Onko parta seksikäs?

  • 3 / 44
  • Dragon-85
  • 18.5.2010 8:01
Komppaan edellistä: ei... En ainakaan ole vielä törmännyt moiseen. Siisti sänki onkin sitten ihan toinen asia... ;D
  • 4 / 44
  • Riquman1990
  • 18.5.2010 10:29
Ei todellakaan. Monet jätkät vaan on kasvattanu itelleen "pullasudin" leuan alle...
  • 6 / 44
  • SaintJudy
  • 18.5.2010 13:16
"Onko parta seksikäs?" - On.

"Onko mielestäsi viiksi mies seksikäs?" - Riippuu miehestä, ei viiksistä.
On. Mutta ei mikään pinsetillä rajattu, vaan 3-7 päivän ranskalainen. Sanotaanko sitä vielä ranskalaiseksi parraksi?
  • 8 / 44
  • Pullukka
  • 18.5.2010 15:14
Totta helve..... on! Juuri sellainen Juha Mieto parta. Grrr.... housut kastuu. Mutta etsipä täältä peräkylälandiasta hänen tyyppistä komistusta, joka olisi homo. Perinteistä neulankaivelua heinäsuovasta.
Pian 12 v on ollut parta - nyttemmin harmaantunut - ei se tuuhea ja muhkea ole, parta kuitenkin - seksikäs, kukin päättäköön sen itse, mutta minulle se on "tavaramerkki" - ainakin oma hani pitää sitä sexynä ;) se riittää...
Kyllä miehellä pitää naamassa karvat olla, naamakarvaton on yksinkertaisesti täysin seksitön ja epäkiinnostava.

Kyllähän mies voi partansa ja viiksensä ajella, mutta se on drag-käyttäytymistä, siirtymistä pois miehelle ominaisesta ulkomuodosta kohti naisen olemusta. Lopputulos on täysin epäkiinnostava - minulle siis.
Sänki on tummalla miehellä kiva, varsinkin siistittynä. Kaulaan kasvava, tai koko posken korkealle asti peittävä sänki on epäsiisti. Jotkut näyttävät sänkisinä vain vähän hoitamattomilta, toiset tihkuvat seksiä..

Viiksistä en tykkää enkä parrasta noin yleisenä linjana. Jollekin voi jonkinlainen kyllä sopia.

Parranajo suomalaisessa kulttuurissa on ihan normaali osa miehisyyttä. Itseasiassa se on musta miehekkäänä toimintona kiihottava katsella.. ei tietenkään kenen tahansa tekemänä milloin vain. Tykkään myös ajaa omalta mieheltä partaa. Tai minä nyt tykkään kaikenlaisesta, missä vaan saa kosketella. :D
Minusta parta tai viikset eivät noin yleisesti ottaen ole seksikkyyttä lisäävä asia. Tähän(kin) pätee kuitenkin vanha sanonta: poikkeus vahvistaa säännön. Joihinkin naamatauluihin karvat sopivat mielestäni hyvin.
On sänkiparta miehellä seksikäs. Se hivelee suudellessa mukavan miehekkäästi hyväilylleherkkää ihoa huulten ympäriltä ja muutenkin - sellaista tunnetta ei ihan vain sileä iho saa aikaan. Sänkiparran värillähän siinä ei ole mitään erityisempää väliä, vaikka toki vaaleampi parta yleensä sutii pehmeämmin.

Monet kerrat on kyllä aamun jälkeen leuka punoittanut vähän töissäkin, kun aamulla on sudittu niin kiihkeänmiehisenmukavasti. Varmaankin tarkkasilmäisimmät ovat panneet merkille.

Lisäksi sopiva parta ja vartalokarvoituskin saa toisen näyttämään mieheltä, eli juuri siltä, mikä homo-miestä kiinnostaakin ja kiihottaa. Toki muitakin miehekkyyden tunnusmerkkejä on, joten kyllä karvattomammissakin miehekkäissä miehissä vetovoimaa löytyy.

Naisellisemmat piirteet sitten, ulkonäössä ja olemuksessa, latistavat miehenkiintoa. Ei ole niin aistikasta saada nenään jotain epäaitoja tuoksuja tai maistaa jotain kosmetiikkaa suun täydeltä - saatika jos oktaavit korvaan kuulostavat kovin epävireisesti mieheltä.

