Autoja
Tähän keskusteluun on siirretty puheenvuoroja keskustelusta "Tavattomat nuoret työelämässä". Keskustelu sai autohenkisen vireen, kun "Jusa"kehui erästä myyjää "söötiksi", puhui palvelusta ja kehui myös autoa: "Pökötti (pakettiautosta nimitys pötkötti ;) on ihan hyvä merkki mielestäni.."
jusa: juu kauniita autoja ne tekevät, mutta laadun puoli on usein valitettavasti huonona ...
EUR: Tiedän autoista riittävästi, en paljoa. Mutta peugeot on mielestäni paras merkki noista ranskalaisista.. in my opinion.
404 on ehkä paras pökötti koskaan. Vasta viime kesänä meni jarrut rikki ;)
Mini
Jusa: Juu, ranskalaisista autoista varmastikin paras ja kaunein, vaikka se uusi suurin citroen on vielä paremman näköinen.
Mini-mii: Sehän on jo antiikkia siis 60-luvun auto, Peugeot 404, vielä käytössä ja hyvässä kunnossa?; Olen ihmeissäni. Katsoin netistä kuvia tuosta menopelistä ja on kyllä hyvännäköinenkin.
EUR: Sinä taidat seurata noita autoasioita tarkemminkin huomasin aikaisemmista kommenteistasi. Mutta minulla ei ole varaa esim. mersuun, varsinkaan uudenpiin. Kenties saksalaiset autot ovat vähän yliarvostettuja hintaan verrattuna vai ... :-) ?
JuhaniV: Palvelu on jostakin syystä parempaa ylempänä Suomea. Esim. Itse ostin autoni Joensuusta ja sain hyvin alennustakin hyvän, asiallisen palvelun lisäksi. Jäin miettimään: Onkohan se muissakin palveluissa sama, että pääkaupunkiseudulla on huonompi palvelu kuin muualla?
Jusa: Ei siinä ole mitään järkeä käyttöautoon panna liikaa rahaa. En minä ainakaan tee. Tottahan se on, että ainakin Suomessa pidetään saksalaisia autoja arvossa, muttei niin kovasti kuten Keski-Euroopassa. Suomessa on kova markkinaosuus esim. japanilaisilla autoilla ja on aina ollut. Suomalaiset ovat tässä asiassa hyvin asiallista ja ennakkoluulotonta asiakasporukkaa.
Autot ovat mielestäni teknisesti mielenkiintoisia sekä usein hyvin kauniita esineitä. Arvostan suunnittelijoiden osaamista ja kykyä luoda niin monimutkaisen ja usein kauniin esineen.