Epävarmuutta kohdattaessa

  • 1 / 8
  • jone
  • 14.9.2002 11:04
Sellaista asiaa olen miettinyt, miten voin olla varma siitä, milloin joku ele taikka katse toiselta mieheltä viestittää kiinnostuksesta. Esimerkiksi jos katsoo aurinkolasien "päältä" eli niinkun tarkentaisi katsetta. Voiko silloin ajatella, että minä olen tehnyt vaikutuksen tuohon kaveriin. Tai joku tervehtii ystävällisesti tilanteessa jossa "normaalisti" suomalainen ei sanoisi mitään. Katsekontakti on varmaan ollut yksi osa homomiesten ns. tunnistamiskeino. Ystävällinen, avoin katse silmiin. Voiko siinä olla kiinnostusta? Entä väärä tulkinta? Sanotaan että katseesta näkee sen kiinnostuksen. Mutta miten oppisin luottamaan siihen? "Kyllä koira koiran tunnistaa", onko näin?
  • 2 / 8
  • EvilS.
  • 19.9.2002 15:51
Kyllä se kiinnostus näkyy katseesta. Nyrkkisääntönä voi sanoa, että jos epäilet onko katseessa kiinnostusta vai ei, niin sitä ei pääsääntöiseti ole. Niin selkeä on ero kiinnostuneen ja välinpitämättömän katseen välillä.

Eron havaitsemisessa auttaa vain kokemus. Jotkut ovat herkempiä havaitsemaan kuin toiset. Se johtuu monesta eri seikasta. Aiemmista kokemuksista ja yleisestä valppaudesta ja tunne-, tilanneherkyydestä.

Luota katseeseen, älä sanoihin ;)
  • 3 / 8
  • Diogenes
  • 20.9.2002 15:36
Tai sitten olet kohdannut suomenruotsalaisen...
Meikäläisten keskuudessa opitaan ensimmäisenä juuri tuo "myötämielinen ja avoin katse" tervehtiessämme toisia ihmisiä.
Meidäthän väitetään sosiaalisemmiksi kun muut, no , ollapa sitten vähemmistön vähemmistönä...ollaanko me suomenruotsalaiset homot ja bi-t sitten ylimakeita?

Sen sijaan sanoisin, että jos mies silmäilee auringonlasien ylitse, niin olet häikäissyt hänet olemuksellasi...;-)
  • 4 / 8
  • Doing!
  • 20.9.2002 17:17
Ulkomailla katseesta on paljon helpompi huomata, onko toinen gay vai nou. Suomessa... aika hankalaa.

Homman tekee vaikeaksi se, että niin monet (bissahtavat?) miehet kyllä vaistomaisesti kiinnittävät huomion hyvännäköiseen hemmoon (kröhöm...), mutta tämä tulee valitettavasti selkärangasta. Ajatuksien ja varsinkin tekojen tasolla he ovat omasta mielestään heteroita.

Yritä siinä sitten duunata jotain niin tuhoon on yritys tuomittu!
  • 5 / 8
  • Ossi
  • 29.10.2002 17:12
Ihmettelen tuota katsekontakti päätelmää. Tässä jokunen viikko sitten minulla oli kolmekertaa katsekontakti erän pikkulasten isän kanssa. Siis hän oli leikittämässä lapsiaan ja minä toimittamassa asioitani. Ai mikä namupala.... *Huh*

Kuitenkin en ollut ollenkaan varma oliko tuo sitä himokatsetta. Pikemminkin hän ehkä ajatteli minun olevan tutun näköinen.
Jos näkee miehen joka puree alahuultaansa tiukasti ja kääntelee päätään levottomasti pois niin se on mielestäni sitä himokatsetta.
  • 6 / 8
  • ööh...
  • 29.10.2002 23:04
Itse huomaan katsovani murhaavasti toisia homoja... Tyyliin "tiedän minkä alan baarissa olit viime perjantaina, joska näin sut siellä". Hekin poulestaan katsovat mua veitsen kiilto silmissään...

Mielenkiintoa tai ei, niin aika pelottavaa.
  • 7 / 8
  • Cedric
  • 2.11.2002 23:41
Hei Ossi!

Saattoihan se olla minäkin ;-)
Olen tietoisesti tehnyt valinnan saada maailman suloisimpia lapsia, mutta bissenä tietysti vilkuilen myös muita "namupalojakin"! Siinäs näet, ei koskaan voi olla varma tässä maailmassa....
  • 8 / 8
  • Ossi
  • 3.11.2002 16:02
Olitko se sinä. Sätkäsi juutui sinne huuliisi tiukasti. Sekin on jonkinlainen merkki sen alahuulen puremisesta.

En tiedä oikein homppelien stilettikatseesta mitään, mutta bisset ne kivoja veijareita ovat.