Lasten ajatuksia miesten samasukupuolisista suhteista

• 1 / 8
  • kesäpoika
  • 24.1.2010 19:33
"Minä luin vähän aikaa sitten telkkarilehdestä, että nyt on keksitty sellainen sääntö, että pojatkin voivat rakastua toisiinsa."

"Kaksi poikaa ei voi mennä naimisiin, koska muuten kaikki nauravat."

"Kaksi poikaa ei voi mennä naimisiin. Niitä ei päästetä sisään kirkkoon."

"Kaksi poikaa ei voi seurustella, koska ei voi mennä naimisiin ennen kuin saa lapsia."

"Kyllä kaksi miestä voi mennä naimisiin. Silloin pappi kysyy: 'Miten te olette tehneet sitä?' "

"Kaksi miestä ei voi mennä naimisiin. Pappi ei tykkää siitä, koska se on kauheaa."

"Kaksi poikaa voi ihan hyvin olla yhdessä. Vaikka onhan se tietysti noloa."

"Tietysti kaksi poikaa voi olla yhdessä. Jos he sitten haluavat naimisiin, heistä tulee tavallisia homoja."

"Kaksi poikaa ei voi mennä naimisiin, mutta he voivat mennä kihloihin. Se on melkein sama asia, pappi vain puuttuu."

"Jos kaksi miestä haluaa naimisiin, heidän täytyy odottaa, kunnes toiselle kasvaa pitkä tukka..."

"...Kyllä miehilläkin voi olla pitkä tukka, mutta se on rumaa. Äiti sanoo niin."

"Vaikka kaksi poikaa yrittäisi huijata pappia pukemalla toisen tytöksi, se paljastuisi kulmakarvoista."

"Kaksi miestä voi mennä naimisiin maassa, jossa he eivät itse asu."

"Kaksi miestä voi mennä naimisiin. Sellaista on tapahtunut kerran."

"Homot eivät voi saada lapsia. Monet kyllä yrittävät kovasti..."

(Haastatellut lapset ovat Tanskalaisia.)

Ja lisäys aiheen ulkopuolelta. Uskollisuudesta kysyttäessä eräs lapsi kertoo ajatuksensa näin:
"Uskollisuus tarkoittaa sitä, että uskoo pappia, joka uhkailemalla käskee rakastaa."
  • 2 / 8
  • Krister
  • 25.1.2010 12:42
Aivan hykerryttäviä!!! Mikä on lähde, näitä voisi siteerata ja käyttää eri yhteyksissä.
  • 3 / 8
  • kesäpoika
  • 25.1.2010 16:09
Lähde on Grethe Dirckinck-Holmfeldin kirjanen Lasten ajatuksia rakkaudesta. Se oli Suomalaisen kirjakaupan alepöydällä, ja mä selasin sitä ohimennen. Lasten mietteet olivat kuitenkin niin loistavia, että ostin kirjan mukaan. :)

Osa on naiiveja, muttei liian, sillä vastanneet lapset ovat n.7-9-vuotiaita ja ymmärtävät jo asioita. Osa pistää miettimään. Osassa on oivallettu asie paremmin kuin itse osaisi sanoa. Mun suosikkini on neuvo ihmiselle, joka seurustelee monen kanssa. Jos seurustelee monen kanssa, eikä tiedä kenen kanssa menisi naimisiin, kannattaa unohtaa koko juttu ja etsiä uusi. Olen ihan samaa mieltä. Ei niistä silloin kukaan ole riittävän rakas. :)
  • 4 / 8
  • arkadas
  • 25.1.2010 16:37
"Tietysti kaksi poikaa voi olla yhdessä. Jos he sitten haluavat naimisiin, heistä tulee tavallisia homoja."

Lasten ja imeväisten suusta kuulet totuuden, vai miten se meni. Aivan loistavia, hellyttävän naiveja kommentteja.
  • 5 / 8
  • Riquman1990
  • 29.6.2012 13:18
"Homot eivät voi saada lapsia. Monet kyllä yrittävät kovasti..."

"Kaksi poikaa voi ihan hyvin olla yhdessä. Vaikka onhan se tietysti noloa."

Tässä on kaks parasta. Varsinkin toi jälkimmäinen...