Jäähomo -> Lumihomo.

*oikein hieno transformaatio-animaatio a'la Digimon ja sitä rataa*

:P

Joo, täällä kaukana Kehä III takapuolella on nyt 10cm lunta ja -12ºC pakkasta ynnä aurinko paistaa ajoittain ^^

Aivan mahtava sää :)

Menkää te muodikkaat homot baariin, minä menen kävelemään metsään.

Sayounara, beibez!

*menee sitomaan off-road kenkiä jalkaansa*
Täällä Kehä III sisäpuolella on myös lunta ja lisää tuntuu tulevan koko ajan. Pakkasta sais olla pikkasen enemmän, nyt about +-0... ja terveenä ollaan oltu kaikesta huolimatta.

Tota...noi off-road kengät...mimmoset ne on? Meinaan et sinne baariin on hankala mennä kun kadut on räntävelliä täynnä ja tuli mieleen että josko niistä ois apua....
Kokuma!
Ihan oikeasti: Koita hakea ammattiapua ahdistukseesi ja psyykkisiin ongelmiisi!
Ainakin minä olen lopunperin kyllästynyt pääkaupunkiseutuvastaiseen ruikutukseesi ja yleiseen negatiiviseen asenteeseesi! Sinä alat todella häiritä tätä saittia, ja toivon, että ylläpitäjät tämän myös huomaavat, ja sinut hyvissä ajoin blokkaavat pois meitä muita häiritsemästä. Toki kaikilla saa olla heidän omat mielipiteensä, mutta kun ne, tai niiden ilmaisutapa loukkaa/haittaa/rasittaa muita ihmisiä, ja pyrkii yleisesti ottaen separatismiin tai muunlaiseen hajaannuksen aiheuttamiseen yhteisön tai yleisön piirissä, tulisi kyseinen yksilö eristää muun yhteisön toimesta yhteisön toimivuuden hyväksi (lainaus).
Pete
Niin, ja lisäksi 'Kokuma':
Itse olen syntynyt ja kasvanut Helsingissä, mutta työni vuoksi asunut ja elänyt Hangossa, Lappeenrannassa, sekä lukuisissa kaupungeissa ulkomailla ympäri maailmaa(isoissa ja pienissä). Joten ei minulta tuppukyläkokemustakaan puutu (oli ihan hauskaa, itse asiassa...), mutta sinun asenteesi rakentaa ristiriitaa "maalaishiirien (homojen) ja kaupunkilaishiirien (homojen) välille. Onko se todellakaan tarpeellista, tai edes hyväksyttävää?
Olet nyt toitottanut omaa katkeruuttasi tähän saittiin jo jonkin aikaa. Ole kiltti ja lopeta se. Me muut emme välttämättä pidä siitä.
Ainakin minä elän onnellisessa parisuhteessa (brittiläisen) puolisoni kanssa, ja uskon, että monet muutkin tämän saitin lukijat ovat samankaltaisessa tilanteessa täällä Helsingissä. Siis: Please stop this crap!
Pete
  • 5 / 21
  • ray of light
  • 9.11.2002 23:27
kokuma --> annetaan kaikkien ihmisten olla sellaisia kuin he ovat ja annetaan heidän asua rauhassa siellä missä asuvat, eiks jeah? =) tajuun todella hyvin jos et jaksa "kehä 3" sisäsiittosta elämää [en tarkoita että se on välttämättä sitä, mutta ainakin näin teinin silmillä "kaikki" tapahtuu stadissa"] mutta pitääkö siitä jatkuvasti marista? jos et kestä asua siellä missä olet muuta stadiin tai jos et voi sietää stadia älä ihmeessä laita energiaas haukkuaksest sitä! kirjoita esim. viestejä asioista joista *diggaat* =)
Sitä paitsi: jos lumesta tykkää, niin eipä ole Espoon säässäkään tänään ollut valittamista. :D
Minä en kyllä nyt enää ymmärrä :D

Minä vain mainitsen että menen kävelemään metsään kun siellä on kivasti lunta ja pakkasta, ja te alatte valittamaan että taas minä "yleistän Stadilaisten käyttäytymistä" :D

Joku muu kyllä tarvitsee noista replyistä päätellen hoitoa, en tosiaankaan minä :D :D

Sitäpaitsi siellä metsässä oli kivaa ^^
Huomenna menen hiihtämään, mutta se onkin jo eri juttu.
Kokuma: Kävelin äsken Töölönlahden kautta kotiin (Helsingin ydinkeskustaa) ja katselin lumista maisemaa. Ei, en kokenut olevani maalla, vaan keskellä rakasta kotikaupunkiani. Kaupunkia, jossa voin olla sellainen kuin tahdon. :)
Mitä, yritätkö saada minut katkeroitumaan siitä, että en asu suuressa kaupungissa, enkä voi olla "vapaa"?

