva baarimikko vaan Hesan ulkopuolella tuntee tällaista. Tornissa hinta tais olla liki 8 euroa (!)
Kiitos vinkistä Hanski, mitähän jos ensin itse kokeilisit sitä tai etsisit itsellesi jotain muuta tekemistä kuin tulla tänne meidän saitille tyhmää suutasi aukomaan.