Deitti-ilmoituksista

Töissä on hiljaista ja aikani kuluttamiseksi tulee selailtua myös noita deitti-ilmoituksia. Sieltä kyllä löytää aivan uskomattomia juttuja! Ja yksi asia mikä tuossa herätti kysymyksiä; ilmoituksissa haetaan paljon ns. "ei gay-piireissä liikkuvia", "ei piireissä pyörivää" tms. seuraa. Miten määritellään "gay-piireissä pyörivä"??? Onko se sellainen, joka käy imettämässä munaa Keltaisessa Ruusussa joka päivä, mutta ei käy koskaan baarissa? Vai sellainen joka juoksee baarissa joka ilta, mutta ei esim. harrasta irtosuhteita ollenkaan? Ja montako kertaa kuukaudessa/vuodessa voi käydä baarissa, ettei lasketa "gay-piireissä" liikkuvaksi? Ja onko seuran hakija itse se "piireissä pyörivä", joka on kyllästynyt "samaan tarjontaan" joka ilta? Mua ärsyttää ja samalla huvittaa tuo koko "gay-piirit" ajatus. Helsingin kokoisessa kaupungissa ei todellakaan ole mitään tiettyä yleistä "piiriä", johon voisi lokeroida ja luetella tietyt ihmiset. Pikkaisen avarakatseisuutta ja laajempaa näkökulmaa asioihin pitäisi olla.
Mun mielestä gay-piireissä liikkuvalla tarkoitetaan kaapista ulos tulleiden gay ihmisten kanssa tekemisessä olevaa kaapista ulos tullutta gay ihmistä. Eli siinä on sitten mukana harrastukset ja illanvietot yms. toiminnot missä ollaan jonkinlaisessa kontaktissa.

Jos joku ehdottas mulle suhdetta, johon ei kuulu gay piireissä liikkuminen, niin ymmärtäisin et hän haluaisi salaista suhdetta jossa mut esiteltäisiin esim. työkaverina tai frendinä noin ylipäätään.
Jeh, olen myös aikoinaan törmännyt noihin "ethän käy gay paikoissa" -ilmoituksiin. Mielestäni ne on aivan naurettavia!

Kerran paljastui, että mainitun kaltaisen ilmon laatija oli itse pitkäaikainen mamalainen sieltä kokeneemmasta päästä.

Mitä nyt jonkin verran noihin ilmoihin on tullut vuosien varrella vastattua, niin aika kova pala monelle on se, jos ylipäänsä kertoo homobaarin ohittaneensa. Kiinnostus lakkaa siihen.

Hyvä niin.

Tulee mieleen kyllä muitakin syitä, miksi molemminpuolista kiinnostusta ei silloin ole syntynyt :)

Aika kovia ennakkoluuloja pojilla ;)
Mun tapauksessa täytyy myöntää, et olen homo, joka ei ole piireissä... Siis itse en ainakaan ole kaapissa. Se on yleinen tieto, että miehet minua kiinnostavat, eivätkä naiset.

Piireissä oleminen kuitenkin mulle merkitsee sitä, että ei ole kovinkaan isoja homososiaaliverkostoja. Mä tiedän ja tunnenkin ehkä pari homoa, mutten kyllä varsinaisesti ystäväpiiriini voi lukea. Mun sosiaalinen elämä on siis jokseenkin heterokeskeistä. Siis oikeisiin ystäviin kuuluu sekä hetsku naisia että htsku miehiä.

Seksin suhteen olen aika nirso, yllättävää kyllä. En ajattele, enkä toimi munani ehdolla. Yhden yön jutut ei mua kiinnosta, joten se siitä irtoseksi-teoriasta mun kohdalla.

Mä olettaisin, et muitakin minunlaisia tuolla jossain on... Ja itseasiassa tunnen joitakin tapauksia.

Tätä mun mielestä tää koko juttu tarkoittaa...
  • 5 / 21
  • Capillus
  • 19.10.2002 11:12
Aika ihmeellistä että tämä asia nähdään naurettavanakin jopa joittenkin mielestä. Itse etsin yleensä ei-piireissä liikkuvaa ihmistä, joka oman määritelmäni mukaan tarkoittaa nimenomaan sellaista jonka sosiaaliset kontaktit eivät rajoitu yksinomaan homoihin ja jonka elämä ei pyöri homouden ja homobaarien (mukaanlukien pinnallisuuden) ympärillä. EvilS.:n mielestä taidan olla sitten ennakkoluuloinen?

