Pride-matkailua

Pride-kausi lähestyy pohjoisella pallonpuoliskolla. Isompia ja pienempiä tapahtumia on jälleen luvassa. Osa tapahtumista on varsinaisia massatapahtumia, jotka pistävät ainakin kulkueen ajaksi koko kaupungin vähintäänkin sekaisin. Osa tapahtumista puolestaan on todellista taistelua saada seksuaali- ja sukupuolivähemmistöille edes tiettyjä perusoikeuksia.

Pride-tapahtumat löytyvät ranneliike.netin pride-kalenterista: http://ranneliike.net/tapahtumakalenteri?haku=pride

Yksi bilehenkisistä reissuista on nimeltään GLAM - Gay Lesbian Adventure Maspalomas. Reissu suuntautuu Playa del Inglésissä järjestettävälle Gay Pride Maspalomas -festivaalille, joka järjestetään 3. - 9. toukokuuta 2010. Espanjan toiseksi suurin Gay Pride kerää Gran Canarialle sateenkaarikansaa ympäri maailmaa. Viime vuonna osallistujia oli n. 60 000. Tapahtuma huipentuu lauantaina 8.5. pidettävään paraatiin, joka johdattaa tuhannet juhlijat Playa del Inglésin katuja pitkin Yumbo Centeriin. Sinne järjestetään myös matka Suomesta. Lisää aiheesta: http://ranneliike.net/glam

Moniko ylipäänsä harrastaa maailman pride-tapahtumissa kiertelyä? Mitä tuollaiselta reissulta yleensä odotetaan? Bileitä? Politiikkaa? Uusia tuttavuuksia?
Ei tulisi koskaan mieleen seksuaalisen mieltymyksen takia ruveta matkustamaan, valitsemaan matkakohteita, sen takia, että määräpäässä olisi tarpeeksi homoja polkasta. Tuo kiertely muistuttaa kiertely lehmän kanssa sonnilta toiselle.
Tartteeko aina polkasta? Eikö muunlainen tekemisissä oleminen käy?
  • 4 / 7
  • Riquman1990
  • 15.5.2010 10:41
Äh, ei mua ainakaan tollaset "gay-kohteet" kiinnosta. Mulle riitää ihan tavallinen lomamatka eikä mun tarvi ettii ulkomailta toisii homoi ainakaan "siinä" tarkotuksessa... Pridet ei myöskään kiinnosta.
  • 5 / 7
  • kesäpoika
  • 15.5.2010 12:34
Käyttekö Ranneliikkeessäkin kirjoittamassa siksi, että täältä voisi löytyä joku jota polkaista? Vai siksi, että sillä on kuitenkin merkitystä, että voi oleskella joskus ihan vaan homojen tai edes homoille suopeiden kesken?

Ihan joka hotellista ei euroopassakaan saa huoneeseen parisänkyä ja lapsen sänkyä kun matkustaa perheen kanssa.
  • 6 / 7
  • Riquman1990
  • 15.5.2010 19:19
kesäpoika kirjoitti: "Käyttekö Ranneliikkeessäkin kirjoittamassa siksi, että täältä voisi löytyä joku jota polkaista? Vai siksi, että sillä on kuitenkin merkitystä, että voi oleskella joskus ihan vaan homojen tai edes homoille suopeiden kesken?"

Mitä toi sun viesti tarkotti? Mulle kenenkään seksuaalinen suuntaus ei merkkaa mitään enkä mä tietosesti eti homoi, joiden lähellä oleskella, vaan mun tuttavapiiriin kuuluu kaikenlaisii. Musta on joskus (yleensä) ihan kivaakin olla sellasissa porukoissa, missä kaikki ei oo homoi... Kaikki ei elä ja ajattele niin ku sä.
Hei onko porukkaa Varsovan Europridelle menossa? Täällä pari tyyppiä sinnepäin suuntaamassa, matkat ostettu jo. Voisi olla kiva osallistua kulkueeseen tai muihin tapahtumiin isommalla jengillä... =) tytöt ja/tai pojat huomio!!