Puurot - unohdettu voimavarako?

  • 1 / 6
  • Antti
  • 8.1.2003 21:45
Nyt kun joulu on ohi ja aika palauttaa järjestys maahan niin ajattelin että olis mukava saada terveellisiä, kotimaisia ja ravitsevia vartalonkiinteytysruokia.

Mun oma suosikkini on puolukkapuuro.
- 3 dl puolukoita
- 1 l vettä
-> kiehautetaan ja joukkoon vatkataan noin 1 1/2 dl tummia (vatkauksen aikana ei keitetä), kuitua sisältäviä mannaryynejä
-> keitetään 1:llä noi 15 min ja jäähdytetään.

Voi makeuttaa jollain makeutusaineella.

Itse lusikoin tätä aina mama illan päätteeksi lautasellisen. Muistakaa että puuroa ei saa missään nimessä vatkata liikaa koska muuten tulee ilmavaivoja.
Järjestyksen mahaan saa ihan tavallisella kaurapuurolla. Myös neljän viljat pikahiutaleet ovat ehtaa ja nopeaa kamaa.
Suosittelen.
  • 3 / 6
  • Wicked
  • 9.1.2003 18:21
Mä vannon Elovenan "lisää vain kiehuva vesi ja yhdessä minuutissa valmis"-puuroista Omenakanelin nimeen. Jos meinaan alkaa tuo tavallinen kaurapuuro tökkiä jossain vaiheessa.
  • 4 / 6
  • Antti
  • 9.1.2003 21:47
Joo mä käytän sitä myös sillä lisäyksellä että pidän mikrossa minsan - sekoitan ja vielä minsan. Joukkoon mausteeksi jugurttia.

Puuro itseähän on aika "mauton". Ois kiva tietää millaisia mausteita käytätte...
  • 5 / 6
  • MrSun
  • 9.1.2003 22:11
Minusta maukkain kaurapuuro syntyy luomuhiutaleista.

Mikrossa teen puuron seuraavasti:
1dl hiutaleita
2,5dl vettä
ripaus suolaa

Kypsennetään pari minuuttia täysteholla (600W) ja sen jälkeen haudutetaan vielä 20-30 sekuntia pienellä teholla (250W).

Hiutalepaketin kyljessä on muuten sama ohje, mutta mun ohjeessa on vettä vähän enemmän, jolloin puurosta tulee "täyteläisempää".

Puuron sekaan hilloa tai tuoreita marjoja. NAM!
  • 6 / 6
  • how to cook
  • 23.1.2003 21:34
Ne Elovenan uudet omena-kaneli pikapuurot on ihan hyviä...lopetin kuitenkin ja siirryin tavalliseen minuuttipuuroon luettuani tuoteselosteen... Sokeria on vajaa 10 % per satsi. Terveelliseksi aamiaiseksi sopii muuten esim minuuttipuuro johon on sekoitettu pari ruokalusikallista pellavarouhetta ja sama määrä ruisleseitä. Lisänä nautin valion kalorittomia mehukeittoja. Tekee hyvää aineenvaihdunnallekin ja pitää nälän tunteen pois pidempään...
Parhaat puurot valmistuvat tietysti pitkällä haudutusajalla ja uunissa haudutettuina, suosittelen jos aikaa on tarpeeksi.