Turha vaiva, ei onnistu.

Olen tänään onnellisempi kuin pitkään aikaan ^^
Kirjoitin edellisen osoittaakseni, että minäkin voin olla onnellinen, vaikka asun kaupungissa. Eli kirjoitin edellisen hyvin itsekeskeisistä lähtökohdista. Enkä haluaisi, että kenenkään tarvitsee olla katkera.

Juuri nyt ikkunan takana sataa lunta ja ikkunani edessä avautuvalla kentällä ihmiset luistelevat. Ajattelin minäkin kohta mennä ulkoilemaan - kunhan saan toisia ihmisiä myös liikkeelle. :)
Mä luulen, et ei Kokuma ilkeyttään vaan et Kokumalla on vain persoonallinen huumorintaju...mua ei kyllä haittaa vaikka purnataan/kannustetaan ja ollaan negatiivisia/positiivisia...miten ne nyt sit määritelläänkin.

Musta ei oo kiva jos viestejä aletaan poistamaan vain sen perusteella et ne ei miellytä...varsinkin kun tää sekalaista alue nyt on kait tarkoitettu sekalaisille.
Smo:

Miten sinä voit sanoa että kaupungissa on parempi asua, kuin maalla, jos et koskaan ole maalla asunut?

Ja turha sanoa että kaupungissa on kaikki ihanempaa koska maalla kaikki on "ahdasmielistä".

Sen mitä minä olen kaupungissa asuvista sukulaisistani, huomannut, niin kaupungissa kaikki on lepsua ja helppoa, kaikki on lähellä ja helposti saatavilla.

12v serkkuni, ikänsä kerrostalossa ydinkeskustassa asunut ei voi täällä maalla mennä ollenkaan ulos jos on pikkuisenkaan pakkasta tai huono sää.

Kaupungeissa kasvaa nirsoja helppoheikkejä, jos kerran maalla ollaan ahdasmielisiä ja katkeroituneita :)
Kokuma: a) en missään kohdassa verrannut kaupungissa asumisen mielekkyyttä maaseudulla asumisen mielekkyyteen. Totesin vain, että kaupungissa voi olla hyvä asua. b) Olen asunut käytännössä maalla - vaikkakin Helsingin lievealueella. Lähin kauppa oli 2 kilometrin päässä, muut palvelut 5 kilometrin päässä. Korpea em. paikasta ei siis saa tekemälläkään, mutta peuroja ja hirviä tuli kyllä hätistettyä erinäisiä kertoja pihalta pois. :)
Antti, ei tuota kokumailua voi pitää enää vaan persoonallisena huumorintajuna.

Enkä usko että viestejä poistetaan sen mukaan mikä ylläpitoa miellyttää, mutta kieltämättä Kokuman saman aiheen jauhaminen ja suoraan sanoen typerät kommentit aiheen kuin aiheen yhteydessä alkavat jo minuakin rasittaa.

Purnaaminenkin on sallittua, mutta vaihtaisi edes aihetta välillä :P

-node
"Sen mitä minä olen kaupungissa asuvista sukulaisistani, huomannut, niin kaupungissa kaikki on lepsua ja helppoa, kaikki on lähellä ja helposti saatavilla."

Ja kuinkas tämä sitten oli huono asia? :D Ellei sitten nauti siitä että on vaikeaa, kaikki on kaukana ja vaikeasti saatavilla?
Kokuma:

Voi sinua, jos et ole ymmärtänyt Helsingin syvintä olemusta... Itse asun kultani (joka on muuten Britti, mutta tuntee Hesan paremmin kuin minä) kanssa ihan Linnanmäen vieressä, mikä tarkoittaa kesäisiä piknikkejä Alppipuistoon/Keskuspuistoon/Leninpuistoon (herraties kuinka monen sadan hehtaarin laajuisia ne ovat yhteensä). Sinne voi varmaan eksyä ja kuolla ;-)), ja vähintään 2 kertaa kuussa viikonloppua mökilläni Lappeenrannassa.

