Ei ole helppoa olla tämmöinen...

... kuuro, viittomakielinen (syntymävikainen) mies yksinäisenä iltona itä-suomessa gay-maailmassa.

On kyllä muita kuuroja gay-miehiä, mutta asuvat kaukana ja elävät omissa piirissä kuin mä. Osa ovat varattuja.

Mä haluan seurustella kuulevan kanssa, älkää kysykö miksi...

Jäänkö mätänemään erakkona kuolemaan asti? Ei kiitos!!!!

Tämmöistä kirjoitti väsynyt Jukkis
Kerran eräs ruotsalainen kantaupseeri sanoi: "Tärkeintä on se, mitä ihmisellä on. Ei se, mitä ihmisellä ei ole." Kyseinen herra on jalkapuoli....

Mä itse omaan kaikki ne ihmisen toiminnalliset piirteet, jotka suurin osa saa ns. syntymälahjana. Mä kestän myös katseita, mut silti mun täytyy sanoa et noi avut ei tee musta seurueiden keskipistettä, jet settien suunnan näyttäjää eikä trendien sanelijaa...

...yksinäisyys sinänsä on erittäin yleistä maailmassa...väitän, että aika moni mätänee ennemminkin parisuhteessa kuin yksinään - - - siis toi kysymys...no sä vastasit siihen jo itse ja täysin oikein!
Hei Jukka

älä vaivu epätoivoon. Meitä on monia, jotka syystä tai toisesta emme tunnu löytävän omaa partneria. Siitä huolimatta elämä on aina elämisen arvoista ja kaikenlaista mukavaa tapahtuu. Siinä, että haluat seurustella kuulevan kanssa ei ole mitään pahaa - yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä kuten sanotaan (hmmm, ehkä me homot kuitenkin isästä ja pojasta [pyhää henkeä en tähän viitsi sotkea ;>] )

Tsemppiä ja *hali*

Pojotor
*halittuu*

Kiitos, ymmärrän kyllä, että on olemassa muitakin jotka eivät ole löytänyt partneria, kirjoitin tuon purkaakseen turhantuneeni tunteitani..
Kerran baarissa juttelin tosi hyvännäköisen nuoren kuuron pojan kanssa. Homma hoitu kynällä ja paperilla. Olisin lähtenyt vaikka heti jatkoille, mutta hemmon seurassa ollut toinen kuuro osoittautui bf:ksi, ja mua ei kimppa kiinnostanut niin se juttu jäi siihen.

Mielessä kaivelee vieläkin, josko kuurot olis tavallista tallaajaa parempia sängyssä. Ainakin ruumiinkieli on heillä luonnostaan paremmin hallussa.
"parempia sängyssä"

Vaikka te puhutte mistä, niin aina jutut menee navan alle ja/tai seksiin.

Onnea. Ostakaa henkevyyttä, €urolla kilo...
Sanotaan, että me kuurot ovat ihan samanlaisia ihmisiä niinkuin kuulevatkin, ainoa eroa ei kuule ja elävät visuaalisessa maailmassa... hm en itsestäni sanoisi oleva hyvä sängyss.... on vielä oppimista "punastuu"... niin sanotaan että aistit ovat herkkiä.. (en osaa selittää)

Mutta kyllä kommunikointia sujuu kynällä ja paperilla, tein mä kuulevan kanssa joskus bileissä.

Sanotaan esim. näin: eletään kuulevan kanssa suhteessa, niin kommunikointia alkaa sujua ihan itsestään oppimalla aluksi esim. sormiaakkosella tai viittomakielellä.. ajan mittaan poikaystävä osaa jo sujuvasti jutella kuurojen kanssa viittomakielellä.

En näe siinä mitään esteitä suhteen aloittamista, ainoastaan kuulevilla on pelkoa miten jutella kuuron kanssa yms. Itse täytyy uskaltaa mennä juttelemaan. Tarkoitin myös samaa itseääni.

Meitä on (kaikki ihmiset) monia erilaisia ajatuksineen, tarpeineen, haluineen, elämänkatsomuksia jne...
Kuullostaa varmaan samalta vanhalta hesa-homo keskeisyydeltä, sori siitä, mutta jos on siellä itä-Suomen perällä on siellä terveidenkin homojen vaikea löytää elämänsä miestä. Ja kuurous tms. ominaisuus ihan varmasti karkottaa niitä harvoja ehdokkaita.

Pääkaupunkiseudulle on miesten perässä muuttanut moni vähemmänkin erikoinen homppeli. Jos vaan sopii ajatusmaailmaan ja elämäntilanteeseen niin harkitse ihmeessä "homojen keskelle" muuttamista. Mulle se ratkaisu näytti sopivan, en oo katunu. Ja ihanan miehen löysin täältä;)
Olin aikaisemmin harkinnut muuttaa hesaan, muttei ole vielä sopiva hetkiä ja aikaa sekä pitäisi vielä löytää asunto
että työpaikka.

Olen iloinen puolestasi :)
"Vaikka te puhutte mistä, niin aina jutut menee navan alle ja/tai seksiin."