Noi hoterot, bisset ja transseksuaalit tykkää tietysti muusta.
On! Varsinkin kunnon karhulla, mur! :). Jostain syystä laihat ja/tai nuoret miehet ei kanna partaa kovin hyvin. Aina on poikkeuksiakin. Toisaalta miehelläni ei ole partaa, vaikka nalle muuten onkin.. joten ei se mikään ehdoton juttu ole.
Ai niin unohtu, viikset ei ole kellään seksikkäät.. ellei niihin liity partaa! ;)
Seksikäs tai ei - 15 vuotta on (sittemmin jo harmaantunutta) partaa ja viiksiä kannettu, hani tykkää, ja muista en välitä. Itseäni varten se parta on, ei niinkään muita ihmisiä varten...
Itse pidän sängistä, pukinparroista, van dyke tyyppisistä jne. Parroista jotka tekee henkilön vähän "roistomaisen" näköiseksi. Jeesus/joulupukkiparroista en sitten niinkään. Riippuu tosin paljon henkilöstä. Itse en esimerkiksi koskaan aja partaa rajaajaa lyhyemmäksi.

Samaten miusta miehelle sopii paremmin lyhyt tukka kuin pitkä. Kalju kanssa ok. Kehon karvotuksestakin pidän eniten trimmattuna, mut kyl kokonaan ajeltu ja karvanen on ok kanssa (ite oon todella karvanen blondi). Selkä- ja (pitkät) kainalokarvat onkin sit jostain syystä turnoff. Samaten häpykarvotus mielellään sellasena ettei näytä viidakolta, muttei tarvia kokonaan ajella. :)

Noh meinas taas juttu karata käsistä...
riippuu. Jos olet punapää tai vaaleahipiäinen, ei missään tapauksessa. Jos sinulla taas on tumma/musta karvoitus, mielestäni sellanen viiksipartaympyrä alanaamassa on joillakin miehillä ihan seksikäs. Tai sitten ihan semmonen minitupsu alahuulen alla. siloposket ne kyllä parhaimman näköisiä ovat, kun näyttävät siisteiltäja asiallisilta.
Must tuo parta antaa mielikuvan et se liittyy tietynlaiseen seksikäyttäytymiseen, varsinkin kun nuo valokuvat ja miehet niissä ovat kuin yhdestä puusta: samat lippikset ja ruutupaidat, kainalokarvat jne. Ehkä se on tarkoitus.
Kolmoisritti kirjoitti:

> "Must tuo parta antaa mielikuvan et se liittyy tietynlaiseen seksikäyttäytymiseen, varsinkin kun nuo valokuvat ja miehet
> niissä ovat kuin yhdestä puusta: samat lippikset ja ruutupaidat, kainalokarvat jne. Ehkä se on tarkoitus."

Osaksi tuota varmaan selittää se, että ko. sivusto on jonkun henkilön koostama. Eli hän kerää sinne kuvia joista itse pitää. Ja niin sivuston kuvien miehetkin ovat samaa lähellä toistensa tyyliä.

Toistaalta: itsekin pidän (myös) tuosta tyylistä, joten olen tuohon sivustoon tyytyväinen.
Parta löytyy ja armyt mutta ruutupaitaa en päälleni suostu pistämään :). Onko parta seksikäs on itselle sivuseikka. Kokoparta ollut sen verran pitkään etten edes osaisi siitä luopua.
Kaikki parroista ...eli partafettarin paratiisi online;

http://www.beards.org/

Saitilta löytyy myös aloittelioille vinkkiä parran kasvattamisesta ja hoidosta, tyylivinkkiä löytyy mittavista gallerioista.
Harvoinpa muistan menneeni pelkän parran kanssa sänkyyn. Yleensä valintaperusteet ovat kattaneet muutakin kuin sen, onko leuassa karvaa vai ei...
  • 31 / 44
  • aNightingale
  • 7.12.2012 19:04
Itse rakastan partoja ja etenkin viiksiä. <3 Olen usein hokenut että jos olisin mies, kasvattaisin ehdottomasti viikset. Tai siis pienet amisviiksien haituvat eivät vetoa mutta tuuheat ja siistit viikset ovat sitä jotain. Kyllä ne viikset miehen tekevät. ;)
"Harvoinpa muistan menneeni pelkän parran kanssa sänkyyn."

Olen mennyt ja kivaa oli. Itseasiassa parta on nykyään yksi "kriteereistäni". Parta - tai sen puutos - kertoo itseasiassa ulkonäköseikosta enemmän, kuin esimerkiksi silmien väri tai kengän (...) koko. Parta on usein yhdistävä tekijä, toimii niin fetissinä kuin tietynlaisena elämänfilosofiana. Parta muokkaa miestä, eikä päinvastoin - vaikka pidemmän parran ylläpitoon vaaditaankin aikamoista itsekuria ja kärsivällisyyyttä.