Ihmeellistä on sekin että enkö minä saisi sitten etsiä omanlaistani seuraa, siis sellaista joka ei liiku ns. homopiireissä? Itselleni homoseksuaalisuus on normaali asia - en elä kaapissa, mutta en myöskään toitota sitä suureen ääneen kaikelle kansalle, enkä tee itsestäni marttyyria homoseksuaalisuuteni tähden. Minua nimenomaan kiinnostaa sellainen ihminen joka on sinut seksuaalisuutensa kanssa eikä näe tarvetta korostaa sitä.

Itse en käy homobaareissa, enkä halua niissä käydä, koska en niissä todellakaan viihdy. Ja koska etsin pitempiaikaista suhdetta, näen parhaaksi yleensä etsiä henkilöitä homopiirien ulkopuolelta. Sanottakoon nyt että ei minua myöskään toisen kaapissaolokaan haittaa. Eli kertookapas nyt mitä minun siihen ilmoitukseen sitten pitäisi pistää jos kerta en saisi käyttää ilmaisua "homopiiri" sen epämääräisyyden vuoksi? Minusta kun se termi on nimenomaan selvä sellaiselle joka ei baareissa jne. käy.
Otsikkoaiheeseen liittyen lisäisin vielä sellaisen seikan kuin "heteron oloinen". Useissa ilmoituksissa tyyppi väittää olevansa heteron oloinen. Mitä se itseasiassa on? Mitä on se heteron oloisuus? Onko se kenties sitä että ollaan olevinaan erittäin maskuliininen ja miehekkään brutaali jätkä? Jolla ei ole herkkää puolta kait ollenkaan? Mun mielestä "heteron oloinen" on yhtäkuin se veteen kusastu viiva. Ei sitä voi rajata millään. Nimittäin hyvinkin naismainen mies saattaa olla täysin kiinnostunut vastakkaisesta sukupuolesta.
Hyvä Sweet! Itsekin olen aina kummastellut tuota "heteron oloista" miehen mallia... Minusta se on merkki, että hakija ei ole sujut oman seksuaalisuutensa kanssa, jos hänestä on kiusallista olla ja näkyä "homon oloisen" seurassa. Ei kai itsestään varma ihminen voi muuten niin vaikuttua seuralaisensa habituksesta.

Kai nyt tärkeintä on että ihminen on oma itsensä ja siinä mielessä ovat yhtä kaukana totuudesta sekä heteroa esittävä macho kuin drama queen'kin.
Capillus kirjoitti:
"Eli kertookapas nyt mitä minun siihen ilmoitukseen sitten pitäisi pistää jos kerta en saisi käyttää ilmaisua "homopiiri" sen epämääräisyyden vuoksi?"

Tässä ehdotukseni:
Moi

Olen …… jallajallajalla…. Homoseksuaalisuuteni on minulle normaalia asia - en elä kaapissa, mutten myöskään halua kuuluttaa seksuaalista suuntautumistani suureen ääneen kaikelle kansalle. Tämä sen vuoksi etten halua tehdä itsestäni marttyyria.

Etsin omanlaistani seuraa.

Jos sosiaaliset kontaktisi eivät rajoitu yksinomaan homoihin, elämäsi ei pyöri yksinomaan homouden ja homobaarien sekä pinnallisuuden ympärillä ja jos vielä olet ihminen, joka on sinut seksuaalisuutensa kanssa ilman, että haluat korostaa sitä niin otappa yhteyttä.

---- ------
Tämmöinen…minusta on hyvä "aukaista" termit, jotka voidaan ymmärtää monella tavoin.
Antti: Ihan hyvä ehdotus, toisaalta itse olen huomannut että vaikka asian kirjoittaisi kuinka auki, ilmoitukseen vastaa siltikin vähintään yksi sellainen jonka päällimmäisenä tarkoituksena on lähinnä vain etsiä "uutta lihaa" kun lihatiskimarkkinoilla muualla pyörii samat vanhat naamat.

Mitä sitten tuohon heteronoloiseen terminä tulee, niin itse ymmärrän niin että heteronoloinen on henkilö josta ei näe ulospäin että hän on homo. Mistään machon esittämisestä ei kai kuitenkaan pitäisi olla kysymys, vaan kai lähinnä siitä ettei tuo homouttaan ulkonäöllään tai muulla käyttäytymisellään esille (esim. että ei puhu "naismaisesti"). Vaikka eiväthän toki kaikki naismaiset miehet ole homoja, mutta ehkä tässä tapauksessa halu olla itse leimautumatta muitten silmissä voi olla se miksi etsitään "heteronoloista" miestä. Tai sitten että ns. kanat yksinkertaisesti ärsyttävät.
Mä nimenomaan ymmärrän heteronoloisen siten, että ensi vilkaisulla ei näe onko homppeli vai ei. Poikamainen tarkoittaa myös mun mielestä sitä. Toisaalta se kaikki on katsojan silmissä. Mun heterofrendit sanoo mua naismaiseksi, ja homppelifrendit poikamaiseksi - ota siitä nyt sit selvää...mä itse oon kyl huomannut et myötäilen tilanteen mukaan.

