Joulusuunnitelmia..?
Joulusuunnitelmat ovat kohdallani aika valmiit, jos ei mitään muuta erikoista ilmene (en ole miettinyt suunnitelma B:tä):
- Joululahjojen vienti lähisukulaisille (vain yksi kullekin)
- Jouluaattona siskon luokse syömään ja lahjoja jakamaan sekä kenties itsekin saavana osapuolena :)
- Jouluaaton yömessussa käynti
- muut joulupäivät olenkin sitten töissä (toivottavasti se joulurauha sydämmessäni)
Onko sinulla suunnitelmia?
Niin sain vielä joulupukin roolin jouluaatoksi :)))))
-
Leivon useamman kakun, jotka yhtä lukuunottamatta menevät lahjoiksi. Teen jouluruokia.
Käyn Joulupäivän aamumessussa.
Kuuntelen Bachin Jouluoratoriota ja mahd. Händelin Messiasta.
Käyn vierailuilla, sillä olen kutsuttu kahteen paikkaan. Toisessa paikassa luen myöskin vanhan tekstin, joka kertoo oman sukuni joulunvietosta itäuusmaalaisessa kartanossa n. 160 vuotta sitten.
Minulle tulee jouluaatoksi mieluinen vieras. Lisäksi perinteiset kuviot: äidin ja isovanhempien kanssa hautausmailla kiertelyä ja sitten jouluateria äidin luona. Joulupäivänä vierailut isovanhemmille. Muuten vain rauhoittumista ja lepoa.
Töissä joulun, pikainen ruokailu puoliskon kanssa vanhempien luona työn ohessa. Eikä varmasti tule juolukuusta tms. Takapihalta alkaa metsä ja se saa riittää.
Kotona kotiorjana katselemassa kun mutsilla on Joulustressiä, ja se todennäköisesti vetää perinteiset Jouluraivarit jossain vaiheessa. Kulkee suvussa, onneksi vain naisten puolella...
Joka vuosi katsotaan Joulurauhan julistus, mutta rauhoittavaa vaikutusta en ole kliinisesti vielä todennut. Heh heh.
Ei vaan, saunan jälkeen on ihan rauhallista. Katsotaan vaan mitä mustaterrierin pentu tykkää meillä perinteisesti kuusen alla olevista lahjoista...
Olen kaukana kotona joten jouluna tutustun paikalliseen yoelamaan, Ascensionissa se on harvinaisuus mutta tana viikonloppuna on kolme biletta. Netin kautta varmaan soitan sukulaisille ja kavereille. Muuten olen varautunut yksinaisyyteen tayttamalla jaakaapin ja ruokahyllyt juomilla ja vuokraamalla pari leffaa. Kaupat on nyt kiinni ensi viikkoon asti. Ainakaan en ole tana vuonna toissa =). Nyt onkin korkea aika aloittaa, ei muuta kun punaviinia poytaan! Vitsi kun olisin ottanut Ihmemaa Oz DVDn mukaan!
Tänään ollaan pakattua kaikkea kamaa autoon, koska huomenna lähdetään kahdeksi yöksi anoppilaan, mikä vähän jännittää minua. Sieltä mennään mökille, jonne tulee ystäviä kahdeksi yöksi.
Tämä on kolmas joulu peräkkäin, jota ei vietetä omassa kotona. Tällä kertaa oli tarkoitus, mutta koska appiukko on sen verran iäkäs, ajateltiin, että yhdessä ehtii olemaan vielä monta vuotta, mutta anoppilassa ei kovinkaan monesti. Ensi jouluna toivoisin silti viettäväni omaa joulua mökillä jonkun mukavan ystäväpariskunnan/ystävän kanssa.
Meilla on huomenna 24.12 viela taysi buisness paiva. Se rikkoo tai tekee koko vuoden tulon kauppoihin,shopping centers ja muut kaupat ne ovat avoinna huomenna vaikka 12 pm. Pienet kulmakaupat ovat 24/7. Huomenna teen lanttulaatikkoa (minka opin vuosien harjoituksella) suomalaiseta sukulaiseltani sielta suomesta kun kerran erehdytiinn sinne jouluksi. Viela olutkauppaan ja muita ostoksia huomenna. Me ei olla ostettu paljon lahjoja, meita vain kaksi, vaikka very varallisia ollaan emme tarvitse mitaan turhaa. HIENO ELEGANT DINNER JOULUPAIVANA 7PM. Se on hienoa.