Kaappi työpaikalla

  • 1 / 6
  • EvilS.
  • 18.12.2002 11:47
Vaikka läheiset homouden tietävätkin niin monelle homous voi olla työpaikkalla hyvin suuri salaisuus. Törmäsin juuri mielenkiintoiseen tilanteeseen kun kundikaverini työpaikkalla oli henkilökunnalle tehty näin joulun alla tuttavallisen leikkimielisiä harmittomia kysymyksiä, joista yksi oli "Keitä perheeseesi kuuluu". Henkilökunnassa on muitakin homoja ja se on työpaikkalla ok. Myös me puoliskot olemme muulle henkilökunnalle tuttuja. Pienen pohdinnan jälkeen tuo kysymys vedettiin yli.

Eli vaikka se homous vielä työpaikallakin olisi ok, niin kaikki sidosryhmät sitä eivät välttämättä kestä. Tässä tapauksessa on kyseessä lastenhoito ja lasten tekemät kysymykset. Vastaukset olisivat tulleet myös vanhempien tietoon.

Omalla työpaikallani taas - no, yli kolmikymppinen naimaton mies on selvä tapaus. Eikös se niin mennyt, että jos mies on rengastamaton 25v. jälkeen niin todennäköisyys sille, että hän on homoseksuaali kasvaa hetki hetkeltä... Ei täällä julkisella sektorilla potkuja siksi voi antaa, mutta ehkäpä mitään urakehitystä ei enää tule. Se siitä cv:stä :)
  • 2 / 6
  • Pojotor
  • 18.12.2002 21:40
Olisin kommentoinut tuota julkisen sektorin homofobiaa. Uskoisin, että se riippuu kyllä pitkälti laitoksesta tahi instanssista. Olen itse aikoinani ollut virassa päällikkövirastossa suoraan tämän alaisena. Kun olin saanut viran ko päällikkö antoi heti alkutapaamisissa hyvin kohteliaasti minun tietää, että tiesi minun olevan homo ja että asia ei häntä mitenkään liikuttanut. Jälkeenpäin olen mm. saanut häneltä suosituksia urani jatkolle. Ei julkinen sektori ole ihan niin kauhea sentään!
  • 3 / 6
  • EvilS.
  • 19.12.2002 8:35
Ei päällikotavirasto varmaan paha olekaan, mutta nämä alemman tason johtajat, keski-ikäiset naiset... Mamma mia! Kun ei nähdä lainkaan sen pilkun ympärille :)
  • 4 / 6
  • Pete
  • 19.12.2002 15:22
Oma kommenttini asiasta löytyy kohdasta "sekalaiset/homona armeijassa". En vaan laiskuuttani jaksa sitä uudestaan kirjoittaa tähän...
  • 5 / 6
  • EvilS.
  • 19.12.2002 15:33
Niin, tässä vaan taitaa nousta esiin se mitkä ovat ihmisten valmiudet käsitellä homosekusaalisuutta. Korkeassa ja vastuullisessa asemassa oleville se voikin olla helppoa antaa asioille nopeasti niiden vaatima merkitys. Tämä taito tulee tietysti esiin esim. heidän työtehtävissään muutenkin. Kokonaan toinen juttu on jos nämä valmiudet selkeästi puuttuvat. Silloin moni muukin asia voi olla sopimatonta. Loogista eikö totta? Harvalla meistä on esimiehenään ymmärtäväinen ja avarakatseinen, järkevä, objektiivisuuteen kykenevä henkilö. Kaikista työtovereista puhumattakaan. Ja sitten on vielä ne asiakkaat ja muut sidosryhmät...
  • 6 / 6
  • Antti
  • 19.12.2002 23:15
Mun työpaikalla yksilöä pidetään voimavarana. Tämä tarkoittaa, ettei erilaisuutta nähdän heikkoutena vaan voimavarana.