Mä itse en ole vielä väsännyy deitti-ilmoitusta joten olen silleen väärä hlö kommentoimaan...jotenkin mutu tuntumalta sanoisin et kaikki haluu jollain tasolla miellyttää. Jos hakee jonkinoloista ja kohde on oikeesti hakijasta kiinnostunut niin voi olla vaara et esittää semmoista kuin halutaan. Toisaalta tuntus aika työläältä solmii jokaisen kans suhde vain sen vuoksi että sais selville todellisen oloisuuden:)!

Kyl ihmissuhteet on vaikeita!
Mikä homoravintoloista, kuten mamasta tai herkusta tekee niin hirveän? Enemmän dokaamista, lääpintää ja pokaamista on jokaikisessä yöravintolassa.

Kukin varmaan laatii ilmoituksensa tavoittaakseen tietyntyyppisen ihmisen. Sanojen valinta on vaikeaa, kukin tulkitsee ne omalla tavallaan, mikä voi poiketa täysin kirjoittajan tarkoittamasta.

Irralliset ethän viihdy homopiireissä/ ravintoloissa -tyyppiset ilmaisut herättävät kysymyksen, miksi en viihtyisi, mitä pahaa siinä olisi? Ilmoittajasta tulee mieleen ihminen, jolla on ehkä liiankin tarkka kuva siitä, mitä mahdolliselta kumppaniltaan haluaa. Eikö hän olekaan valmis avoimeen kanssakäymiseen?

Ei siinä mitään, jokainen tekee oman näköisensä ilmoituksen. Mutta em. tyyppinen ilmaisu voi karsia pois montakin hyvää miestä.

Vastoin yleistä käsitystä, homobaarit tai ne mystiset piirit eivät ole täynnä friikkejä, kanoja, horoja, diivoja tai juoppoja.

Ja tottakai lihaa haluavat vastailevat ilmoituksiin. Mitäs siitä? Heille ei tarvitse mitään antaa :)
"Ja tottakai lihaa haluavat vastailevat ilmoituksiin. Mitäs siitä? Heille ei tarvitse mitään antaa :)"

Em. on musta koko idis. Mun mielestä jokaisella on oikeus / velvollisuus sanoa myös ei. Valssiin tarvitaan edelleen kaksi - vaikka eletäänkin 2000-luvulla:)!
Juu, mun periaate on nykyään, että kahvilla voi aina käydä. 30min jonkun hörhön kanssa ei ole liikaa mun elämästä. Jos vähänkin epäilyttää kyseinen kohtaaminen niin voi sanoa jo kahville menoa sopiessaan, että on 'jotain menoa' siihen ja siihen aikaan. Jos deitti osoittautuukin vallan kiinnostavaksi niin menonhan voi aina perua... Sehän on jo selvä merkki toiselle, että sähän oot kiinnostava.

Toinen hauska (ja toimiva) tapa on, kun usein vaan sanotaan että soitellaan. Siitä jää aina sellanen maku, että kattoo nyt ottaako toi yhteyttä-masennus (kun joskus tuon lausahduksen kuulee vaikka puhnumeroita ei ole edes vaihdettu *naur*). Kokeilkaapa joskus soittaa toiselle vaikka heti kun on päässyt nurkan taakse ja toinen on poissa näköpiiristä. Pidät ainakin lupauksesi - ajan kuluessa on yhä vaikeampaa nostaa se luuri käteen ja ottaa yhteyttä, kun ei se toinenkaan ole ottanut...
Tuo on totta. Treffeille vaan!

N. vuosi sitten ilmoittelin ja vastailin suht ahkerasti, muun liikkuvuuteni ohella.

Muutaman sinänsä ok, mutta laimean tapaamisen jälkeen, kokeilin pidempää viestinvaihtoa. Ei se sen enempää antanut, kesti vain pidempään ennen kuin selvisi, että kiinnostus ei ole riittävää. Ei auttanut match lukematkaan.

Muita havaintoja oli, että toiset ilmaisevat itsensä niukkasanaisesti kiinnostuksestaan huolimatta, kaunistelevat yhtä asiaa, välttelevät toista, kärttävät kolmatta. Ei siitä oikeasti aina selvää saa vaikka kuinka rivien välistä tonkisi tai vaikka suoraankin kysyisi.