*Ja yksi vinkki partoihin ihastuneille; pitäkää kätenne kurissa! Ei saa koskea ilman lupaa. Parta on osa kasvoja, kukaan ei sinunkaan kasvoja lähmi kysymättä. Ja neuvot parran hoidosta voi jättää suosiolla väliin, samoin se, miltä parran tulisi sinun mielestäsi ja mieltymystesi mukaan näyttää. Niin hyvä keskustelunavaus kun karvoitus onkin, koeta keksiä jotain muuta.
Minäkin pidän hyvin paljon parrakkaista miehistä. Tietysti harvemmille se sopii, eikä sitä kannata väkisin pitää jos ei istu. Parta ei tee miestä, mutta kyllä se miehisyyttä korostaa. Itse tosin en varmaankaan kasvattaisi, koska se ei minulle sovi.
Juuh, tuossa SaintJudy on torella oikeassa että partaa ei saa nyppiä eikä vetää, sillä se tuntuu paljon inhottavammalta partakarvojen juuri-iholla kuin hiusten vetäminen, raavaallakin miehellä.

Parta kertoo miehen luonteesta tosiaan aika paljon ja siitä näkee heti, miten rento, siisti, nirppanokka mies on. Aina ihan vimpan päälle trimmatusta parrasta näkee heti että kyseessä on ihan samanlainen nirppanokka kuin joku neitimäinen himpulabissekin on.

Vain karvattomista miehistä pitävät on todennäköisesti ainakin osittain naisten tai jopa lasten perään.

Mies nyt vaan on mies, karvojen kera

http://3.bp.blogspot.com/-hF-BHjGxpwc/Um82pUzq1fI/AAAAAAAAaBs/fyf4ZxO7Fy8/s1600/cute01.jpg
http://raynbowmonitor.files.wordpress.com/2012/12/63103_520832834594787_1979230657_n.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-4RugtyCGMNM/Uw5zIqrZsqI/AAAAAAAB1Hk/7lVVlzQbuho/s1600/2-FEB14-891.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-95DQRXCoTqY/TwIl5r5271I/AAAAAAAABsQ/AWffozc8IhE/s1600/pretty+in+pink.JPG
http://4.bp.blogspot.com/-KirUcAvaVH4/UwfXX7PYVSI/AAAAAAAB04c/XyHpO9SGjhE/s1600/2-FEB14-773.jpg
"Vain karvattomista miehistä pitävät on todennäköisesti ainakin osittain naisten tai jopa lasten perään."

Missähän niistä keittiöpsykologian oppikirjioista tämä sitten mahtaa lukea? Sieltä löytyy varmaan paljon muutakin mielenkiintoista 'faktaa'...
Humanilta nyt voi odottaa mitä hyvänsä, tyyppi suoltaa välillä niin paljon sontaa suustaan ettei mitään rajaa. XD
Minulle parta on aika tavalla riesa. Antaisin siitä puolet vähintään jollekin tarvitsevalle, jos sellaista voisi tehdä. Olisin tyytyväinen, jos itselläni olisi leuassa kolme karvaa, jotka pitäisi kerran vuodessa ajaa. Olen päätynyt kokopartaan monien hankaluuksien jälkeen. Koetin pitää naamaa sileänä joskus kauan sitten. Sähkökoneella piti ajaa kahdesti päivässä, ollakseen edes vähän rantarosvosta erottuva. Iho ei sellaista höyläystä kestänyt. Päädyin kokopartaan, jota hiukan siivoan, aina silloin kun ukkoni siihen hermostuu. Parturini vitsaili joskus, että partakarvani on kuin piikkilankaa. Hänen pitää muka terottaa sakset aina sen jälkeen kun on partani siistinyt.

Yksi kaverimme on urheilija, jolla on aika voimakas karvan kasvu sekä selkään että rintaan. Kun hänellä karva on samanlaista laatua kuin minun partakarvani, hankaluuksia tulee. Hikoillessa tuntuma on kuulema erittäin epämiellyttävä. Siksi hän joutuukin keritsemään itsensä vähän väliä. Minusta hän on seksikäs täyskarvassaan.
Tuota parran seksikkyyttä voi toki pähkiä tämänkin ihmisen osalta

http://ranneliike.net/keskustelu.php?act=rthrd&grpid=10&thrdid=14491

jo ihan näin ennen Köpistä.