Sanos muuta. Taitaa olla tuo politiikka-osio tällä keskustelupalstalla ainoa jota ei vielä ole sekoitettu seksin kanssa. Vaikka eipä kai sitä homoilta muuta voi odottaakaan... valitettavasti.
Muista elämän osa-alueista voi keskustella muillakin palstoilla, täällä Ranneliikkeessä taas on luontevaa kirjoitella seksiasioista. Eikös tämä ole nimenomaan tarkoitettu homoSEKSUAALEILLE eikä esim. shakkikerholaisille tai jääkiekkofaneille.
"Sanos muuta. Taitaa olla tuo politiikka-osio tällä keskustelupalstalla ainoa jota ei vielä ole sekoitettu seksin kanssa. Vaikka eipä kai sitä homoilta muuta voi odottaakaan... valitettavasti."

Katin kontit... kyllä siellä jo on päästy maanpuolustuksen ja naton kautta amerikkalaisten solttupoikien kanssa hääräilyyn :D
Erittäin kaksijakoista.

Yleensä korostetaan sitä että kaikki homoihin liittyvä ei ole seksikeskeistä, vaan on olemassa ns. 'homososiaalisuutta' jne. jne.

Ja nyt sitten saimme kuulla että täällä puhutaan seksistä sen takia, kun me olemme homoSEKSUAALISIA, emme mitään shakinpelaajia emmekä jääkiekkofaneja.

Asia ymmärretty.

(Ostakaa henkevyyttä, €eurolla kilo! :P)
Mä oon aina ollut heikkona vanhoihin suomalaisiin sananlaskuihin. Eli tässä tähän...

Siitä puhe mistä puute.

Onhan selvää, että viriilissä iässä olevat niin hetero- kuin homomiehetkin puhuvat seksistä. Heteromiehet eivät sitä saa jos vaimo sattuu olemaan pahalla päällä ja homomiehet sit jostain muusta syystä. Miehet nyt vain tarvii seksiä - ainakin puheissa:-)!
Sanokaapas, muuten, kun näistä vammaisten ihmisten seksipuuhista puhutaan, oma mielipiteenne maksulliseen seksiin, mikä on nyt niin tapetilla,että!
Tämän keskustelun aloittajallahan on sentään viittomakieli tukenaan, ja käsittääkseni muuten normaali ruumiinrakenne.
Mutta entäpä vammaiseet: kehitysvsammaiset tai onnettomuuksissa vammautuneet? Entäs heidän sukupuolielämänsä, jos seksin ostaminen tulee rangaistavaksi?
Mä en hyväksy mitään välimuotoja. Joko jyrkkä ei prostituutiolle tai sitten viralliset ilotalot, joissa työntekijöillä samat oikeudet/velvollisuudet kuin missä tahansa Suomessa.
Mielestäni kunnon ilotalot poistaisivat lähes kaikki ongelmat nyt niin villiltä alalta. Ilotaloissa asiakas saisi parempaa palvelua, työntekijöillä olisi paljon turvallisempaa kun valvonta ulottuisi toiminnan joka sopukkaan ja ei tarvitsisi etsiä asiakkaita ties mistä kadun varsista. Verottajakin saisi osansa ja työntekijät heille kuuluvat edut. Hollannin malliin työntekijät kävisivät säännöllisesti terveystarkastuksissa. Kun kaikkea pystyttäisiin valvotaan, laiton työvoima -ongelmakin saataisiin kuriin. Nyt ei pystytä eikä varsinkaan sitten jos aletaan ostamista ja/tai myymistä kriminalisoimaan.

Toivon että tilanne järkeistyy siihen mennessä kun minä olen niin vanha ja ruma etten muuten saa;)
Wonderilla oli paljon sitä, mitä minäkin ajattelin...

Yhdessä vaiheessa elämääni olin turvallisuusmiehenä Lontoossa, ja asiakkaani oli vaikeavammainen kääpiö.

Siis, asiallisesti: Hän oli yksi Amnesty Internationalin Iso-Brritannian Dirikoista ja työskenteli vammaisten asioiden puolestapuhujana (minun palkkani maksoi YK).

Hän oli pysyvästi sähköpyörätuolissa ja hänellä oli erittäin vaikea selkärangan vääristymä.

Valitettavasti hän myös oli seinähullu... Jouduin erittäin ikävään välikäteen kun hän ilmoitti poliisille että hänen miespuolinen hoitajansa (minä en ollut hoitaja, olin 'close protection officer') oli raiskannut hänet (hän tiesi, että olin homo). Kyseessä oli tapaus, joka oli muka tapahtunut n. 6 kuukautta aiemmin. Minähän siinä jouduin jos jonkinlaisten epäilyjen kohteeksi.

Vasta kun olin käynyt kaksi kertaa kuulusteltavana Metropolitan Police:n CID:ssa (Tunnetaan paremmin nimerllä Scotland Yard), nämä neropatit huomasivat, että minä en ollut edes maassa kyseisten väitettyjen tapausten sattuessa, ja älysivät kysyä työnantajaltani, olisiko hän valmis todistamaan minua vastaan, mihin hän vastasi, ettei minulla ollut asian kanssa mitään tekemistä.