Meillä jokaisella on oma tapamme käyttää kieltä :)

Siksi siis rohkeasti treffeille vaan! Vaikka ei suhdetta syntyisikään oppii aina jotain uutta. Ja sitä suhteen syntymistä ei kannata koko ajan ajatella. Voi iskeä epätoivo. Ja sehän ei mitään edistä.

Lykkyä tykö kullekin seuraa tavoittelevalle ;)
Yksi hyvä tapa karsia turhat tyypit chatissa on pyytää treffeille jonnekin esim. kahvilaan päivällä tai alkuillalla. Jos kaveri on kiinnostunut tulemaan, niin yleensä siinä vaiheessa jo tietää että jotain mahiksia on edes tavata. Sellaiset deitti-ilmot tai chattituttavuudet, jotka haluavat tunkea kotiisi jo ennen ensimmäistäkään tapaamista, voi unohtaa.
No todella! Silloin kuin ilmoitusten kautta treffejä sovin oli selvää, että turvallinen ja neutraali pitää paikan olla. A) koska sekopäitä on kuitenkin liikkeellä, B) nopea perääntyminen on molemmille mahdollista.
  • 18 / 21
  • Piireissäkö?
  • 23.10.2002 9:16
Jaa että ei piireissä...

No, tämänhän voi ymmärtää monella tapaa, kuten jo tässä on todettukin. Itse kuulun niihin, jotka viettävät aikaa myös baareissa, lienen sitten täysin toivoton tapaus, minua ei huolita, koska "olen piireissä".

Parasta siis olisi, jos olisinkin nyhverö kotosalla ja kirjastossa istuva, joka välttelee kaltaistensa seuraa ja pyrkii olemaan aina poissa sieltä, mistä muita homoja voi löytää tai niitä tavata.

Kumman usein henkilö tuomitaan sen mukaan, missä hän satunnaisesti vapaa-aikaansa viettää. Voi niitä poika parkoja, jotka joutuvat välittömästi hylkyyn siksi, että ovat ystävien kanssa, tai ihan muutenkin vaan viettäneet aikaa baareissa.

Samalla logiikalla voisi päätellä, että Stockmannin kanta-asiakkaana olet auttamattomasti hylkytavaraa, käyt paikassa "jossa piirit" alituiseen olevat ja missä "homo myy homoille".

Hiukka nyt sitä itseensä menemistä kehiin, kiitos >)
Piireissäkö?-kulta, miksi sinulla herää defenssit pystyyn? Kukaan ei ole sanomassa, että olet parempi tai huonompi jos liikut tai olet liikkumatta piireissä. Ihmiset on erilaisia ja heidän valintojaan tulisi kunnioittaa.

Jotkut viihtyy piireissä, toiset ei. Homouden mitta ei ole sitä kuinka monta muuta homoa tunnet/harrastanut tai kuinka suuri liuta faghageja sulla on... tai missä baareissä käyt.

Jos oikeasti ajattelette ihmiset näin, niin kehottaisin itsetutkisteluun, vakavaan sellaiseen.

Annetaan kaikkien kukkien kukkia, eikö vaan? Olaan mekin suvaitsevaisia, sitähän mekin odotamme muilta.
Omituista herkkänahkaisuutta, voivoi

Antaa nyt, hyvänen aika sentään, kunkin hakea ihan mitä haluaa. Jos joku haluaa etsiä sellaista, joka ei käy piireissä, niin so what? Sellanen joka käy baareissa ja piireissä ei silloin kelpaa ja on ns.' toivoton tapaus', MUTTA vain siis tuolle kyseiselle hakijalle. Ei kai se nyt sitä tarkoita että olisi kaikille muillekin ihmisille toivoton tapaus?!?!

Hiukka nyt itseensä menemistä ja suvaitsevaisuutta, kiitos
Eiköhän me kaikki tänne mahduta haluinemme ja toiveinemme.
Mitä enemmän mä ajattelen tätä asiaa niin mun mielestä kyse on prosessista, tai että sitä ei ole. OK eli mä tarkoitan tällä sitä että olisi tietyt yleisesti hyväksytyt step by step milestonet jotka on sitten aukaistu ettei mitään monella tavalla ymmärrettäviä termejä jää sotkemaan asioita.

Esimerkin omaisesti voisimme jakaa stepit 6 kohtaan joissa jokaisessa määriteltäisiin tarkoitus ja kuvaus, pakolliset aktiviteetit, lisäaktiviteeti, vastuut, hyvät esimerkit
X0 (Plani)
X3 (Verfiointi)
X4 (Ramp up)
X5 (Suhteen ylläpito)
X6 (Ramp down)
X10 (Suhteen lopettaminen)

Pointti olis päästä X0:sta X10:n - mutta jos ei synkkaa niin juttu vois päättyä X0:n kohdalla.