Ensi viikolla saamme perheenlisäystä (Airedalenterrieri), ja hän (Iivari) saa vapaana juoksennella isossa koirapuistossa, joka on kadun toisella puolella, Alppipuistossa.

Meillä oli kerran riita puoliskoni kanssa ollessamme
'Room'issa. En halunnut nostaa rahaa taksiin, ja puolisko halusi hampurilaisen McDonald'sissa, naapurissa, ja päätimme kävellä kotiin (kun ei taksirahaa ollut Mackin jälkeen, ja lähin automaatti kaukana...).

Kävelimme Manskua myöten, ja siitä Töölönlahden rantaa seuraten Finlandia-talon ohi ja siitä eteenpäin. Hän halusi minun istuvan hänen kanssaan tietylle penkille katsomaan "hänen" sorsaperhettään, jota hän oli seurannut koko kevään.
Siellähän se oli, sorsaperhe, porskien iloisena vedessä. Samaan aikaan alkoi aurinko nousta Hakaniemen takaa, kullaten ne kaikki korkeat, vanhat SDP:n kolossit, ja me istuimme suudellen siinä penkillä...

Että semmoistakin voi tapahtua 'Stadissa'

P.S. Matka meille kotiin olisi ihan oikeasti ollut kävellen alle 20 min ilman keskeytyksiä.

Pete
Sori tästä lisäyksestä.
Puoliskoni pakotti sen tekemään, mutta kaitpa se on asiallista tehdä, koska ihmiset yleistävät sanan 'terrieri' pieniin räkyttäviin koiriin. Airedalenterrieri on palveluskoira (käytössä mm Suomen Armeijassa sotilaspoliisikoirana), jonka säkä (hartia) korkeus keskim. uroksella on n. 60 cm (siis huomattavasti kookkaampi kuin Schäfer). Meidän Iivarilla se on tod. näk. 65+ cm, minkä takia Iivari pysyykin kotikoirana, eikä kennelsäännösten mukaan raukka pääse ikänä pukille, koska on niin helvetin iso...

Niin, ja Airedalet ei hauku kuin asiasta, ei koskaan huvikseen. Todella!

Anteeksi, saatoi mennä vähän väärälle alueelle, tämä viimonen...
Maalla, keskellä Kainuun korpea syntyneenä ja asuneena mä ainakin voin helposti sanoa viihtyväni kaupungissa paremmin kuin maalla, jossa ainakaan minulle ei ole niin paljoa tekemistä kuin täällä Helsingissä.

Jos joku viihtyy maalla niin mikäpä siinä. Lehmäin tissein puristelijoita ja maahan kynnettyyn vakoon siementä syytäviä tarvitaan aina.

Itse ainakin tunnen viihtyväni siellä, missä kaikki sosiaaliset kontaktit joita myös ystäviksi kutsutaan, ovat. Kainuuseen niitä ei jäänyt, täällä niitä on :-)

"Wherever I lay my hat that's my home."
"Daffy, et ole tajunnut vielä suomalaisuuden ydintä..."

And thank god for that, too! :D
Kyllä maalla on mukavaa.. tai ainakin luulin niin ennen kuin muutin ensin Ouluun opiskelemaan ja sen jälkeen poikaystävän perässä Helsinkiin. Vaikka käyn mielelläni vanhempia tapaamassa kotipuolessa, niin takaisin en ikinä menisi vaikka en (täysin) homo olekaan. Viihdyn metsissä samoilemassa ja soilla retkeilemässä yleensä ainakin kuukauden-pari vuodessa, mutta olen onnellinen kun voin tehdä sen Helsingistä käsin.

Täällä on kaikki mitä tarvin sekä ilmapiiri jossa saatan hengittää. Ei nyt pidä käsittää tahallaan väärin, kyllähän Helsingissäkin on ahdasmielisiä ihmisiä, mutta koska kaikkia on niin paljon niin voi elää suuren osan ajastaan niin ettei niitä tarvii kohdata.