Haluavatko homot naimisiin?

  • 1 / 2
  • sulo sointu
  • 22.8.2010 23:21
Kahden samaa sukupuolta olevan henkilön suhteen rekisteröinnin tulee sisältää samat edut kuin eri sukupuolisten. Siinä mielessä sukupuolineutraali liitto on ainut mahdollinen. Onko se sitten "avioliitto" ja mennäänkö tuolloin "naimisiin", on taas sitten määrittelykysymys. Sukupuolineutraalius on jotenkin muuttunut tai muuttumassa kristillisen avioliiton uhkakuvaksi ja luo mielestäni oudon kuvan homoista, jotka aivan homona haluavat mennä kirkossa naimisiin. Tämä on sitten kaikin keinoin estettävä tai sitä on kannustettava, mutta joka tapauksessa luodaan kuvaa siitä, että homot ovat keksineet heteroiden uhkaksi halun päästä naimisiin ja että se on koko sukupuolineutraaliudessa se keskeisin juttu. Taas meitä tökitään ja käytetään hyväksi sen sijaan, että saisimme itse jotakin sanotuksi. Me vain katsomme h.moilasina sitä mitä itse kukin meistä halajaa sanoa. Täytyy taas odottaa kirkollisten ja maallisten pamppujen hyväksyntää ja ikuista todistusta siitä kuinka kaikki muuttuu niin hitaasti.
  • 2 / 2
  • martin
  • 24.8.2010 0:41
Minulle kirkollisen siunaamisen m a h d o l l i s u u s on tärkeää. Se, että suhteelleni toivotetaan hyvää ja se huomioidaan.
Kaikki hbt-yhteisön jäsenet eivät välttämättä toivo kirkollista osuutta tai edes välitä siitä. Tämä mahdollisuus ei ole heiltä mitenkään pois, mutta sen kieltäminen on osoitus siitä, että ihmiset eivät ole Jumalan edessä (mukamas) yhdenvertaisia ja rakkauteen, joka on Jumala ja Jumalasta, kutsuttuja. Se loukkaa rakastavaa.