Kysymykseni olikin: Kuka herran tähden haluaisi raiskata 90 senttimetriä pitkän, pahasti vääristyneen muotoisen ihmisen?

Vastaus oli: Hän oli myös skitsofreeninen, ja ilmeisesti myös homoseksuaalinen, ja hän kuvitteli mielessään tämän raiskauksen, koska mitään todisteita siitä ei syntynyt. (ei spermaa, ei mitään...)

Hänet sitten vietiin vähän lepäämään...

Että tällastakin löytyy.

P.S. Olen edelleen sitä mieltä, että vammaisille (en laske tämän keskustelun aloittajaa vammaiseksi, täällä me voimme keskustella miten vaan) pitäisi taata oikeus sukupuolielämään...
Lisäyksenä vaan tähän, niin tämän asian timoilta tapasin yhden kaverin CID:stä, jonka kanssa olin n. kuukauden verran... ;-)
Nyt herää epäilys, miksi Scotland Yard painoi asian villaisella... >:-)
Nyt tuntuu, että tämä keskustelu menee eri suuntaan, muttei se haittaan.

Tässä mä toivoisin, että joku ottaa muhun yhteyttä ihan rohkeuttaa vaan, odotan viestiänne ja viestinne on tervetulleita :)

Joten toivotan kaikille hyvää joulua :)
Omaan mä ihan normaalia vartaloa, ainoastaan näkyy vähän eroa terveestä ihmisestä. Tiedän että on muitakin eri vammaisia omaavia ihmisiä ja heidän seksuaalielämä on vähän eri kuin normaalia.

Pyydän anteeksia kirjoitukseni koska en ole vielä tavannut heitä.

Totuin tavata terveitä kuulevia miehiä elämäni aikana.
Niin. luin sun kertomasi juttuasi.

Jokaisella on oma eri elämä ja tausta. Olen iloinen että olin saanut tavata muita miehiä jotka eivät katso kuulovammaisuutei este toteuttaa seksuaalisiuudestaan.

Mä olin kokeillut viime talvena "yhden illan juttua"m en katso siinä ole pahaa, päinvaistoin, mutta kaipaan edelleen omaa "kultaansa" elämääni.

Jokaisella on oikeus toteuttaa seksuaalisuuttaan vaikka on sidottuna sänkyyn.

Joten jokaisella on oikeus toteuttaa omaan seksuaalisuuttaan.

Olen toivonut että joku mies joka ottaa rohkeesti yhteyttä minuun ja tutustua minuun. Niin voidaan katsoa miten suhden etenee.

Kerron haaveeni mennä naimisiin omaani rakkaani miehen kanssa jossa riittää rakkautta.
Parinmuodostusmahdollisuuksiasi lisää, jos pystyt etenemään asenteella "Ethän sinä mikään ruusu ole, mutta kukkiihan se perunakin!".

Tässä asiassa kyllä Siperia opettaa :)
Se on totta, pitää katsoa itsestä peilistä.

Toivotan rakkaalle lukijalle hyvää joulua!

T Jukkis
Mä olen muuten joskus kuvitellut, millaista olisi seurustella kuuron pojan kanssa. Niinku Jukkis jo jossain vaiheessa sanoi, siinä varmaan oppis viittomakielen aika nopeesti, ja siitä taidosta olis varmasti hyötyä elämässä. tunnen muutaman kuuron, ja olen katkera siitä etten osaa viittomakieltä vaan joudumme kirjoittamaan asiamme paperille. siinä tuntee itsensä jotenkin tyhmäksi, varsinkin jos he käyttävät keskenään jutelllessaan käsiä (niinkuin käyttävätkin)!
Ja tosta helsinkiin muuttamisesta: Luulin et Stadi on joku "gay-paradise", mut äkkiäpä sekin mielikuva särky...
Ei täällä ole ku ilkeitä ja itsekkäitä homo-ihmisiä (tai sitten olen törmännyt vain niihin)! Eka DTM-reissu oli shokki: Mielettömät laumat näitä ihmisiä! Kyllä siinä heikompia hirvittää....
Jaa...? sain sanottua nyt jotain 1/10 asiastani, mut loput jo unohdin. Blääh...
=)
:) ehkä olisit opetellut viittomakieltä ja omaksunut kuurojen kulttuuriin niin asiasi olisivat helposti kommunikoida kuurojen kanssa. Ole ihan rohkesti vaan ottaa yhteyttä vaikkei osata hyvin suomenkieltä. Tunteet ovat mukana ja saat nähdä miten seurustelua menee.... varmasti hyvin.

T Jukkis
OLen joutunut työni puolesta tekemisiin kuulovammaisen miehen kanssa. Meidän keskustelu kävi ihan hyvin vaikkei edes sanaakaan paperilla vaihdettu. Olipahan sen verran ylykäs tyyppi tuo kaveri. Tuon kokemisen jälkeen en enää pelkää mitään, ainakaan kuuroja.
Onhan meistä monet 50% kuulovammaisia, siis vain toinen korva kuulee. Kaverini on myöskin tällainen.