- - -

Mun mielestäni partaa on helpointa ajaa höylällä. Itselläni ei iho ole mitenkään yliherkkä, joten voin höylätä myös ilman mitään geelejäkin (ehkä senkin ansiota etten ole koskaan tupakoinut).
Partahöylällä sujuu mun mielestä selvästi nopeammin ja helpommin, kuin partakoneella.

Kokoparran ylläpito taas on helppoa partatrimmerillä, joissa on parranpituusrajain, jonka kanssa parran saa siististi trimmattua varsin hetkessä.

Aika monihan, myös hiuksia lyhyinä pitävä, trimmaa partansakin tämäntyyppisellä hiusleikkurilla

http://www.philips-shop.fi/store/catalog/perheen-kotiparturit/perheen-kotiparturit/kotiparturi/productdetail/QC5130_15_FI_SHOPPUB/FI/fi/&origin=google_4063520_340913990_e?esvcid=S1394023363_ADOGOe_AGI4063520_CRE35731070804_TID340913990_DVCc_RFDd3d3Lmdvb2dsZS5maQ%3d%3d_RAWcGhpbGlwcyUyMHFjNTEzMA%3d%3d
"Kokoparran ylläpito taas on helppoa partatrimmerillä"

Jos trimmailet partasi trimmerillä niin kyseessä on ns. designer stubble, ei kokoparta. Kokoparran käsite tulee siitä, että sitä ei ole juurikaan rajattu poskilta eikä kaulalta ja on yli viisi senttiä pitkä ylensä kauttaltaan. Parrasta voidaan alkaa puhumaan siinä kolmen-viiden sentin kohdalla, sitä ennen se menee tuohon "designer stubböe" osastoon.

Makuja on kuten miehiäkin on monia, joten ei voi yleistää "kaavakuvin". Parta ei tee kenestäkään erityisemmin miehekästä, kuten ei meikkaaminen naisellista. Käsitteet Butch-queen tai beard-queen ei ole vielä oikein rantautuneet suomenkieleen.
Oon aina lullut tietäväni sukupuoleni ja suuntautumiseni mutta tämän keskustelun faktojen mytä mulle selvisi, että olenkin lesbo.

Human, meillä tehtiin peruskoulussa joskus sellaisia harjotuksia, jossa opettaja luki erilasia väittämiä ja me lapset harjoiteltiin, milloin on kyseessä fakta (tai oikeastaan väittämä) ja milloin on kyseessä mielipide. Sun pitäisi päästä ehkä samanlaisiin harjoituksiin.

Asiaan. Mun mielestä sänki tai siistitty lyhyt parta voi olla seksikäs, riippuen sopiiko se kyseisen yksilön kasvoihin vai ei, mutta esim. kaulassa rehottavat karvat näyttävät musta aina väärällä tavalla epäsiisteiltä. Väärällä tavalla sksi, että tietynlainen ns. epäsiisti look jossa on vähän sänkinen ja tukka sekaisin voi olla tosi seksikäs, mutta yleensä ollakseen seksikäs mun mieleen, se ei oo aidosti siistimätön vaan huolettoman näköiseksi tehty.

Mutta ei ihmisten tarvi aina näyttää täydellisille. Se, että joku on joskus trimmaamaton tavalla joka ei ole mun mielestä seksuaalisesti eriltyisen kiihottavaa, ei oo mitenkään negatiivista. Ei ihmisten tarvi elää näyttääkseen (mielestäni) hyvälle, eikä se oo lainkaan eka tai tärkein asia jonka niissä huomioin, koska mulle parta tai parrattomuus ei oo erityisen tärkeä asia.

Ihan sivistyksen takia musta olisi silti kiva tietää tuollaisia juttuja, joista SaintJudy kirjoitti. Partafetisisteille ja niistä muuten vain erityisen paljon kiinnostuneille eri karvoitustyypeillä on varmaan paljon nimiä ja merkityksiä. Musta olisi kiva tietää mitä ne ovat.
Olen kai postannut tämän aikaisemminkin, mutta niitä oikeita partoja pääse ihailemaan täältä:

http://www.beards.org/


Osiosta success stories voi lukea parroillensa omistautuneiden haastatteluita. Saitti on sinänsä kiinnostava että tuo ei ole erityisemmin gay/bi/straigth tai fetissi-saitti - kyse on parroista.


(*suottaapi muuten olla että tuolta löytyy myös yksi Judy...)